Mieheni tunnusti tänään ihan avoimesti, että mikäli hän olisi uppoavassa laivassa, hän pyrkisi itse ensimmäisenä pelastusveneeseen, eikä antaisi lasten ja naisten mennä ensin
Kommentit (116)
1. Mitäs otit jännämiehen.
2. Miksi naiset ja lapset ensin? Entä tasa-arvo?
Raukkamaista. Naiset ja lapset ovat aina tärkeimpiä, koska he luovat tulevaisuuden eli kasvavat aikuisiksi/synnyttävät. Miehen henki ei ole niin tärkeä ja miehen tehtävä on suojella naisia ja lapsia.
Eipä yllätä. Näitähän nyt tapaa liikenteessä päivittäin. Ei anneta tietä.
Mua ei niin liikuta se ettei naisia päästäisi ensin, mutta ettei lapsiakaan..
Minäkin laittaisin lapset itseni edelle.
Tietenkään ihminen ei täysin tiedä miten toimii missäkin tilanteessa jos ei kokemusta ole ole.
Öö... Miksi vieraat ihmiset pitäisi päästää ensin pelastusveneeseen sukupuolen/iän perusteella? Mikä on lapsen ikäraja?
Kuulostaa siltä että miehesi on rehellinen. Tietty se mitä ajattelee tekevänsä kun on turvassa voi olla täysin eri asia kuin se että mitä tekee oikeasti.
Olen nainen ja pelastaisin läheiseni ja itseni. Ihan sama ikäeroille tai muille epäolennaisille asioille. En siis arvostele ap:n miestä.
Sukupuolinetraalissa yhteiskunnassa on pelkkiä henkilöitä. Joten menipä veneeseen kuka tahansa, niin henkilö on aina ensimmäisenä.
Niin?
Toiset saboo tuon suoraan, toiset valehtelee.
Kilttimiehenä hirttäisin itseni laivan kaiteeseen, että joku muu saisi paikkani pelastusveneessä.
Eiköhän ihmiseen ole koodattu, että hengenhädässä yritetään pelastautua itse.
Vierailija kirjoitti:
Raukkamaista. Naiset ja lapset ovat aina tärkeimpiä, koska he luovat tulevaisuuden eli kasvavat aikuisiksi/synnyttävät. Miehen henki ei ole niin tärkeä ja miehen tehtävä on suojella naisia ja lapsia.
no ei ainakaan suomessa synnytä enää mitään.
Nuorin Estoniasta pelastunut taisi olla 12-vuotias. Kukaan koko siinä laivassa ei laittanut lapsia edelle, joten miehesi on ihan tavallinen nykyajan ihminen.
oma lapsi olisi ainoa, jonka laittaisin edelleni.
Että ei edes lapset herätä mitään halya suojella on minusta huono asia.
Koiinnostukseni varmasti hiipuisi mieheen jos tuollainen olisi.