Wtf? En päässyt bussiin kun minulla oli pakastepizzalaatikko kädessä
"ei tuollaisten kanssa autoon" oli kuskin kommentti.
Kommentit (124)
Neliön muotoisella kulmiollakin on leveä sivu ja pitkä sivu. Lisäksi ne voivat aivan hyvin olla eripituisia. Kukaan ei pakota niiden olemaan samanpituisia.
Kuten esim. kenkälaatikoissa on.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin asiatonta käytöstä kuskilta. Eikö ihmisillä ole mitään alkeellista hajua asiakaspalvelusta? Jos kuski epäili, että ap mutustelee siinä pizzaa, niin olisi voinut ilmoittaa, että bussissa ei saa syödä mitään, jolloin ap olisi voinut valaista, että kyseessä on pakastepizza. Kyllä minä kuljen ostoskassien kanssa bussissa ja siellä on ruokatavaraa vaikka muille jakaa eikä kukaan ole epäillyt, että rupeaisin siinä matkan aikana kokkaamaan ja nauttimaan ostoksistani. Jos siis asiakkaalla on kahvipaketti kädessä, niin kuskin logiikan mukaan ei voi tulla bussiin, kun voisihan se alkaa sitä kahvia nauttia kesken matkan.
Eikö sulla käy mielessäkään, että kuski on sekoittanut sen pitseriasta ostettuun pizzaan. Tällöin kuski on aivan oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päin kannoit laatikkoa?
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Missä pakastepitsoissa on "se kapea reuna"? Ainakin noissa mun lähikaupan pakastepitsoissa on kaikki reunat yhtä paksuja. Ristoranteissa sun muissa.
Puhuttiin pakkauksesta, laatikosta.
Niin, edelleen kaikissa pakastepizzalaatikoissa on samanpaksuiset reunat. Tietenkin joku voi linkata sellaisen pakastepizzan, jonka pakkaus/laatikko on tehty jotenkin erilailla, eli jokin reuna on ohuempi/kapeampi kuin muut.
(eri vastaaja)
Pizzalaatikossa on 4 kapeaa "reunaa" ja 2 leveää "reunaa". Jälkimmäisiä kutsutaan tutummin pohjaksi ja kanneksi.
Kyllä niitä kutsutaan ihan pelkästään pohjaksi ja kanneksi, eikä laisinkaan "leveiksi reunoiksi".
Ihan yleisesti niitä kutsutaan kylläkin laatikon sivuiksi. Pohjaksi ja kanneksi voi kutsua jos laatikolla on selvästi pohja ja kansi. Reunoja ne eivät missään tapauksessa ole, vaan reuna on laatikon taitoskohta.
Eikös taitoskohta ole nimeltaan "kulma"?
Laatikossa on kahdeksan kulmaa. Kulmassa yhdistyy laatikon kolmen sivun reunat. Jos matemaattisesti puhutaan, niin tuo koko reunahan on särmä. Jos ajattelee laatikkoa suorakulmaisena särmiönä, niin ketjussa puhutut ovat nimenomaan laatikon reunoja. Jos ajattelee laatikkoa pahvilevynä, niin silloin reunalla on toki eri merkitys, koska ei ole kyseessä itse särmiön reunat, vaan levyn reunat.
:DD tätähän se kuskikin just mietti.
Osallistun sitten minäkin tähän.
Entisaikaan kun junissa vielä sai tupakoida, niin kaikki reijät vaunuissa oli työnnetty täyteen tupakan tumppeja.
Voiko ihmisten omaan ajattelukykyyn luottaa? Ei voi.
Junakuski
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päin kannoit laatikkoa?
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Missä pakastepitsoissa on "se kapea reuna"? Ainakin noissa mun lähikaupan pakastepitsoissa on kaikki reunat yhtä paksuja. Ristoranteissa sun muissa.
Puhuttiin pakkauksesta, laatikosta.
Niin, edelleen kaikissa pakastepizzalaatikoissa on samanpaksuiset reunat. Tietenkin joku voi linkata sellaisen pakastepizzan, jonka pakkaus/laatikko on tehty jotenkin erilailla, eli jokin reuna on ohuempi/kapeampi kuin muut.
(eri vastaaja)
Pizzalaatikossa on 4 kapeaa "reunaa" ja 2 leveää "reunaa". Jälkimmäisiä kutsutaan tutummin pohjaksi ja kanneksi.
Kyllä niitä kutsutaan ihan pelkästään pohjaksi ja kanneksi, eikä laisinkaan "leveiksi reunoiksi".
Ihan yleisesti niitä kutsutaan kylläkin laatikon sivuiksi. Pohjaksi ja kanneksi voi kutsua jos laatikolla on selvästi pohja ja kansi. Reunoja ne eivät missään tapauksessa ole, vaan reuna on laatikon taitoskohta.
Eikös taitoskohta ole nimeltaan "kulma"?
Laatikossa on kahdeksan kulmaa. Kulmassa yhdistyy laatikon kolmen sivun reunat. Jos matemaattisesti puhutaan, niin tuo koko reunahan on särmä. Jos ajattelee laatikkoa suorakulmaisena särmiönä, niin ketjussa puhutut ovat nimenomaan laatikon reunoja. Jos ajattelee laatikkoa pahvilevynä, niin silloin reunalla on toki eri merkitys, koska ei ole kyseessä itse särmiön reunat, vaan levyn reunat.
:DD tätähän se kuskikin just mietti.
Kyllä, kuski laski laatikon tilavuuden. Pizza oli liian iso. Ei voi ottaa kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että mulla on vähän levoton olo, mutta tää oli hauska. :D Toi mielikuva tilanteesta on kuin jostain kuivasta komediasta, kamala sää ja paska päivä ja sit ei ees sitä pakastepizzaa pääse kotiin syömään kun ei huolita bussin kyytiin.
Ja vauvapalstallakin haukutaan pataluhaks! Mitäköhän vielä;)
Eikö bussissa saa syödä? Just eilen söin kiireessä wrappirullia nälkääni. Ei kukaan ole koskaan sanonut mitään, ja moni muukin syö. Ehkä tämä on tullut ongelmaksi ja kielletty vain Helsingissä kun jotkut apinat sotkeneet paikkoja.
Siis hä? Oon syönyt monesti hampparin bussissa en tiennyt että se on kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin asiatonta käytöstä kuskilta. Eikö ihmisillä ole mitään alkeellista hajua asiakaspalvelusta? Jos kuski epäili, että ap mutustelee siinä pizzaa, niin olisi voinut ilmoittaa, että bussissa ei saa syödä mitään, jolloin ap olisi voinut valaista, että kyseessä on pakastepizza. Kyllä minä kuljen ostoskassien kanssa bussissa ja siellä on ruokatavaraa vaikka muille jakaa eikä kukaan ole epäillyt, että rupeaisin siinä matkan aikana kokkaamaan ja nauttimaan ostoksistani. Jos siis asiakkaalla on kahvipaketti kädessä, niin kuskin logiikan mukaan ei voi tulla bussiin, kun voisihan se alkaa sitä kahvia nauttia kesken matkan.
Eikö sulla käy mielessäkään, että kuski on sekoittanut sen pitseriasta ostettuun pizzaan. Tällöin kuski on aivan oikeassa.
Ai että et saa viedä noutoruokaa bussilla kotiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautetta. Eikö kauppakassinkaan kanssa saa tulla? Entä haisevan treenikassin?
Eri asia, jos rasvat tulevat laatikosta läpi penkeille. Sitten valitatte iltapäivälehdessä, miten on ollut likaiset penkit ja housunne ovat pilalla.
Ei teille ämmille mikään kelpaa.
t.Ratikkakuski
Painuhan, kollega, takaisin äitiisi kasvamaan.
Pakastepizzalaatikko on ok. Noutopizzalaatikko on ok myös, koska kävellenkö se muka pitäis kotiin viedä?
Ei ole ole ok syödä tai juida bussissa tai raitiovaunussa, mutta en mä ala näillä aikatauluilla enää riehumaan sisään tulleiden kanssa.
Voi olla että jos ympäripäissään viinapullo kädessä yrittää mun kyytiin, niin ei satu se ovi aukeamaan. Semmoista se on elämä.
Matkustajana sanon, että on matkustajan itsensä vastuulla, ettei ala syödä/juoda sellaista, jota ei kyydissä kuulu nauttia.
Ei ole vaikea päätellä, mistä tod näk voi tulla sotkua.
Ensimmäistä kuljettajaa kehottaisin lopettamaan ämmittelyn. Peruskäytöstavat.
Jaha, kielipoliisi ja ilmeisesti turhautunut geometrian opettajakin päivystää palstalla.
Oisit linkassut pitsan ulos ovesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kantaa pizzerian pizzan kädessä roikottamalla. Ja minä napisen.
Eli ymmärrän hyvin kuskia, joka ilmeisesti oletti pakastepizzan olevan pizzeriasta. Kantotavasta viis.
Anteeksi, mutta mikä vittu miehesi ongelma on? Miksi kukaan kantaisi tuoretta pitsaa noin, sehän menee lyttyyn.
Kuinka monta sivua vielä pizzalaatikko casesta? Vain av-mammat saa tikusta asiaa.
Se luuli, että siinä laatikossa on pommi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kantaa pizzerian pizzan kädessä roikottamalla. Ja minä napisen.
Eli ymmärrän hyvin kuskia, joka ilmeisesti oletti pakastepizzan olevan pizzeriasta. Kantotavasta viis.
Anteeksi, mutta mikä vittu miehesi ongelma on? Miksi kukaan kantaisi tuoretta pitsaa noin, sehän menee lyttyyn.
So? Menee mahassa kuitenkin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Neliön muotoisella kulmiollakin on leveä sivu ja pitkä sivu. Lisäksi ne voivat aivan hyvin olla eripituisia. Kukaan ei pakota niiden olemaan samanpituisia.
Kuten esim. kenkälaatikoissa on.
Mikä ihme on neliön muotoinen kulmio? Neliössä sivut ovat yhtä pitkiä, suorakulmiossa taas vastakkaiset sivut ovat yhtä pitkät, mutta vierekkäiset sivut voivat olla eripituiset.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täällä tapellaan millaisia reunoja pakastepizzalaatikossa on :D Tätä päivää en ajatellut näkeväni :D
Voi veikkonen, tämähän on vasta alkua! Tulet näkemään, jos elää saat ja näkökykysi säilyy!
Ei ole, vaan yksi leveä reuna ja yksi pitkä reuna.