Nettideitti tivaa raha-asioitani yksityiskohtaisesti
Olen tapaillut erästä netistä löytämääni miestä vasta vähän aikaa, ja nyt olen huomannut että mies kyselee todella paljon raha-asioistani. Suurin osa hänen kysymistään kysymyksistä liittyy jotenkin varallisuuteni selvittämiseen. Hän on kysynyt esimerkiksi onko asuntoni omistus vai vuokra-asunto, paljonko minulla on vuokra kuukaudessa, kuinka paljon rahaa minulle jää säästöön palkastani, jne. Kerran hän alkoi tivaamaan minun kuukausipalkkaani joka on parin tonnin luokkaa. Sitten hän halusi välttämättä tietää, kuinka paljon minulle jää rahaa palkastani verojen jälkeen. Kun en ensin olisi halunnut sanoa tarkkaa summaa vasta vähän aikaa tuntemalleni miehelle, mies melkein raivostui ja jatkoi asian tivaamista niin kauan että sanoin sen. Kun hän kuuli palkkani joka ei ole mikään ihmeellinen, hänen ilmeensä muuttui nyrpeäksi ja hän ihmetteli isoon ääneen kuinka niin huonolla palkalla elää. Mitähän seuraavaksi, kohta hän varmaan pyytää saada nähdä tiliotteeni tai palkkakuittini. Saatuaan tietää palkkani miehen käytös muuttui komentelevaksi ja pomottavaksi, suorastaan töykeäksi. Joskus kun puhuin matkustamisesta, mies ihmetteli että millä rahalla matkustan ja vihjaili minun tehneen joka matkan eri miehen kanssa. Ymmärtäisin raha-asioiden tivaamisen jos olisi esim ottamassa yhteistä asuntolainaa, mutta palkkojen kyseleminen tapailun alkuvaiheessa ei mielestäni kuulu hyviin käytöstapoihin. En aio tavata kyseistä junttieinaria enää. Onko muiden mielestä normaalia käytöstä kysellä kaikki raha-asiat heti alussa? Olikohan mies joku hyväksikäyttäjä joka etsii rikasta elättäjää vai pelkkä sivistymätön moukka jolla ei ole käytöstapoja? Mies itse asuu omakotitalossa ja kehui hyvällä paikallaan heti alussa. Mutta olen lukenut kaikenlaisista nettihuijareista jotka pumppaavat rahaa toisilta ihmisiltä.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo siinä välissä tekisi mieli sanoa heipat nettitutulle, kun toinen selkeästi yrittää "laskea sinun arvoa"? Jos sinulla olisi omistusasunto, jos saisit palkkaa kaksinkertaisesti, jos tilipussisi nyt vaan olisi isompi, niin olisit heti paljon mielenkiintoisempi ja haluttavampi tuttusi silmissä.
Tästä voidaan tulla päätelmään, että sinun tilipussille se haluaa, ei niinkään sinun persoonaasi tutustumaan. Arvioi onko sinusta elättäjäksi.
Kävin aikanaan vastaavanlaisilla treffeillä. Tosin hän ei ollut yhtä töykeä ja asia ilmeni minulle siksi vasta kesän aikana, jolloin tapailimme. Itselleni tuli siten lähinnä vain tuon oman kokemukseni mukaan, että mies todennäköisesti arvottaa ihmisiä rahan mukaan. Hän myös todennäköisesti epäilee, ettei ap kykene elättämään itseään...
Ap kertoi: "Joskus kun puhuin matkustamisesta, mies ihmetteli että millä rahalla matkustan ja vihjaili minun tehneen joka matkan eri miehen kanssa."
Jotenkin joillain miehillä on vielä syvällä ajatus siitä, että naisten tarkoitus olisi naida rahaa ja siten mies omistaisi naisen. Se on aika vanhoillista, koska useimmat meistä palkastaan huolimatta elättää itsensä ja on siitä jopa varsin ylpeitä, joten he eivät anna itseään ja arvoaan rahasta.
Itsekin päätin tuon suhteen ja tapasin keskimäärin samatuloisen miehen kanssa avoliittoon, eli meillä on pääosin myös oma omaisuus ja varallisuus. Raha tuntuu tekevän ihmisistä usein (ei aina) varsin epäempaattisia, joten en halua löytää itseäni tuollaisesta parisuhteesta, jossa toinen ajattelee pystyvänsä hallitsemaan minua sen vuoksi, mitä hän ansaitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo siinä välissä tekisi mieli sanoa heipat nettitutulle, kun toinen selkeästi yrittää "laskea sinun arvoa"? Jos sinulla olisi omistusasunto, jos saisit palkkaa kaksinkertaisesti, jos tilipussisi nyt vaan olisi isompi, niin olisit heti paljon mielenkiintoisempi ja haluttavampi tuttusi silmissä.
Tästä voidaan tulla päätelmään, että sinun tilipussille se haluaa, ei niinkään sinun persoonaasi tutustumaan. Arvioi onko sinusta elättäjäksi.
Kävin aikanaan vastaavanlaisilla treffeillä. Tosin hän ei ollut yhtä töykeä ja asia ilmeni minulle siksi vasta kesän aikana, jolloin tapailimme. Itselleni tuli siten lähinnä vain tuon oman kokemukseni mukaan, että mies todennäköisesti arvottaa ihmisiä rahan mukaan. Hän myös todennäköisesti epäilee, ettei ap kykene elättämään itseään...
Ap kertoi: "Joskus kun puhuin matkustamisesta, mies ihmetteli että millä rahalla matkustan ja vihjaili minun tehneen joka matkan eri miehen kanssa."Jotenkin joillain miehillä on vielä syvällä ajatus siitä, että naisten tarkoitus olisi naida rahaa ja siten mies omistaisi naisen. Se on aika vanhoillista, koska useimmat meistä palkastaan huolimatta elättää itsensä ja on siitä jopa varsin ylpeitä, joten he eivät anna itseään ja arvoaan rahasta.
Itsekin päätin tuon suhteen ja tapasin keskimäärin samatuloisen miehen kanssa avoliittoon, eli meillä on pääosin myös oma omaisuus ja varallisuus. Raha tuntuu tekevän ihmisistä usein (ei aina) varsin epäempaattisia, joten en halua löytää itseäni tuollaisesta parisuhteesta, jossa toinen ajattelee pystyvänsä hallitsemaan minua sen vuoksi, mitä hän ansaitsee.
Ravintola iltaa tarjoava on suotavaa skipata. Leveily kostaantuu ajan mittaan. Suosikaa piknik treffejä nyyttäri meiningillä. Näkee heti osallistuuko toinen pyydettäessä kustannusten jakamiseen. Syksyä kohden ilmat suosii toisin kuin kesällä.
Seurustelin lyhyen aikaa (hävettää jälkeenpäin) sellaisen tyypin kanssa, joka kovasti kehui taloaan, autoaan ja yritystään, ruoka ja muukin piti olla ns. parempaa tasoa. Opiskelin tuolloin toista ammattiani täyspäiväisesti, tein osa-aikaisesti töitä ja sain asumistukea. Hän jaksoi muistuttaa, kuinka pitäisi vaan pysyä siinä ensimmäisessä ammatissa, se oli hänen mielestään parempi ja haukkui minua kela-rotaksi. Hän myös jatkuvasti syytti minua, että yrittäisin jotenkin hyötyä hänestä. Koskaan en häneltä pyytänyt rahaa eikä hän joutunut ostamaan minulle mitään. Kävi ilmi, että hän oli pahasti velkaantunut ja yritys menossa konkkaan. Kettuillakseni tarjouduin lainaamaan rahaa muutaman perintälaskun maksuun, siihen ei hänellä kantti riittänyt.
Jos rahasta paljon puhuu, siitä on usein puute.
Samalainen oli hetken tapailumies.
Alussa jo kysyi
-onko sinulla omistusasunto
-mitä maksukortteja on
-montako pankkikorttia
Lisäksi, kun silmä vältti, niin tonki lompakkoani nähdäkseen, onko kuittia pankkiautomaatilta.
-seisoi olkapään takana asioidessani nostoautomaatilla.
Tämä osottautui mielenterveyspotilaaksi, joka kulkee edelleen vapaana. Hänelle määrättiin lähestymiskielto, tuomittiin pahoipitelystä, häiriköi lapsiani.
Asuu Espoossa
Nyt on niin monta punaista varoituslippua liehumassa, että laita hyvä nainen suhde poikki ja blokkaa mies somesta ja elämästäsi. Jatkossa opettele etukäteen vastaukset eli et anna tuollaisia tietoja enää kellekään, et salli sitä et sua painostetaan kertomaan yksityisasioitasi. Harjoittele yksinäsi kotona, miten vastaat ja jos jankkaus jatkuu, suhde poikki.
Mitä mieltä olet miesvalinnastasi? Unelmamies?