Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?
Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan
Kommentit (740)
640 e kivasta kaksiosta, Oulun keskustassa.
30m2 hyväkuntoinen yksiö + iso parveke Espoossa 650 e, sis. veden. Kerrostalo ja alue rauhallinen. Julkisilla 5min matka isolle kauppakeskukselle, ja 20min Hki keskustaan. Tällä mennään vielä toistaiseksi...
Suomenlinnan vankila, mielipidevanki olen.
Amnestyn tunnustama.
Vuokra 0e/kk.
esbå kirjoitti:
30m2 hyväkuntoinen yksiö + iso parveke Espoossa 650 e, sis. veden. Kerrostalo ja alue rauhallinen. Julkisilla 5min matka isolle kauppakeskukselle, ja 20min Hki keskustaan. Tällä mennään vielä toistaiseksi...
Yritäpä tulla ruuhka-aikaan 20 minuutissa keskustaan.
Tampereella n. 2 km keskustasta, vähän alle 30 m2, vuokra 540 €/kk (sis. sähkö, vesi ja netti). Kymmenen vuotta vanha talo, asunnossa iso lasitettu parveke.
902 €, sis. veden, 52 m2, Helsinki.
510e/kk, 29m^2 remonttia kipeästi vaativa rotankolo.
N. 870e 75m2 Hekan kämppä Pikku-huopalahti.
Silloin kun vielä asuin yksin, niin minulla oli 60 neliöinen kaksio Lahdessa ja vuokra oli 590 €/kk.
390e, 29 neliötä, Tampere.
Kämppä on hyvien yhteyksien varrella, mutta aivan helvetillisessä kunnossa (alkuperäiset 80-luvun kaapistot/lattiat/tapetit/kodinkoneet jotka ovat kärsineet paljon koska sisällä on poltettu). Sain kaupungista töitä äkillisesti juuri kun opiskelupaikat oli ilmoitettu, eli kaikki yksiöt ja pienet kaksiot olivat menneet ja oli pakko ottaa joku johon tavarat saisi kannettua heti sisään. Pahinta että asuntoon on vuoden sopimussakko, eli tässä kärvistellään.
Vierailija kirjoitti:
2 tuntia kerran kuukaudessa. Tampere, Hervanta; opiskelu ja palvelut lähellä. Viikonloput usein Helsingissä kavereiden luona.
Alapeukkuja on sadellut enkä toivoisi tuota omalle tyttärelle, onneksi on omalle jo opiskeluasunto hankittuna. Mutta laitoin yläpeukun, koska tässä on ainakin tuntitaksa kohdillaan! Jos lähtee tuolle linjalle, että myy itseään, niin on vain oikein, ettei myy liian halvalla. Joku roti olla pitää :-)
Joku kysyi miten voi olla vuokrat niin alhaiset tyypeillä jotka asuu Helsingissä. Pakko sanoa että itsekin "järkytyin" kun kuulin miten edullisesti voi saada kaupungilta asunnon. Kaverini asuu 27 neliöisessä yksiössä Käpylässä, vuokra on alle 300e. Toinen kaveri asuu Puotilassa yksiössä ja vuokra about saman verran. Ihan hyväkuntoisia asuntoja molemmat, pintaremppaa tehty säännöllisesti. Eli jos käy tuuri niin kaupungilta voi saada halvalla asunnon, mut yksiöt onkin niitä halutuimpia ja niihin hakee muutama muukin.
Minä olen se joka sanoi asuvansa Viikissä 375e/kk. Tämä on HOASin asunto, valmistuin elokuussa mutta saan asua tässä vielä 6kk valmistumisen jälkeen, nyt siis jo vakiduunissa. HOASin yksiöihinkin on kovat jonot, itse jonotin noin 8kk.
Vierailija kirjoitti:
390e, 29 neliötä, Tampere.
Kämppä on hyvien yhteyksien varrella, mutta aivan helvetillisessä kunnossa (alkuperäiset 80-luvun kaapistot/lattiat/tapetit/kodinkoneet jotka ovat kärsineet paljon koska sisällä on poltettu). Sain kaupungista töitä äkillisesti juuri kun opiskelupaikat oli ilmoitettu, eli kaikki yksiöt ja pienet kaksiot olivat menneet ja oli pakko ottaa joku johon tavarat saisi kannettua heti sisään. Pahinta että asuntoon on vuoden sopimussakko, eli tässä kärvistellään.
Mutta eikö tuo nyt ole silti melkein lottovoittajatilanne: sait töitä ja vielä noin halvan asunnon! Olkoonkin, ettei asunto ole priimaa, mutta sinulla on hyvä tilaisuus kerätä vähän sotakassaa ja miettiä ajan kanssa, missä haluaisit asua. Vuosihan menee todella nopeasti! Ja tuolla vuokralla voit hyvin ottaa sen seuraavan kämpän ennen uutta opiskelijaruuhkaa, ei haittaa maksaa yhdeltä kuukaudelta 390€ ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se joka sanoi asuvansa Viikissä 375e/kk. Tämä on HOASin asunto, valmistuin elokuussa mutta saan asua tässä vielä 6kk valmistumisen jälkeen, nyt siis jo vakiduunissa. HOASin yksiöihinkin on kovat jonot, itse jonotin noin 8kk.
Onnea sinullekin valmistumisesta ja työpaikasta! Tuohan on ihan mahtavaa, että ehdit rauhassa katsella asuntoa, kerätä vuokravakuutta ja ehkä laittaa ASP-tilin tulille. Jos maltat pitää opintojen aikaisen elintason, vaikka valmistuit ja pääsit töihin, niin säästöt karttuvat kovalla vauhdilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
430 euroa.
Kajaanin keskustasta n.kilometri
(Aikuis)Opintoraha n.1000 euroa.
Minkä kokoinen asunto?
580€, tänä vuonna valmistunut 35m2 yksiö Kuopiossa.
615€ plus vesi 29€, 20 neliötä, Haaga.
E-Haaga 20m2 690e/kk. Vedet kuuluu, ei muut.
Asumistukea n.400e kun oon opiskelija. Lainalla loput vuokrasta.
Edellinen oli pari neliötä isompi asunto tästä läheltä 450e/kk. Mutta pistivät myyntiin.
Tämä nykyinen oli pakko ottaa kun oli ainoa jonka sain.
620 €, asun kaksiossa Tampereella.