Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1-vuotiaalle lähes 100€ maksavat talvikengät?

Vierailija
25.10.2017 |

Menin ostamaan meidän 1-vuotiaalle talvikenkiä, kunnes selvisi että ei minulla taidakaan olla niihin varaa. Kunnolliset, lämpimät ja kuulema ehdottomasti paras ja ainut vaihtoehto ovat lähes 100€ maksavat core tecxit. 70€ taisi olla halvimmat ja nekin tarjouksessa, mutta lähes 100€ suurin osa.
Kirpparilta ei voi kuulema ostaa koska lapsen kengät tulee olla käyttämättömät.

Eli minä työtön yksinhuoltaja joudun ostamaan vuoden sisällä pahimmassa tapauksessa kolmet sadan euron talvikengät (nyt, ehkä alkuvuodesta jos ei enää mahdu ja taas syksyllä). Plus että päiväkotiin täytyy olla kuulema varakengät.
Juu taidetaan pysytellä koko talvi sisällä. Eikö tosiaan pelkät kuomat kelpaa?? Millaisia talvikenkiä teidän lapsilla on?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuomat ja kumpparit on ihan ok. Ota sen verran kasvunvaraa että menee koko talven.

Vierailija
2/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllähän se niin on, että lapsi otetaan välittömästi huostaan, jos on alle 100€ kengät jalassa ulkona. Etkö ajattele lastasi! Kai jokainen vanhempi haluaa lapselleen vain parasta! Tän pitäisi olla ihan selvä asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä ostin kirpparilta. Maksoi 3,50€. Enpä ole edes kuullut, että kenkien pitäisi olla käyttämättömät.

Vierailija
4/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Taas. Mitä. Sontaa.

Osta ne Kuomat. Uutena alle 30 ja kirpparilta vitosen. Voin vannoa, että kukaan ei joudu vankilaan tai laitokseen .

Vierailija
5/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Goretexit sopii räntään....pakkasilla niissä jäätyy varpaat.

Vierailija
6/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sulle on väittänyt ettei alle 100 euron kenkiä voi ostaa, kenkäkaupan myyjä? Käyttäisit omaa järkeäsi, totta kai Kuomat kelpaa tai muutkin halvemmat kengät.

Vierailija
7/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilla loskarit nyt syksyllä ja leudoilla keleillä talvella. Lapset 1v ja 3v. Loskarit cittarilla 30 euroa. Kivat, kumpparimainen alosa, karvavuori, helppo laittaa jalkaan. Kuomat pakkaskenkinä. Jalat pysyy lämpimänä ja helpot pukea. Cittarilla 40 euroa. Esikoiselle ostin ekaksi talveksi reimatec kengät. Kalliit ja kylmät. Vaikeat laittaa jalkaan. Ja tykkään että lasten kenkiin voi villasukan laittaa. Goretex kenkiin ei ilmeisesti pitäis, kenkä myyjä oli ainakin sitä mieltä. Silloin jalka on kylmä.

Vierailija
9/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa kirpparilta lapsilleen kenkiä, valmiiksi linttaan astuttuja? Lapsen jalka on kuin pullataikinaa, muotoutuu vielä pitkään ja kun on huono jalkine ( jonkun toisen jalan muotoon muokkaantunut), niin eipä tarvitse ihmetellä jalkojen virheasentoja. Ostatko itse kengät kirpparilta?

Vierailija
10/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin että core tecksit (anteeksi jos kirjoitin väärin) ovat ainut järkevä vaihtoehto koska kuomissa kastuu jalat jos on märkää/loskaa ja kumppareissa paleltuu jalat vaikka olis lämminvuori. Näin myyjä sanoi että kaikilla on nykyään nämä coret. Meinasi itku tulla. Mitähän tässä tekis. Ap

Vierailija
11/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin satsaan lapsen kunnollisiin ulkokenkiin, eli lämpimiin ja vettä pitäviin - en mihinkään kumppareihin sinällään (nuo loskarit ovat kumpparit). Sitähän se nykyään on, että lasten hyvälaatuiset ulkovaatteet maksavat vain vähän vähemmän kuin aikuisten vastaavat. Pienen lapsen hyvä vaatettaminen talvella maksaa, ei siitä mihinkään pääse. 

Vierailija
12/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa kirpparilta lapsilleen kenkiä, valmiiksi linttaan astuttuja? Lapsen jalka on kuin pullataikinaa, muotoutuu vielä pitkään ja kun on huono jalkine ( jonkun toisen jalan muotoon muokkaantunut), niin eipä tarvitse ihmetellä jalkojen virheasentoja. Ostatko itse kengät kirpparilta?

Kyllä minä ainakin ostan itselleni kenkiä kirpparilta jos sattuu löytymään.

Vierailija
13/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsilla loskarit nyt syksyllä ja leudoilla keleillä talvella. Lapset 1v ja 3v. Loskarit cittarilla 30 euroa. Kivat, kumpparimainen alosa, karvavuori, helppo laittaa jalkaan. Kuomat pakkaskenkinä. Jalat pysyy lämpimänä ja helpot pukea. Cittarilla 40 euroa. Esikoiselle ostin ekaksi talveksi reimatec kengät. Kalliit ja kylmät. Vaikeat laittaa jalkaan. Ja tykkään että lasten kenkiin voi villasukan laittaa. Goretex kenkiin ei ilmeisesti pitäis, kenkä myyjä oli ainakin sitä mieltä. Silloin jalka on kylmä.

En ymmärrä miten ne törkykalliit goretexit on niin surkeita. Että villasukkiakaan ei saa käyttää, mulle taas myyjä väitti ettei saa laittaa jarrusukkia. Sori vaan goretex-uskovaiset, ostan mieluummin normaalikäyttöön sopivia kenkiä.

Vierailija
14/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsi on päiväkodissa jos äiti on kotona?

Vierailija
15/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hööhöö, 1-vuotiashan vetää sairaalloisia lenkkejä sopivilla töppösillä.. tai sitten ei. Tuon ikäisellä se kenkä on harvoin runsaassa juoksukäytössä ja ainahan se on johonkin suuntaan iso tms (ne kasvuvarat...)

Ai niin, olen ostanut kirpparilta itsellenikin kenkiä. Kyllä sen ihan silmällä näkee, mikä on hyväkuntoinen ja vähän käytetty ja mikä taas linttaan astuttu jota ei kannata enää ostaa.

Vierailija
16/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Kuomissa kastu jalat? Onhan niissä paksu kumipohja ja reunus.

Vierailija
17/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda kauppaa.

Vierailija
18/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei edes olleet lainkaan linttaan astutut. Ihan siistit ja lähes käyttämättömän näköiset kengät. Ja kyllä, saatan ostaakin kenkiä kirppikseltä, jos ovat siistit. En osta kuluneita, linttaan astuttuja kenkiä. T. Se joka osti 3,50€ kengät lapselleen

Vierailija
19/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin vedenpitävät lenkkarit ihan City marketissa. Maksoi muistaakseni alle 40e.

Talvella kun / jos on pakkasta, niin ei sillon haittaa vaikka Kuomat ei ole vedenpitävät, sillä lumi ja pakkanen ei sellaista tarvi.

Vierailija
20/60 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kyllä kaikille lapsille talvikenkiä kirpparilta. En millään usko että se pari tuntia päivässä muutaman kuukauden ajan minkä kenkä on jalassa, osalla vielä hiekkalaatikolla tai keinussa istuen, voi oikeasti muokata jalkaa juuri mihinkään. Tai että se kenkäkään sen käytön jälkeen olisi muovautunut mihinkään. Rikkinäisiä ja loppuunkuluneita kenkiä en osta, mutta siistin näköisiä kyllä. Kesäkengät, kumpparit ja sandaalit yleensä uutena, koska ne on niin paljon edullisemmat. Itselleni voisin ehkä ostaa kirpparilta vähän käytettyjä kenkiä, mutta aikuinen käyttää samoja kenkiä monta vuotta, mulla helposti 10 h jalassa arkipäivänä ne kengät, niin vähän eri asia.

Esikoiselle ostin uusia kenkiä, kun olin huolissani juuri tuosta, että täytyy olla uudet kengät aina, mutta nyt kun lapsia on enemmän niin ei vaan pysty, rahat ja aika ei riitä. Niistä uusistakin hirveä etsiminen, että löytyy se jalkaan sopiva... Kunhan on sinnepäin sopivat, ehjät ja säänmukaiset, parempaan ei nyt pysty. Yritän valita joustavaa pohjaa mieluummin kuin ihan tönkköä (esim. Superfit mieluummin kuin Viking). Ei ole virheasentoja näkynyt, mutta varmaan sitten jotkut selkäkivut tai nilkan kulumat keski-iässä heillä johtuu tästä käytettyjen kenkien pitämisestä lapsena.

Yksi mitä voi tehdä, on ostaa uusi villapohjallinen siihen kenkään. Se muotoutuu sitten pikkasen jalan mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi