Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
961/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on opettajainhuoneessa erikseen nurkkaus, jossa tupakoivat ja piippua polttavat istuvat. Kahvia keitetään me naisopettajat vuorotellen. Miten teillä on järjestetty kuppien tiskaus?

Vierailija
962/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maikka kirjoitti:

Meillä on opettajainhuoneessa erikseen nurkkaus, jossa tupakoivat ja piippua polttavat istuvat. Kahvia keitetään me naisopettajat vuorotellen. Miten teillä on järjestetty kuppien tiskaus?

Kanslisti tiskaa päivän päätteeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikka kirjoitti:

Tuohan on hyvä ajatus. Ei mene opettajattarien aikaa siihen, vaan ehdimme neuloa välituntisin. Minullakin on menossa aika vaikea kirjoneule.

Vierailija
964/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maikka kirjoitti:

Aina me kanslistit joudutaan tiskaamaan! Minunkin työpaikassani on näin.  Kahvit keitetään myös vuorotellen toisen nuoren kanslistin kanssa. Meillä ei ole kahvihuonetta vaan kahvit juodaan minun ja toimistonhoitajan työhuoneessa. Ja ajatelkaa! Aina kun joku tulee kahville, niin kenenkäs tehtävä on pompata ylös ja hakea kahvipannu keittiöstä ja kaataa kahvia, no sen nuoren likan tietenkin! Enkä tajua, mikseivät ihmiset voi juoda kahvia samasta kupista aamulla ja iltapäivällä! Olisi muutakin tekemistä kuin tiskaaminen.

(ei tullut kuloonkaan, että ihmiset toisivat omat mukinsa tai kahvikuppinsa töihin (eipä silloin mukeista juotu kuin kotona)

Vierailija
965/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaa mitä! Nyt ollaan kyllä uudessa ajassa. Mun tyttäreni kävi jonkun kurssin ja siitä tuli reikäkorttilävistäjä. Se kertoi, että se kirjoittelee sellasella isolla koneella numeroita ja kirjaimia ja sitten laittaa sinne kortin, johon tulee reikiä. Sitten joku vielä oppineempi ihminen vie sen kortin sellaseen isoon koneeseen jota kutsutaan tietokoneeksi. Kaikki ne reiät on tietoa ja ne jää sen ison koneen muistiin.  En minä oikein ymmärrä näin mutkikkaita asioita. Minä luulen että maailma on nyt ihan osaamisensa päässä.

Vierailija
966/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Jerry Cottonissa on tosi hyvä kilpailu, osallistumalla arvontaan voi voittaa unelmamatkan Helsingin Stockmannille - siihen kuuluu majoitus loistohotellissa, opastus ja rahapalkinto! Toisena palkintona on väritelevisio, joka maksaa 3550 markkaa! Toivottavasti voitan, kyllä tää on vuoden 1975 paras juttu!

Vierailija
967/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maikka kirjoitti:

Aina me kanslistit joudutaan tiskaamaan! Minunkin työpaikassani on näin.  Kahvit keitetään myös vuorotellen toisen nuoren kanslistin kanssa. Meillä ei ole kahvihuonetta vaan kahvit juodaan minun ja toimistonhoitajan työhuoneessa. Ja ajatelkaa! Aina kun joku tulee kahville, niin kenenkäs tehtävä on pompata ylös ja hakea kahvipannu keittiöstä ja kaataa kahvia, no sen nuoren likan tietenkin! Enkä tajua, mikseivät ihmiset voi juoda kahvia samasta kupista aamulla ja iltapäivällä! Olisi muutakin tekemistä kuin tiskaaminen.

(ei tullut kuloonkaan, että ihmiset toisivat omat mukinsa tai kahvikuppinsa töihin (eipä silloin mukeista juotu kuin kotona)

Minä pesen lattiat kansliasta ja johtajan huoneesta aina päivän päätteeksi. Se kuuluu kanslistin työhön ja olen ylpeä kiiltävästä lattiasta. Tv Meijerin kirjanpitäjä

Vierailija
968/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä ostaa Toivelauluja vihkoja? Minulla on muutama. Opettelen ulkoa ja laulelen omaksi ilokseni. Tämän päivän olen hoilaillut sellaista laulua kuin Marilyn. Se on Juice Leskisen kappale. Kaverit väittää etten osaa laulaa, mutta laulan kumminkin. 

Vierailija
969/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Maariliin Maariliin milloin riisut jumpperin..." joo mullakin on niitä. Ja Kirka ja Muska asuu Maunulassa, oon nähnyt joskus ostarilla , kun oon hakenut merkkareita kiskalta.

Vierailija
970/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaverit väittää, että minä olen ajasta jäljessä kun tykkään olla hippi. Se on kuulemma ihan 60 lukuista. Onko täällä muita hippejä?

Vierailija
971/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt voitti Syksyn Sävelen paras kipale. Sammy Babitsin on niin ihana ja Dadadaaa.

Äiti ja mumokin tykkäävät ja huomaan, että salaa katselevat Sammyn julistetta.

Vierailija
972/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa lapsille valumattomia puuvillasukkahousuja? Ostin tyttärille Katjalle ja Marille taas uudet sukkahousut, punaiset ja keltaiset eikä ne lirut pysy sitten millään jalassa.

Vierailija
973/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin noin 16v ja Kauriinmetsästäjiä mentiin katsomaan vanhemman jo ajokortillisen naapurin kaverin kanssa. Lipputiskille oli pitkä jono ja kun päästiin sisään, kaveri antoi mulle lippurahansa ja kehotti ostamaan molemille liput ja ohitti vähän jonoa katsomoon. Lippukassalla kun halusin kaksi lippua ja täti kysyi onko se kaveri varmasti jo 18v, oli helppo vastata vakuuttavasti, että on kyllä ;-). Ei mitään ongelmaa ja sisään päästiin. On se kyllä mellevä leffa se.

Sama "kyllä kaveri on 18" toimi myös kapakassa. Minä tilasin juomat, ja tarjoilija kysyi paperit vain kaverilta...

Mikä ihme se on, että tässä ketjussa kirjoitetaan lähinnä teininäkökulmasta? Poikkeaako se jotenkin 2010-luvun av-palstasta? Se on nyt syysloma. 

Ja harva meistä oli itse aikuinen jo 1970-luvulla, siksi näkökulmakin on usein  nuoremman.

Vierailija
974/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikki-lehden bees&honey palsta: Dear Eki! Olenko normaali? Olen kohta 13- vuotias. Olen masturboinut noin kaksi kertaa viikossa. Onko se normaalia? Kasvaako karvoja kämmeniin jos masturboi liikaa? Kysyy Make vaan

Vierailija
975/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seminaarilainen kirjoitti:

Ihan omituisia kuuluu: meidän tekstiilityön opettaja täällä seminaarissa epäili, että voi vielä joskus tulla sellainen aika, että tytötkin joutuvat opettelemaan veistoa! Pojat taasen joutuisivat ompelemaan nappeja kiinni ja muuta sellaista. En kyllä ymmärrä. Ainahan pojat ovat halunneet veistotunnille ja tytöt neulomaan ja virkkaamaan. Taisi olla aprillipilaa!

Missä sinä olet seminaarissa? Jatkuuko siellä pitkäänkin opettajakoulutus kun nyt on tulossa peruskoulu eikä enää tarvita kansakoulunopettajia? Olen aikonut hakea seminaari kun käyn ensin tämän emäntäkoulun. Mutta täällä on emäntäkoulu entisessä seminaarissa ja olen luullut, että ne loppuvat muuallakin. ( terveisiä teille, jotka tunnistatte paikan)

Vierailija
976/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko viikonlopun kavereiden kanssa ulkona. Pelattiin nelimaalia ja rullalautailtiin. Tai no, en mä lautaillut kun ei oo omaa. Eikä vanhemmat varmaan suostu ostaan, vaikka niillä on rahaa. Onks teillä oma rullalauta?

Vierailija
977/1605 |
21.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omituisia kuuluu: meidän tekstiilityön opettaja täällä seminaarissa epäili, että voi vielä joskus tulla sellainen aika, että tytötkin joutuvat opettelemaan veistoa! Pojat taasen joutuisivat ompelemaan nappeja kiinni ja muuta sellaista. En kyllä ymmärrä. Ainahan pojat ovat halunneet veistotunnille ja tytöt neulomaan ja virkkaamaan. Taisi olla aprillipilaa!

Missä sinä olet seminaarissa? Jatkuuko siellä pitkäänkin opettajakoulutus kun nyt on tulossa peruskoulu eikä enää tarvita kansakoulunopettajia? Olen aikonut hakea seminaari kun käyn ensin tämän emäntäkoulun. Mutta täällä on emäntäkoulu entisessä seminaarissa ja olen luullut, että ne loppuvat muuallakin. ( terveisiä teille, jotka tunnistatte paikan)

No täällä Uno Gygnaeuksen perustamassa Jyväskylän seminaarissa olen. Täällä on suuria ryhmiä, meilläkin on melkein sata opiskelijaa, sekä opettajiksi että opettajattariksi opiskelevia. Tervetuloa tänne!

Vierailija
978/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No täällä Uno Gygnaeuksen perustamassa Jyväskylän seminaarissa olen. Täällä on suuria ryhmiä, meilläkin on melkein sata opiskelijaa, sekä opettajiksi että opettajattariksi opiskelevia. Tervetuloa tänne!

Kyllä tuosta peruskoulun tulosta on kovasti keskusteltu täälläkin. Saa nähdä. Onko susi syntyessään?

Vierailija
979/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa oli pojille tekstiilikäsityötä,  Sylvään koulun opettaja kehui he ovat hyviä siinä.

Tytöille veistoa, vaikka hiukan pelkäsin koneita.  

Vierailija
980/1605 |
22.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin on seuraava Tabula Rasan keikka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi