Wtf? En päässyt bussiin kun minulla oli pakastepizzalaatikko kädessä
"ei tuollaisten kanssa autoon" oli kuskin kommentti.
Kommentit (124)
Nauroin tälle keskustelulle varmaan puoli tuntia :D
Tee valitus. Vituttaa tollot bussikuskit.
Oijjoih, onneksi on av-palsta! Oikeasti, mistä mä muuten päivän naurut repisin?
T: ystävätön, kaveriton syrjäytymisuhan alla oleva entinen nuori
olin kerran bussissa ja toinen matkustaja syödessään levitti nakkiperunat lattialle, kuski mielenosoituksellisesti veti tiensivuun ja käski sen keräämään joka murusen lattialta pois. vituttaa tollaset kuskit, se kuuluu niiden töihi siivota ihmisten sotkut. itse asiakkaana koen saavani tehdä mitä vain
Vierailija kirjoitti:
olin kerran bussissa ja toinen matkustaja syödessään levitti nakkiperunat lattialle, kuski mielenosoituksellisesti veti tiensivuun ja käski sen keräämään joka murusen lattialta pois. vituttaa tollaset kuskit, se kuuluu niiden töihi siivota ihmisten sotkut. itse asiakkaana koen saavani tehdä mitä vain
Kylä näi o! Ja jos haluan kännipäissäni mennä kuskin viereen heilumaan ja höpöttämään niin tämä hänen on kestettävä, mielellään myös osallistuttava keskusteluun, jos on kunnon asiakaspalvelija. Mihin tää maailma oikein menee, jos asiakkaille asetetaan jotain vaatimuksia käytöksen suhteen, phuh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt kerran take away- kahvi mukana , enkä edes ole mikään teini joka voisi ruveta pelleilemään se kahvinsa kanssa ja sotkea penkit. Kyllä suututti.
Kyllä pääset mun kyytiin jos kahvissa on kansi.
Yksi vatipää kerran tuli älisemään mulle että ei ollut päässyt edelliseen kyytiin ku kahvissa ei ollut kantta. No, minä siihen että joo, periaatteessahan me ei... jossa kohden älisijä lähti suurieleisesti kyydistä.
Olis se saanut jäädä kun kahvikin oli melkein juotu mutku se ei malttanut kuunnella.
Nauratti.
T:Se toinen ratikkakuski
Harvoin tulee vastaan sellaista take away -kahvimukia, jossa kansi pysyisi kiinni. Se ei vaan yleensä sovi siihen mukiin.
Aina on sopinut kansi take-away mukissa. Ehkä sinä et vain osaa..
ei osaa moni muukaan. Sen verran usein on tuo kahvin läikkyminen nähty.
t.ohis
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa piilottaa kassiin kaikki ruokatavarat muuten voi käydä näin. Kuskin typerä moka tietysti, sitä en kiellä.
...tai kassien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Sa ei paase mun bussi, jos ei olla halal tai falafel.
nauratti ihan kauheesti 😁 vähän väsy
Bussikuskeja on monenlaisia. Kerran yöbussissa yksi kuski päätti panna tupakaksi. Kysy vielä meiltä kahelta matkustajilta että eihän haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylä näi o! Ja jos haluan kännipäissäni mennä kuskin viereen heilumaan ja höpöttämään niin tämä hänen on kestettävä, mielellään myös osallistuttava keskusteluun, jos on kunnon asiakaspalvelija. Mihin tää maailma oikein menee, jos asiakkaille asetetaan jotain vaatimuksia käytöksen suhteen, phuh!
Ni älä! Ja kuitenkin kun me ollaan siitäki kyydistä maksetttu! Ainakin kaks euroo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päin kannoit laatikkoa?
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Missä pakastepitsoissa on "se kapea reuna"? Ainakin noissa mun lähikaupan pakastepitsoissa on kaikki reunat yhtä paksuja. Ristoranteissa sun muissa.
Ei vittu älä hei pliis osallistu keskusteluun, mä kestän aika paljon, mutta näin tyhmiä en jaksa. En ole ap, mutta sinua fiksumpi, niin mulla on oikeus pyytää sua lopettamaan palstailu (kirjoittavana). Lukemisen sallin sinulle, ole hyvä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Missä pakastepitsoissa on "se kapea reuna"? Ainakin noissa mun lähikaupan pakastepitsoissa on kaikki reunat yhtä paksuja. Ristoranteissa sun muissa.
Puhuttiin pakkauksesta, laatikosta.
Niin, edelleen kaikissa pakastepizzalaatikoissa on samanpaksuiset reunat. Tietenkin joku voi linkata sellaisen pakastepizzan, jonka pakkaus/laatikko on tehty jotenkin erilailla, eli jokin reuna on ohuempi/kapeampi kuin muut.
(eri vastaaja)
Pizzalaatikossa on 4 kapeaa "reunaa" ja 2 leveää "reunaa". Jälkimmäisiä kutsutaan tutummin pohjaksi ja kanneksi.
Kyllä niitä kutsutaan ihan pelkästään pohjaksi ja kanneksi, eikä laisinkaan "leveiksi reunoiksi".
Senkin nuija, matemaattisesti kyseistä pakkausta tarkastellessa ei ole mitään pohjia ja kansia sinänsä, vaan pelkkiä reunoja/pintoja. Se, ettet sinä osaa edes huomioida pozzalaatikkoa matemaattisena kappaleena on sinun tyhmyyttäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on "en ehtinyt sanomaan", ei "en ehtinyt sanoa".
Lue vaikka joku suomenkielinen kirja samalla kun mutustat sitä pakastepizzaa.
Oli pitkään sääntönä, että apuverbin jälkeen tulee perusmuoto. Muutama vuosi sitten sääntö muuttui ja nykyisin sallitaan myös {apuverbi} tekemään. "En ehtinyt sanoa" on ihan oikein, samoin kuin "en ehtinyt sanomaan".
Juuri näin. Av-keskusteluissakin on hyvä aina muistaa, että tähän tapaan apuverbin ja kolmannen infinitiivin illatiivilla avulla muodostettavat rakenteet ovat aivan hyvää suomea.
Vielä pitäisi saada lopullinen käsitys pizzalaatikon geometriasta ja täsmällisistä sen eri osien nimityksistä. Niissä on käytetty ketjussa ikävän epätäsmällisiä termejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on "ehtinyt sanomaan" ei "ehtiä sanomaan".
Siis ei "ehtinyt sanoa". Niin oudon kuuloista, etten osannut sitä kirjoittakaan.
Ennen kuin alkaa aukoa päätään, kannattaisi tarkistaa että edes suurin piirtein tietää mistä puhuu. Tämä on nimittäin aivan täyttä tuubaa. "Ehtinyt sanoa" on täysin oikeaoppista kieltä. Asian voi tarkistaa vaikka täältä, jos oma kielikorva on noin pihalla: http://www.kielitoimistonohjepankki.fi/ohje/621
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi bussiin ruokapakkaus kädessäni. Ostokset pitää olla kassissa. Jos tästä joustetaan että päästetään esim. pakastepizzalaatiko kädessä oleva asiakas bussiin niin silloin sinne päästetään myös avaamaton jäätelötuutti kädessä oleva.
Eli kuski teki ihan oikein. Ei hän voi mitenkään valvoa ettei bussissa syödä, joten tällaisia ruuat kädessä olevia ei sisälle oteta.
Tää Suomi on kyllä kans yks sääntöjen ja byrokraattien luvattu maa, mutta kai nyt vähän voisi järkeä ja harkintaakin joskus käyttää. Ai että jäistä pizzaa rupeais siellä joku nakertamaan? Paitsi tietysti jos se on muovikassissa, silloin se on ok. Mee säätään jotain EU-direktiivejä, sulla on siihen luontaisia kykyjä.
En ole ikinä ostanu pakastepitsaa että olisin kantanut sen b u s s i i n ja i l m a n muovikassia tai kassia.
Kerran tuli te-toimistoon nuori nainen, joka odotti vähän aikaa respassa kanamunakenno käsissään (6kpl, Laitilan munia).
Lähti sitten pois.
Ruuankantajat on oma ryhmänsä. Se on o u t o a. Omaan autoon voi kantaa vaikka pelkän perunajauhopaketin, ja pyörän tarakalla kuljettaa Kiehu-maitoa, mutta ilman suojaa, edes sitä muovipussia (nk hedelmäpussi) ei voi ruokaa kantaa. Se ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Onko se oikeasti kiellettyä matkustaa pizzan kanssa bussissa?
Ei, kunhan laitat sen turvavöihin.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä ostanu pakastepitsaa että olisin kantanut sen b u s s i i n ja i l m a n muovikassia tai kassia.
Kerran tuli te-toimistoon nuori nainen, joka odotti vähän aikaa respassa kanamunakenno käsissään (6kpl, Laitilan munia).
Lähti sitten pois.
Ruuankantajat on oma ryhmänsä. Se on o u t o a. Omaan autoon voi kantaa vaikka pelkän perunajauhopaketin, ja pyörän tarakalla kuljettaa Kiehu-maitoa, mutta ilman suojaa, edes sitä muovipussia (nk hedelmäpussi) ei voi ruokaa kantaa. Se ei käy.
Siis m i t ä yritit sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Lähti sitten pois.
Nyt en valitettavasti löytänyt huumoria tästä viestistä? Jos mulla on pelkkä käsilaukku mukana, en todellakaan osta kaupasta kassia yhdelle tuotteelle jos matkani kotiin ei kestä kauaa. Pakastepizza kulkee mulla useinkin kainalossa, koska on mm liian iso hedelmäpussiin. Kananmunajuttusi on vähän eri kuin ihminen matkalla kotiin ruokansa kanssa. Et ehkä hiffaa tätä jos rahtaat kerran viikossa ruokalastin automarketista, mutta monien arkeen kuuluu pienet ostokset arjen keskellä.
Jos laittaa pakastepitsalaatikon pöydälle ja pyytää siitä ihmistä näyttämään missä on pohja ja missä kansi, niin tuskin menee monella sormi suuhun. Mutta sitten kun pyydetään näyttämään leveä reuna ja kapea reuna, niin saattaa tulla muutama WTF-reaktio. Samoin jos puhutaan särmästä. Voidaanko nyt vaan olla samaa mieltä siitä, että pitsalaatikossa tosiaan on neljä ihan saman levyistä/paksuista reunaa ja sitten pohja ja kansi erikseen?