Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

www.jouluapua.fi

Vierailija
19.10.2017 |

Jos sinulla on mahdollisuus auttaa vähävaraisia joulun alla, millä perusteella valitset avunsaajan?

Kommentit (267)

Vierailija
161/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siis tälläiset keräykset loppuisivat, vaikka yhteiskunta toimisikin täydellisesti. Kyllähän yhteiskunnan tuet ovat naurettavan pieniä ja niitä pitäisi nostaa, mutta se nyt ei kuitenkaan ole tälläisten keräyksien kohdalla se pääpointti, vaan se, miten väärän viestin ne antavat ja se, miten niitä todennäköisesti käytetään väärin.

Täh? Suurimmassa osassa maailman maista ei oo minkaanlaista sosiaaliturvaa, suomessa se on tosi hyvää. Miten se muka vielä nostettais? Mistä raha otettias? Taikaseinästä vai?

Me suomalaiset köyhät kerjäämme teiltä toisilta suomalaisilta _suoraan_ yhä enenevässä määrin, koska meidän tukia ja meidän auttamista niukennetaan ja niukennetaan jatkuvasti.

Ja itse maksan veroja kokoajan vaan enemmän ja enemmän. Täytyy kai muutta muualle täältä ja jättää teidät maksamaan tukia toisillenne.

Niin, ja äläkä unohda mennessäsi, että meidän suomalaisten köyhien lisäksi tänne jäävät myös ulkomailta tänne rahdatut, joiden asiat menevät meidän suomalaisten köyhien asioiden edelle...

Vierailija
162/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ilahduttaa yksinäistä vanhusta jollain muistamisella. En tiedä onko näitä jouluapua sivulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siis tälläiset keräykset loppuisivat, vaikka yhteiskunta toimisikin täydellisesti. Kyllähän yhteiskunnan tuet ovat naurettavan pieniä ja niitä pitäisi nostaa, mutta se nyt ei kuitenkaan ole tälläisten keräyksien kohdalla se pääpointti, vaan se, miten väärän viestin ne antavat ja se, miten niitä todennäköisesti käytetään väärin.

Täh? Suurimmassa osassa maailman maista ei oo minkaanlaista sosiaaliturvaa, suomessa se on tosi hyvää. Miten se muka vielä nostettais? Mistä raha otettias? Taikaseinästä vai?

Me suomalaiset köyhät kerjäämme teiltä toisilta suomalaisilta _suoraan_ yhä enenevässä määrin, koska meidän tukia ja meidän auttamista niukennetaan ja niukennetaan jatkuvasti.

Kuitenkin me pienituloiset perheet pystymme ihan hyvin järjestämään joulun lapsillemme, vaikka peruselämiseen on kuukausittain suunnilleen toimeentulotuen verran.

Vierailija
164/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja itse maksan veroja kokoajan vaan enemmän ja enemmän. Täytyy kai muutta muualle täältä ja jättää teidät maksamaan tukia toisillenne.

Niin, ja äläkä unohda mennessäsi, että meidän suomalaisten köyhien lisäksi tänne jäävät myös ulkomailta tänne rahdatut, joiden asiat menevät meidän suomalaisten köyhien asioiden edelle...

No lahjoitankin lähinnä ulkomaille. Kambozassa on kummilapsi jonka elätän ja jota käyn katsomassa kerran vuodessa. Hän asuisi muuten kadulla. Vaippaikäisenä asuikin kadulla tietämäni mukaan pari vuotta.. Annan rahaa myös katastrofi-apuihin muutaman satasen - muutaman tonnin vuodessa.

Toki suomalaisen lapsen lego-paketti on yhtä tärkeä kuin kehitysmaan lapsen vuoden puhdas juomavesi ja päivittäinen riisannos.

Vierailija
165/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein laittanut paketin tai kaksi joulupuun kautta. Nyt selailin ilmoituksia tuolla jouluapua-sivulla ja kaikissa pitkäaikaistyöttömyyttä tai sitten kalliita toiveita (ja tarkkoja). Pitää olla merkkivaatetta, legoja, elektroniikkaa...

Ostan omille lapsillenikin paljon käytettynä vaatetta ja tavaraa eikä merkkivaatteita hankita kuin joskus jostain erikoistarjouksesta (jolloin maksavat vähemmän kuin merkitön vastaava).

Ymmärrän että on hyvä laittaa, mikä lasta kiinnostaa (esim. tykkää askarrella, lautapeleistä, rakennella, rock-musiikista, pokemoneista, autoista tms) jotta osuu edes oikeaan suuntaan lahja. On silti kohtuutonta vaatia juuri tiettyä mekaniikka-lego-pakettia, adidaksen vaatteita, xbox 1 uutuuspeliä tms jotka oikeasti maksavat helposti vähintään 50€.

Vierailija
166/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi kyllä paljon tosi vaatimattomia toiveita. Vähällä rahalla elänyt on tottunut vaatimattomaan elämään. Yksinhuoltajat toivoo lapsilleen leluja. Lapsille joulu on odotettu ja tärkeä juhla. Itse haluan antaa myös sille äidille jotain pientä hemmottelua.

Vierailija
167/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuusihenkinen perhe, johon kuuluu äiti sekä viisi poikaa. Äiti vastaa taloudesta sekä lasten hoidosta ja tarpeista yksin, perhe elää äidin toimeentulotuella, sillä hän on ollut pitkään sairaslomalla eikä ole yrityksistä huolimatta kyennyt palaamaan työelämään. Perheeseen on juuri syntynyt vauva."

Jep jep tälläsiä ne siellä on. Elämänhallinta? :/ mutta pakko auttaa tai tulee paha mieli, en kyllä vielä tiedä ketä.

Mitä hittoa? Eletään toimeentulotuella ja ennestään jo neljä lasta, ei työkykyä ja sitten hankitaan (yksin) vielä se viideskin. 

Eihän se äiti yksin lasten tarpeista vastaa vaan yhteiskunta maksaa kaikkien kuuden asumisen, elämisen ja muut menot. Miten hitossa kukaan menee hankkimaan viidennen lapsen, yksin (tai kaksinkaan), jos ei ole edes työkykyä??

Vierailija
168/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan eläimiä. Piste.

Vierailija
169/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autan ihmisiä. Piste.

Vierailija
170/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas (osaa) noita perheitä tuolla. Ei heidän elämänsä sillä jouluruualla ja lasten leluilla parane, ei todellakaan. Kyllä pistää vihaksi nämä moniongelmaiset "aikuiset " jotka puskevat vaan lisää viattomia lapsia elämäänsä.

Kärsimystään jakamaan ja köyhyyttä perimään.

Lasten vikahan se ei ole. Toivottavasti moneen perheeseen löytyy toivottuja vaatteita ja leluja. Uusiahan niiden ei tarvitse olla, käytetyt, ehjät sopivat myös.

Vierailija
171/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sitä sympatiseeraa sellaista perhettä, johon voi jollain tasolla samaistua.

Antamisen ilo. Tulee hyvä mieli kun voi konkreettisesti auttaa jotain Suomessa ilman välikäsiä. Kukaan ei vedä välistä. Pientä apua ihmiseltä ihmiselle. Joulumieltä kaikille!

Vierailija
172/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen auttanut pari kertaa, molemmista jäi huono maku suuhun. Etenkin sen jälkeen kun facessa keulitaan, miten taas saatiin paljon lahjoja ”ihan ilmaiseksi” ja mukana kuva sistustetusta omakotitalosta. Ja ymmärrän, että vähävarainen voi sisustaa, mutta tuo ei ollut sellaista ”kiitollisuutta” vaan hyväksikäyttöä ja kusettamista. Jos vielä autan niin laitan pelastusarmeijan joulupataan.

Vierailija
173/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, kun olisi rahaa kuin.... Ja aikaa. Joulukuussa kävisin vanhainkodeilla tekemässä lahjoituksia, maksaisin vaikka parturin kaikille ja jonkun esiintymään.

Lapsille hankkisin lahjoja, joita saisi jakaa tarpeen mukaan. Perheille lahjakortteja ruokakauppoihin (ei kävisi tupakkaan eikä alkoholiin).

Todellusuudessa olen jo omille lapsille jotain hankkinut. Ei tuota rahaa mahottomasti ole. Muutaman lahjan saavat, mutta toivomiaan sellaisia. Ja osallistus muutamalla kympillä syöpää sairastavien lasten jouluun.

Vierailija
174/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin oon 168 cm/69 kg ja on pakko ostaa XL-vaatteita, kun toi ylätiski on niin iso ihan perittynä. Ei mahdu rinnat L- tai M-kokoiseen yläosaan tai mahtuu, jos haluaa näyttää kurvinsa.

Onhan tuota painoakin xl vaatteisiin asti.

Vierailija
175/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi oma kokemus tästä auttamisen ja jouluilon mallista. Muutamia viestejä laitettiin perheen äidin kanssa, heilläkin monta lasta, työttömyyttä, sairautta, talossa kosteusvauriota/sisäilmaongelmaa. Äiti pyöritteli mikä olisi sopiva tapa heidän joulunsa mahdollistamiseen, lopuksi päädyimme ison marketin lahjakorttiin, jotta perhe saa joulukinkun. Tämä oli mulle ok, mutta jotenkin vihlaisi sydämessä, kun äiti laittoi esiteini-ikäisen poikansa tapaamaan minua kauppakeskuksen kahvilan nurkalle eikä tullut itse paikalle, kun tulikin yllättäen este... Minusta nämä asiat ovat aikuisten asioita, ei lapsen tarvitse tietää, että joku tuikituntematon täti on hakenut lahjakortin, kun oma äiti ei sitä kinkkua pysty joulupöytään ostamaan. Poika oli aivan nolona, mutisi kiitoksen pää painuksissa ja poistui ripeästi paikalta.

Vierailija
176/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväporukalla kerättiin vähävaraiselle perheelle joulumuistamiset. Lasten lahjat olivat ihan ok, jokainen osti jotain niin ei ollut mikään iso kustannus per nuppi. Vähän sitä ihmettelin, kun äiti halusi lahjat valmiiksi paketoituina, itse olisin ehkä hakenut sitä joulufiilistä omien lasteni joululahjojen käärimisestä, mutta ehkä oli äidin jaksamisen kanssa ongelmia. Ja maksaahan ne paperit ja lahjanarutkin. Tämän äidin kohdalla en ymmärtänyt sitä, kun jopa joulupuuro piti saada valmiiksi tehtynä. Ja tietysti muutkin jouluruuat. Mutta ehkä sitten jotain mt-ongelmaa tai jaksamisongelmaa :(

Vierailija
177/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just luin yhdestä facen ryhmästä kun joku valitti et ärsyttää kun on niin pieni tili et kaikki rahat menee marraskuun Lontoon matkaan mutta onneksi pääsi johonkin joulupuu tai Jouluapua-ryhmään niin sieltä saa varmaan lahjoja lapsille ja muutakin jouluksi.

Pakko lähtee Lontooseen ja sitten kerjätä muilta avustuksia...

Tässä on just se ongelma, että härskit tyypit saa kaiken, koska niitä ei hävetä kerjätä. Monet oikeasti tarvitsevat jäävät ilman, koska häpeävät pyytämistä.

Vierailija
178/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen tuollaisen Jouluapu-ryhmän kautta lahjoittanut, ja silloin juuri sellainen viimeisen päälle laitettu nainen tuli lahjoja hakemaan. No eipä minullakaan olisi varaa omille ostaa lahjoja, jos pistäisin rahat ripsipidennyksiin ja tatuointeihin. Varmaan nuo samat röyhkeät kiertävät nuo kaikki keräykset, ja oikeasti apua tarvitsevat vain sinnittelevät ja tinkivät aikuisten menoista. Onneksi kolumbialainen ystäväni menee aina jouluksi kotiin, hänen mukanaan olen lahjoittanut lastenkoteihin tavaraa.

Vierailija
179/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä perkele ole omissa tutuissa keitä auttaa että ei tarvitse netistä etsiä?

Vierailija
180/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi oma kokemus tästä auttamisen ja jouluilon mallista. Muutamia viestejä laitettiin perheen äidin kanssa, heilläkin monta lasta, työttömyyttä, sairautta, talossa kosteusvauriota/sisäilmaongelmaa. Äiti pyöritteli mikä olisi sopiva tapa heidän joulunsa mahdollistamiseen, lopuksi päädyimme ison marketin lahjakorttiin, jotta perhe saa joulukinkun. Tämä oli mulle ok, mutta jotenkin vihlaisi sydämessä, kun äiti laittoi esiteini-ikäisen poikansa tapaamaan minua kauppakeskuksen kahvilan nurkalle eikä tullut itse paikalle, kun tulikin yllättäen este... Minusta nämä asiat ovat aikuisten asioita, ei lapsen tarvitse tietää, että joku tuikituntematon täti on hakenut lahjakortin, kun oma äiti ei sitä kinkkua pysty joulupöytään ostamaan. Poika oli aivan nolona, mutisi kiitoksen pää painuksissa ja poistui ripeästi paikalta.

Kuinkahan monelta muulta henkilöltä tuo sama poika joutui lahjakortin hakemaan, ja ostettiinkohan yhdelläkään niistä joulukinkkua..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi