Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ravintolassa muka saisi imettää?

Vierailija
20.10.2017 |

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Kommentit (2693)

Vierailija
2261/2693 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imettäminen ole soveliasta käytöstä paikassa jossa muut ruokailevat.

Kukaan ei halua nähdä räkää eikä kustakaan valuttavaa ihmistä vastapäätä kun ruokailee, sama on sen äidinmaidon kanssa, se ei kuulu sinne.

Vierailija
2262/2693 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee ruokahalu jos tiedän että vieressäni eritteet valuvat valtoimenaan, vaikka ei kyttäisi, kun sen tietää, menee ruokahalu.

Muitakin voisi ajatella. Kaikrllr on aikansa ja paikkansa, imeväisen paikka ei ole ravintolassa, eikä ainakaan imemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/2693 |
13.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä ihmisiä häiritsee tai ahdistaa?

Luin erään jutun, missä eräs ravintola oli tehnyt imetysnurkan vessaan, koska salissa imetys oli aiheuttanut palautteita ihmisiltä. Näissä taas näkee, kenen mielipide on muka parempi.

Ajattele vähn sori mutta joa ottaisit tissisi esiin ravintolassa ei oo soveliasta joku teinipoika siellä hei kato kato kato näiksä tissin kuka?... ton naisen tissin oota kun se laittaa sen takas kato kato nyt se laitto oi oi vittu ku kauniit tissit

Vierailija
2264/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Initiative Q is an attempt by ex-PayPal guys to create a new payment system instead of credit cards that were designed in the 1950s. The system uses its own currency, the Q, and to get people to start using the system once it's ready they are allocating Qs for free to people that sign up now (the amount drops as more people join - so better to join early). Signing up is free and they only ask for your name and an email address. There's nothing to lose but if this payment system becomes a world leading payment method your Qs can be worth a lot.

Here is my invite link: https://initiativeq.com/invite/S-JsXCWTQ

This link will stop working once I’m out of invites. Let me know after you registered, because I need to verify you on my end.

Vierailija
2265/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vessa niin kaukana, etteikö sinne jaksaisi lompsia. Imettäjät haluaa vaan herättää huomiota MinäMinä-tyylillään.

Olisitko itse valmis ottamaan lautasen ja siirtymään kylmään, kolkkoon vessaan aterioimaan ? 

Vierailija
2266/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kauppakeskuksen leikkipaikalla lasteni kanssa ja muutaman tunnin sisällä kolme eri äitiä tuli paikalle kysyen, haittaako jos imettävät? Olin aika hämmentynyt että sellaista asiaa piti edes kysyä..

Kys. leikkipaikassa on vielä sermin takana iso pehmeä nojatuoli, joka luultavammin on tarkoitettu imettäjille. Tosin ei minua kahvilassakaan haittaisi, jos joku ruokkisi vauvaa .  Omat lapseni olivat pullovauvoja, mutta ei minua häiritse vauvan ruokinta tungetaan suuhun sitte pullo tai tissi !

Vierailija
2267/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi hyi tissiakat.

Vierailija
2268/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla vessa niin kaukana, etteikö sinne jaksaisi lompsia. Imettäjät haluaa vaan herättää huomiota MinäMinä-tyylillään.

Olisitko itse valmis ottamaan lautasen ja siirtymään kylmään, kolkkoon vessaan aterioimaan ? 

Useamman lapsen imettäneenä olen sitä mieltä, että vauva ei siitä välitä. Hän on lämpimässä äidin sylissä, eikä sisustusta ympärillä mieti. Äidin mukavuudesta siinä on kyse. Sen voi sanoa ääneen, eikä mennä sen 'vauvan parhaan' taakse piiloon.

Vierailija
2269/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä asia ei olisi ongelma jos omiin lapsiinsa osaisi suhtautua luontevasti. Ja se imettäminen olisi lapsen äidille luontevaa, eikö the numero.

Vierailija
2270/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei aikuinen ihminen kestä ravintolassa syödessään todistaa vauvan SYÖMISTÄ, niin tosiaan niinkuin joku mainitsikin, ruokaa saa myös kaupasta. Ei ole mikään pakko lähteä julkisille paikoille syömään jos muiden syöminen vie ruokahalut (ja järjen).

Enkä puhu nyt näistä "tissit tiskiin" äideistä. Jos heitä siis on olemassa. Itse en ole koskaan sellaista edes todistanut, onko muut vai lieneekö urbaanilegendaa? Tietenkin sivistynyt ihminen pyrkii peittämään rintansa jos niistä vauvalle julkisilla paikoilla ruokaa tarjoilee. Ei sitä imetystä tarvitse silmäkovana tarkkailla/kuunnella, että voisi sitten oikein mielensä pahoittaa jos joku ääni kuuluu tai jotain vilahtaa. Ihan oikeasti jos kaikki keskittyisivät vaan siihen omaan olemiseensa, niin olisi varmaan kaikilla paljon mukavampaa.

Syömistä on monenlaista. Myös suoraan letkulla mahalaukkuun ravintonesteen ruiskuttaminen on syömistä. Kysymys on siitä, että millaista ravinnon antamista tehdään missäkin ja miten näyttävästi.

Vierailija
2271/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta menee ruokahalu jos tiedän että vieressäni eritteet valuvat valtoimenaan, vaikka ei kyttäisi, kun sen tietää, menee ruokahalu.

Muitakin voisi ajatella. Kaikrllr on aikansa ja paikkansa, imeväisen paikka ei ole ravintolassa, eikä ainakaan imemässä.

Ajattele, jotkut laittaa sitä eritettä pulloon ja syöttää lapselleen. Ja lehmän eritettä on jopa tarjolla siellä ravintolassa ja ihan aikuiset ihmiset juo sitä! Huhhuh, en ymmärrä miten voit edes käydä ravintolassa kun maito ällöttävä noin kovasti...

Vierailija
2272/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useamman lapsen imettäneenä olen sitä mieltä, että vauva ei siitä välitä. Hän on lämpimässä äidin sylissä, eikä sisustusta ympärillä mieti. Äidin mukavuudesta siinä on kyse. Sen voi sanoa ääneen, eikä mennä sen 'vauvan parhaan' taakse piiloon.

Entä äidin mukavuus? Kova istuin, ei ruokaa eikä juomaa. Kyki sitte siinä jopa 2h !

Vierailija
2273/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä asia ei olisi ongelma jos omiin lapsiinsa osaisi suhtautua luontevasti. Ja se imettäminen olisi lapsen äidille luontevaa, eikö the numero.

Äideille se imettäminen ei olekaan mikään ohjelmanumero vaan luonnollinen asia jota he tekevät n. 10-30 kertaa päivässä. Ongelma se on niille jotka järkyttyvät syövästä vauvasta tai siitä että tissi vilahtaa muussakin kuin seksuaalisessa tarkoituksessa... Alusvaatemaitokset tai tissitopit on ihan ok mutta julki-imettäminen on ihan järkyttävää kun saattaa joku kaistale tissiä näkyä.

Vierailija
2274/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule kun sinä et ole mikään jumala ja ylin auktoriteetti joka päättää missä kenenkin paikka on. Esimerkiksi meidän lähialueella on monissa ravintoloissa oven pielessä Kätilöliiton tarra jossa lukee "Imetys sallittu". Silloin sinulla ei ole asiaan mitään nokan koputtamista. Jos sinä et kestä muita asiakkaita ravintolassa niin sinä voit ruokailla kotona.

Vierailija
2275/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä äidin mukavuus? Kova istuin, ei ruokaa eikä juomaa. Kyki sitte siinä jopa 2h !

