Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?
Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan
Kommentit (740)
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole vielä vuosienkaan jälkeen selvinnyt mikä tämä peukutuslogiikka näissä ketjuissa on 🤔
Karkeasti:
-kallis vuokra Helsingissä: yläpeukku
-halpa vuokra Helsingissä: alapeukku
-kallis vuokra pk-seudun ulkopuolella: alapeukku
-halpa vuokra pk-seudun ulkopuolella: yläpeukku
415 + 15 vedestä eli 430,- kuussa. Tilava 40 neliön yksiö Porin keskustassa.
En maksa vuokraa, enkä ole ikinä maksanutkaan. 250 neliön omakotitalo, kyllä kelpaa. Oma kaivo ja kaivon sähkö todella halpaa. Sähkölämmitys toki, mutta eipä sitä hirveästi mene ja uuni lämmittämälllä ei mene sitäkään, puutkin omasta metsästä. Korjaushommat luonnistuu itseltäni.
Maksoin 745e/kk Kurvissa, mikä oli noin 150e alle alueen keskivuokran sen kokoisesta kämpästä (43 neliön yksiö erillisellä keittiöllä) mutta vuokraisäntä piti tärkeämpänä että kämpässä on pitkäaikainen luotettava ja siisti vuokralainen kuin että tekee rahaa sillä kämpällä.
Nykyisin 996e/kk Etelä-Helsingissä (laina + vastike).
En ole vuokralla, mutta asumiskuluni 46 neliön kaksiosta tulevan(?) Länsimetron varrella ovat 865 € kuukaudessa.
Vuokraaminen ei olisi juurikaan halvempaa, ehkä joitain kymppejä.
620€/kk Tampereen ydinkeskusta & 33,5 neliötä. Opiskelijana mennään. :)
Helsingin kallio 20 neliötä 280 euroa/kk. En ole muuttamassa pois.
tampere pieni kaksio lähes 800. vvo riistää... juu ja ei ees keskustassa.
höh kirjoitti:
Yksinasuva maksaa vuokraa saman verran kuin muutkin samankokoisresta asunnosta. Etkö ihan totta tiennyt?
Vähävarainen tuttavani asuu kaupungin keskustassa ja maksaa 800 euron kuukausivuokraa josta hänen osuutensa on puolet eli 400 euroa. Jos asuisi asunnossa yksin niin 800 euroa olisi jo liian kallis hänelle.
860 Espoossa 45m2 kaksiosta. Opiskelija, aikuisopintotuki n.1400kk. Kyllähän se kyrsii.
Rivariyksiö Paimiossa, 440 e/kk (502 e/kk kun sähkö, vesi ja autopaikka mukana hinnassa)
Jo vuosia kirjoitti:
Velattoman asunnon vastike?
Vai hoidatko osan vuokrasta muilla tavoin? Muuten ei ole mahdollista, edes solua ei saa tuohon hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia kirjoitti:
Velattoman asunnon vastike?
Vai hoidatko osan vuokrasta muilla tavoin? Muuten ei ole mahdollista, edes solua ei saa tuohon hintaan.
mm. Kaupungin vuokra-asunnoista löytyy tuon hintaisia yksiöitä.
tilaaon kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2750€/kk + autotallipaikka 150€/kk. 108 neliötä Helsinki.
Kirurgi-lentäjä-NHL- sinkku ?
AP: Olen toimari PK-yrityksessä. Työsuhdeasunto eli siinä kirjoitin palturia, että työnantaja maksaa tuon vuokran asunnosta ja itselle tulee siitä asunto-etu.
Mm. Helsingin kaupungilta ja Y-Säätiöltä saattaa saada suht edullisella vuokralla asunnon.
1020. Kuopion keskusta, 3h+k+khh+s, 102m2
655€ + vesi ja sähkö, 23 neliön yksiö Helsingissä
Yksinasuva maksaa vuokraa saman verran kuin muutkin samankokoisresta asunnosta. Etkö ihan totta tiennyt?