Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1970-luvun Aihe vapaa.

1980-luvulla syntynyt 1970-luvun fani.
19.10.2017 |

Kirjoittakaa tähän ketjuun sellaisia viestejä joita tänne olisi kirjoitettu, jos tämä palsta olisi ollut olemassa jo 1970-luvulla.

Kommentit (1605)

Vierailija
941/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vellu Ketola on kyllä komee! Tumma tukka ja varmaan ruskeat silmätkin. Meillä katotaan kaikki ottelut, kaikki kattoo, äitikin. Äiti kannattaa aina Neuvostoliittoa. No ne voittaa kyllä Suomen aina, ei tarvitsis enää sen kannattaa. Voi Vellu, kun viiletät jäällä ja sun tukka hulmuaa...Saunan lämmitystäkin siirretään, jos tulee joku ottelu. Muuten sitä ei muuteta, saunaan mennään kun on san aika. Juhannusaattona se voidaan lämmittää aikasemmin. Eli minä lämmitän.

Pitää mennä avautuun päiväkirjaan nyt. Toivottavasti äiti ei lue sitä. Onhan siinä lukko, mutta jos se saa sen auki.

Voi paska! (Anteeksi ruma sana!) Mun veli tiirikoi tulitikulla mun päiväkirjan auki ja luki sen. Nyt se lällättelee mulle : "Voi kun Hanski on ihana! Tapanikin on kyllä ihana! En tiedä kumpaan on enemmän rakastunut!"

Ääh mä inhoon isoja veljiä! Äitille ei kannata kannella, se kuitenkin kysyy, ketäs noi pojat on.

Vierailija
942/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksa enää odotella tässä puhelimen vieressä Joukon soittoa. Mä lähden kattomaan onko se Matkahuollon pihalla tai sisällä. Voi kun se ei olis jättäny mua. Se on kumminkin löytäny jonkun jolla on oikeet levikset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1605 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Pieni talo preerialla on paras ohjelma mitä televisiosta tulee. Isä ja äiti tykkää katsoa Merilinjaa ja on sekin ihan hyvä. Sitten se Ilkamat  on hauska kun saa nauraa ihan hirveesti. Ne Koivistolaiset siinä on nättejä. Minä haluaisin olla yhtä nätti.

Vierailija
944/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarne kirjoitti:

Armi Luodikko kirjoitti:

Mikä halpa auto kannattais ostaa ensiautoksi. Setämiehellä olis myynnissä kymmeneisen vuotta vanha avomallinen Mustangi. Siinä on vaan yli 7-litrainen kone, joten bentsiiniä kuluu. Myis tutunkauppaa tuhannella markalla, on siistissä kunnossa. Taidan ostaa kuitenkin "sammakko-Renun", kun se varmaan pitää paremmin arvonsakin jatkossa? Ja olis satasen halvempi ja kuitenkin puolta uudempi?

Meillä on perheautona Moskovits Elite. Siinä on takana kivasti avotilaa lapsille, pääsevät leikkimään matkan aikana. Kirkkaan punainen on hyvin näkyvä väri. Naapurin miehellä on Lada, sekin on hyvä ja kestävä auto. Näin maalla tiet ei aina ole aurattu. Nimismiehen kiharaakin on joka tiellä. 

Ootteko te kommunisteja?

Vierailija
945/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aarne kirjoitti:

Armi Luodikko kirjoitti:

Mikä halpa auto kannattais ostaa ensiautoksi. Setämiehellä olis myynnissä kymmeneisen vuotta vanha avomallinen Mustangi. Siinä on vaan yli 7-litrainen kone, joten bentsiiniä kuluu. Myis tutunkauppaa tuhannella markalla, on siistissä kunnossa. Taidan ostaa kuitenkin "sammakko-Renun", kun se varmaan pitää paremmin arvonsakin jatkossa? Ja olis satasen halvempi ja kuitenkin puolta uudempi?

Meillä on perheautona Moskovits Elite. Siinä on takana kivasti avotilaa lapsille, pääsevät leikkimään matkan aikana. Kirkkaan punainen on hyvin näkyvä väri. Naapurin miehellä on Lada, sekin on hyvä ja kestävä auto. Näin maalla tiet ei aina ole aurattu. Nimismiehen kiharaakin on joka tiellä. 

Ootteko te kommunisteja?

Hyi. Ei olla. Kyllä olet ilkeä. Maalaisliittolaisia tietysti.

Vierailija
946/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta SKDL on ainoa oikea puolue. Sen vaalijulisteessakin sanotaan että "Paremman elämän puolesta". Kyllä pitäis katsona Neuvostoliitosta mallia. Siellä kaikki ihmiset ovat onnellisia ja tasa-arvoisia. Kävin kerran Leningradissa ja kyllä siellä oli hienoa ja niiden Beriozka kaupasta sai ostaa vaikka mitä. Ostin maatuska nuken, kaviaaria, hienon kukkahuivin, shamppanjaa ja Stolisnaja vodkaa. Ja jotkut tietämättömät väittävät ettei siellä ole mitään. Ravintoloissakin oli niin iloisen näköisiä nuoria ja nättejä tyttöjä, eikä ne olleet sillai sulkeutuneita kun me suomalaiset. Ne kävivät juttelemassa tuolle meidän isännällekin jotain, mutta ei tuo ukko tainnut saada selvää kun se ei osaa puhua sitä neuvostolttoa vai mitä venäjää se on.

Vierailija
947/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

iit jäi puuttumaan viimeisessä lauseessa, siis neuvostoliittoa...

Vierailija
948/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä siitä Leningradin matkasta. Kyllä pojatkin olivat mukavia ja auttavaisia. Siellä kadulla tavattiin sellasia ystävällisiä nuoria miehiä, jotka vaihtoivat meidän markat rupliksi niin ettei meidän tarvinnut mennä pankkiin. Ainoa harmi oli, että he eivät olleet huomanneet, että iso osa ruplista oli jo vanhentuneita. Siellä oli niin paljon ihmisiä ettemme enää löytäneet niitä poikia että ne ois oikaisseet asian. Kyllä niitä poikiakin olisi varmasti harmittanut jos olisivat tienneet, olivat ne niin mukavan oloisia.

Vierailija
949/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se niin nykyaikaista, kun pääsee matkustamaan ja avartamaan itseään. Naapurin Niilo ja Hellä olivat Virossa ja niin kertoivat kaikenkaista. Diojakin katseltiin koko ilta ja syötiin samalla tiikerikakkua ja voileipäkeksejä.

Me ollaan vähän Maatalousnaisissa puhuttu, että jos tehtäisiin retki Leningradiin. Miehet innostui kovasti. Kysellään linja-autoa ja jos joku lähtisi kuskiksi. On niin mukavaa taas tiedossa.

Vierailija
950/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se niin nykyaikaista, kun pääsee matkustamaan ja avartamaan itseään. Naapurin Niilo ja Hellä olivat Virossa ja niin kertoivat kaikenkaista. Diojakin katseltiin koko ilta ja syötiin samalla tiikerikakkua ja voileipäkeksejä.

Me ollaan vähän Maatalousnaisissa puhuttu, että jos tehtäisiin retki Leningradiin. Miehet innostui kovasti. Kysellään linja-autoa ja jos joku lähtisi kuskiksi. On niin mukavaa taas tiedossa.

Mitä fasisteja te olette. Kyllä Viro eli Eestikin on ollut samaa Neuvostoliittoa sen jälkeen kun siellä koitti demokratia ja vapaus fasistisen diktatuurin jälkeen, kun työtätekevät saivat vallan Neuvostoliiton vapauttaessaan maan vuonna 1940. On taantumuksellista puhua Virosta, se on porvarillisen diktatuurin aikainen nimi. Puhukaa Neuvostoliitosta, Eestistä tai vaikka Venäjästä, mutta älkää taantumuksellisesta Virosta.

Vierailija
951/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks teidän mielestä 20 % lainaprosentti ihan ok? Tämmöstä mulle tarjottiin kansallis-osake-pankista. Olis tarkotus ostaa asunto taka-töölöstä, maksais 50 000 mk.

Vierailija
952/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölöläinen kirjoitti:

Onks teidän mielestä 20 % lainaprosentti ihan ok? Tämmöstä mulle tarjottiin kansallis-osake-pankista. Olis tarkotus ostaa asunto taka-töölöstä, maksais 50 000 mk.

Ei meidän pankissa ainakaan noin hirveitä prosentteja ole ja eiköhän inflaatio syö lainat.

Vierailija
953/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi kun näin hienskan midiliivin ja sen kanssa pidettävät mikrosortsit ikkunassa. Niiden kanssa olis ihan nappia laittaa mun valkoset stretsisaappaat.

Täytyy varrota tilipäivää josko raatsis ostaa molemmat. Mutta kun pääsymaksu diskoonkin on hurjan paljon nykyään. Onneksi Sari on luvannut ostaa omppuviinin.

Vierailija
954/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatella, meidän pankki tarjosi asuntolainaa 13 prosentilla, mutta kun mies on sitä mieltä, että velkaa ei uskalla tehdä, kun korko saattaa vielä nousta.

Kun on myös sitä mieltä mitään ei osteta velaksi, onhan se niinkin, olisihan se kamalaa olla kymmeniä vuosia velkaa pankille. Ei kukaan nyt niin hullu ole.

Vierailija
955/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä oon aikuinen, meen naimisiin jonkun ulkomaisen rokkitähden kanssa. Freddie Mercury ja Elton John ovat ykkösehdokkaat. 

Vierailija
956/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia, 15 v., Nivalasta kirjoitti:

Kun mä oon aikuinen, meen naimisiin jonkun ulkomaisen rokkitähden kanssa. Freddie Mercury ja Elton John ovat ykkösehdokkaat. 

Tälle mimmille kelpaisi kyllä Kirka, Danny tai Markku Aro. Tapani Kansakin on niin ihana!

Vierailija
957/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä leffoja olette käyneet kattomassa? Minä kävin kattomassa Kellopeliappelsiinin ja olihan se hyvä, mutta väliin piti pistää silmät kiinni. Viimeinen tango Pariisissakin oli katottava, mutta oli se Marlon vähän vanha sille tytölle. Sen Andrei Rublevinkin kävin kattoon kun kaikki niin kehu, mutta meinasin nukahtaa kun se oli niin pitkä enkä oikeen ymmärtänyt. Manaajaa en uskalla mennä kattoon. Pelottaa että jos vaikka tulen hulluksi kun sen katon.

Parhaan kaverini isoveli kävi katsomassa Manaajan tovereidensa kanssa ja he pelästyivät aika pahasti. Sanoivat, ettei minulla ja Annelilla ole mitään asiaa sellaista elokuvaa katsomaan, vaikka sen pääosan esittäjä Linda Blair onkin samanikäinen kuin me olemme, tai itse asiassa vuoden nuorempi.

Vierailija
958/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulia, 15 v., Nivalasta kirjoitti:

Tälle mimmille kelpaisi kyllä Kirka, Danny tai Markku Aro. Tapani Kansakin on niin ihana!

Ovathan he toki erittäin hyviä, mutta minun mielestäni Freddiessä ja Eltonissa on "sitä jotain". Mainitsemasi rokkitähdet ovat kyllä hyviä. Olen edelleen järkyttynyt Sammy Babitzinin poismenon johdosta: vastahan se toukokuussa tapahtui! Hänestä pidin enemmän kuin Kirkasta, vaikka Kirkakin on hyvä. Minulla on hänen kasettinsa Rautaa ja Kettinkiä. Sain sen syntymäpäivälahjaksi tänä vuonna. Siinä hän laulaa aivan ihanasti Elton Johnin kappaleen Daniel suomeksi! Oih! 

Vierailija
959/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töölöläinen kirjoitti:

Elä ota lainaa kansallis-osakepankista. Se on porvareitten pankki. Kysy työväen säästöpankista niin voit saada lainaa pienemmällä korolla. Kalliosta muuten sais mukavan yksiön ihan 30 000 markalla.  Onhan se vähän huonoa aluetta, mutta jos oikein monta vuotta pidät sitä, senkin seudun arvo saattaa nousta.

Vierailija
960/1605 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika jänskää, että vielä keväällä kun olin koulussa kaikki sinuttelivat minua ja kutsuivat etunimeltä. Nyt kun aloin työt lähettinä täällä konttorissa niin kaikki teitittelevät ja kutsuvat neiti Virtaseksi. Tänne tullessa minulle opetettiin, että minun pitää aina niijata isommille johtajille. Kyllähän minä niijaan, mutta oottelen, että kunhan muutama kymmenen vuotta menee, niin nuoremmat niijaavat minulle ja puhuvat kunnioittavasti rouva jokskuksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä