Hormoonikierukka ja migreeni?
Kärsin kuukautisten aikaan migreenistä. Minipillerit ei myöskään sovi, tulee megamigreeni ja hieveet mielialavaihtelut. Onko kellään kaltaisellani kokemusta hormoonikierukasta. Uskallanko kokeilla?
Kommentit (5)
Migreeni ei estä minipillereiden käyttöä tai aiheuta mielialamuutoksia toisin kuin ye-pillerit. Hormonikierukka sopii myös, jos on migreeni.
Noin niinkuin virallisesti gynekologien mielestä.
Mulla ollut Mirena hormonikierrukka 8 vuotta. Eka puoli vuotta tiputtelua, jännää limavuotoa.. Phs koko ajan pikkareissa. Sen jälkeen ei ole menkkoja! Migreeni loppui osittain myös Magnetix-magneettikorujen ansiosta. Jes!
Migreeni ei ole este Mirenalle. Mulla on migreenitaipumus ja siksi Mirena pillereiden sijaan.
Mulla ei ollut migreeniä ollenkaan teini-iästä viime vuosiin. Nyt nelikymppisenä on ollut muutama aurallinen migreeni. Olin käyttänyt Mirenaa jo usean vuoden ennen migreenin paluuta, joten en usko niiden väliseen yhteyteen.
Minulla oli migreeniä, kun söin e-pillereitä. Migreeni alkoi, kun vaihdoin toiseen merkkiin, kaikilla merkeillä ei ilmennyt. Kun vaihdoin minipillereihin ja sen jälkeen kierukkaan, migreeniä ei ole enää ollut.
Itselläni auralliset migreenikohtaukset pahentuivat ihan kamalaksi, kun minulla oli hormonikierukka. Minipilleritkään eivät sopineet. En todellakaan suosittele!