Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teetkö täysin koulutustasi vastaavaa työtä?

Vierailija
05.10.2025 |

Esim. olet sairaanhoitaja koulutukseltasi ja toimit sairaanhoitajana, etkä esim. terveyden edistämisen asiantuntijana jossain järjestössä?

Itse olen kasvatustieteen maisteri, pääaineena kotitaloustiede, mutta en tee köksänopen hommia vaan kehitän verkkopedagogiikkaa (jota kai pystyy opiskelemaan Oulun ja Jyväskylän yliopistoissa omana aineenaan).

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen ammatiltani työtön työnhakija.

Vierailija
2/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Toki ei mulla koulutuksia olekaan, mutta sen takia olenkin hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops:) elämämkolulainen eläkkeellä,sitöhän se silloinn on !

Vierailija
4/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tein, kun olin työelämässä. Lähes 40 vuotta Postin töissä kansalaiskoulu pohjalta.

Vierailija
5/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, erikoistumisopintoja myöten. Amktutkinto ja asiantuntijan tehtävä.

Vierailija
6/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen. Olen koulutukseltani Sosionomi (amk) + kirkon nuorisotyönohjaaja. Olen töissä seurakunnassa Nuorisotyönohjaajana. Ollut jo 18 vuotta.

Vierailija
7/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kaukana siitä. Olen rakennustekniikan Di ja toimin nyt laman aikaan kunnassa sihteerinä. Palkka puolet entisestä, työmatka 125 km/suunta. Tulispa nousukausi taas.

Vierailija
8/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itselläni on useampi koulutus, joista suoraan 2 teen harrastuksena, 2 palkkatyötä liippaa myös läheltä koulutusta, kun olen osa-aikainen henkilökohtainen avustaja ja ajan myös taksia osa-aikaisesti (koulunkäyntiavustajan, sekä raskaiden ajoneuvojen kuljettaja koulutukset). 

Vierailija
9/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen radio- ja TV-asentaja ja teen maanviljelijän työtä.

t: nimim. Assburger

Vierailija
10/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai, on kaksi maisterintutkintoa jotka eivät kumpikaan suoraan anna mitään tiettyä ammattia, joten vaikea sanoa. Niillä kun voisi tehdä aika laajalla skaalalla erilaisia töitä, joten ei ole mitään yhtä ja tiettyä "tutkintoa vastaavaa" työtä. Mutta molemmat sopivat nykyiseen työhön ja mielestäni molempien antamaa tietotaitoa myös tarvitaan jotta tämän työn osaa tehdä hyvin (plus pitkä kokemus kolmantena päälle). 

Vierailija
11/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on geneerinen tutkinto ja tekee geneerisiä töitä, niin eikö se silloin vastaa.

Vierailija
12/12 |
05.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt viimeisen vuosikymmenen. Sitä ennen tein 20 vuotta töitä vähän kuin "sivuaineeseeni" kuuluvia töitä.