Wtf? En päässyt bussiin kun minulla oli pakastepizzalaatikko kädessä
"ei tuollaisten kanssa autoon" oli kuskin kommentti.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kantaa pizzerian pizzan kädessä roikottamalla. Ja minä napisen.
Eli ymmärrän hyvin kuskia, joka ilmeisesti oletti pakastepizzan olevan pizzeriasta. Kantotavasta viis.
Anteeksi, mutta mikä vittu miehesi ongelma on? Miksi kukaan kantaisi tuoretta pitsaa noin, sehän menee lyttyyn.
Maku säilyy samana.
Kiva kaapia ne täytteet siitä pahvikannesta mihin ne on hinkkautunut ja pizza ihan rullalla :D
Minulle lykkäsi joku markkinointihenkilö räntäsateessa rautatieaseman ovella välipalajäätelöpatukan kouraan, ja se kädessä sitten kiipesin ratikkaan. Söinkin sen siellä, kun en edes muistanut, ettei olisi saanut. Kuski ei nostanut asiasta meteliä, eikä Helsingin joukkoliikenne mennyt tämän tapauksen vuoksi kaaokseen.
Tuoksua ilmassa. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten valitatte iltapäivälehdessä, miten on ollut likaiset penkit ja housunne ovat pilalla.
Penkkien tahroista saa syyttää Ylioppilaslehden toimittajaparivaljakkoa.
Ainakin toinen heistä on jo edennyt urallaan Suomen Kuvalehteen.
Kannattiko housuun paskominen? -No kyllä tod!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tekemään ja alkaa tehdä. Eikö ne ole molemmat nykyään oikeita tapoja kirjoittaa?
Mitä tekemistä alkaa-verbin uudistetulla säännöllä on ehtiä-verbin kanssa? "Alkaa tekemään" on nykyisin sallittu, mutta "ehtiä tehdä" ei.
"ehtiä61*F keritä, ennättää.
1. voida tehdä jtak ajan riittävyyden vuoksi, tehdä jtak jssak ajassa, jhk mennessä; joutaa, joutua. Ehdin jo levätä. Ei ehtinyt syödä t. syömään ruokaa loppuun. Ei ehtinyt ajoissa kotiin laittamaan ruokaa. Ehti ajoissa apuun, avuksi. Ehti ensimmäisenä perille. Ehtiihän tässä. Tulee kun ehtii."
Vierailija kirjoitti:
Mikä pizza? Oliko Lidlin Inferno?
Tämä on ehdottomasti tärkein tieto asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päin kannoit laatikkoa?
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Se on "ehtinyt sanomaan" ei "ehtiä sanomaan".
mitä?
EIE EIEIEIEIIII. SE ON ETTEN KISSAA EHTINYT SANOA!
Bussikuski varmasti luuli että sulla on pitsapommi siellä laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt kerran take away- kahvi mukana , enkä edes ole mikään teini joka voisi ruveta pelleilemään se kahvinsa kanssa ja sotkea penkit. Kyllä suututti.
Kyllä pääset mun kyytiin jos kahvissa on kansi.
Yksi vatipää kerran tuli älisemään mulle että ei ollut päässyt edelliseen kyytiin ku kahvissa ei ollut kantta. No, minä siihen että joo, periaatteessahan me ei... jossa kohden älisijä lähti suurieleisesti kyydistä.
Olis se saanut jäädä kun kahvikin oli melkein juotu mutku se ei malttanut kuunnella.
Nauratti.
T:Se toinen ratikkakuski
Harvoin tulee vastaan sellaista take away -kahvimukia, jossa kansi pysyisi kiinni. Se ei vaan yleensä sovi siihen mukiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päin kannoit laatikkoa?
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Siis...? Sanoiko se kuski jotain pizzasta, vai vieritätkö oman myöhästymisesti bussista nyt pizzan syyksi? Et ollut ajoissa pysäkillä joten tottakai ne ovet lätkäistään kiinni kun on lähdön aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt kerran take away- kahvi mukana , enkä edes ole mikään teini joka voisi ruveta pelleilemään se kahvinsa kanssa ja sotkea penkit. Kyllä suututti.
Yksi vatipää kerran tuli älisemään mulle että ei ollut päässyt edelliseen kyytiin ku kahvissa ei ollut kantta. No, minä siihen että joo, periaatteessahan me ei... jossa kohden älisijä lähti suurieleisesti kyydistä.
Olis se saanut jäädä kun kahvikin oli melkein juotu mutku se ei malttanut kuunnella.
Nauratti.
Harvoin tulee vastaan sellaista take away -kahvimukia, jossa kansi pysyisi kiinni. Se ei vaan yleensä sovi siihen mukiin.
Mitä ihmettä, ei mulla ole kannen kiinni pysymisen kanssa ollut koskaan mitään ongelmaa! Loksautathan kannen kunnolla paikalleen? Kun olet opetellut tämän taidon, muista, ettet ryystä kuumaa kahvia siitä pikkukolosta, silloin palaa suu herkästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauratti.
Aina on sopinut kansi take-away mukissa. Ehkä sinä et vain osaa..
Ihanaa päivän naurut sai tästä, hauskoja kommentteja :D
Siis miten te JAKSATTE nussia pilkkua noin kiihottuneena? Emmeköhän me kaikki ymmärrä keskustelun pointin tuosta yhdestä virheestä huolimatta. Äidinkielipoliisit, keskustelkaa keskenänne. Tämä on keskustelupalsta eikä tekstitaidon yo-kirjoitus.
Mä en muuten koskaan ole mennyt bussilla kun olen hakenut pizzeriasta pizzan. Onko se oikeasti kiellettyä matkustaa pizzan kanssa bussissa?
Laita nyt sen bussifirman nimi niin joku voi laittaa niiden sivuille kyselyn asiasta ja linkata vastauksen tänne niin saadaan selvyys tähän asiaan!!!
Kyllä täällä meillä päin saa ostokset tuoda bussin kyytiin ja kuskit on mukavia ja palveluhaluisia. Siellä piäkaupungissa ootte niin yrmeitä. Ihan silmät pyöreinä luetaan tätä.
Tämä on jo vanha juttu. Tapahtui vuosia sitten.
Bussikuski alkoi karjumaan poikaystävälleni kesken matkan "pistä nyt heti ne nakit pois".
Poikaystävä oli ihmeissään sillä ei hänellä ollut eikä mitään muutakaan käsissään. Näytti käsiään kuljettajalle ja kysyi että näitäkö tarkoitat. Ja kuski vaan jatkoi nakeista räyhäämistä.
Tosi outo juttu.
Siismitä hemmettiä?! Olen monesti ollut bussissa jonkun pitsalaatikon tai mäkkärin bussin kanssa, ikinä ei ole sanottu mitään !
Ei kai mikään laki voi kieltää noutoruuan kuljettamista julkisessa kulkuneuvossa :O
Vierailija kirjoitti:
Se on "en ehtinyt sanomaan", ei "en ehtinyt sanoa".
Lue vaikka joku suomenkielinen kirja samalla kun mutustat sitä pakastepizzaa.
Oli pitkään sääntönä, että apuverbin jälkeen tulee perusmuoto. Muutama vuosi sitten sääntö muuttui ja nykyisin sallitaan myös {apuverbi} tekemään. "En ehtinyt sanoa" on ihan oikein, samoin kuin "en ehtinyt sanomaan".
Maku säilyy samana.