MIksei vauvaa voi syöttää ennen lähtöä? Saa istua mukavasti kotisohvalla , jopa sen 2 tuntia. Sitten ruokailla ravintolassa rauhassa, vauvan köllötellessä vaunuissaan. Kukaan pöljä lähde varta vasten ravintolaan vauvaa syöttämään. Sovittaa menonsa ja aikataulunsa sopivasti.

Harvalle vauvalle tulee nälkä tunnin kuluttua, jos on syönyt mahansa täyteen. 

Vierailija
2276/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei imettäminen ole soveliasta käytöstä paikassa jossa muut ruokailevat.

Kukaan ei halua nähdä räkää eikä kustakaan valuttavaa ihmistä vastapäätä kun ruokailee, sama on sen äidinmaidon kanssa, se ei kuulu sinne.

Hohhoijaa. Sinusta maito on siis verrattavissa kuseen ja räkään. Minulla ei kuitenkaan ole tapana lurauttaa aamukahviini lehmän kusta tai tehdä makaronilaatikkoa munaräkään. Väitän, ettei useimmilla muillakaan ihmisillä ole. Eiköhän se maito on kuitenkin vähän eri asia kuin muut eritteet. Niinkuin vaikka siksi, että maito on kusesta, räästä ja kakasta poiketen tarkoitettu ravinnoksi.

Vierailija
2277/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksei vauvaa voi syöttää ennen lähtöä? Saa istua mukavasti kotisohvalla , jopa sen 2 tuntia. Sitten ruokailla ravintolassa rauhassa, vauvan köllötellessä vaunuissaan. Kukaan pöljä lähde varta vasten ravintolaan vauvaa syöttämään. Sovittaa menonsa ja aikataulunsa sopivasti.

Eiköhän se ole monille itsestäänselvyys, että vauva ruokitaan kotona ennen lähtöä. Ei se ainakaan meillä estä nälän yllättämistä ravintolassa. Enkä tiedä mistä tunnista sinä puhut, ei niitä ravintoloita ainakaan meidän takapihalla ole. Kyllä se aika kotisohvalta laskunmaksuun on yleensä huomattavasti pidempi kuin tunti.

Vierailija
2278/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan alapeukkojen johtuvan siitä, että äiti ei voi perustella omaa parastaan vauvalla. Kestänyt muiden luontevan ja numerottoman imetyksen, mutta sitä en arvosta, että oma paras perustellaan vauvalla, jolloin vauva on väline. Itse pyrin vanhempana kyseenalaistamaan omaa toimintaani mm siitä vinkkelistä, että onko kyse oikeasti minusta vai lapsesta. Usein se laajennettu kohtukupla on enemmän äitiä kuin lasta varten.

Vierailija
2279/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ULKOMAILLA näkynyt näitä imetyskielto-kylttejä, aika monissa paikoissa jo, ja lisääntyy vaan

http://mykindofparenting.com/wp-content/uploads/2015/01/No-Breastfeedin…

Miksi niitä ei ole vieläkään saatu Suomeen?

Ne alueet joilla imetykset on sallittu, on merkitty ilman tuota punaista kieltoa.

Toivottavasti nuo merkit on laitettu jo ulko-oviinkiin niin osaan pysyä tuollaisista paikoista kaukana.

t. lapseton

Ai sinä lapsettomana oikein etsimällä etsit imettäviä naisia?!?

Kierrät oikein kaukaa sellaiset paikat joissa et saa katsella paljaita ryntäitä.

Vierailija
2280/2693 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikille se ravintolassa syöminen ei ole mikään valtava juhlallinen ohjelmanumero, vaan sinne ravintolaan saatetaan pistäytyä kauppareissulla, vaunulenkillä, perhekerhon jälkeen... Ennen ruokailua vauva on saattanut nukkua vaikka tunnin pari vaunuissa. Tietysti jonkun mielestä silloin ei saisi mennä sinne ravintolaan lainkaan, mutta niin kauan kuin perheeni rahat ravintolalle kelpaavat, niin minä tulen siellä perheineni myös aterioimaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän