Teetkö täysin koulutustasi vastaavaa työtä?
Esim. olet sairaanhoitaja koulutukseltasi ja toimit sairaanhoitajana, etkä esim. terveyden edistämisen asiantuntijana jossain järjestössä?
Itse olen kasvatustieteen maisteri, pääaineena kotitaloustiede, mutta en tee köksänopen hommia vaan kehitän verkkopedagogiikkaa (jota kai pystyy opiskelemaan Oulun ja Jyväskylän yliopistoissa omana aineenaan).
Kommentit (12)
En.
Toki ei mulla koulutuksia olekaan, mutta sen takia olenkin hyvä.
Joops:) elämämkolulainen eläkkeellä,sitöhän se silloinn on !
Luultavasti tein, kun olin työelämässä. Lähes 40 vuotta Postin töissä kansalaiskoulu pohjalta.
Teen, erikoistumisopintoja myöten. Amktutkinto ja asiantuntijan tehtävä.
Kyllä teen. Olen koulutukseltani Sosionomi (amk) + kirkon nuorisotyönohjaaja. Olen töissä seurakunnassa Nuorisotyönohjaajana. Ollut jo 18 vuotta.
En. Kaukana siitä. Olen rakennustekniikan Di ja toimin nyt laman aikaan kunnassa sihteerinä. Palkka puolet entisestä, työmatka 125 km/suunta. Tulispa nousukausi taas.
No itselläni on useampi koulutus, joista suoraan 2 teen harrastuksena, 2 palkkatyötä liippaa myös läheltä koulutusta, kun olen osa-aikainen henkilökohtainen avustaja ja ajan myös taksia osa-aikaisesti (koulunkäyntiavustajan, sekä raskaiden ajoneuvojen kuljettaja koulutukset).
Olen radio- ja TV-asentaja ja teen maanviljelijän työtä.
t: nimim. Assburger
Kyllä kai, on kaksi maisterintutkintoa jotka eivät kumpikaan suoraan anna mitään tiettyä ammattia, joten vaikea sanoa. Niillä kun voisi tehdä aika laajalla skaalalla erilaisia töitä, joten ei ole mitään yhtä ja tiettyä "tutkintoa vastaavaa" työtä. Mutta molemmat sopivat nykyiseen työhön ja mielestäni molempien antamaa tietotaitoa myös tarvitaan jotta tämän työn osaa tehdä hyvin (plus pitkä kokemus kolmantena päälle).
Kun on geneerinen tutkinto ja tekee geneerisiä töitä, niin eikö se silloin vastaa.
Olen tehnyt viimeisen vuosikymmenen. Sitä ennen tein 20 vuotta töitä vähän kuin "sivuaineeseeni" kuuluvia töitä.
Kyllä. Olen ammatiltani työtön työnhakija.