Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
921/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittele kun oot lähistöllä. Ei ollu tekstareita ja puhelimet olivat tosi isoja.

Vierailija
922/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt voitti oikea kappale Syksyn Sävelen (1974), Meinaatteko ostaa Metsämökin tonttu singlen?

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö inttää, että pitäisi saada oikeat merkkifarkut. Sanon, ettei ole rahaa, se perustelee, että onhan rahaa tupakkaan ja viinaanki, mutta se on mielestäni eri asia. Ihmettelen, miksi se ei ole tyytyväinen, kun ompelen sille farkun näköisestä kankaasta housut ja takataskuun ompelen jonkin merkin kiinni - siinähän on sille merkkifarkut.

Vierailija
924/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan teistä ostanut murkkuikäiselleen tuota UMAn Murkun tapatieto -kirjaa? Onko hyvä?

Vierailija
925/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mökillä, on lauantai, perheen murkku istuu autossa kuunnellen autoradiosta Nuorten sävellahjaa. Heti sen jälkeen tulee Anneli Tempakan Olen erilainen nuori. Sivusta kun kuuntelin, niin tämänkertaisessa jaksossa Tempakka kysyi Pavlolta, miksi tämä on hintti.

Vierailija
926/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittele kun oot lähistöllä. Ei ollu tekstareita ja puhelimet olivat tosi isoja.

Meidän kotipuhelin on ainakin suurinpiirtein samankokoinen kuin nuo puhelinkoppien puhelimet. Mitä tarkoitat tekstareilla?

Vierailija
927/1605 |
18.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkiekon SM-sarjasta tulee SM-liiga. Ja pudotuspelitkin. Ei tule Suomessa toimimaan. Jääkiekon mestari ratkaistaan ihan sarjapeleillä. Pudotuspelihömpötys lopetetaan pian. Toimii ehkä Amerikoissa, ei täällä.

Vierailija
928/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen Kekkonen maatamme johtaa 2018?

Vierailija
929/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarno kirjoitti:

Veikkaisin, että Kekkosen poika, jos ei Urkki itse jaksa Heh Heh. Koska hyvät idänsuhteet ovat tärkein asia, niin veikkaan, että Kekkosta seuraa Ahti Karjalainen, Karjalaista Paavo Väyrynen. Välissä voisi olla Keijo Korjonen, mikäli Karjalaisen terveys horjuu. Siitä on ollut jo vähän merkkejäkin, Ahti on välillä melko väsyneen oloinen. Eiköhän me näillä pärjätä pitkälle 2020- luvulle.

Vierailija
930/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jarno kirjoitti:

Veikkaisin, että Kekkosen poika, jos ei Urkki itse jaksa Heh Heh. Koska hyvät idänsuhteet ovat tärkein asia, niin veikkaan, että Kekkosta seuraa Ahti Karjalainen, Karjalaista Paavo Väyrynen. Välissä voisi olla Keijo Korjonen, mikäli Karjalaisen terveys horjuu. Siitä on ollut jo vähän merkkejäkin, Ahti on välillä melko väsyneen oloinen. Eiköhän me näillä pärjätä pitkälle 2020- luvulle.

...tietenkin Korhonen, ei KorJonen....

Vierailija
931/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulun jumppasalissa oli eilen 4Bn järjestämät luokkajuhlat. Keräävät rahaa luokkaretkeä varten.

Pääsin pussailemaan yhdessä pimeässä nurkassa yhtä Sinikkaa. Se antoi puristella tissejä ja koittaa sormella pimpsaa.

Tänään tein hyvän tilin, kun annoin jätkien haistella sormea 1 markka /henu!

Vierailija
932/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-62 kirjoitti:

Hei taas,

Otin tuon 1984:n kuitenkin reppuun perjantaina ja luin sen viikonloppuna. Piti valvoa aika pitkään kun ei päivällä voinut lukea, ettei kukaan huomaa. On se kyllä vähän pelottavaa. Ajatella, että joskus voisi olla niin, että kaikki omat tekemiset olisivat muidenkin tiedossa.

Mutta eikö se Sieppari ruispellossa ole jonkun ulkomaalaisen kirja alkujaan? Jos se on hyvä, niin voiskohan sitä ehdottaa opettajalle luetettavaksi? Kun meillä tuo opettaja tuntuu semmoiselta, että sille ehkä uskaltaisi sanoa. Mitä olet mieltä? Voiko niin tehdä? Tai löytyisköhän se kunnankirjastosta, voihan sitä lukea muutakin kuin noita koulukirjoja.

Hei !

Kyllä Sieppari on jonkun oikein ulkomaalaisen kirjoittama, mutta Saarikoski on kääntänyt sen suomen kielelle. Lainastosta minä sen sain. Samalta tädiltä lainasin, joka pari vuotta aikaisemmin ei antanut minun lainata Hannu Salaman Juhannustansseja. Hän sanoi, että se ei sovi tytöille. Älä sinäkään lue sitä, tulee pahamieli, eikä se olekaan keskikoululaisten kirja.

Mielläkin on yksi opettaja, jolle uskaltaa puhua. Uskonnon ja psykologian opettaja. Se on kertonut itsestäänkin kaikkea, se on ihan niin kuin muutkin ihmiset.  Eikä sitä tarvitse teititelläkään.

Heido!

Vierailija
933/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli 4B:n jytädisko koululla. Mä olin siellä yhen Joukon kanssa. Jokke on aika hyvännäköinen, se on  vähän mua lyhyempi. Me ei puhuttu mitään, kun se on niin ujo, enkä mä keksiny mitään. Me mentiin pussailemaan salin verhojen taakse.  Emmä tiedä, ehkä mä styylaan nyt. Leenakin haluais styylata.

Vierailija
934/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä odotan koko ajan meidän puhelimen vieressä, jos Jokke soittaa. Kamalaa, jos isä tai äiti vastaa puhelimeen. Mä en kestä. Ne kysyy kuitenkin kuka se oli. Jokke on niin ujo, ettei se uskalla puhua niille mitään.  Onneksi meidän puhelin on kamarin seinässä kiinni, niin mä voin samalla kirjoittaa rauhassa mun Teinikalenteriin eilisestä. Mä oon rakastunut! Jokke on varmaan jo kertonut sen kavereille musta.

Vierailija
935/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä halpa auto kannattais ostaa ensiautoksi. Setämiehellä olis myynnissä kymmeneisen vuotta vanha avomallinen Mustangi. Siinä on vaan yli 7-litrainen kone, joten bentsiiniä kuluu. Myis tutunkauppaa tuhannella markalla, on siistissä kunnossa. Taidan ostaa kuitenkin "sammakko-Renun", kun se varmaan pitää paremmin arvonsakin jatkossa? Ja olis satasen halvempi ja kuitenkin puolta uudempi?

Vierailija
936/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armi Luodikko kirjoitti:

Mikä halpa auto kannattais ostaa ensiautoksi. Setämiehellä olis myynnissä kymmeneisen vuotta vanha avomallinen Mustangi. Siinä on vaan yli 7-litrainen kone, joten bentsiiniä kuluu. Myis tutunkauppaa tuhannella markalla, on siistissä kunnossa. Taidan ostaa kuitenkin "sammakko-Renun", kun se varmaan pitää paremmin arvonsakin jatkossa? Ja olis satasen halvempi ja kuitenkin puolta uudempi?

Meillä on perheautona Moskovits Elite. Siinä on takana kivasti avotilaa lapsille, pääsevät leikkimään matkan aikana. Kirkkaan punainen on hyvin näkyvä väri. Naapurin miehellä on Lada, sekin on hyvä ja kestävä auto. Näin maalla tiet ei aina ole aurattu. Nimismiehen kiharaakin on joka tiellä. 

Vierailija
937/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teen teinin kanssa, kun hän vaatii välttämättä sellaista Levis collegepuseroa? Maksaa 89 markkaa! Miten joku pusero voi maksaa niin paljon? Naapurin tyttö on kuulemma saanut Levis farmarit ja ne ovat maksaneet melkein kaksisataa!

Vierailija
938/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Sanopa muuta, törkeen kallis. Lapsilisäkin on vaan 69 mk/3 kk eli tossahan menee jo reilusti neljän kuukauden lapsilisät!

Vierailija
939/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^Sanopa muuta, törkeen kallis. Lapsilisäkin on vaan 69 mk/3 kk eli tossahan menee jo reilusti neljän kuukauden lapsilisät!

Muistan itsekin että 70-luvulla lapsilisä oli jotain 70 markkaa, siihen päälle lapseneläke 60 markkaa, sitten oli varaa ostaa farkut ja paitapusero, kun oli yli satasen.  Isä jäi leskeksi hän antoi meille rahat jo kun olin 13 -vuotias.  Sisareni ja veljeni 15 ja 16 -vuotiaat.

Mutta hän oli tarkka, jos lainasin bussirahaa se otettiin lapsilisistä pois.

Vierailija
940/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellu Ketola on kyllä komee! Tumma tukka ja varmaan ruskeat silmätkin. Meillä katotaan kaikki ottelut, kaikki kattoo, äitikin. Äiti kannattaa aina Neuvostoliittoa. No ne voittaa kyllä Suomen aina, ei tarvitsis enää sen kannattaa. Voi Vellu, kun viiletät jäällä ja sun tukka hulmuaa...Saunan lämmitystäkin siirretään, jos tulee joku ottelu. Muuten sitä ei muuteta, saunaan mennään kun on san aika. Juhannusaattona se voidaan lämmittää aikasemmin. Eli minä lämmitän.

Pitää mennä avautuun päiväkirjaan nyt. Toivottavasti äiti ei lue sitä. Onhan siinä lukko, mutta jos se saa sen auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän