Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?
Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan
Kommentit (740)
Vierailija kirjoitti:
Olisiko järkevä laittaa paikkakunta ja jopa kaupunginosa mukaan?
Eihän tässä muuten ole mitään ideaa?
On varmaan aika selvä, että viiskytneliöinen mummonmökki Joutsasta on edullisempi kuin 50-neliöinen kaksio Eirasta...
Juurikin niin! Ei mitään järkeä verrata vain yksin asuvien vuokria tietämättä missä asuu ja kuinka suuressa kämpässä. :) Myös sillä on vaikutusta saako asumistukea vai ei ja paljonko jää omaa maksettavaa. Asumistukea maksetaan mielestäni aivan liian suuria määriä kalliisiin asuntoihin. Sen sijaan olisi kehotettava asukasta muuttamaan halvempaan ja kauempana keskustasta olevaan asuntoon.
770€ miinus asumistuki 416€. Kaksio Espoossa.
560€ + vesi käytön mukaan, netti ei kuulu. Kerrostalo kaksio 54m2 + lasitettu parveke Porin keskustassa. Itse maksan vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Mitäh???? Siis yli puolet vuokrasta tukena???? Törkeetä! Jos yksin asut, sulle riittäisi yksiö. Jos et käy edes töissä tai opiskele, voisit sinkkuna muuttaa pois pk-seudulta halvempaan paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäh???? Siis yli puolet vuokrasta tukena???? Törkeetä! Jos yksin asut, sulle riittäisi yksiö. Jos et käy edes töissä tai opiskele, voisit sinkkuna muuttaa pois pk-seudulta halvempaan paikkaan.
Voi voi. Käyn töissä sekä opiskelen. Saisin ihan yhtä paljon tukea jos muuttaisin halvempaan yksiöön. Nyt maksan vaan itse erotuksen palkastani. Eli mitä väliä?
698 euroa. Näin osa-aikatöissä olevana kirpaisee kyllä vähän, kun reippaasti yli puolet tuloista menee vuokraan. Mutta asun ensimmäistä kertaa asunnossa, jota en vihaa, joten menköön.
Aso-asunto, 780€/kk, pienen pieni kaksio Helsingissä.
475€, 30 neliöö, Tre. Asumistuki 320€.
Vierailija kirjoitti:
430 euroa.
onpi sama mulla.
Tuli mieleen eräs lehtijuttu kodittomasta. Vaimo lähti, sairastui henkisesti. Menetti työnsä. Sen jälkeen ei ollut varaa pitää asuntoa, Amerikan New Yorkissa kun ei ole asumistukijärjestelmää.
1040 euro, 47 neliön kaksio Herttoniemessä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen eräs lehtijuttu kodittomasta. Vaimo lähti, sairastui henkisesti. Menetti työnsä. Sen jälkeen ei ollut varaa pitää asuntoa, Amerikan New Yorkissa kun ei ole asumistukijärjestelmää.
pitäisikö olla asunto?
ei kukaan vuokralainen maksa vuokraa. sossu sen maksaa
Maalla rivitalossa järvi vieressä ja oma sauna. Mulle täydellinen :) asumistuen kun ottaa pois niin 270e. Ilman asumistukea olisi 410e.
Vierailija kirjoitti:
Onpas tyhmä sun kommenttti :D Tietenkin moni maksaa itse vuokransa. Minäkin olen töissä enkä saa mitään tukia. Asunnon voisin halutesssani ostaa mutta ei ole mitään tarvetta ostaa niin en osta.
830€. Kyseessä on 32 neliöinen yksiö Etelä-Haagassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas tyhmä sun kommenttti :D Tietenkin moni maksaa itse vuokransa. Minäkin olen töissä enkä saa mitään tukia. Asunnon voisin halutesssani ostaa mutta ei ole mitään tarvetta ostaa niin en osta.
kuulut vähemmistöön
~570 €, 35 m2 yksiö saunalla Tampereella, ei keskustassa.