Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:ssä kehotetaan pukeutumaan paremmin töissä - valtava viharyöppy trikooperseiltä!

Vierailija
23.10.2017 |

Lukekaa ihmeessä, huvittavaa miten kauheaa olisi jos pitäisi pukeutua paremmin, sanoo kansa.

Kommentit (255)

Vierailija
221/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni sai tästäkin sukupuoli-kysymyksen, johon voi vastata kysymällä: lukeeko miehet muotilehtiä? Tehdäänkö niitä heille edes?  = naiset (ja miehet) odottavat naisilta tässä suhteessa enemmän.

Kuitenkin "vapautuminen" pukeutumisessa on vain hyvästä. Kai muistatte, miten lapsetkin puettiin ennen samalla lailla kuin aikuiset?

Miesten muoti on hankalaa - jos nyt erotetaan bisnespukeutuminen nuorisomuodista - koska kausivaihtelu on pientä ja trendit muuttuvat hitaasti. Vaikea tehdä kovin montaa juttua lähes olemattomista muutoksista. Tai sitten mennään Pitti Uomo -riikinkukkolinjalle joka kiinnostaa aika harvaa.

Klassisessa pukeutumisessa artikkelit villan laaduista, pukujen leikkauksista ja siitä miten mustia, ruskeita ja burgundeja kenkiä käytetään mustan/harmaan/mustan puvun kanssa, ja milloin voi käyttää valkoista, sinistä, ruudullista tai raidallista paitaa on aika nopeasti kirjoitettu.

On joitain lehtiä jotka yrittävät ja blogeja mutta ne menevät nopeasti mainostamiseksi ja siihen että puhutaan hyvinkin high-end räätäleistä ja materiaaleista joihin harvalla on varaa ja mielenkiintoa.

Vierailija
222/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän täysin että palveluammateissa (vaatekaupat jne jossa ei työvaatteita) niin sanotaan kamalasta pukeutumisesta kun tarkoitus on kumminkin myydä vaatteita ja muotia. Itse työskentelen yksityisessä lastenhoidossa ja useammin kuin kerran valikoituu vaatteiksi hupparit ja leggingsit, mutta siinä kohtaa jos vanhempia tai autistisia 8-vuotiaita rupeaa tämä vaivaamaan, lupaan muuttaa pukeutumistani :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt millään jaksa lukea kaikkia vastauksia, mutta kommentoin silti lyhyesti. Minäkin ensin meinasin hermostua tästä jutusta, mutta onneksi avasin linkin ja luin alkuperäisen jutun. Siis tässähän on kyse siitä, että on tehty kirja business-pukeutumisesta! Siis haloo business, nyt ei tarvitse kaikkien lastentarhanopettajien ja sairaanhoitajien vetää hernettä nenään, että ei voi pukeutua korkkareihin ja hameeseen, kun lähtee ulos lasten kanssa tai on työn puolesta tietty työasu! Vai istuvatko lastentarhanopettajat tai sairaanhoitajat useinkin liikeneuvotteluissa tai esittelevät jotain tilinpäätöstä täydelle auditoriolle? Ei. Tämä kirja on suunnattu niille, jotka ovat mukana liike-elämässä, ja siellä kyllä sillä pukeutumisella on eri tavalla väliä. Toki on väliä sillä lastentarhanopenkin pukeutumisella, siinä taas sää ja mukavuus taitavat tulla ensin. 

Eikä busines-pukeutumisen tarvitse olla epämukavaa. Kun valitsee laadukkaat, omaan vartalotyyppiin sopivat vaatteet, niin ne ovat myös mukavia päällä. Samoin omaan jalkaan sopivat kengät. Ei tarvitse ostaa ensimmäisiä korkkareita, vaan kokeilee kaupassa rauhassa kävellen, mitkä ovat omaan jalkaan parhaat. 

Vierailija
224/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi puolet suomalaisista on ylipainoisia, joten monet vaatteet eivät vain näytä heidän päällään hyvältä. .

Tässä onkin yksi oleellinen pointti. Kun suuri osa kansasta näyttää lähinnä pystyyn nostetuilta sioilta, on se ja sama millaiset rytkyt siinä sitten on päällä.

Vierailija
225/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on etätyö. Normaali työasuni on tunika&leggingsit, t-paita&college-housut tai Hello Kitty -flanellipyjama. Talvisaikaan myös jalassa villasukat. Omistan yhdet mustat suorat housut ja yhden mustan siistin paidan, joita käytän silloin, kun on jokin asiakastapaaminen eli pari kertaa vuodessa.

Vierailija
226/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla kun ei ole mitään tyylitajua. Ei se jakkupuku todellakaan takaa tyyliä vaan on lähinnä nolo, jos sitä ei osaa käyttää kunnolla vaan ihmisestä näkee, että "ostin jakkupuvun, jotta olen työpukeutunut". Sen tyylin pitäisi tulla sieltä sisältä ja vaatteen tuntua omalta, mikä ei kuitenkaan ole tekosyy pukeutua töissä mihinkään legginseihin. 

Tässä on pari kaunista esimerkkiä siisteistä ja tyylikkäistä asuista, joka kuvaa hyvin sitä, miten pukeudun päivittäin: 

https://i.pinimg.com/736x/05/51/7b/05517b507a4a73e339bf45889dacb1d7--ou…

https://i.pinimg.com/736x/7f/6c/aa/7f6caaf5a200e56917c9ee813e1ec133--na…

Entäs sitten kun ulkona on -15 astetta ja tuulee? Millaisissa vaatteissa työmatka on hyväksyttävissä suorittaa?

https://i.pinimg.com/originals/2b/84/55/2b8455b89469118cfe75773f408a625…

https://i.pinimg.com/736x/c5/72/0f/c5720f9d39df51abf67e0b73761116c8--co…

Vierailija
227/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen isotissinen asianajaja ja kun minä vedän kynähameen, korot ja kauluspaidan päälleni,  tapahtuu 90% miesten aivoissa joku oikosulku eikä istunnoista tahdo tulla mitään. Uskottavuuttani kyseinen vaatetutus ei missään nimessä paranna ja pukeudunkin perinteisesti ainoastaan harhautusmielessä tai kettuillakseni. Asiakastapaamisissa olen siisteissä lenkkareissa, kynnet hoitamattomana, hiukset (helppohoitoinen perusmalli, ei värjäystä) nutturalla, tummissa farkuissa ja siistissä (puhdas, ehjä, ei räikeä) ja mukavassa paidassa. Jos olen väsynyt, minulla näkyy silmäpussit. Meikkiä käytän hyvin kevyesti, ihohuokosetkin saattavat näkyä. Minä herätän asiakkaan luottamuksen kuuntelemalla aidosti hänen tilanteensa, hymyilemällä ja keskustelemalla vaihtoehdoista. Ikinä ei ole ollut ongelmia. Todella typerä artikkeli.

Vierailija
228/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trikoohullu näköjään käyttää tätäkin artikkelia keppihevosenaan. Miten muuten työpukeutuminen liittyy trikoisiin, ellei siis satu olemaan Personal Trainer?

Vierailija
229/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole kehumista pukeutumisessa, niin vielä enemmän olisin huolissani useimpien tähän ketjuun kirjoittien luetun ymmärtämisen taidosta. Vai eikö oikeasti lueta yhtään kommenttia ja vastausta vaan se sama vastaus pitää ehdottamasti saada saattaa ilmoille kuin jo lukuisat muutkin. 

Vastauksiin sopiva otsikko olisi ollut vaikka: "Kaikkien ihmisten on pakko pukeutua epämukavaan kalliiseen jakkupukuun ja korkkareihin ja värjätä tukkansa, käypä hän missä tahansa työssä."

Vierailija
230/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä siis vetäistä huomenna jakkupuku, ohuet stayupit ja ne mun yhdet 15cm korkkarit työvaatteiksi. Hyvä idea kyllä ja hienosti pärjäis niillä tuolla ulkonakin, kun eihän siellä tule oltua kuin 2-4h/pvässä.

T. Varhaiskasvatuksesta

Eikös tuo artikkeli käsittele bisnespukeutumista? Ei varmaan koske päiväkodin tms. henkilökuntaa. Ei varmaan myöskään esim. lehdenjakajaa, siivoojaa tai varastotyöntekijää. :)

Vierailija
231/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyypä siis vetäistä huomenna jakkupuku, ohuet stayupit ja ne mun yhdet 15cm korkkarit työvaatteiksi. Hyvä idea kyllä ja hienosti pärjäis niillä tuolla ulkonakin, kun eihän siellä tule oltua kuin 2-4h/pvässä.

T. Varhaiskasvatuksesta

Eikös tuo artikkeli käsittele bisnespukeutumista? Ei varmaan koske päiväkodin tms. henkilökuntaa. Ei varmaan myöskään esim. lehdenjakajaa, siivoojaa tai varastotyöntekijää. :)

Juuri näin. Työhön työn mukaiset vaatteet. Päiväkodissa korkokengät näyttää ihan yhtä hassulta kuin lenkkikengät valtion virkamiehellä.

Vierailija
232/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko tunnustaa, että olen nykyään niin ylipainoinen, että muut kuin trikoot ahdistavat, varsinkin, jos pitää istua koko päivä. Enkä todellakaan löydä hyvin istuvaa jakkupukua, vaikka haluaisin.

Toisten huomioon ottaminen alkaa jo ennen pukeutumista. Siisti yleisilme, leikatut ja laitetut hiukset, mahdollisesti meikkiä ja hyvä fyysinen olemus. Tuolla viimeisellä tarkoitan, että ei tarvitse olla mikään Fitness -kuningatar, mutta kuitenkin hyvä ryhti, hyvä liikkuminen sekä paino hallinnassa. Pukeutuminen tulee noiden päälle.

Vierailija
233/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisnaiselle "tyylikästä pukeutumista" edustaa joku tupsupipo. Ja sieltä alta paljastuu limainen littatukka, jolla ilostetaan työkavereita ja asiakkaita!

Aika harva meistä on palkattu "ilostamaan" työkavereita ja asiakkaita, vaan ihan muista syistä.

Vierailija
234/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että Suomessa on pukeutumisen lisäksi vähän kaikki muukin tapakulttuuri hukassa. Eletään kuin taistolaiset aikoinaan - he teeskentelivät olevansa työläisiä ja että kapitalistiriistäjien säännöt eivät koske heitä. Nyt kaikki teeskentelevät olevansa köyhiä ja saavat siitä tekosyyn elää kuin pellossa ja haistattaa piutpaut ympäristöllään.

Vierailija
235/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on pakko tunnustaa, että olen nykyään niin ylipainoinen, että muut kuin trikoot ahdistavat, varsinkin, jos pitää istua koko päivä. Enkä todellakaan löydä hyvin istuvaa jakkupukua, vaikka haluaisin.

Toisten huomioon ottaminen alkaa jo ennen pukeutumista. Siisti yleisilme, leikatut ja laitetut hiukset, mahdollisesti meikkiä ja hyvä fyysinen olemus. Tuolla viimeisellä tarkoitan, että ei tarvitse olla mikään Fitness -kuningatar, mutta kuitenkin hyvä ryhti, hyvä liikkuminen sekä paino hallinnassa. Pukeutuminen tulee noiden päälle.

Nyt täytyy kyllä myöntää, ettei toiset kiinnosta niin paljon, että heidän takiaan harrastaisin liikuntaa ja hallitsisin painoani. Kuulostaa todella epävarmalta ja stressaavalta ajattelutavalta.

Vierailija
236/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun luettuani oon aika iloinen, että teen töitä kotona. Saan istua aamutakissa ja tohveleissa koko työpäivän. Pukeudun juhliin tilanteen ja etiketin edellyttämällä tavalla, mutta töissä en jaksais pönöttää, kun kaikki sanoo aamulla huomenta, istuu kuulokkeet korvilla omassa loosissaan ja naputtaa saneluja paperille, hakee sopivassa välissä kahvia, naputtaa lisää, sanoo heippa ja häipyy.

Vierailija
237/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuupa mieleen yksi tapaus, kun eräältä osatoimittajalta tuli delegaatio tutkimaan heidän tuotteestaan löytynyttä vikaa. Tulivat tietotekniikan testauslabraan ensimmäisenä päivänä puvut päällä. Oman väen pukeutumistyyli on sarjaa farkkut ja T-paita. Seuraavana päivänä vieraat uskalsivat jo labrassa riisua puvuntakin. Kolmantena rohkeimmat jättivät krakankin pois. Päivä päivältä pukeutuminen muuttui rennompaan suuntaan. Kuukauden kuluttua heitä ei enää vaatetuksensa puolesta erottanut oman talon väestä.

Vierailija
238/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisilla kun ei ole mitään tyylitajua. Ei se jakkupuku todellakaan takaa tyyliä vaan on lähinnä nolo, jos sitä ei osaa käyttää kunnolla vaan ihmisestä näkee, että "ostin jakkupuvun, jotta olen työpukeutunut". Sen tyylin pitäisi tulla sieltä sisältä ja vaatteen tuntua omalta, mikä ei kuitenkaan ole tekosyy pukeutua töissä mihinkään legginseihin. 

Tässä on pari kaunista esimerkkiä siisteistä ja tyylikkäistä asuista, joka kuvaa hyvin sitä, miten pukeudun päivittäin: 

https://i.pinimg.com/736x/05/51/7b/05517b507a4a73e339bf45889dacb1d7--ou…

https://i.pinimg.com/736x/7f/6c/aa/7f6caaf5a200e56917c9ee813e1ec133--na…

Entäs sitten kun ulkona on -15 astetta ja tuulee? Millaisissa vaatteissa työmatka on hyväksyttävissä suorittaa?

https://i.pinimg.com/originals/2b/84/55/2b8455b89469118cfe75773f408a625…

https://i.pinimg.com/736x/c5/72/0f/c5720f9d39df51abf67e0b73761116c8--co…

Jos tuota kolmannen linkin asua aikoo käyttää työmatkalla 15 asteen pakkasessa, on työmatkan syytä olla hyvin lyhyt.

Vierailija
239/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jokin tässä maailmassa ei muutu niin suomalaisten kyky keksiä selityksiä huonolle pukeutumiselleen.

Vierailija
240/255 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä työpukeutumiseen on hyvä kiinnittää huomiota. Mutta ne hesarissa haastatellut tyypit eivät kyllä itse ole mitään esimerkkejä tyylikkäästä pukeutumisesta. Enemmänkin konservatiivista, kökköä, tyylitöntä 80-luvulle jämähtänyttä urpoilua. Kaikki muotibloggarit ovat nauraneet itsensä kipeäksi niitä "pukeutumisvinkkejä" lukiessaan. Toivottavasti kukaan ei noudata niitä vinkkejä ja lähde maailmalle mihinkään tärkeään liikeneuvotteluun, siellä nauretaan pihalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän