Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
421/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se ketään ravintolassakaan haittaisi mutta kun nykyäidit ei tajua että koko tissin ei tarvi olla paljaana kaikkien nähtävänä kun imettää. Siihen voi heittää alusta lähtien päälle vaikka harson tai huivin.

En itse ainakaan ole nähnyt paljaita tissejä missään vaan niitä huiveja ja harsoja

Yosi kiva yrittää syödä kun näkee sellasen harson ja tietää mitä siellä valutetaan alla.. yöh..

Vierailija
422/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä vuosituhannella oikein eletään kun on noin pikkusieluista porukkaa?

Vauvoja on imetetty vuosituhansia ja tällä vuosituhannella siitä jaksetaan valittaa jatkuvasti.

Enkä ole nähnyt yhdenkään nykyäidin tissejä missään esillä. Tuskin kukaan muukaan joten tuon hokemisen voisi sitten lopettaa. Kuten myös eritteistä jauhamisen kun se tissimaito mihinkää roisku tai lentele sieltä paidan ja liivien alta.

Eikä imetys ole verrannollinen suihinoton kanssa millään tapaa, ellei sitten satu itseään sillä eritteellä ravitsemaan kuten vauva ravitsee itsensä tissieritteellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan täyspäinen mene ravintolaan erittämään nesteitä itsestään, vaan syömään.

Kyllä se imetysaika niin lyhyt on, että sen ajan pystyy hyvin pysymään poissa ravintoloista, ellei siellä pysty pitämään itseään kurissa.

Suositeltu imetysaika taitaa ainakin THL:n mukaan olla se vuosi... Toki ensimmäisten kuukausien jälkeen ja kiinteiden ruokien tultua kuvioihin ei tarvitse enää niin usein imettää. Kuitenkin kiva toi sun ajatus siitä, että kyllähän ne äidit kuuluu neljän seinän sisälle mökkihöperöitymään, ettei vaan kukaan herkkäsielu loukkaannu.

En muuten itse muista edes ikinä nähneeni julki-imettäjiä, vaikka nyt kun itse sitä olen jonkun verran joutunut harrastamaan niin tulee ehkä kiinnitettyä enemmän huomiota... Eli siis lopettakaa se kyyläys ihmiset, ei tartte väkisin tuijottaa.

Kerropas vielä missä kohtaa siinä viestissä käskettiin äitien mökkihöperöityä neljän seinän sisällä?

Aika mustavalkosta ajattelua, että jos et mene ravintolaan imettämään, sitten olet kotisi vanki.

Sulla taitaa hormonit heittää häränpyllyä siellä kun jutut niin höperöjä.

No jos ei saa imettää julkisesti kun herkkäsielut loukkaantuvat, niin aika vaikea se on pienen vauvan kanssa ulos lähteä :) Kuunteletko mieluummin nälkäisen vauvan itkua sitten?

Tässä on puhuttu  RUOKARAVINTOLASSA imettämisestä, jos imetät esim.  metsässä, ei se ketään varmasti haittaa.

Mutta kun tullaan toisten ruokailijoiden pariin (ventovieraiden) imettämään, se kertoo minusta erittäin huonosta tilannetajusta. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, eikä ravintola ole todellakaan oikea paikka erittää itsestään nesteitä ulos. 

Vierailija
424/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpsyn sietää saada jos ei osaa ravintolassa käyttäytyä sillä tavoin kuin siellä kuuluu käyttäytyä. Perus käytöstavat on hyvä osata, mutta ilmeisesti nykyäitylit ei tätä ymmärrä, taikka halua ymmärtää.

Juurikin minäminä-asenne, kuten joku tuola jo mainitsi. "Minulla on vauva, minulla on oikeus imettää missä ja koska vaan, muista ihmisistä viis, sillä MINÄ olen päättänyt imettää lastani missä lystään" . Koittakaa jo tajuta, se ei ole sopivaa paikassa missä ihmiset haluaa nauttia ruuasta.

Jos olisin mieheni kanssa treffeillä ravintolassa , ja joku imettäisi vieressä, ei olisi oksennus kaukana. Valitettavasti.

Se ei ole normaalia esitellä utareitaan muille ihmisille. Ei ollenkaan. Sitten valitetaan kun ihmiset vahtaa paheksuvasti. No v ittu ihme!

Kestä paheksuvat katseet jos on aivan pakko päästä itseään esille tuomaan.

Älä siis uikuta kun joku ei toiminnastasi tykkää, sehän on varmaa, että monille tulee epämukava olo siitä. Mutta itse olet tietoisesti vauvasi ja utareesi ravintolaan tuonut, joten kestä kritiikki :)

Vierailija
425/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan täyspäinen mene ravintolaan erittämään nesteitä itsestään, vaan syömään.

Kyllä se imetysaika niin lyhyt on, että sen ajan pystyy hyvin pysymään poissa ravintoloista, ellei siellä pysty pitämään itseään kurissa.

Suositeltu imetysaika taitaa ainakin THL:n mukaan olla se vuosi... Toki ensimmäisten kuukausien jälkeen ja kiinteiden ruokien tultua kuvioihin ei tarvitse enää niin usein imettää. Kuitenkin kiva toi sun ajatus siitä, että kyllähän ne äidit kuuluu neljän seinän sisälle mökkihöperöitymään, ettei vaan kukaan herkkäsielu loukkaannu.

En muuten itse muista edes ikinä nähneeni julki-imettäjiä, vaikka nyt kun itse sitä olen jonkun verran joutunut harrastamaan niin tulee ehkä kiinnitettyä enemmän huomiota... Eli siis lopettakaa se kyyläys ihmiset, ei tartte väkisin tuijottaa.

Kerropas vielä missä kohtaa siinä viestissä käskettiin äitien mökkihöperöityä neljän seinän sisällä?

Aika mustavalkosta ajattelua, että jos et mene ravintolaan imettämään, sitten olet kotisi vanki.

No jos ei saa imettää julkisesti kun herkkäsielut loukkaantuvat, niin aika vaikea se on pienen vauvan kanssa ulos lähteä :) Kuunteletko mieluummin nälkäisen vauvan itkua sitten?

Tässä on puhuttu  RUOKARAVINTOLASSA imettämisestä, jos imetät esim.  metsässä, ei se ketään varmasti haittaa.

Mutta kun tullaan toisten ruokailijoiden pariin (ventovieraiden) imettämään, se kertoo minusta erittäin huonosta tilannetajusta. Kaikelle on aikansa ja paikkansa, eikä ravintola ole todellakaan oikea paikka erittää itsestään nesteitä ulos. 

Ei RUOKARAVINTOLA voi olla kovin hienostunut jos sinne saa viedä pieniä vauvoja, jotka voivat itkeä tai päästellä muita ääniä. Jos valitset vähän paremman paikan kuin Hese tai ABC niin säästyt mielipahalta.

Vierailija
426/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Harva taitaa kuitenkaan imettää julkisilla paikoilla rinnat paljaana ja kaikkien nähtävillä. Imetyspaidat, huivit ja harsot suojaavat hyvin tuota "irstasta" näkymää. Siis jonkun silmät nyt ihan oikeasti tuosta syöpyvät.

Voi kuule kun niitä on vaikka kuinka.... ja siinä ei ole ainoastaan NE TISSIT vaan edelleenkin se maidon haju ja mussuttaminen, pulauttelu ja röyhtäily ei ole muista kovin kivaa kun yrittää itse syödä

Toivottavasti nää jotka selittää maidon hajun, äänten, pulauttelun yms vaivaavan, vaativat myös pulloruokitut vauvat syöttämään vessassa.

Imetysnurkkaukset on ihan jees kun eivät ole vessassa ja tarvittaessa henkilökunta tuo ruoan sinne viereiselle pöydälle tms.

Vierailija
427/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL suosittelee _vähintään_ vuoden kestävää imetystä. WHO _vähintään_ kahden vuoden.

Vierailija
428/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4891 kirjoitti:

Koska vaikka niin luonnollinen asia imetys onkin, niin sen voi hoitaa vähän sivummalla kunnioittaen muiden ruokailua, esimerkiksi siellä vessassa. Antakaa yksikin hyvä syy, miksei sinne vessaan/nurkkaan voi siirtyä imettämään, vaan se on pakko tehdä juuri siinä kaikkien silmien edessä? "No koska mä haluan. No koska mä voin. No koska vauvani täytyy syödä! No koska se on maailman luonnollisin asia ja te jotka olette sitä vastaan olette vain seksistisiä pervoja!!!" 

Edelleenkin, sen vauvan ruokkimisen voi hoitaa muualla kun toisten silmien alla. Harva näkee asiassa mitään seksuaalista, se vain on ällöttävää, ärsyttävää, se vie ruokahalut, ja minä en ainakaan todellakaan mene sinne ravintolaan ja maksa ruuastani vain jotta voisin kuunnella ja katsella jonkun imettävän vauvaansa viereisessä pöydässä. 

Muutetaan se "vauvan ruokintavessaksi, eli riippumatta syökö pullosta vai rinnasta niin menee sinne - tasa-arvo näet.

Vierailija
429/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pikaruokalassa töissä. Tänään joku mamma päätti asiakseen alkaa imettää keskellä ravintolaa ja vielä juoksutti mua hakemaan ketsuppia ja haarukoita ja veitsiä, kun hänellä on nyt tilanne päällä.

Mua suoraan sanottuna ällötti.

Vierailija
430/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sekoa. Oikeesti joku hullu jaksaa nyt jauhaa. Ei pitäis lähteä tällaisiin sairaiden ajatusten ketjuuhin. Ja sama tyyppi jaksaa vielä itseään kompata sivukaupalla

Vierailija
431/2693 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4891 kirjoitti:

Kysymys teille jotka välttämättä koette tarpeelliseksi ruokkia vauvanne juuri siinä pöydän ääressä sen sijaan että siirtyisitte sivummalle siihen tarkoitettuun paikkaan hoitamaan asian: Onko teidän kotonannekin tapana aina ruokkia vauvanne siinä ruokapöydän ääressä kun muut syövät? Epäilen, että on mukavampiakin paikkoja jossa ruokkia lapsi ja uskon että mielellänne teettekin sen muualla. Ravintolassa valinnanvaraa ei tietysti ole niin paljon kuin kotona, mutta miksei myös muita kunnioittaakseen voi siirtyä hoitamaan ruokinta vaikkapa siihen tarkoitettuun paikkaan tai vessaan? Koska olette huomionkipeitä "minä minä minä"-persoonia joiden on aivan pakko päästä ärsyttämään muita sillä verukkeella, että "minulla on oikeus ja minä haluan." 

Kyllä, minä nostin itkevän vauvan ruokapöydässä (kotona) rinnalle koska se lämmin ruoka vaan on parempaa kuin jäähtynyt/uudelleen lämmitetty.

Vierailija
432/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Läpsyn sietää saada jos ei osaa ravintolassa käyttäytyä sillä tavoin kuin siellä kuuluu käyttäytyä. Perus käytöstavat on hyvä osata, mutta ilmeisesti nykyäitylit ei tätä ymmärrä, taikka halua ymmärtää.

Juurikin minäminä-asenne, kuten joku tuola jo mainitsi. "Minulla on vauva, minulla on oikeus imettää missä ja koska vaan, muista ihmisistä viis, sillä MINÄ olen päättänyt imettää lastani missä lystään" . Koittakaa jo tajuta, se ei ole sopivaa paikassa missä ihmiset haluaa nauttia ruuasta.

Jos olisin mieheni kanssa treffeillä ravintolassa , ja joku imettäisi vieressä, ei olisi oksennus kaukana. Valitettavasti.

Se ei ole normaalia esitellä utareitaan muille ihmisille. Ei ollenkaan. Sitten valitetaan kun ihmiset vahtaa paheksuvasti. No v ittu ihme!

Kestä paheksuvat katseet jos on aivan pakko päästä itseään esille tuomaan.

Älä siis uikuta kun joku ei toiminnastasi tykkää, sehän on varmaa, että monille tulee epämukava olo siitä. Mutta itse olet tietoisesti vauvasi ja utareesi ravintolaan tuonut, joten kestä kritiikki :)

Öhöm.....

Imetyksessä ei ole kyse itsensäpaljastelusta eikä -esittelystä vaan vauvan ruokinnasta. Eikä äitien asenteesta "minä imetän missä haluan" vaan kun ei ne vauvat katso aikaa eikä paikkaa kun nälkä tulee.

Ja yhtälailla äiditkin saavat edelleen ravintoloissa käydä lapsien kanssa ja ilman lapsia, jälkimmäinen ei aina onnistu, kun ei ne hoitajat ole aina saatavilla. Esim. Myös ne mummot saattavat edelleen olla työelämässä ja saattavat jopa olla vuorotöissä ja viikonloppuisin töissä. Tätäkään kun ei moni ota huomioon kommentoidessaan älyttömyyksiään. Tilanteita on erilaisia.

Toinen juttu on se, että mitä jos sitten äidit menevät sinne vessaan imettämään, siinä menee kauemmin aikaa kuin 10 minuuttia. Siinäpähän kärsit itse siitä kun vaadit äitien menevän vessoihin imettämään ja taas pahoitetaan mieli, alkaa valitus jne.

Ja SINUN ei edelleenkään tarvitse kytätä muita ravintolassa olijoita vaan keskity siihen OMAAN ruokailuusi ja seurueeseesi, se nimittäin ei ole vaikeaa ja olisi jopa asiallista käyttäytymistä sekin, kun ei toljota muita ja arvostele ketään.

Vierailija
433/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää hommaa.

Vankkurit tarjoilijoiden tiellä.

Levittää hajua, ääniä yms. kiusallista, vie toisten ruokahalut.

Olen kohteliaasti siirtynyt syrjään ja peittänyt ärtymykseni ja vastenmielisyyteni, kun vauvakaravaani purjehtii kahvilaan tai ravintolaan. Sitten aletaan levitellä rättiä, pulloa, vaatetta ja rompetta. Oma pöytä ei riitä, mutta nyssäköitä voi sirotella viereisille pöydille, ottaa lisätuoleja. Jaha, vaipanvaihto. Kahvi tuli just. Ei mitään, aletaan kuoria tenavaa vermeistään siinä pöydässä..

Kakanhaju on luonnollista, viis siitä että lutumussukan eritteen oksettaa muits asiakkaita.

Äitiys on upeaa, vauvan eritteet luonnollisia, imettäminen pyhä toimitus.

Muiden asiakkaiden kiusaantuneisuus saati kuvotus ei hormonihuuruista mammaa voisi vähempää kiinnostaa. Vauvavankkuriseurue ottaa ruokailupaikan tilasta enemmän kuin kohtuullisen osan haltuunsa. Pesue meluaa, haisee, levittelee kamojaan, tramppaa hakemassa vielä yhtä nyssykkää, mikä jäi takin taskuun tai autoon. Jos pesueessa on taaperoita, he lähtevät kykyjensa mukaan tutkimaan jännää ympäristöä. Tarjoilijat väistelevät karavaania ja koettavat olla kompastumatta konttaajaan tai nyssyköihin. Lasten nuhat ja yskät eivät ole mikään este jäädä kotiin. Tahmaiset uteliaat kätöset tarttuvat kaikkeen ja levittävät mikrobeja.

Tältä näyttää pikkulapsiseurue ravintolassa aikuisen näkökulmasta.

Luettuani tämän ketjun lakkaan siirtymästä syrjäpöytään ja tekemästä auliisti tilaa kurapuvulle, joka heitetään surutta angoratakkini päälle. En välitä enää salata ällötystä, kun lutkutus, massutus, ja tympeät maidon ja puklun hajut alkaa levitä. Paskanhajusta valitan tarjoilijalle, huomautan hajun lähteen hoitajalle, että taisi tulla aika lähteä kotiin.

Koska tämä ketju on tehnyt selväksi, että ei ole itsekeskeisempää oliota kuin vauvaikäisen äiti: hän tietää, että suurin osa asiakkaista vaivautuu, kun hän levittelee imetysbisneksensä tykötarpeet ravintolan pöytään. Hän tietää myös, että hajuineen, äänineen toimitus vie muiden ruokahalut. Ei siinä harso auta. Imetyksen jälkeen tulee vauvalta kakka, mutta ei voi lähteä vaihtamaan, kun oma pippuripihvi saapui just. Antaa haista, oman vauvan kakka on ilmeisesti hyvä haju, muiden tuntemuksista ei väliä.

Antaa haista, tuumaa mamma. Meidän perheellä on ravintolailta!

Vierailija
434/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa nyt hyvät ihmiset sinne ravintolaan parempaa ruokailuseuraa itsellenne, ettei tarvi muiden pöytiä kyyläillä syödessä. Ja, jos joku alkaa imettää ja sattumalta huomaat, niin eikös ruokailuseurasikin pahastu, jos alat tuijottamaan vauvan takaraivoa etkä keskity seuraasi?

Mut ihan totta. Mun mielestä on sääli, ettei naiset pidä yhtä imetysasioissa. Naisella on oikeus imettää, eikä sitä tarvi piilotella (Tissistä ei näy välttämättä mitään, jos suojaa) eikä kukaan siihen nännin vilaukseen kuole, jos sattuu näkemään. Ja, jos nännin näkeminen tuottaa ahdistusta, suosittelen seksuaaliterapiaa.

Tosi inhottava lukea tällasta negatiivisuutta entisenä pelokkaana julki-imettäjänä.

Vierailija
435/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vauvan pitäisi syödä vessassa? Söisitkö itse?

Johan se on sanottu: se ällöttää tavallisia asiakkaita.

Lapset ravintolaan sitten kun osaavat käyttäytyä ja syödä siivosti.

Vauvat ei osaa, niiden paikka ei ole tavallisissa ravintoloissa: menkää johonkin mammakuppilaan.

Lapsen hankkiminen muuttaa elämää jonkin verran tietääkseni. Yksi toivottava muutos on tajuta, että kaikki paikat eivät sovi vauvaseurueille.

Ravintola on sellainen.

Vierailija
436/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei RUOKARAVINTOLA voi olla kovin hienostunut jos sinne saa viedä pieniä vauvoja, jotka voivat itkeä tai päästellä muita ääniä. Jos valitset vähän paremman paikan kuin Hese tai ABC niin säästyt mielipahalta.

Tässä taas yksi "äiti-ihminen" jota ei ole kovin suurella järkimäärällä varustettu! Kuvitteletko tosiaan, että Hese tai ABC on ainoita ruokapaikkoja joihin saa viedä vauvan? Valitettavasti melkein kaikkiin ravintoloihin voi tuoda myös vauvoja, mutta kaikki olettavat, että näiden vanhemmat osaavat käyttäytyä ja olla esittelemättä tissejä naapuripöytään.

Vierailija
437/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää hommaa.

Olen kohteliaasti siirtynyt syrjään ja peittänyt ärtymykseni ja vastenmielisyyteni, kun vauvakaravaani purjehtii kahvilaan tai ravintolaan. Sitten aletaan levitellä rättiä, pulloa, vaatetta ja rompetta. Oma pöytä ei riitä, mutta nyssäköitä voi sirotella viereisille pöydille, ottaa lisätuoleja. Jaha, vaipanvaihto. Kahvi tuli just. Ei mitään, aletaan kuoria tenavaa vermeistään siinä pöydässä..

Kakanhaju on luonnollista, viis siitä että lutumussukan eritteen oksettaa muits asiakkaita.

Muiden asiakkaiden kiusaantuneisuus saati kuvotus ei hormonihuuruista mammaa voisi vähempää kiinnostaa. Vauvavankkuriseurue ottaa ruokailupaikan tilasta enemmän kuin kohtuullisen osan haltuunsa. Pesue meluaa, haisee, levittelee kamojaan, tramppaa hakemassa vielä yhtä nyssykkää, mikä jäi takin taskuun tai autoon. Jos pesueessa on taaperoita, he lähtevät kykyjensa mukaan tutkimaan jännää ympäristöä. Tarjoilijat väistelevät karavaania ja koettavat olla kompastumatta konttaajaan tai nyssyköihin. Lasten nuhat ja yskät eivät ole mikään este jäädä kotiin. Tahmaiset uteliaat kätöset tarttuvat kaikkeen ja levittävät mikrobeja.

Luettuani tämän ketjun lakkaan siirtymästä syrjäpöytään ja tekemästä auliisti tilaa kurapuvulle, joka heitetään surutta angoratakkini päälle. En välitä enää salata ällötystä, kun lutkutus, massutus, ja tympeät maidon ja puklun hajut alkaa levitä. Paskanhajusta valitan tarjoilijalle, huomautan hajun lähteen hoitajalle, että taisi tulla aika lähteä kotiin.

Koska tämä ketju on tehnyt selväksi, että ei ole itsekeskeisempää oliota kuin vauvaikäisen äiti: hän tietää, että suurin osa asiakkaista vaivautuu, kun hän levittelee imetysbisneksensä tykötarpeet ravintolan pöytään. Hän tietää myös, että hajuineen, äänineen toimitus vie muiden ruokahalut. Ei siinä harso auta. Imetyksen jälkeen tulee vauvalta kakka, mutta ei voi lähteä vaihtamaan, kun oma pippuripihvi saapui just. Antaa haista, oman vauvan kakka on ilmeisesti hyvä haju, muiden tuntemuksista ei väliä.

Mene pesulle niin et haise niin karmealle

Vierailija
438/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on tosiaan ilmeisesti yksi pakkomielteinen imetysvastustaja (eritteet!!!) :D Kerrohan, juotko lehmän _eritteitä_?

Vierailija
439/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit tekee toisaalta itselleen hallaa julki-imettämällä, koska häntä pidetään heti epätoivoisena, paljastelevana yh-mammana jonka mies on jättänyt.

Vierailija
440/2693 |
24.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ällöttävää hommaa.

Oikeasti AIKUINEN ihminen EI suhtaudu muihin ihmisiin eikä lapsiin tuolla tavoin.

Sinullakin varmaan on tai on ollut äiti joka on varmasti sinua imettänyt, hoitanut ja kuljettanut ihmisten ilmoilla, ajatella.

Kirjoituksesi paljasti sinut itsesi itsekeskeiseksi, empatiakyvyttömäksi ja tunteettomaksi ihmiseksi.

Minäkin olen äiti ja vaippojen vaihdon hoitanut kyllä ihan lastenhoitohuoneessa tai vessassa, en ruokapöydässä, en edes kotona.

Arvostan niitä äitejä jotka pystyvät imettämään, itse en pystynyt koska maito ei noussut lainkaan ja lapset kasvoivat korvikkeella, josta minua syyllistettiin kaikkialla, jopa neuvolassa sain kuulla miten imetys olisi ollut ainoa oikea vaihtoehto ja pullot sekä korvikkeet saatanasta.

Ja ne ihmisten katseet kun kaivoin korvikkeen ja pullon esiin, paheksunta oikein loisti heidän silmistään ja ilmeistään.

Sinun kaltaisesi ihmiset eivät ole itse tyytyväisiä mihinkään. Vähiten siihen ettei se maailma teidän ympärillä pyöri eikä kukaan pillinne mukaan tanssi vaikka kuinka niin sitä tahtoisittekin.