Nettideitti tivaa raha-asioitani yksityiskohtaisesti
Olen tapaillut erästä netistä löytämääni miestä vasta vähän aikaa, ja nyt olen huomannut että mies kyselee todella paljon raha-asioistani. Suurin osa hänen kysymistään kysymyksistä liittyy jotenkin varallisuuteni selvittämiseen. Hän on kysynyt esimerkiksi onko asuntoni omistus vai vuokra-asunto, paljonko minulla on vuokra kuukaudessa, kuinka paljon rahaa minulle jää säästöön palkastani, jne. Kerran hän alkoi tivaamaan minun kuukausipalkkaani joka on parin tonnin luokkaa. Sitten hän halusi välttämättä tietää, kuinka paljon minulle jää rahaa palkastani verojen jälkeen. Kun en ensin olisi halunnut sanoa tarkkaa summaa vasta vähän aikaa tuntemalleni miehelle, mies melkein raivostui ja jatkoi asian tivaamista niin kauan että sanoin sen. Kun hän kuuli palkkani joka ei ole mikään ihmeellinen, hänen ilmeensä muuttui nyrpeäksi ja hän ihmetteli isoon ääneen kuinka niin huonolla palkalla elää. Mitähän seuraavaksi, kohta hän varmaan pyytää saada nähdä tiliotteeni tai palkkakuittini. Saatuaan tietää palkkani miehen käytös muuttui komentelevaksi ja pomottavaksi, suorastaan töykeäksi. Joskus kun puhuin matkustamisesta, mies ihmetteli että millä rahalla matkustan ja vihjaili minun tehneen joka matkan eri miehen kanssa. Ymmärtäisin raha-asioiden tivaamisen jos olisi esim ottamassa yhteistä asuntolainaa, mutta palkkojen kyseleminen tapailun alkuvaiheessa ei mielestäni kuulu hyviin käytöstapoihin. En aio tavata kyseistä junttieinaria enää. Onko muiden mielestä normaalia käytöstä kysellä kaikki raha-asiat heti alussa? Olikohan mies joku hyväksikäyttäjä joka etsii rikasta elättäjää vai pelkkä sivistymätön moukka jolla ei ole käytöstapoja? Mies itse asuu omakotitalossa ja kehui hyvällä paikallaan heti alussa. Mutta olen lukenut kaikenlaisista nettihuijareista jotka pumppaavat rahaa toisilta ihmisiltä.
Kommentit (67)
Kukaan kunnollinen ja tervejärkinen mies ei kysele naisen raha-asioista alkuvaiheessa. Voin miehenä sanoa, että aluksi, ja myöhemminkin, huomio naisessa kiinnityy muihin seikkoihin (kuten ulkonäkö, tyyli ja käytös). Jos nainen käy töissä, eikä ole veloissa/monen lapsen yksinhuoltaja, tämä tieto riittää miehelle varallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Iso ero elatuskyvyssä on paremmin tienaavalle riski.
Niin, kukapa sitä omaa lastaan haluaisikaan elättää...
Hän on joko itse työtön tai sitten pitää itseään hyväpalkkaisena.mun mies on hitsari, tienaa 2500e kk. Minä olen siivooja, tienaan 1500e ja hänen mielestään en tienaa paskan vertaa. Vähättelee työtäni muutenkin.
Kyselitkö miehen tuloista ja asumistilanteesta, millaiset ne ovat?
Hyi, mieleen muistui kun olin käymässä neljättä lukiovuotta ja asuin vielä kotona niin yksi mies kysyi että kun en ole töissä niin mistä saan rahaa? Hyi yäk, oksettavia tuollaiset miehet, vielä kun en ollut sille missään tilivelassa tai mitään niin puolituntemattomalta nyt kysellä tuollaista... Poistin sen kaikki yhteystiedot tuon jälkeen.
Hauskaa miten tuomitsevasti kaikki suhtautuu ap:n tarinaan ottaen huomioon miten yleinen tarina tuo olisi jos sukupuoliroolit olisi toisinpäin.
Kyllä naiset on todella hanakoita tietämään miehen työn ja asumiskuviot, jopa seurusteluhistoriaa.
Puhelimella kirjoitettaessa välilyönnit jostain syystä poistuvat tekstiä kirjoitettaessa eikä niitä välttämättä siksi tule. Omasta kommentistasi annan arvosanan 5 ja puoli. Mitä jos menisit demi.fi-palstalle haukkumaan jokaista kirjoittajaa trolliksi?
Netin keskustelupalstoilla on aina joku joka epäilee trolliksi jos jollekin on sattunut joku hullu nettideitti tai kohdannut muuten jossain jonkun erikoisen ihmisen. Uskokaa pois, maailma on hulluja täynnä eikä näistä kertovat aloitukset aina pelkkiä trolleja.
Muuten ei kuvaus osu kohdilleen, mutta itse törmäsin nettideittiin, joka puhelimessa oli ihan kiva, mutta tavattaessa... No, pakenin niiltä treffeiltä.
Ensin juteltiin niitä näitä, sen jälkeen hän kysyi palkkaani. Mutisin jotain "vähän alle suomalaisen keskipalkan" ja hän innoistui siitä opastamaan, miten voisin moninkertaistaa tuloni kuten hän on tehnyt (lähinnä alkoi mainostaa osakesäästämistä).
Siihen saakka olin pitänyt itseäni kunniallisena, joskin vähävaraisena ihmisenä. Olin toipumassa aika kamalasta erosta, mutta olin saanut pidettyä pakan kasassa, hankkinut asunnon ja aloittanut uuden elämän. Vähät säästöni oli menneet, mutta velkaa en ollut ottanut vaikka vyötä oli pitänyt kiristää.
Eihän hän väärässä ollut, minulla on nykyään oma osakesalkku jota kartutan pikkuhiljaa. Mutta mielestäni oli äärettömän epähienoa ruveta arvostelemaan toisen raha-asioiden hoitoa alle tunnin kuluessa siitä, kun on tavattu.
Kyllä raha-asioista pitää puhua. Mutta ensi alkuun vähän tunnustellen - kuten että kysyy asumismuotoa tai missä olet töissä, mitä teet työksesi. Jossain yhteenmuuton alla voidaan sitten lyödä ne velat ja tulot ja omaisuudet pöytään ja sopia tulevasta rahankäytöstä. Ei aiemmin.
Unohda koko tyyppi. Mielummin eilen.
itselleni kävi samoin. Oltiin vasta pari viestiä vaihdettu uuden nettituttavan kanssa deittipalvelussa, mutta hän halusi aivan välttämättä tietää kaiken yksityiskohtaisesti minun työasioistani, entisestä työstä jne. Koska en ala avautumaan kenellekkään tuntemattomalle netissä ennen kuin olen varma että itsekin olen kiinnostunut heistä IHMISENÄ, niin sanoin vain ympäripyöreitä asioita. Tämä ei selvästi kelvannut tälle miehelle. Tutustuminen loppui siihen hänen taholtaan, ja ihan hyvä niin. En itsekään halua suhdetta joka perustuu taloudelliseen arvooni, tai sille miten paljon potentiaalisesti voin tienata tuolle miehelle. Gold digger siis kyseessä.
Siis ihan oikeasti menit kertomaan noin henkilökohtaisia asioita? Vaikea uskoa todeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et tienaa hänen mielestään tarpeeksi hänen elintasolleen. Minulle ei kukaan ole koskaan tehnyt noin mutta mun mies kertoi että deittaillessaan aikanaan hän kyseli deiteiltään koulutusta ja mitä työtä tekevät. Ei hän halunnut alempaa elintasoa itselleen. Minulta ei kysynyt mutta se oli selvää muutenkin että olin samoilla raiteilla hänen kanssaan. Mies on joskus kertonut sinkkuajoistaan ja aika mielenkiintoista joskus on olleet ne jutut. Naiset aika usein deittaillessa valehtelevat sekä koulutuksen että työpaikan kun deittailevat selkeuasti hyvätuloista miestä. Yhteen deittiinsä jonka piti olla pankissa töissä mies törmäsi hotellissa jonka baarissa oli ja jossa nainen oli huonesiivoojana:D sattuivat törmäämään siellä. Nainen kertoi että teki vaan lisätienestiä sillä tavalla:DDD
Ja tietenkin kaikki miehet eivät ole kiinnostuneita palkoista ja elintasoista. Meitä on miehiä ja naisia joka junaan.
Väittikö nainen olevansa pankin kassahenkilö vai jotain muuta? Onko pankissa töissä oleminen jotenkin hienoa, eivät palkat kovin korkeat ainakaan ole.
Siivooja kirjoitti:
Hän on joko itse työtön tai sitten pitää itseään hyväpalkkaisena.mun mies on hitsari, tienaa 2500e kk. Minä olen siivooja, tienaan 1500e ja hänen mielestään en tienaa paskan vertaa. Vähättelee työtäni muutenkin.
Oletteko naimisissa? Ehdota että jäät kotirouvaksi kun sinun ei kannata raataa raskaassa työssä paskapalkalla.
Itse olen joskus tavannut samankaltaisia miehiä. Ihmettelivät miten voi olla niin pieni palkka korkeakoulutuksen saaneella. No, sosiaalialalla kun töissä ollaan, niin ei tässä näillä palkoilla pääse ainakaan rikastumaan. Onneksi oli aina sen verran itsekunnioitusta, etten moisten kanssa jatkanut tapailua.
Oisit huvinvuoksi sanonut voittaneesi lotossa ja hetken aikaa vittuillut hänelle ja lopuksi sanonut että et ole kiinnostunut hänestä :'D
Kirjoita seuraavan kerran nasevammin tai jaottele teksti kappaleisiin, jotta aloitustasi on helpompi lukea ja jopa uskoa. Annan arvosanan 7, koska aihe oli kiinnostava.
Olen itsekin ajatellut, kuinka toimisin, jos olisin vakavalla mielellä seuraa etsivä sinkku ja joku utelisi raha-asioitani. Jos olisin hyvätuloinen ja omistaisin asunnon, en kertoisi sitä kenellekään tuntemattomalle ihmiselle, vaan väittäisin asuvani vuokralla ja olevani pienituloinen osa-aikainen työntekijä tai jopa työtön. Jos jokin asia epäilyttää, siihen on aina syynsä.