Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nettideitti tivaa raha-asioitani yksityiskohtaisesti

nettideittaaja
23.10.2017 |

Olen tapaillut erästä netistä löytämääni miestä vasta vähän aikaa, ja nyt olen huomannut että mies kyselee todella paljon raha-asioistani. Suurin osa hänen kysymistään kysymyksistä liittyy jotenkin varallisuuteni selvittämiseen. Hän on kysynyt esimerkiksi onko asuntoni omistus vai vuokra-asunto, paljonko minulla on vuokra kuukaudessa, kuinka paljon rahaa minulle jää säästöön palkastani, jne. Kerran hän alkoi tivaamaan minun kuukausipalkkaani joka on parin tonnin luokkaa. Sitten hän halusi välttämättä tietää, kuinka paljon minulle jää rahaa palkastani verojen jälkeen. Kun en ensin olisi halunnut sanoa tarkkaa summaa vasta vähän aikaa tuntemalleni miehelle, mies melkein raivostui ja jatkoi asian tivaamista niin kauan että sanoin sen. Kun hän kuuli palkkani joka ei ole mikään ihmeellinen, hänen ilmeensä muuttui nyrpeäksi ja hän ihmetteli isoon ääneen kuinka niin huonolla palkalla elää. Mitähän seuraavaksi, kohta hän varmaan pyytää saada nähdä tiliotteeni tai palkkakuittini. Saatuaan tietää palkkani miehen käytös muuttui komentelevaksi ja pomottavaksi, suorastaan töykeäksi. Joskus kun puhuin matkustamisesta, mies ihmetteli että millä rahalla matkustan ja vihjaili minun tehneen joka matkan eri miehen kanssa. Ymmärtäisin raha-asioiden tivaamisen jos olisi esim ottamassa yhteistä asuntolainaa, mutta palkkojen kyseleminen tapailun alkuvaiheessa ei mielestäni kuulu hyviin käytöstapoihin. En aio tavata kyseistä junttieinaria enää. Onko muiden mielestä normaalia käytöstä kysellä kaikki raha-asiat heti alussa? Olikohan mies joku hyväksikäyttäjä joka etsii rikasta elättäjää vai pelkkä sivistymätön moukka jolla ei ole käytöstapoja? Mies itse asuu omakotitalossa ja kehui hyvällä paikallaan heti alussa. Mutta olen lukenut kaikenlaisista nettihuijareista jotka pumppaavat rahaa toisilta ihmisiltä.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon.

Vierailija
2/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hitto, ihan hullu tapaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo siinä välissä tekisi mieli sanoa heipat nettitutulle, kun toinen selkeästi yrittää "laskea sinun arvoa"? Jos sinulla olisi omistusasunto, jos saisit palkkaa kaksinkertaisesti, jos tilipussisi nyt vaan olisi isompi, niin olisit heti paljon mielenkiintoisempi ja haluttavampi tuttusi silmissä. 

Tästä voidaan tulla päätelmään, että sinun tilipussille se haluaa, ei niinkään sinun persoonaasi tutustumaan. Arvioi onko sinusta elättäjäksi.

Vierailija
4/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten niitä ihmisiä jotka mitää jokainen ihmisen arvon rahassa. Sinä et ollut hänen mielestään yhtä arvokas joten sinua voi komennella ja olla töykeä.

Vierailija
5/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää tuossa oli, jos et aio tavata enää.

Vierailija
6/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäselväksi jäi, miksi ihmeessä tapailit näinkin pitkään tuollaista.

Vierailija
7/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti et tienaa hänen mielestään tarpeeksi hänen elintasolleen. Minulle ei kukaan ole koskaan tehnyt noin mutta mun mies kertoi että deittaillessaan aikanaan hän kyseli deiteiltään koulutusta ja mitä työtä tekevät. Ei hän halunnut alempaa elintasoa itselleen. Minulta ei kysynyt mutta se oli selvää muutenkin että olin samoilla raiteilla hänen kanssaan. Mies on joskus kertonut sinkkuajoistaan ja aika mielenkiintoista joskus on olleet ne jutut. Naiset aika usein deittaillessa valehtelevat sekä koulutuksen että työpaikan kun deittailevat selkeuasti hyvätuloista miestä. Yhteen deittiinsä jonka piti olla pankissa töissä mies törmäsi hotellissa jonka baarissa oli  ja jossa nainen oli huonesiivoojana:D sattuivat törmäämään siellä. Nainen kertoi että teki vaan lisätienestiä sillä tavalla:DDD

Ja tietenkin kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita palkoista ja elintasoista. Meitä on miehiä ja naisia joka junaan.

Vierailija
8/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään kerroit hänelle noin henkilökohtaisia juttuja? Ihme lampaita jotkut.

Vierailija
9/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti et tienaa hänen mielestään tarpeeksi hänen elintasolleen. Minulle ei kukaan ole koskaan tehnyt noin mutta mun mies kertoi että deittaillessaan aikanaan hän kyseli deiteiltään koulutusta ja mitä työtä tekevät. Ei hän halunnut alempaa elintasoa itselleen. Minulta ei kysynyt mutta se oli selvää muutenkin että olin samoilla raiteilla hänen kanssaan. Mies on joskus kertonut sinkkuajoistaan ja aika mielenkiintoista joskus on olleet ne jutut. Naiset aika usein deittaillessa valehtelevat sekä koulutuksen että työpaikan kun deittailevat selkeuasti hyvätuloista miestä. Yhteen deittiinsä jonka piti olla pankissa töissä mies törmäsi hotellissa jonka baarissa oli  ja jossa nainen oli huonesiivoojana:D sattuivat törmäämään siellä. Nainen kertoi että teki vaan lisätienestiä sillä tavalla:DDD

Ja tietenkin kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita palkoista ja elintasoista. Meitä on miehiä ja naisia joka junaan.

En usko että tuon miehen kanssa johon ap on törmännyt kannattaa kenenkään parempituloisenkaan mennä yhteen. Tuo tapa ja tyyli. Ylipäätään nuo asiat ei pitäisi olla se eniten kiinnostava asia. Kestääkö teidän suhde esimerkiksi työttömyyden tai sairauden, kun lähtökohdat kiinnostukselle on sama elintaso?

Vierailija
10/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, selkeästikin miehen ainut elämänarvo on raha ja omaisuus. Joku kysyi että miksi tapailin niinkin pitkään. Siksi koska ensimmäisillä treffeillä mies vaikutti sosiaaliselta ja huumorintajuiselta tapaukselta ja meillä tuntui synkkaavan ennen kuin raha-asioiden kuulustelu alkoi. Ensimmäisillä treffeillä mies ei vielä kysellyt raha-asioita muuta kuin että asunko vuokralla vai omistusasunnossa, mikä on vielä aika peruskysymys. Ja miksi sitten sanoin paikkani? Ensin sanoin miehelle etten halua sanoa palkkaani mutta hän jankkasi asiasta niin kauan kunnes sanoin sen.

Vierailija
11/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettideittaaja kirjoitti:

Mitähän seuraavaksi, kohta hän varmaan pyytää saada nähdä tiliotteeni tai palkkakuittini. [...]

En aio tavata kyseistä junttieinaria enää.

Hei trolli, mitä väliä sinulle on mitä hän vaatii seuraavaksi, kun kuitenkaan et aio tavata enää?

Vierailija
12/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen tasa-arvoisesti tienaavan parin löytäminen on hieman kuin "vakuutus". Jos laps(i)en saannin jälkeen kaikki ei menekään hienosti ja tulee ero, niin tulot ei mene elareihin. Iso ero elatuskyvyssä on paremmin tienaavalle riski.

Tosin tollainen käytös mitä aloituksessa on kuvattu, kertoo hieman muistakin ongelmista...

Vierailija
13/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suunnilleen tasa-arvoisesti tienaavan parin löytäminen on hieman kuin "vakuutus". Jos laps(i)en saannin jälkeen kaikki ei menekään hienosti ja tulee ero, niin tulot ei mene elareihin. Iso ero elatuskyvyssä on paremmin tienaavalle riski.

...

mistä tämmöinen käsitys tulee? Elarithan ei mitnkään riipu siitä, tienaako lähivanhempi enemmän vai vähemmän, vaan vain ja ainoastaan siitä, että lapsi on oikeutettu tietyn vanhemman tuloista lasketun prosenttiosuuden suuruiseen elatukseen molemmilta vanhemmiltaan.

Vierailija
14/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että tuon miehen kanssa johon ap on törmännyt kannattaa kenenkään parempituloisenkaan mennä yhteen. Tuo tapa ja tyyli. Ylipäätään nuo asiat ei pitäisi olla se eniten kiinnostava asia. Kestääkö teidän suhde esimerkiksi työttömyyden tai sairauden, kun lähtökohdat kiinnostukselle on sama elintaso?

No, olen ollut kotirouvana viimeiset 10 vuotta:) ensimmäiset vuodet tienasin, sitten tulin raskaaksi ja olen tukenut miehen uraa. Hän tienaa nyt nelinkertaisesti sen mitä suhteemme alkuvaiheissa. Ilman samantyyppistä ajattelumaailmaa en olisi osannut tukea häntä enkä voinut kasvattaa lapsia sillä tavalla mikä meidän arvomaailmalle on sopivaa. ja jos luulet että joudun tämän takia pennittömäksi jos hän löytää uuden ja nuoremman niin rahat ovat yhtälailla minun kuin hänen ja ihan paperilla:) Jos olisin erilaisista lähtökohdista niin en olisi varmasti osannut huolehtia omasta tulevaisuudestani mutta eipä mies ole koskaan millään tavalla yrittänyt huijata. Kyllä mun mielestä talousasioiden pitää olla tiedossa ja hallussa kun suhdetta alkaa rakentamaan. Ei siitä hyvää seuraa jos arvomaailmat eivät kohtaa. Kun menimme naimisiin niin oltiin jo keskusteltu siitä että kun lapsia saadaan niin miten turvataan mun tulevaisuus rahallisesti niiltä vuosilta kun en tienaa ansiotyöllä. Jos mies vaikka kupsahtaa niin asiat on hoidettu. Rakkaus ja talous kulkevat käsi kädessä. Jos miehen  työ loppuu ja joudutaan köyhäilemään niin en poistu hänen elämästään. Se että haluaa tietää toisen ihmisen talousasiat suhteen alussa on ihan järkevää ja säästää monelta surulta ja tappelululta. ja suhdehan on hyvä pistää poikki jo alkutekijöissä jos ei matsata yhteen.

Vierailija
15/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...

mistä tämmöinen käsitys tulee? Elarithan ei mitnkään riipu siitä, tienaako lähivanhempi enemmän vai vähemmän, vaan vain ja ainoastaan siitä, että lapsi on oikeutettu tietyn vanhemman tuloista lasketun prosenttiosuuden suuruiseen elatukseen molemmilta vanhemmiltaan.

Elarit:

1) katsotaan mikä on lapsen elatuksen tarve ja annetaan sille euromääräinen arvo

2) katsotaan millaiset tulot vanhemmilla on (ja vähemmässä määrin millainen omaisuus) ja siitä saadaan elatyskyky

3) jaetaan lapsen elatuksen tarve vanhempien elatuskyvyn mukaisessa suhteessa.

Eli, jos lähiäiti tienaa 6000 euroa ja etäisä 1000 euroa, selviää isä aika pienillä elareilla. Ja päinvastoin, jos etäisä on selvästi rikkaampi, niin isompi osa lapsen elatuksesta lankeaa hänelle, vaikka hän ei edes saisi lasta luokseen asumaan.

Vierailija
16/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan kertoisi noita asioita tapailuvaiheessa tai suhteen alussa.

Törkeää. Itse en olisi kertonut muuta kuin ammatin.

Palkat ovat yksityisasioita. Tosin palkkataulukot löytyy netistä jos viitsii etsiä eri alojen TESsit.

Epäkohteliasta ja tunkeilevaa kysyä palkkaa keneltäkään.

Vierailija
17/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tökeröä käytöstä! Ymmärrän täysin, että hämmentyneenä sitä tulee kertoneeksi enemmän kuin haluaisikaan, kun ei siinä hetkessä tajua että kuinka törkeää on ylipäätään tuollaista udella.

Kyllä toisen ihmisen varallisuuden saa selville ihan järkeä käyttämällä. Minkälaisessa rakennuksessa asuu, ja millä alueella? Mitä harrastaa? Missä on töissä? Miten käyttäytyy? Viimeistään kaveripiiristä saat selville millainen joku ihminen on.

Vierailija
18/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies taisi olla rahanahne k-pää. Ja luuli varmaan että jos itse on varakas, se oikeuttaa komentelemaan ja pomottamaan. Yleensä jos joku on noin paljon rahan perään, osaa sentään olla käyttämättä sitä noin selkeästi.

Vierailija
19/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttämättä sitä noin selkeästi siis

Vierailija
20/67 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vähän samaa kokemusta nettitutusta. Ihme kommentointeja/vihjailuja välillä perintöjen suuntaan, että saisinko niitä sieltä tai täältä (en ole saamassa). Oudointa oli se että mies ei itse ole kovinkaan suurituloinen ja väitti rikkaita naisia kopeiksi. Kuitenkin viime metreillä sitten selvisi että miehelle tärkein arvo elämässä oli raha, eikä mikään muu. Sanoi sen lopulta itse ja vahvisti epäilykseni. Ja kuinka saada sitä lisää. Itse ajattelisin että omalla työnteollaan! Vaikka muuten oli huumorintajuinen ja ihan mukava mies niin nuo jutut alkoi säristä korvaan pidemmällä aikavälillä. Mies tiesi alusta asti että olen pienituloinen ja sopivissa väleissä sitten siitä huomauttelikin jotenkin 'rivien välissä'. Tässäkin kummallisinta se ettei miehellä itsellään todellakaan järin kummoiset tulot. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan