Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?
Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan
Kommentit (740)
Olen 51-vuotias eläkeläinen (eläkkeellä määrittelemättömän hulluuden vuoksi), asun Helsingin seudulla yksiössä 37m2 ja maksan vuokraa 250 euroa kuussa ja sähkölaskua n. 15 euroa kuussa. Tämä on sinänsä ihan hyvä järjestely, koska käytettävissä olevat tuloni ovat todella alhaiset.
Kaksio, 52m2 Helsingin Hermannissa 968 €, on kallis, ja kun eläkkeelle pääsy alkaa häämöttää. täytyy löytää edullisempi ratkaisu, mutta pidän asunnosta ja sijainnista.
1020,-, vuokra+vesi+autopaikka, 45m2 Vantaa, Kartanonkoski. Tosi kallis, mut näillä näkymin kohta pääsee muualle. Alue on nätti, mutta tylsä ja kaukana kaikesta.
890e, 30 neliötä, helsinki keskusta
410 e/kk,sisältää vesimaksun, 32,5 neliötä ,Vaasa,kolmas eli ylimmäinen kerros.
En maksa vuokraa! Enkä kyllä asu yksinkään.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla kyse ymmärryksestä, mitä vastaa?
Kun kysytään paljonko yksinasujana maksat vuokraa, sillä tarkoitetaan juuri sitä.Osa kertoo tulonsa, velkansa ja yhtiövastikkeensa?
Voisi tehdä aloituksen ja laittaa millaiset asumiskulut sinulla on yksinasujana? Se kattaisi paljon.
Onko omistusasujat jotenkin tyhmempää sakkia vai miksi he tulevat tänne kertomaan yhtiövastikkeensa? Ei ole millään tavalla verrannollinen.
850€/kk, kolmio 80m2, Oulun keskusta.
Vuokrat ovat noin korkeita, koska asumistuki kohottaa hintatasoa. Itse olen eläkeläinen ,en saa asumistukea,asun Kouvolan keskustassa. Vuokra 614€ kuuluu sähkö ja vesi.
775 € kaksio Nummela kerrostalo
Vierailija kirjoitti:
Yksiö läheltä tampereen keskustaa, vuokra 698. Asumistukea saan 140e.
Miten ihmeessä saat noin paljon asumistukea tuollaiseen vuokraan Tampereella? Eikö Kela kehota vaihtamaan halvempaan? Itse jouduin hankkimaan alle 600 e vuokra-asunnon ettei jokin kynnys ylity. Kovin pitkään eivät varmaan maksele tuota noin isoa asumistukea..???
Yksin asuva tamperelainen siis minäkin.
527,87 €/kk
Asumisoikeusasunnon vastike.
Tampere. 2h+sauna 45,5 neliö.
1200€
50m2 kaksio Espoon Tapiolassa
970€, kerrostalokolmio, Tampere
Asun yksin 160 neliön paritalo Espoon merenranta. Ei vuokraa, maksettu oma. , Sähkö 15 e /kk. Tulot .eläke ja pääomatulo n . 3300 e vaihdellen. Nainen.
1075 eur kk, rivitaloneliö Ylöjärvi
360e. Todella pieni opiskelijayksiö, mutta viihdyn oikein hyvin. Asumistukea en saa, koska käyn myös töissä.