Wtf? En päässyt bussiin kun minulla oli pakastepizzalaatikko kädessä
"ei tuollaisten kanssa autoon" oli kuskin kommentti.
Kommentit (124)
Nyt täällä tapellaan millaisia reunoja pakastepizzalaatikossa on :D Tätä päivää en ajatellut näkeväni :D
Oliko sinulla muuta mukana kun tuo pizza? tarkoittiko kuski varmasti pizzaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaa tekemään ja alkaa tehdä. Eikö ne ole molemmat nykyään oikeita tapoja kirjoittaa?
Mitä tekemistä alkaa-verbin uudistetulla säännöllä on ehtiä-verbin kanssa? "Alkaa tekemään" on nykyisin sallittu, mutta "ehtiä tehdä" ei.
Ehtii tehdä, aikoo tehdä, alkaa tehdä. Kaikki oikein.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täällä tapellaan millaisia reunoja pakastepizzalaatikossa on :D Tätä päivää en ajatellut näkeväni :D
Ja kieliopista... Elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päin kannoit laatikkoa?
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Missä pakastepitsoissa on "se kapea reuna"? Ainakin noissa mun lähikaupan pakastepitsoissa on kaikki reunat yhtä paksuja. Ristoranteissa sun muissa.
Puhuttiin pakkauksesta, laatikosta.
Niin, edelleen kaikissa pakastepizzalaatikoissa on samanpaksuiset reunat. Tietenkin joku voi linkata sellaisen pakastepizzan, jonka pakkaus/laatikko on tehty jotenkin erilailla, eli jokin reuna on ohuempi/kapeampi kuin muut.
(eri vastaaja)
Pizzalaatikossa on 4 kapeaa "reunaa" ja 2 leveää "reunaa". Jälkimmäisiä kutsutaan tutummin pohjaksi ja kanneksi.
Kyllä niitä kutsutaan ihan pelkästään pohjaksi ja kanneksi, eikä laisinkaan "leveiksi reunoiksi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siitä kapeasta reunasta, jos sillä nyt on jotain merkitystä? En ehtinyt sanoa mitään kun kuski sulki oven naamani edestä. Ap
Missä pakastepitsoissa on "se kapea reuna"? Ainakin noissa mun lähikaupan pakastepitsoissa on kaikki reunat yhtä paksuja. Ristoranteissa sun muissa.
Niin, edelleen kaikissa pakastepizzalaatikoissa on samanpaksuiset reunat. Tietenkin joku voi linkata sellaisen pakastepizzan, jonka pakkaus/laatikko on tehty jotenkin erilailla, eli jokin reuna on ohuempi/kapeampi kuin muut.
(eri vastaaja)
Pizzalaatikossa on 4 kapeaa "reunaa" ja 2 leveää "reunaa". Jälkimmäisiä kutsutaan tutummin pohjaksi ja kanneksi.
Kyllä niitä kutsutaan ihan pelkästään pohjaksi ja kanneksi, eikä laisinkaan "leveiksi reunoiksi".
Ihan yleisesti niitä kutsutaan kylläkin laatikon sivuiksi. Pohjaksi ja kanneksi voi kutsua jos laatikolla on selvästi pohja ja kansi. Reunoja ne eivät missään tapauksessa ole, vaan reuna on laatikon taitoskohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(eri vastaaja)
Nyt siirryttiin oikeisiin sfääreihin tässä keskustelussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ymmärsin, niitten pitsojen pakkausten reunat on kaikki yhtä paksuja.
Mutta ap:ltä kysyttiin tarkoittaen, että kiikuttiko hän sitä siitä reunasta alaspäin, vai pitikö kuten kuumaa karvakäsipizzaa kannetaan, ettei se pizza valu laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ymmärsin, niitten pitsojen pakkausten reunat on kaikki yhtä paksuja.
Mutta ap:ltä kysyttiin tarkoittaen, että kiikuttiko hän sitä siitä reunasta alaspäin, vai pitikö kuten kuumaa karvakäsipizzaa kannetaan, ettei se pizza valu laatikossa.
Itse olisin ehkä ilmaissut asian ihan vain niin, että "kannoin (tai roikotin) sitä siitä reunasta". No tuo eräs kommentoijahan olisi mennyt psykoosiin, kun ei olisi tajunnut puhutaanko nyt "leveästä reunasta" vai "kapeasta reunasta", eli ehkä ihan hyvä että ap ilmaisi asian kuten ilmaisin. Tulipahan selväksi tämä.
Suorastaan VAADIN, että laitat tästä meiliä Ilta-Paskalle jotta saamme huomenna lukea bussiyhtiön meriselityksen kuskinsa toiminnasta! Tai no, nehän lukee tätä palstaa jo muutenkin eli TOIMIKAA!!!
Minä en päässyt kerran take away- kahvi mukana , enkä edes ole mikään teini joka voisi ruveta pelleilemään se kahvinsa kanssa ja sotkea penkit. Kyllä suututti.
Minäpä olin kerran (kauan ennen some-aikaa) bussissa, jossa kuski huusi kurkkupastillin suuhunsa laittaneelle matkustajalle :" Täällä ei syödä! En minäkään tule teidän työpaikallenne syömään!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palautetta. Eikö kauppakassinkaan kanssa saa tulla? Entä haisevan treenikassin?
Eri asia, jos rasvat tulevat laatikosta läpi penkeille. Sitten valitatte iltapäivälehdessä, miten on ollut likaiset penkit ja housunne ovat pilalla.
Ei teille ämmille mikään kelpaa.
t.Ratikkakuski
Painuhan, kollega, takaisin äitiisi kasvamaan.
Pakastepizzalaatikko on ok. Noutopizzalaatikko on ok myös, koska kävellenkö se muka pitäis kotiin viedä?
Ei ole ole ok syödä tai juida bussissa tai raitiovaunussa, mutta en mä ala näillä aikatauluilla enää riehumaan sisään tulleiden kanssa.
Voi olla että jos ympäripäissään viinapullo kädessä yrittää mun kyytiin, niin ei satu se ovi aukeamaan. Semmoista se on elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(eri vastaaja)
Ihan yleisesti niitä kutsutaan kylläkin laatikon sivuiksi. Pohjaksi ja kanneksi voi kutsua jos laatikolla on selvästi pohja ja kansi. Reunoja ne eivät missään tapauksessa ole, vaan reuna on laatikon taitoskohta.
Eikös taitoskohta ole nimeltaan "kulma"?
Vierailija kirjoitti:
Minä en päässyt kerran take away- kahvi mukana , enkä edes ole mikään teini joka voisi ruveta pelleilemään se kahvinsa kanssa ja sotkea penkit. Kyllä suututti.
Kyllä pääset mun kyytiin jos kahvissa on kansi.
Yksi vatipää kerran tuli älisemään mulle että ei ollut päässyt edelliseen kyytiin ku kahvissa ei ollut kantta. No, minä siihen että joo, periaatteessahan me ei... jossa kohden älisijä lähti suurieleisesti kyydistä.
Olis se saanut jäädä kun kahvikin oli melkein juotu mutku se ei malttanut kuunnella.
Nauratti.
T:Se toinen ratikkakuski
Vierailija kirjoitti:
Itse en menisi bussiin ruokapakkaus kädessäni. Ostokset pitää olla kassissa. Jos tästä joustetaan että päästetään esim. pakastepizzalaatiko kädessä oleva asiakas bussiin niin silloin sinne päästetään myös avaamaton jäätelötuutti kädessä oleva.
Eli kuski teki ihan oikein. Ei hän voi mitenkään valvoa ettei bussissa syödä, joten tällaisia ruuat kädessä olevia ei sisälle oteta.
Kuka muka syö jäistä pakastepitsaa? Haloo. Tyhmä kuski.
Erittäin asiatonta käytöstä kuskilta. Eikö ihmisillä ole mitään alkeellista hajua asiakaspalvelusta? Jos kuski epäili, että ap mutustelee siinä pizzaa, niin olisi voinut ilmoittaa, että bussissa ei saa syödä mitään, jolloin ap olisi voinut valaista, että kyseessä on pakastepizza. Kyllä minä kuljen ostoskassien kanssa bussissa ja siellä on ruokatavaraa vaikka muille jakaa eikä kukaan ole epäillyt, että rupeaisin siinä matkan aikana kokkaamaan ja nauttimaan ostoksistani. Jos siis asiakkaalla on kahvipaketti kädessä, niin kuskin logiikan mukaan ei voi tulla bussiin, kun voisihan se alkaa sitä kahvia nauttia kesken matkan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten valitatte iltapäivälehdessä, miten on ollut likaiset penkit ja housunne ovat pilalla.
Penkkien tahroista saa syyttää Ylioppilaslehden toimittajaparivaljakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(eri vastaaja)
Eikös taitoskohta ole nimeltaan "kulma"?
Laatikossa on kahdeksan kulmaa. Kulmassa yhdistyy laatikon kolmen sivun reunat. Jos matemaattisesti puhutaan, niin tuo koko reunahan on särmä. Jos ajattelee laatikkoa suorakulmaisena särmiönä, niin ketjussa puhutut ovat nimenomaan laatikon reunoja. Jos ajattelee laatikkoa pahvilevynä, niin silloin reunalla on toki eri merkitys, koska ei ole kyseessä itse särmiön reunat, vaan levyn reunat.