Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni tunnusti tänään ihan avoimesti, että mikäli hän olisi uppoavassa laivassa, hän pyrkisi itse ensimmäisenä pelastusveneeseen, eikä antaisi lasten ja naisten mennä ensin

Vierailija
19.10.2017 |

Mitä mieltä olette tällaisesta?

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon maailmassa kaikki ovat yhdenvertaisia:) Kriisitilanteissa vahvimmat selviävät. Se on evoluutiota.

Vierailija
42/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanicilla noin käyttäytyvät miehet joko ammuttiin tai heitettiin yli laidan. No, ammutuksi tuleminen saattoi olla armollisempi kuolema kuin hukkua tai paleltua meressä tai rusentua jossain uppoavan laivan uumenissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmiseen ole koodattu, että hengenhädässä yritetään pelastautua itse.

Ihminen on laumaeläin ja laumaeläimelle on yleensä kaikkein luontaisinta pelastaa jälkikasvu.

Vierailija
44/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa katsoa kuvia Estonian pelastuneista, kovasti se siltä näyttää että nuoret miehet ovat rankasti yliedustettuina.. Riippuu ihan uppoamistilanteesta miten massiiviseen herrasmiesmäisyyteen on aikaa.

Vierailija
45/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koittakaas naiset sisäistää se että tasa-arvo ei tarkoita naisten etuoikeuksia 🤓

ei minustakaan. Ja olen nainen. Mutta lapset pitää laittaa aikuisten edelle, aina. Vain täydellinen mulkku ei tee niin.

Vierailija
46/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies kaikki naiset tappelisivat minusta.

Vierailija
47/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Titanicilla noin käyttäytyvät miehet joko ammuttiin tai heitettiin yli laidan.

Entä sitten?

Tietääkseni oikeasti Titanic evakuoitiin matkustusluokkien mukaisessa järjestyksessä ja valtaosa ensimmäisessä luokassa matkustaneista miehistä pelastui, kun taas alaikäisiä kuoli paljon. En jaksa tarkistaa.

Vierailija
48/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain siksi, että nuoret miehet olivat yläkansien baareissa dokaamassa ja hereillä, kun taas lapset nukkuivat sikeästi jossain autokannen alapuolella. Jos olisit itse laivan ylimmällä kannella kännissä sen kaatuessa, lähtisitkö pujottelemaan sinne ruumaan sillä ajatuksella, että ehkä saat sieltä 6 kerrosta alaspäin kaatuneessa laivassa veden alla kiivettyäsi jonkun pelastettua. Jos vastasit kyllä niin sinulla on sen jalon sydämen lisäksi varmaan darwin-palkinto hyllyssä.

Tosin, jos omat lapset olis siellä ruumassa nukkumassa ja muistaisin asian kännissä vasta vedessä niin en varmaan nousis enää pinnalle hengittämään.

Vierailija
49/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ensiksi?

Vierailija
50/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa katsoa kuvia Estonian pelastuneista, kovasti se siltä näyttää että nuoret miehet ovat rankasti yliedustettuina.. Riippuu ihan uppoamistilanteesta miten massiiviseen herrasmiesmäisyyteen on aikaa.

Luonnollisesti vahvimmat selviytyy paremmin. 

Vierailija
51/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ensiksi?

Vierailija
52/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin Estoniasta pelastunut taisi olla 12-vuotias. Kukaan koko siinä laivassa ei laittanut lapsia edelle, joten miehesi on ihan tavallinen nykyajan ihminen.

Estonialla ei juurikaan edes ollut lapsia, vain noin parikymmentä kun lasketaan kaikki alle 18-vuotiaat ja tässä joukossa on siis mukana aikuisen kokoisia 17-vuotiaita jne. Aivan pieniä lapsia siellä ei ollut kuin muutamia. Lapset olivat yöllä tietenkin oletettavasti hytissä nukkumassa. Vanhemmat eivät jätä lapsiaan, joten lähtevät yhdessä kohti yläkansia ja tällaisen seurueen eteneminen on tietysti hitaampaa kuin vaikkapa yksinäisen aikuisen. Ja osa lähti liikkeelle vasta niin myöhään että ei ollut enää edes mahdollista selviytyä ulkokannelle kun laiva kallistui niin nopeasti koko ajan lisää.

Estonia upposi niin nopeasti että ei ollut edes aikaa valita kuka pelastautuu ensimmäisenä. Ne, jotka tajusivat vaaran riittävän ajoissa, ehtivät ulkokannelle ja heillä oli edes jonkinlainen mahdollisuus pelastautua. Muut jäivät loukkuun laivaan tai jäivät kaatuvien peliautomaattien ym. alle, putosivat hyttikäytävien muodostamiin kuiluihin jne.

Tuo 12-vuotiaskin pelastautui koska kadotti perheensä. He lähtivät yhtä matkaa hytistä, 2 aikuista ja 14-, 12- ja 6-vuotiaat lapset. Portaikkoon tultaessa poika huomasi kadottaneensa muut ja lähti ylöspäin. Jos he olisivat pysyneet yhdessä niin tuskin kukaan olisi pelastautunut.

Vierailija
53/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He taisivat lähinnä olla hereillä yläkansilla siihen aikaan. Estonia vajosi todella nopeasti.

Vierailija
54/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, taidan jättää jälleen syyslomaristeilyn väliin. En ole Estonian jälkeen kyennyt astumaan laivaan, mutta muksu on kinunnut sitä jo pari vuotta. Pari kertaa olen mennyt laivalla Tukholmaan ja myöhemmin takaisin, mutta vain päivälaivalla, ja istuin koko matkan yläkannella ikkunan ääressä.

Vierailija
55/116 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

realisti kirjoitti:

vain siksi, että nuoret miehet olivat yläkansien baareissa dokaamassa ja hereillä, kun taas lapset nukkuivat sikeästi jossain autokannen alapuolella. Jos olisit itse laivan ylimmällä kannella kännissä sen kaatuessa, lähtisitkö pujottelemaan sinne ruumaan sillä ajatuksella, että ehkä saat sieltä 6 kerrosta alaspäin kaatuneessa laivassa veden alla kiivettyäsi jonkun pelastettua. Jos vastasit kyllä niin sinulla on sen jalon sydämen lisäksi varmaan darwin-palkinto hyllyssä.

Tosin, jos omat lapset olis siellä ruumassa nukkumassa ja muistaisin asian kännissä vasta vedessä niin en varmaan nousis enää pinnalle hengittämään.

Ihan alimmilta kansilta pelastautui myös paljon ihmisiä. He huomasivat vaaran aiemmin kuin ylempänä olleet ja lähtivät kohti ulkokantta. Osa oli jo ylökansilla kun ihmiset baarissa ym. alkoivat vasta ihmetellä mitä tapahtuu. Hyttikansilla hyteissä olleista suhteellisesti eniten pelastautui alakansilla olleita. Moni ylempänä hytissä ollut ei ehtinyt pois laivasta koska heräsi liian myöhään vaikka matka ulkokannelle olisi ollut paljon lyhyempi.

Vierailija
56/116 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja pelastaisin läheiseni ja itseni. Ihan sama ikäeroille tai muille epäolennaisille asioille. En siis arvostele ap:n miestä.

olen sinkkunainen. pelastautuisin itse, auttaisin muita, mutta en itseäni riskeeraten.

Hätätilanteessa normaali ihminen toimii niin. Vai miksi luulette, että paniikissa ihmisiä jopa talloutuu kuoliaaksi? Siinä kukaan käy huutelemaan, että onko lapsia jossain, olkaa hyvät ja kävelkää ylitseni.

Vierailija
57/116 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen turvassa, kun ei Ruotsin ja Viron paatit voisi vähempää kiinnostaa. Pitäkää pelastusveneenne.

Vierailija
58/116 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihminen on sosiaalinen eläin, eli yrittää pelastaa muut myös. Paitsi jotkut narsistit jotka on hirviöitä, mutta noin niin kuin geneettisesti ja evolutiivisesti.

Vierailija
59/116 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi härnää sinua ihan piruuttaan.

Totisesti miettien: Jos ekoihin pelastusveneisiin ladataan naiset ja lapset niin jäljellä olevat miehet käyvät niistä viimeisistä veneistä verisen taistelun. Enkä tarkoita kuvainnollisesti vaan ihan kirjaimellisesti. Haluaisitko olle mies tuossa tilanteessa?

Jos laiva sattuisi uppoamaan tammikuiseen Itämereen niin veden varaan joutuneiden tarina olisi vartissa ohi.

Vierailija
60/116 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ihminen on sosiaalinen eläin, eli yrittää pelastaa muut myös. Paitsi jotkut narsistit jotka on hirviöitä, mutta noin niin kuin geneettisesti ja evolutiivisesti.

Eli, kun on tosi kyseessä, sukupuolineutraalius unohtuu. :)