Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinasuva! Kuinka paljon maksat vuokraa?

Vierailija
23.10.2017 |

Itse maksan 709e/kk, tuntuu suolaiselta mutta asunto on palvelee minua täydellisesti joten en raaski muuttaa halvempaan

Kommentit (740)

Vierailija
621/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

640€ noin 50 neliön kaksiosta. Ihan jees 

Vierailija
622/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuokralla, noin 420€kk, lähes puolet on rahoitusvastiketta eli menee asunnon myyntihintaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan liian kovia vuokria, se sijainti!

Vierailija
624/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys olisi oikein asetettu, jos kysyttäisiin kuinka monta prosenttia tuloistasi vuokrasi on. Jatkokysymyksenä voisi olla, mitä siitä maksaa Kela.

Vierailija
625/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki Mannerheimintie kaksio parvekkeella 51,5 m2 vuokra 237 eur/kk.

Miten sulla voi olla noin halpa vuokra?

On varmaan yhtiövastike. Monet käyttää edelleen vuokra-sanaa yhtiövastikkeesta puhuessaan.

Vierailija
626/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaan täällä alapeukutetaan omistusasuntoa, harakoille menee nuo kalliit vuokrat, itselle ei jää mitään. Itse otin asuntolainan, nykyään velaton kaksio ja asumiskulut minimaaliset. Ja asunnolla arvoa sitten kun/jos sen päätän myydä. Aina kannattaa, uskotelkoot vastarannankiisket mitä tahansa.

Vierailija
627/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa mitään. Mitään omia tuloja ei ole. En käy töissä, en opiskele. Olen vaan ja odotan valmista. Kaikki tililläni pyörivät rahat on Kelan erilaisia tukia, sinne niitä tulee ja sieltä ne siirtyy minne kulloinkin pitää. Yksinkertaista ja vaivatonta, asun yksin.

628/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

552 joensuu

Vierailija
629/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan maksanut vuokraa. Kun oli aika muuttaa lapsuudenkodistani pois niin yksi isäni sijoitusasunnoista oli tyhjillään. Muutin tähän asuntoon ja nyt 10 vuotta myöhemmin asun edelleen tässä asunnossa. Maksan yhtiövastiketta, kun isälle ei kelpaa minun rahat. Minulla on maailman paras isä.

Vierailija
630/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e ,

kaupungin vuokra asunto hervannassa

Vierailija
631/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaan täällä alapeukutetaan omistusasuntoa, harakoille menee nuo kalliit vuokrat, itselle ei jää mitään. Itse otin asuntolainan, nykyään velaton kaksio ja asumiskulut minimaaliset. Ja asunnolla arvoa sitten kun/jos sen päätän myydä. Aina kannattaa, uskotelkoot vastarannankiisket mitä tahansa.

Viimeistään eläkkeellä tulee se kylmä tosiasia eteen, miten kallista vuokralla asuminen on. Silloin monet jättävät pääkaupunkiseudun ja muuttavat pienempiin ja edullisempiin paikkoihin.

On ihan eri asia maksaa velattomasta asunnosta vastiketta 300 euroa kuukaudessa kuin 1000 euroa vuokraa.

Vierailija
632/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

300 e/kk pikku huoneesta tilassa, joka ei ole sallittu asumiskäyttöön Hesassa. Voisin raivota pitkäänkin alkottoman, savuttoman, työsäkäyvän asuntotilanteesta Hesassa, mutta en enää jaksa.

Vuosia olen jonottanut kaupungin yms. palvelujen asuntoja - ei mitään suomalaiselle sinkkumiehelle.

Vierailija
633/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla kyse ymmärryksestä, mitä vastaa?

Kun kysytään paljonko yksinasujana maksat vuokraa, sillä tarkoitetaan juuri sitä.

Osa kertoo tulonsa, velkansa ja yhtiövastikkeensa?

Voisi tehdä aloituksen ja laittaa millaiset asumiskulut sinulla on yksinasujana? Se kattaisi paljon.

Aivan. Olisi selventävää jos kysyttäisiin, mitkä ovat asumiskulusi yksinasujana vs tulosi?

Vierailija
634/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2600e / kk, asun etu-töölössä

Vierailija
635/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksio Itä- HKI n. 500e -vastike, josta noin puolet putkirempan rahoitusta. Partsilta näkyy meri.

Vierailija
636/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko järkevä laittaa paikkakunta ja jopa kaupunginosa mukaan? 

Eihän tässä muuten ole mitään ideaa? 

On varmaan aika selvä, että viiskytneliöinen mummonmökki Joutsasta on edullisempi kuin 50-neliöinen kaksio Eirasta...

Niin. Mitä väliä paikkakunnalla? Sama raha käy Helsingistä Ivaloon.

Vierailija
637/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän näissä vastauksissa ole päätä, eikä häntää, kun vastaajat eivät erota yhtiövastiketta vuokrasta 🙄

Vierailija
638/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1746kk + vesi ja sähkö ja vakuutus, Hki 60 neliötä, tosin arvoaluueella, paikkaan nähden edullinen.

Vierailija
639/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen alapeukuttanut näitä vastike tms lainalyhennysvastajia, koska sitä ei tätä keskustelussa kysytty ja turha sotkea näitä asioita keskenään. Itsekin olen omistusasuja, mutta joskus vuokra-asuminen on helpompi ja joustavampi vaihtoehto.

Vierailija
640/740 |
21.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

648 € + 20 € vesimaksu. 40 neliötä Vantaalla