Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokakaupan kotiinkuljetuksen taso heikentynyt

Vierailija
16.10.2023 |

No niin, on ilmeisesti loukkaavaa yrittää aloittaa keskustelu tästä aiheesta, kun aloitukset on merkattu loukkaaviksi. Ja jopa keskustelu, missä ihmettelin tätä loukkaavuutta, poistettiin. Kovin on siis kaupan kuljetus nyt loukkaava aihe...

Kuitenkin, onko muilla kokemuksia, että ruuan keräilyn ja kuljetuksen laatu on heikentynyt kaupoissa viime aikoina? Minulla on käynyt nyt joka kerta jotakin, esim. kananmunat rikki, jätskit tulee sulaneena ja vihannekset on homeessa. Lisäksi tavarat ovat laatikoissa hujan hajan, ja osa lytyssä. Välillä kaikki tavarat eivät tule perille, joskus tulee ylimääräistäkin, joka selvästi kuuluisi jollekin toiselle. Nämä kokemukset ovat siis suurista, laadukkaista kaupoista. 

Mikä keräilyssä on muuttunut, onko se koneistettu liikaa? Kokemuksia?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneistettu? Et siis tiedä miten tämä prosessi hoituu. Kannattaa joskus käydä siellä kaupassa. 

Vierailija
2/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä wolttaan Wolt-marketista ja aina olen ollut todella tyytyväinen. Palvelu pelaa kuin rasvattu salama ja tuotteet aina ensiluokkaisia, jätskitkin umpijäässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo kerääjästä johdu.. Toiset kerää ja pakkaa huolellisemmin kuin toiset. Palautetta kaupalle. 

Vierailija
4/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin on selkeästi enemmän katsottu laatua ja päiväyksiä ja joskus kaupasta jopa soitettu, jos ovat pohtineet tuotteen korvaamista. Nykyään saattaa tulla seuraavana päivänä vanhenevaa tavaraa mikä on ikävää ostettaessa kerralla kuitenkin koko viikon ruokia.

Vierailija
5/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilailen siis kahdesta kaupasta, joissa oli molemmissa ennen tosi hyvä tämä palvelu. Juurikin usein soitettiin ja kyseltiin korvaavista tuotteista (joka tuntui jo ylipalvelulta nykyaikana, mutta mukavaahan se oli). Ja kaikki tuotteet oli aina sitä parasta laatua. Nyt en voi luottaa, ettei vihannes tule homeisena tai juusto huomenna vanhentuvana. Olen saanut laittaa puolet parsakaaleista ja paprikoista suoraan homeisina roskiin viimeiset muutaman kuukauden. Ja sama juttu molemmissa kaupoissa, siksi ihmettelen että onko tämä hieno palvelu ylitehostettu ja sillä pilattu. Luin, että jossakin on jo käytössä keräilykoneita, jotka ottavat suoraan takahuoneesta tuotteita laatikkoon. Tällainen konehan ei hometta huomaisi. Se selittäisi paljon.

Ja ehkä kuljetuksen aikana tapahtuvat virheet liittyvät myös liian tiukkoihin aikatauluihin. Kuljetusliikkeetkin vaihtuvat näillä usein. 

ap

Vierailija
6/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firma ja kaikki nimet tänne, tai julkisuuteen ettei kukaan toinen sorru moista moskaa tilaamaan.

Vierailija
7/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tilailen siis kahdesta kaupasta, joissa oli molemmissa ennen tosi hyvä tämä palvelu. Juurikin usein soitettiin ja kyseltiin korvaavista tuotteista (joka tuntui jo ylipalvelulta nykyaikana, mutta mukavaahan se oli). Ja kaikki tuotteet oli aina sitä parasta laatua. Nyt en voi luottaa, ettei vihannes tule homeisena tai juusto huomenna vanhentuvana. Olen saanut laittaa puolet parsakaaleista ja paprikoista suoraan homeisina roskiin viimeiset muutaman kuukauden. Ja sama juttu molemmissa kaupoissa, siksi ihmettelen että onko tämä hieno palvelu ylitehostettu ja sillä pilattu. Luin, että jossakin on jo käytössä keräilykoneita, jotka ottavat suoraan takahuoneesta tuotteita laatikkoon. Tällainen konehan ei hometta huomaisi. Se selittäisi paljon.

Ja ehkä kuljetuksen aikana tapahtuvat virheet liittyvät myös liian tiukkoihin aikatauluihin. Kuljetusliikkeetkin vaihtuvat näillä usein. 

ap

Oletko soittanut heille ja antanut palautetta ja kysynyt syytä tähän?

Vierailija
8/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko syynä ei-suomalaisen työntekijät ja palkka 1 euro/tunti ?

Vierailija
9/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Citymarketista enemmän kuin Prismasta ja aina olen saanut hyvää tavaraa. Pakasteet on jäässä, vihannekset tuoreita ja kestävät viikonkin syötävinä, hyvin on päivämäärää maito- ja lihatuotteissa.

Olen oikein tyytyväinen. 

Vierailija
10/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
11/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Firma ja kaikki nimet tänne, tai julkisuuteen ettei kukaan toinen sorru moista moskaa tilaamaan.

No sehän se onkin, että paikan päällä nämä kaupat ovat laadukkaat ja tarjonta hyvää. Olenkin varmasti siirtymässä nyt paikan päällä asioivaksi. Kuitenkin tällöin en tule keskittämään ostoksia näihin kahteen kauppaan, sillä kuljen yleensä kotimatkalla töistä kauppaan. He siis menettävät hyvän asiakkaan.

Helsingissä ovat nämä, ja edustavat kahta isoa kauppaketjua. Olen kyllä reklamoinut suoraan puutteista, mutta kun puutteita ja virheitä on joka ikinen kerta, niin ei enää jaksa. Olenkin ottanut aika paljolti takkiin tässä heidän asiakkaanaan. Kyllä nyt syömäkelpoiset pitäisi tuotteiden olla sentään.

ap

Vierailija
12/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ainakin kotiinkuljetuksessa on ihan kantasuomalaiset töissä meillä päin.

Vierailija
13/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ruoan suhteen, mutta Schenkerin kuljetuksen kyllä. 

Se oli ennen suht luotettava. Nyt olen tilannut kahdesti painavan huonekalun (molemmat reilusti yli 100kg), maksanut sisään asti kantamisesta- ja pihalla kaksi äijää sitten pohtii, kuinka korvata puuttuvat kaksi muuta kantajaa! Eri tyypit kyseessä, eri päiväkin. 

Veikkaan että firmat säästävät tällä, oli se sitten liian vähäinen henkilökunta tai huonosti pakatut tavarat. 

Vierailija
14/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten niin ei suomalainen ei tekisi kunnon työtä? Kyllä tekee.

Vierailija
15/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hyvä tietää, ettei erehdy enää koskaan tilaamaan.

Vierailija
16/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olen antanut palautetta puutteista johonkin pisteeseen asti. Sitten en enää jaksanut joka kerta valittaa. Tuli itselleni sellainen olo, että kuulostaisi varmaan, että olen joku ammattivalittaja.

Puutteet on kyllä aina valittaessa korvattu. Toki sellainen, että jos jää osa ostoksista puuttumaan (on mennyt väärään talouteen), ja se korvataan vain rahana niin se ei korvaa vaivaa. Koska sitten voikin olla, että illallisesta puuttuvat juuri ne tärkeät elementit.

En ole sen sijaan kysynyt, että miksi on kokonaisuutena kaikki mennyt alamäkeä. Sekin tuntuisi kyllä pahalta kauppiaan puolesta tuollaista kysyä... Vaikka arvokasta tietoa hänelle toki.

ap

Vierailija
17/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ongelmaa jos käy ite vaa kaupas, ei oo iso vaiva. Naapuri on tuollainen, ei käy töissä eikä ulkona , tilailee vain

Vierailija
18/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäviä tapahtumia, kannattaa reklamoida kauppaan. 

Olen tilannut Citymarketista ja Prirmasta useita kertoja, ei koskaan mitään ongelmia.

Vierailija
19/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten niin ei suomalainen ei tekisi kunnon työtä? Kyllä tekee.

No sitten se on suomalainen paskatyöntekijä, nostaa palkkaa, mutta ei hoida hommiaan.

Vierailija
20/54 |
16.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies just tänään totesi ruokakuljetuksesta tulleita kasviksia katsoessaan, että "tuntuu kuin kaupasta tulisi meille nykyään lähinnä hometta". Parsakaalit, inkiväärit homeessa jo tullessaan. Lihassa usein liian vähän päiväystä jäljellä, pakkaseen lähtee heti monet että niistä saisi seuraavan viikon aikana vielä ruokaa laitettua. Tilaamme K kaupasta ja Espoossa asutaan. En ole tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi