Nettideitti tivaa raha-asioitani yksityiskohtaisesti
Olen tapaillut erästä netistä löytämääni miestä vasta vähän aikaa, ja nyt olen huomannut että mies kyselee todella paljon raha-asioistani. Suurin osa hänen kysymistään kysymyksistä liittyy jotenkin varallisuuteni selvittämiseen. Hän on kysynyt esimerkiksi onko asuntoni omistus vai vuokra-asunto, paljonko minulla on vuokra kuukaudessa, kuinka paljon rahaa minulle jää säästöön palkastani, jne. Kerran hän alkoi tivaamaan minun kuukausipalkkaani joka on parin tonnin luokkaa. Sitten hän halusi välttämättä tietää, kuinka paljon minulle jää rahaa palkastani verojen jälkeen. Kun en ensin olisi halunnut sanoa tarkkaa summaa vasta vähän aikaa tuntemalleni miehelle, mies melkein raivostui ja jatkoi asian tivaamista niin kauan että sanoin sen. Kun hän kuuli palkkani joka ei ole mikään ihmeellinen, hänen ilmeensä muuttui nyrpeäksi ja hän ihmetteli isoon ääneen kuinka niin huonolla palkalla elää. Mitähän seuraavaksi, kohta hän varmaan pyytää saada nähdä tiliotteeni tai palkkakuittini. Saatuaan tietää palkkani miehen käytös muuttui komentelevaksi ja pomottavaksi, suorastaan töykeäksi. Joskus kun puhuin matkustamisesta, mies ihmetteli että millä rahalla matkustan ja vihjaili minun tehneen joka matkan eri miehen kanssa. Ymmärtäisin raha-asioiden tivaamisen jos olisi esim ottamassa yhteistä asuntolainaa, mutta palkkojen kyseleminen tapailun alkuvaiheessa ei mielestäni kuulu hyviin käytöstapoihin. En aio tavata kyseistä junttieinaria enää. Onko muiden mielestä normaalia käytöstä kysellä kaikki raha-asiat heti alussa? Olikohan mies joku hyväksikäyttäjä joka etsii rikasta elättäjää vai pelkkä sivistymätön moukka jolla ei ole käytöstapoja? Mies itse asuu omakotitalossa ja kehui hyvällä paikallaan heti alussa. Mutta olen lukenut kaikenlaisista nettihuijareista jotka pumppaavat rahaa toisilta ihmisiltä.
Kommentit (67)
miehellä oli elättäjä eli sugarmama hakusessa
Miehen käytöstä sinua kohtaan sanotaan taloudelliseksi väkivallaksi. Lue aiheesta lisää esim.
https://ensijaturvakotienliitto.fi/violary/kehittamistyo/taloudellinen-…
Pysy kaukana siitä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
miehellä oli elättäjä eli sugarmama hakusessa
Miksi sinä nostit 6 vuotta vanhan aloituksen vain kirjoittaaksesi tämän?
Sun on opeteltava rajojen vetoa. Pian luemme jälleen uudesta romanssi uhrista. Et kerro kellekään yksityisiä asioita, jaa osoitetta ja nudekuvia. Suostu tapaamaan hetken aikaa ihmisten ilmoilla. Näemmä jouduin muistuttamaan perusjutuista..
Uusi naapuri kysyi kuultuaan, että minulla on yritys, mikä on liikevaihto. Yritykseni oli toiminimi, joten liikevaihtoa ei voinut selvittää asiakastiedosta kuten osakeyhtiön liikevaihtoa. Pidin kysymystä hieman omituisena ja kotiin tultuani, googletin naapurin ja selvisi, että hän oli juuri myynyt oman yrityksensä.
Miehen ei tarvitse kysyä sinulta palkaasi, sen saa selville verottajalta puhelinsoitolla. Riittää, kun tietää nimen ja syntymävuoden.
Sanoisin moiselle kyselijälle ettei asia vielä tässä vaiheessa mitenkään kuulu hänelle.
Miksi ihmeessä vietät aikaa tällaisen ihmisen kanssa? Tuossa oli aivan hillittömästi ongelmallisia juttuja.
Se mies etsii elättäjää ja laskeskelee nyt, miten paljon/vähän sinusta hyötyisi.
Ei ole vaikea vetää johtopäätöksiä suhteen tulevaisuudesta, jonka miellyttävyys perustuu sinun varallisuuteesi.
Kun nyt olet jo noin paljon paljastanut nettideitille, tarkistaisin, että oma pankkitili on tallella ja tunnusluku ym. yksityisasiat vain sinun hallussasi.
Ap, olet aikuinen ihminen, joten ota vastuu itsestäsi aikuisen tavoin, ettet ole helppo saalis ns. "rakkaus"huijarille. Sellainenhan tuo mies on. - Voi olla, ettet ole ainoa "tyttöystävä"...
Jep, vanha ketju, mutta toivottavasti joku vastaavassa tilanteessa juuri nyt painiskeleva hyötyy tästä.
Jos jo ekoilla treffeillä aletaan tentata varallisuusasioita, on huutomerkin paikka.
En todellakaan kehtaisi kysellä vuokra- tai omistusasunnoista mitään.
Valoja päälle! Miksi jatkat tuommoisen urpon kanssa keskustelua ja kerrot hänelle noita tietoja?
Vierailija kirjoitti:
Annan arvosanan 7, koska aihe oli kiinnostava.
Ketään ei kiinnosta "arvosanasi".
No typerys olet, jos tuollaisia asioita kerrot. Ihmettelen enemmän sinun käytöstäsi, kun tuollaiseen kertomiseen olet suostunut. Maailma on hulluja täynnä, mutta yritä nyt pitää itsesi kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Hyi hitto, ihan hullu tapaus!
Juokse nopeasti karkuun, kun vielä voit!!!! Tyyppi on tosi hullu.
Kuka hullu kertoo tuollaisia tietoja ellei tämä ole sitten provo
Ollaankohaan tapailtu samaa miestä? Tarkka kuulustelu jäljellä olevan asuntolainan määrästä, lainaehdoista ja asunnon neliöistä. Lisäksi kiinnostunut muusta varallisuudesta.
Itse hän on muuttanut viimeisen yhdeksän vuoden aikana seitsemän kertaa. Nyt asuu omistusasunnossa josta lainaa yli 100 000€ huonoilla lainaehdoilla (tämä kertonee hänen kyvykkyydestään talousasioissa). Hassu juttu kun hän on ollut hyväpalkkaisissa töissä ainakin viimeiset 15 vuotta, minä taas en ja olen tehnyt silti enemmän varallisuutta.
Ei päässyt jatkoon.
Tuo kalastelu yleistyy nyt kun korot nousee ja samaan aikaan kaikki kustannukset nousee. Jos on tähän asti pystynyt ylläpitämään leveilevää elämäntyyliä melkein omilla tuloilla, nyt se ei ehkä onnistu enää.
Onko jollekin oikeasti tämä uusi asia, että miehet ovat (nykypäivänä) paljon enemmän rahojen perään ja kiinnostuneita naisen koulutuksesta ja tienaamisesta. Ja naisia väitetään golddiggereiksi...huh huh
Harvinaisempaa se kai noin päin on että ihan alussa kartoitetaan omaisuus. Yleensä kai mies pyrkii aluksi antamaan itsestään mahdollisimman menestyvän kuvan. Rahojen perään kysyminen heti aluksi paljastaa että siitä on puute.
mulle kävin näin: eräs mies kirjoitteli mulle nettideitissä. Ihastui kauniiseen ulkonäkööni. No, en halunnut tuhlata aikaa huijareihin, joten pengoin netistä hänen yksityistietojaan. Löytyi että hän on jonkun sortin "paremmista piireistä" oleva. No, hän sitten alkoi utelemaan koulutusta, ja työstäni-. En ollut varma haluanko edes tutustua häneen, joten kerroin vain rajallisesti asioitani. Kerroin ympäripyöreästi että en ole nyt töissä mutta haen työtä "sosiaalialalta tai kenties opettajan sijaisuuksia".- Keskustelu loppui seinään.
hahhah! No, hän pani viestin että "ei olla samasta taustasta"joten ei voi jatkaa. Penkomiseni takia sain selville että hän oli korkeastiikoulutettu (kuten minäkin)
Meni pari kk. Sama Mies pani mulle taas viestiä UUDESTA treffiprofiilistaan, että saisiko kuvan. Koska itse en koskaan unohda ihmisiä, etenkään noin häijyjä, ja hänen kirjoitustyyli (jotenkin asperger/autismin kirjo) viittasi samaan tyyppiin, niin sanoin: johan me kirjoiteltiin, mutta et halunnut jatkaa.
Nyt hän selitti että "niin silloin oli mulla muuta meneillään.." tai jotain.
Valitettavasti en enää vastanut mitään koko ukolle. Aivan pelletouhua.
Jos ei työn tai rahan takia kelvannut hänele silloin aiemminkaan, niin en ala edes tutustumaan enempää.