Miksei ravintolassa muka saisi imettää?
Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?
Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.
Kommentit (2693)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla vessa niin kaukana, etteikö sinne jaksaisi lompsia. Imettäjät haluaa vaan herättää huomiota MinäMinä-tyylillään.
Olisitko itse valmis ottamaan lautasen ja siirtymään kylmään, kolkkoon vessaan aterioimaan ?
Useamman lapsen imettäneenä olen sitä mieltä, että vauva ei siitä välitä. Hän on lämpimässä äidin sylissä, eikä sisustusta ympärillä mieti. Äidin mukavuudesta siinä on kyse. Sen voi sanoa ääneen, eikä mennä sen 'vauvan parhaan' taakse piiloon.
Entä äidin mukavuus? Kova istuin, ei ruokaa eikä juomaa. Kyki sitte siinä jopa 2h !
MIksei vauvaa voi syöttää ennen lähtöä? Saa istua mukavasti kotisohvalla , jopa sen 2 tuntia. Sitten ruokailla ravintolassa rauhassa, vauvan köllötellessä vaunuissaan. Kukaan pöljä lähde varta vasten ravintolaan vauvaa syöttämään. Sovittaa menonsa ja aikataulunsa sopivasti.
Harvalle vauvalle tulee nälkä tunnin kuluttua, jos on syönyt mahansa täyteen.
Kun kaikille se ravintolassa syöminen ei ole mikään valtava juhlallinen ohjelmanumero, vaan sinne ravintolaan saatetaan pistäytyä kauppareissulla, vaunulenkillä, perhekerhon jälkeen... Ennen ruokailua vauva on saattanut nukkua vaikka tunnin pari vaunuissa. Tietysti jonkun mielestä silloin ei saisi mennä sinne ravintolaan lainkaan, mutta niin kauan kuin perheeni rahat ravintolalle kelpaavat, niin minä tulen siellä perheineni myös aterioimaan.
Tietysty sinä tulet, olethan sinä mimäminä imettäjä, viis muista, edes omasta vauvasta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla vessa niin kaukana, etteikö sinne jaksaisi lompsia. Imettäjät haluaa vaan herättää huomiota MinäMinä-tyylillään.
Olisitko itse valmis ottamaan lautasen ja siirtymään kylmään, kolkkoon vessaan aterioimaan ?
Useamman lapsen imettäneenä olen sitä mieltä, että vauva ei siitä välitä. Hän on lämpimässä äidin sylissä, eikä sisustusta ympärillä mieti. Äidin mukavuudesta siinä on kyse. Sen voi sanoa ääneen, eikä mennä sen 'vauvan parhaan' taakse piiloon.
Entä äidin mukavuus? Kova istuin, ei ruokaa eikä juomaa. Kyki sitte siinä jopa 2h !
MIksei vauvaa voi syöttää ennen lähtöä? Saa istua mukavasti kotisohvalla , jopa sen 2 tuntia. Sitten ruokailla ravintolassa rauhassa, vauvan köllötellessä vaunuissaan. Kukaan pöljä lähde varta vasten ravintolaan vauvaa syöttämään. Sovittaa menonsa ja aikataulunsa sopivasti.
Eiköhän se ole monille itsestäänselvyys, että vauva ruokitaan kotona ennen lähtöä. Ei se ainakaan meillä estä nälän yllättämistä ravintolassa. Enkä tiedä mistä tunnista sinä puhut, ei niitä ravintoloita ainakaan meidän takapihalla ole. Kyllä se aika kotisohvalta laskunmaksuun on yleensä huomattavasti pidempi kuin tunti.
Entä jos vauvan nälkä yllättää pankissa? Vaatekaupassa? Ruokakaupassa?
Missä paikassa ET imettäisi lasta? Mitä tekisit silloin jos vauva alkaisi itkeä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vauva osaa syödä lautaselta, se voi hyvin syödä pöydässä.
Eritteen imijät taas eivät sinne saliin kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Pidetään ne rinnat ihan piilossa vain! Ei tartte sitä maidonlussutusta mainostella, kun muut yrittävät nauttia ateriastaan. Jos kerran on moinen nurkkaus tehty, niin eipä vaadi sinultakaan monta askelta siirtyä vauvan kanssa sinne rauhaan imettämään.
Yhtä lailla sillä lapsellakin on oikeus nauttia ateriastaan. Vai minä, minä & minä?
Minua ei henkilökohtaiseksi koskaan ole haitannut, jos joku puiston penkillä, odotusaulassa tai raflassa on alkanut imettämään. Nöyryyttäväähän se olisi äidillekin aina mennä invavessaan hoitamaan noin luonnollista asiaa. Sitä paitsi harvemmin naiset kokonaista rintaansa laittavat tiskiin, mutta enpä heitä tuijottamaankaan ole jäänyt.
Tietysti voi käyttää maalaisjärkeä: oletko fine dining -paikassa keskeisellä sijainnilla vai kahvilan nurkassa. Olen tuleva äiti ja luulen, että tulen varmasti imettämään julkisilla paikoilla, mutta kuitenkin tarpeeksi sivussa muulta väeltä. En nyt ihan kassajonossa siis kuitenkaan. Tämä lähinnä siksi, että minua turhauttaa junttapullien ylenpalttinen tuijotus.
Vierailija kirjoitti:
Olin kauppakeskuksen leikkipaikalla lasteni kanssa ja muutaman tunnin sisällä kolme eri äitiä tuli paikalle kysyen, haittaako jos imettävät? Olin aika hämmentynyt että sellaista asiaa piti edes kysyä..
Kys. leikkipaikassa on vielä sermin takana iso pehmeä nojatuoli, joka luultavammin on tarkoitettu imettäjille. Tosin ei minua kahvilassakaan haittaisi, jos joku ruokkisi vauvaa . Omat lapseni olivat pullovauvoja, mutta ei minua häiritse vauvan ruokinta tungetaan suuhun sitte pullo tai tissi !
Miten tämä liittyi aiheeseen, eli ravintolassa imettämiseen, jossa ihmiset yrittävät nauttia hyvästä ruuasta.
Ihan sama minullekin jos joku leikkipaikalla imettää, mutta ravintolassa en halua sellaista nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikille se ravintolassa syöminen ei ole mikään valtava juhlallinen ohjelmanumero, vaan sinne ravintolaan saatetaan pistäytyä kauppareissulla, vaunulenkillä, perhekerhon jälkeen... Ennen ruokailua vauva on saattanut nukkua vaikka tunnin pari vaunuissa. Tietysti jonkun mielestä silloin ei saisi mennä sinne ravintolaan lainkaan, mutta niin kauan kuin perheeni rahat ravintolalle kelpaavat, niin minä tulen siellä perheineni myös aterioimaan.
Joillekin on, esim syntymäpäiväateria tai treffit. Työhaastattelu, palaveri. Mutta eihän sillä tietenkään ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole monille itsestäänselvyys, että vauva ruokitaan kotona ennen lähtöä. Ei se ainakaan meillä estä nälän yllättämistä ravintolassa. Enkä tiedä mistä tunnista sinä puhut, ei niitä ravintoloita ainakaan meidän takapihalla ole. Kyllä se aika kotisohvalta laskunmaksuun on yleensä huomattavasti pidempi kuin tunti.
Entä jos vauvan nälkä yllättää pankissa? Vaatekaupassa? Ruokakaupassa?
Missä paikassa ET imettäisi lasta? Mitä tekisit silloin jos vauva alkaisi itkeä?
Juuri näin, eli on paljon paikkoja jonne perheet ja myös lapset on tervetulleita, mutta missä ette kyllä rupeaisi imettämään, pitäähän teidän silloinkin toimia jotenkin, että vauvanne "ei kuole nälkään"!
Ettekö osaa tähdä tätä samaa ruokaravintolassa, kun osaatte tehdä sen muuallakin, eli varmaankin poistutte kultasepänliikkeestä jos vauvanne on nälkäkuoleman partaalla, miksi ette osaa tehdä sitä samaa myös ravintolan kohdalla. Ai niin, kun minä en halua, näinhän ne uhmaikäisetkin sanoo!
Täytyy kyllä ihmetellä, miksi kukaan menee imeväisen kanssa ravintolaan. Kyllä sinne ehtii myöhemminkin, tai voi mennä ilman kääröä.
Sylissäkö nämä äidit sitten roikottavat sitä vauvaa koko sen ajan kun yrittävät syödä, vai onko niillä jotkut sitterit mukana. Eihän sellanen vastasyntynyt vielä osaa istua edes syöttötuolissa. Hyvin hankalalta kuulostaa kaikenkaikkiaan.
Jos kyse on sitten jostain joka voi syödä jo ruokaa, miksi sellasta pitäis siellä alkaa imettää, se voi istua syöttötuolissa ja mussuttaa jotain sosetta siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta menee ruokahalu jos tiedän että vieressäni eritteet valuvat valtoimenaan, vaikka ei kyttäisi, kun sen tietää, menee ruokahalu.
Muitakin voisi ajatella. Kaikrllr on aikansa ja paikkansa, imeväisen paikka ei ole ravintolassa, eikä ainakaan imemässä.Ajattele, jotkut laittaa sitä eritettä pulloon ja syöttää lapselleen. Ja lehmän eritettä on jopa tarjolla siellä ravintolassa ja ihan aikuiset ihmiset juo sitä! Huhhuh, en ymmärrä miten voit edes käydä ravintolassa kun maito ällöttävä noin kovasti...
Aika eri asia syödä maitopitoista ruokaa, kuin että joku erittää suoraan omasta kehostaan siinä vastapäätä eritettä ulos.
En ole koskaan käynyt ravintolssa, jossa lehmää kiskottaisiin suihkuavista utareista pöytäni vieressä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan imettäjää pakota ravintolaan pyssyllä uhaten. Kyllä sinne ehtii sitten kun se lapsi syö kiinteitä, tai jätät sen vauvelin isälleen tai hoitoon siksi aikaa jos ravintolaan helvetillinen pakko päästä JUURI sillon.
Normi äiti ei imetä puoltakaan vuotta, sen ajan pystyy hyvin olemaan ilman ravintolaa. Ja vaikka imettäs vuodenkin, se puolivuotias syö muutakin kuin tissiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli sinä imetät lastasi jopa 2h niin et kai sinä silloin ravintolaan mene! Kai sinä osaat hoitaa tuon imettämisen kotonakin!
Kaikkea ei voi saada vaikka olisi kuinka minäminä imettäjä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta menee ruokahalu jos tiedän että vieressäni eritteet valuvat valtoimenaan, vaikka ei kyttäisi, kun sen tietää, menee ruokahalu.
Muitakin voisi ajatella. Kaikrllr on aikansa ja paikkansa, imeväisen paikka ei ole ravintolassa, eikä ainakaan imemässä.Voi kuule kun sinä et ole mikään jumala ja ylin auktoriteetti joka päättää missä kenenkin paikka on. Esimerkiksi meidän lähialueella on monissa ravintoloissa oven pielessä Kätilöliiton tarra jossa lukee "Imetys sallittu". Silloin sinulla ei ole asiaan mitään nokan koputtamista. Jos sinä et kestä muita asiakkaita ravintolassa niin sinä voit ruokailla kotona.
^Tässä tätä asennetta taas, näkee hyvin millasta porukkaa nämä ravintolaan tunkevat ihmiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan imettäjää pakota ravintolaan pyssyllä uhaten. Kyllä sinne ehtii sitten kun se lapsi syö kiinteitä, tai jätät sen vauvelin isälleen tai hoitoon siksi aikaa jos ravintolaan helvetillinen pakko päästä JUURI sillon.
Normi äiti ei imetä puoltakaan vuotta, sen ajan pystyy hyvin olemaan ilman ravintolaa. Ja vaikka imettäs vuodenkin, se puolivuotias syö muutakin kuin tissiä.
Juuri näin.
Järjenkäyttö on sallittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muitakin voisi ajatella. Kaikrllr on aikansa ja paikkansa, imeväisen paikka ei ole ravintolassa, eikä ainakaan imemässä.Ajattele, jotkut laittaa sitä eritettä pulloon ja syöttää lapselleen. Ja lehmän eritettä on jopa tarjolla siellä ravintolassa ja ihan aikuiset ihmiset juo sitä! Huhhuh, en ymmärrä miten voit edes käydä ravintolassa kun maito ällöttävä noin kovasti...
Aika eri asia syödä maitopitoista ruokaa, kuin että joku erittää suoraan omasta kehostaan siinä vastapäätä eritettä ulos.
En ole koskaan käynyt ravintolssa, jossa lehmää kiskottaisiin suihkuavista utareista pöytäni vieressä.
En ole tämän kommentin kirjoittaja, mutta ennen kuin joku minäminä imettäjä ehtii jo pienessä päässään ajatella, että apua tässä joku vertaa naisen rintoja lehmän utareisiin niin ei todellakaan. Tässä kerrotaan siitä, että maito sinänsä ei ällötä, mutta sitä ei tarvitse kenellekään heruttaa mistään värkistä pöydän vieressä!
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä ihmetellä, miksi kukaan menee imeväisen kanssa ravintolaan. Kyllä sinne ehtii myöhemminkin, tai voi mennä ilman kääröä.
Sylissäkö nämä äidit sitten roikottavat sitä vauvaa koko sen ajan kun yrittävät syödä, vai onko niillä jotkut sitterit mukana. Eihän sellanen vastasyntynyt vielä osaa istua edes syöttötuolissa. Hyvin hankalalta kuulostaa kaikenkaikkiaan.
Jos kyse on sitten jostain joka voi syödä jo ruokaa, miksi sellasta pitäis siellä alkaa imettää, se voi istua syöttötuolissa ja mussuttaa jotain sosetta siinä.
Samaa ihmettelen. Miksi elämästä pitää tehdä ehdointahdoin hankalampaa mitä se jo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt ravintolssa, jossa lehmää kiskottaisiin suihkuavista utareista pöytäni vieressä.En ole tämän kommentin kirjoittaja, mutta ennen kuin joku minäminä imettäjä ehtii jo pienessä päässään ajatella, että apua tässä joku vertaa naisen rintoja lehmän utareisiin niin ei todellakaan. Tässä kerrotaan siitä, että maito sinänsä ei ällötä, mutta sitä ei tarvitse kenellekään heruttaa mistään värkistä pöydän vieressä!
Juuri näin. En halua nähdä toimintoa, missä mistä tahansa kehosta tulee mitään mönjää ulos, oli se hyvää tai huonoa mönjää, en varsinkaan kun syön.
Uskon olevani enemmistössä, näin me ihmiset yleensä ajattelemme, siinä ei ole mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei imettäminen ole soveliasta käytöstä paikassa jossa muut ruokailevat.
Kukaan ei halua nähdä räkää eikä kustakaan valuttavaa ihmistä vastapäätä kun ruokailee, sama on sen äidinmaidon kanssa, se ei kuulu sinne.
Hohhoijaa. Sinusta maito on siis verrattavissa kuseen ja räkään. Minulla ei kuitenkaan ole tapana lurauttaa aamukahviini lehmän kusta tai tehdä makaronilaatikkoa munaräkään. Väitän, ettei useimmilla muillakaan ihmisillä ole. Eiköhän se maito on kuitenkin vähän eri asia kuin muut eritteet. Niinkuin vaikka siksi, että maito on kusesta, räästä ja kakasta poiketen tarkoitettu ravinnoksi.
Jos se valuu kehosta suoraan nokkasi edessä kun syöt, se on verrattavissa mihin tahansa eritteeseen ja vie todellakin ruokahalun.
Ei lehmääkään ravintolassa lypsetä.
Haluaisiko minäminä-imettäjäkään katsella ventovierasta miestä, jolla olisi lerssi sepaluksesta ulkona, ja siitä valuisi vaaleaa ainetta. Vaikea uskoa että ruokahalu paranisi.
Ihan jo siksikin ettei ole kovin mukava tunne, kun olet sun miehes kanssa (muka romanttisesti) syömässä ja vieras nainen siinä viereisessä pöydässä kaivaa tissinsä esiin.
Hieman asiaa sivuten, on oikeastikin todella kiusallista jos joku alkaa imettämään vaikkapa metrossa, bussissa tai jossain tilassa josta et voi poistua...samahan toistuu periaatteessa ravintolassakin, jos olet tilannut ruokaa tai syömässä et voi noin vain lähteä muualle. Toki ei ole pakko tuijottaa ja voi katsella muualle, mutta on jotenkin väärin ottaa julkinen tila omaan yksityiseen käyttöönsä välittämättä muista ja tehdä muiden paikalla olevien olo hankalaksi. Toki kaikki eivät välitä ja vaikka imettäminen luonnollista onkin ei kenekään tarvitse mun mielestäni vain tottua siihen että ruumiinosat jotka on yleisesti pidetty piilossa onkin toisilla oikeus ottaa esiin tilanteesta riippumatta koska imettävät....en halua että kukaan ottaa mun läsnä ollessa tissejään esiin imettääkseen lastaan, miestään tai vaikka itseään ja tasapuolisuuden nimissä en halua katsoa miestenkään nännejä syödessäni.
Ei se vauvakaan sinne mitään lautasta vie, eikä Suomen ravintoloiden vessat mitään igluja ole!