Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

www.jouluapua.fi

Vierailija
19.10.2017 |

Jos sinulla on mahdollisuus auttaa vähävaraisia joulun alla, millä perusteella valitset avunsaajan?

Kommentit (267)

Vierailija
141/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna

- perheen äidin tai teinitytön vaatekoko XL/XXL 

Siis eikö sillä ole väliä jos isä tai poika on XL-kokoa? Vain perheen naisten vaatekoko merkitsee ja naiset eivät saa olla XL-kokoa? Perustelut kiinnostaisi.

Vierailija
142/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti oli yh, silloin 70-luvulla. Teki kyllä ahkerasti töitä mutta juoppo isäni ei maksanut ruokkoja (tämän kuulin vasta aikuisena, äitini ei olisi koskaan kehdannut tuollasta kaataa meidän lapsien päälle) ja isoveli eriloislapsi, sairastui siis ala-astekiäisenä syöpään josta on nyt kyllä parantunut.  Äiti matalapalkka alalla. Kuitenkin saatiin lahjoja jouluisin ja syntymäpäivilläkin. Ei mitään hullun kalliita mutta itselle on jäänyt mieleen esim barbiet, my little ponyt ja muutamat vaatteet mitä sai itse valita. Äiti teki kahta työtä, itse menin tehtaaseen 16-vuotiaana. Sain kotoa tekemisen mallia, en kerjuun mallia. Nyt on oma velaton talo, asunto thaimaassa, eikä kahdelle lapselle ole koskaan tarvinnut kervätä joululahjoja. Asiat voisi olla erilaillakin jos äiti ei olis näyttänyt mallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin auttaa jotain yh:n 1-2 lapsen perheen esiteini/teini-ikäisiä, joiden toiveet ovat kohtuullisia.

Ohitan monilapsiset perheet, joissa lapsia on kuin vilkkilässä kissoja vaikka varaa ei olisi. Vanhemmat eivät edes yritä mennä töihin kun on kaikkea työttömyyttä ja pitkäaikaiskremppaa ja erityislapsia. Lahjatoiveetkin ovat mallia uusin pleikka ja pari uutta pelit.

Vierailija
144/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monessa oli, että äiti sairastaa vakavaa masennusta (osissa oli, että sairastunut vuosia) tai muuta mielenterveyden häiriötä ja silti lapsia oli useampi ja nuorimmat ihan vauvoja. En ymmärrä.

Monet naiset tekevät lapsia siksi, että lapset täyttävät naisten joitakin tarpeita, joita lasten ei kuuluisi täyttää. Silloin lapset eivät saa olla lapsia, vaan he oppivat jo lapsesta asti kantamaan äitiensä psyykeitä, huolehtimaan sisaruksistaan sekä tekemään kaikenlaisia muita töitä ja palveluksia, joita äidit lastensa hennoille hartioille lykkäävät.

Vierailija
145/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheen tilanteen kuvauksesta ei todennäköisesti käy ilmi onko hakijaperhe suomalainen. Todennäköisesti on? Vaatiihan tuo jo melko hyvää suomenkielen taitoa laatia tuonne hakemus.

Ainakin kirjastot auttavat maahanmuuttajia kaikennäköisten tukihakemusten (ja opiskeluhakemusten ym.) tekemisessä. Varmaan seurakunnatkin ja muut avustuksia järjestävät.

Vierailija
146/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poika 9v: housuja, toppavaatteita, sukkia. Koot noin 150-160 cm, riippuen mallista koska poika pyöreähkö. Kengän koko 36.

Tyttö 5v: alusvaatteita,sukkia, leggareita, koot 122 ja kenkä 30. Prinsessajuttuja.

Mies: perusvaatteita, alusvaatteita ja sukkia. Koko XL-XXL. Kenkä 43-44.

Nainen: XL-XXL ja kenkä 38-39

Ruokaa toivottiin näiden lisäksi.. ei kai se raha riitä kaikkeen jos muodoista pitää (XXL) huolta. Suomessa on mielestäni niin hyvä sosturva ettei täällä tämmöisen korjuuseen olisi oikeasti tarvetta. Elämänhallinnan puutetta suurimmaksi osaksi, kyvyttömyyttä rahankäytössä.

Nyt kun tuo koko otettiin taas esille, niin kyllä se vain on niin, että lihottava ruoka on usein edullisempaa ja helpompaa, ja masentuneena ei välttämättä pysty ottamaan huomioon ruoan terveellisyyttä ja liikuntaa. Itse asun ns. paremmalla alueella ja valtaosa asukkaista on hoikkia ja urheilullisia, vähävaraisemmilla alueilla taas on pulskempaa väkeä.

Yksi ystävänikin on aina ollut hoikka, mutta lihoi arviolta 20 kiloa kun elämässä tapahtui kerralla monta ikävää asiaa (mm. kuoleman tapaus perheessä, oma sairastuminen, potkut töistä ja tosi heikko rahatilanne). Nyt hänellä alkavat asiat mennä parempaan suuntaan ja paino on pudonnut samaa tahtia.

Tuo laihuuden ja köyhyyden kombo varmaan pitää enemmän paikkansa sellaisissa maissa, jossa ei ole saatavilla juuri mitään sosiaaliturvaa tai ruoka-apua. Silloin otetaan tasan se mitä saadaan kadulla kerjäämällä eikä kysytä saisiko mieluummin rahaa ruoan sijaan. Ei silloin ole edes mahdollisuutta päästä nettiin kerjäämään pleikkaria.

Vauraissa maissa lihavuus on ongelma juuri niissä alemmissa tuloluokissa, tämä näkyy myös Suomessa. Rikkaat pysyvät kyllä hoikkana. Köyhän energia menee rahatilanteen stressaamiseen. Stressi lihottaa ja ruuasta haetaan myös lohtua.

Vierailija
147/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön köyhä vela ja demari. Olen itsekin joutunut taistelemaan olemassaolostani ja minun on annettu ymmärtää olevan sossupummiloisi jne. En kuitenkaan ymmärrä tälläisiä keräyksiä, avustuksenhakupaikkoja vai mitä nyt ovatkaan. Joidenkin mielestä pummin yhteiskunnan rahoja kun työttömyyskorvauksella elän, mutta siinä minun raja meneekin. En ikinä missään tilanteessa voisi hakea apua tälläisestä hyväntekeväisyydestä tai vaatia jotakin toista minulle täysin vierasta ihmistä lahjoittamaan minulle yhtään mitään. Suomessa on kuitenkin yhä yhteiskunnan tukia, eikä tälläinen hyväntekeväisyys vai mitä ikinä onkaan edes oikein sovi Suomeen. LIsäksi se antaa politiikoille aivan väärän kuvan siitä, että jo ennestään leikattuja hyvinvointiyhteiskunnan palveluita voidaan aivan hyvin leikata lisää kun kuitenkin tätä korvaavaa kolmannen sektorin toimintaa jo löytyy. Joulu ei tule yllättäen. Siihen voi aivan hyvin valmistautua etukäteen, jos niin katsoo tarpeelliseksi. Itse en jouluun panosta ja jos minulla olisi lapsia hoitaisin asiat niin että minun tarvitsisi tälläiseen turvautua. Tälläiset joulukeräykset ovat yksinkertaisesti vastenmielisiä. Ei tarvitse olla suurikaan ennustaja, että tänäkin vuonna tällä palstalla saa lukea näitä edellisvuosilta tuttuja, "joulu yllätti", "ei ole rahaa jouluun"- keskusteluja, toisintoja aikaisemmilta vuosilta.

Meiltä kaikkein köyhimmiltä - kuten tällaisilta äitien työkyvyttömiksi vaurioittamilta - leikataan yhä enemmän ja enemmän, joten selviytyäksemme meidän on _opittava_ kerjäämään! Minä olen vuosikausia joutunut kerjäämään mm. ammattitaitoista kidutustraumahoitoa ja terveellistä ruokaa: mitään en olisi saanut, jos en aina kerjäisi jotakin! Kerjäämistä se sossustakin kerjääminen on - ja tulos on aina epävarma!

Vierailija
148/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin viime vuonna Helsingin kaivokukka (asematunnelin) niin sieltä on voinut ostaa joulukukan joka lähetetään yksinäiselle vanhukselle. Mukaan on voinut kirjoittaaa myös kortin. Muistaakseni hinta oli 10-15 euroa. Pieni ja hieno ele. 

Sit kun täällä mietitään, että millä voi auttaa muita kuin näitä "jouluapu x 10 lasta" perheitä. Voithan itse ottaa yhteyttä vaikka johonkin pitkäaikais hoitokotiin ja tehdä keräyksen tai jos fyrkkaa riittää niin ostaa yksin sinne jotain. Eikä pelkästään vanhukset. Kehityvammaiset ja esim. mielenterveys ongelmien takia tukiasunnossa asuvat. Ensikodit, turvakodit. Järjestöt esim VVA ja muut. 

Lämpimät ehjät vaatteet kannattaa lahjoittaa kodittomille. 

Vierailija
149/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En anna

- perheen äidin tai teinitytön vaatekoko XL/XXL 

Siis eikö sillä ole väliä jos isä tai poika on XL-kokoa? Vain perheen naisten vaatekoko merkitsee ja naiset eivät saa olla XL-kokoa? Perustelut kiinnostaisi.

Miehet on usein pitkiä ja se nostaa vaatekokoa

Vierailija
150/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön köyhä vela ja demari. Olen itsekin joutunut taistelemaan olemassaolostani ja minun on annettu ymmärtää olevan sossupummiloisi jne. En kuitenkaan ymmärrä tälläisiä keräyksiä, avustuksenhakupaikkoja vai mitä nyt ovatkaan. Joidenkin mielestä pummin yhteiskunnan rahoja kun työttömyyskorvauksella elän, mutta siinä minun raja meneekin. En ikinä missään tilanteessa voisi hakea apua tälläisestä hyväntekeväisyydestä tai vaatia jotakin toista minulle täysin vierasta ihmistä lahjoittamaan minulle yhtään mitään. Suomessa on kuitenkin yhä yhteiskunnan tukia, eikä tälläinen hyväntekeväisyys vai mitä ikinä onkaan edes oikein sovi Suomeen. LIsäksi se antaa politiikoille aivan väärän kuvan siitä, että jo ennestään leikattuja hyvinvointiyhteiskunnan palveluita voidaan aivan hyvin leikata lisää kun kuitenkin tätä korvaavaa kolmannen sektorin toimintaa jo löytyy. Joulu ei tule yllättäen. Siihen voi aivan hyvin valmistautua etukäteen, jos niin katsoo tarpeelliseksi. Itse en jouluun panosta ja jos minulla olisi lapsia hoitaisin asiat niin että minun tarvitsisi tälläiseen turvautua. Tälläiset joulukeräykset ovat yksinkertaisesti vastenmielisiä. Ei tarvitse olla suurikaan ennustaja, että tänäkin vuonna tällä palstalla saa lukea näitä edellisvuosilta tuttuja, "joulu yllätti", "ei ole rahaa jouluun"- keskusteluja, toisintoja aikaisemmilta vuosilta.

Meiltä kaikkein köyhimmiltä - kuten tällaisilta äitien työkyvyttömiksi vaurioittamilta - leikataan yhä enemmän ja enemmän, joten selviytyäksemme meidän on _opittava_ kerjäämään! Minä olen vuosikausia joutunut kerjäämään mm. ammattitaitoista kidutustraumahoitoa ja terveellistä ruokaa: mitään en olisi saanut, jos en aina kerjäisi jotakin! Kerjäämistä se sossustakin kerjääminen on - ja tulos on aina epävarma!

Mutta kun Kelasta ja sossusta "kerjääminen" tai asioiden noista vaatiminen on oikeasti ihan eri asia kuin joltakin hyväntekeväisyyden nimessä toimivalta yksittäiseltä ihmiseltä tai kolmannelta sektorilta. Olen minäkin vaatinut sossusta enemmän kuin mitä ilman tätä vaatimusta olisin saanut. On totta, että yhteiskunnan laitokset eivät toimi niin kuin niiden pitäisi ja avun voi saada näistä vasta kovan älämölyn jälkeen. Tämä ei kuitenkaan ole siinä mielessä kovinkaan moraalitonta, koska usein niin saattaisikin toimintatapojen perusteella kuvitella työntekijät eivät näissä jakele omia rahojaan, vaan kyseessä on yhteiskunnan rahoja jakavia toimijoita. Yhteiskunnalta pummaaminen on Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa kuitenkin oikeampaa kuin kolmannelta sektorilta. Yhteiskunnan tulee huolehtia ihmisistä, eikä kenenkään pitäisi olla kolmannen sektorin varassa. Kuitenkin vaikka suomalainen yhteiskunta toimisikin nykyistä paremmin ja vaikka Kela ja sossu jakaisivatkin loputtomasti rahaa löytyisi siltikin niitä, joille sekään ei riittäisi. Olen siis se köyhä työtön demari ja olen yrittänyt selittää, miksi en itse halua tälläisistä keräyksistä mitään tai miksi en itse halua tälläisiin mitään lahjottaa.

Vierailija
151/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siis tälläiset keräykset loppuisivat, vaikka yhteiskunta toimisikin täydellisesti. Kyllähän yhteiskunnan tuet ovat naurettavan pieniä ja niitä pitäisi nostaa, mutta se nyt ei kuitenkaan ole tälläisten keräyksien kohdalla se pääpointti, vaan se, miten väärän viestin ne antavat ja se, miten niitä todennäköisesti käytetään väärin.

Vierailija
152/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon 168 cm/69 kg ja on pakko ostaa XL-vaatteita, kun toi ylätiski on niin iso ihan perittynä. Ei mahdu rinnat L- tai M-kokoiseen yläosaan tai mahtuu, jos haluaa näyttää kurvinsa.

Vierailija
153/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lahjoita enää kenellekåån. Ostan kaikilla rahoilla herkkuja koirilleni. Muutamana vuonna lahjoitin joulupuukeräyksen kautta, siis tein ison, monipuolisen ja kalliin lahjapaketin lapselle. Lopulta järkikulta voitti. Pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetään paketteja saavat perheet ja niissä aikuisilla on rahaa tupakanpolttoon ja ulkomaanmatkoihin yms. Huolehtikoot ensin sen hyvän mielen lapsilleen. Ja pitääkö sitä jälkikasvua todellakin olla niin paljon? Jouluapua-ryhmään lahjoitin pari kertaa. Liekö ollut paketti liian pieni, kun kiitosta ei koskaan tullut vaikka sähköpostiin ennen lahjoitusta vastattiin minuuttien sisällä. Enkä tosiaan itsekään ole mikään varakas ihminen vaan ihan kädestä suuhun elän. Kuitenkin tuntui, että halusin auttaa ihmisiä mutta en enää. Kissoja ja koiria voin vielä avustaakin esim.löytöeläintaloissa.

Vierailija
154/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuusihenkinen perhe, johon kuuluu äiti sekä viisi poikaa. Äiti vastaa taloudesta sekä lasten hoidosta ja tarpeista yksin, perhe elää äidin toimeentulotuella, sillä hän on ollut pitkään sairaslomalla eikä ole yrityksistä huolimatta kyennyt palaamaan työelämään. Perheeseen on juuri syntynyt vauva."

Jep jep tälläsiä ne siellä on. Elämänhallinta? :/ mutta pakko auttaa tai tulee paha mieli, en kyllä vielä tiedä ketä.

Vierailija
155/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun Kelasta ja sossusta "kerjääminen" tai asioiden noista vaatiminen on oikeasti ihan eri asia kuin joltakin hyväntekeväisyyden nimessä toimivalta yksittäiseltä ihmiseltä tai kolmannelta sektorilta. Olen minäkin vaatinut sossusta enemmän kuin mitä ilman tätä vaatimusta olisin saanut. On totta, että yhteiskunnan laitokset eivät toimi niin kuin niiden pitäisi ja avun voi saada näistä vasta kovan älämölyn jälkeen. Tämä ei kuitenkaan ole siinä mielessä kovinkaan moraalitonta, koska usein niin saattaisikin toimintatapojen perusteella kuvitella työntekijät eivät näissä jakele omia rahojaan, vaan kyseessä on yhteiskunnan rahoja jakavia toimijoita. Yhteiskunnalta pummaaminen on Suomen kaltaisessa yhteiskunnassa kuitenkin oikeampaa kuin kolmannelta sektorilta. Yhteiskunnan tulee huolehtia ihmisistä, eikä kenenkään pitäisi olla kolmannen sektorin varassa. Kuitenkin vaikka suomalainen yhteiskunta toimisikin nykyistä paremmin ja vaikka Kela ja sossu jakaisivatkin loputtomasti rahaa löytyisi siltikin niitä, joille sekään ei riittäisi. Olen siis se köyhä työtön demari ja olen yrittänyt selittää, miksi en itse halua tälläisistä keräyksistä mitään tai miksi en itse halua tälläisiin mitään lahjottaa.

Ja minä olen se väkivaltaisen äitinsä työkyvyttömäksi vaurioittama köyhä.

Minä ajan oikeastaan takaa samaa asiaa kuin sinä: kokemuksesta tiedän, että kolmannelta sektorilta saa ihan mitä milloinkin sattuu joten parasta olisi, että meidän köyhimpien asiat hoitaisi yhteiskunta. Joskus kolmannelta sektorilta saa jopa rahaa, mutta sekin on epävarmaa tuloa.

En ole ennen edes tiennyt tällaisista jouluapua.fi -jutuista, ja ensin ilahduin, kun tähän täällä törmäsin, mutta totta tosiaan: asia ei olekaan ihan yksiselitteinen! Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että Suomen tilanne meidän köyhien kannalta menee yhä enenevässä määrin tällaiseen toisilta ihmisiltä suoraan kerjäämiseen, koska hyvinvointi-Suomea ollaan ajamassa monesta suunnasta ja monessa mielessä alas, ja siksi haluan tuoda esiin sen, että me köyhät olemme kerjäläisiä _joka_ tapauksessa: me joudumme kerjäämään _joka_ tapauksessa joiltakin instansseilta tai/ja joiltakin yksityishenkilöiltä.

Ehkä tänä jouluna kerjään jouluapua.fi:stä jotakin - jos jaksan.

Vierailija
156/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin siis tälläiset keräykset loppuisivat, vaikka yhteiskunta toimisikin täydellisesti. Kyllähän yhteiskunnan tuet ovat naurettavan pieniä ja niitä pitäisi nostaa, mutta se nyt ei kuitenkaan ole tälläisten keräyksien kohdalla se pääpointti, vaan se, miten väärän viestin ne antavat ja se, miten niitä todennäköisesti käytetään väärin.

Täh? Suurimmassa osassa maailman maista ei oo minkaanlaista sosiaaliturvaa, suomessa se on tosi hyvää. Miten se muka vielä nostettais? Mistä raha otettias? Taikaseinästä vai?

Vierailija
157/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön köyhä vela ja demari. Olen itsekin joutunut taistelemaan olemassaolostani ja minun on annettu ymmärtää olevan sossupummiloisi jne. En kuitenkaan ymmärrä tälläisiä keräyksiä, avustuksenhakupaikkoja vai mitä nyt ovatkaan. Joidenkin mielestä pummin yhteiskunnan rahoja kun työttömyyskorvauksella elän, mutta siinä minun raja meneekin. En ikinä missään tilanteessa voisi hakea apua tälläisestä

hyväntekeväisyydestä tai vaatia jotakin toista minulle täysin vierasta ihmistä lahjoittamaan minulle yhtään mitään. Suomessa on kuitenkin yhä yhteiskunnan tukia, eikä tälläinen hyväntekeväisyys vai mitä ikinä onkaan edes oikein sovi Suomeen. LIsäksi se antaa politiikoille aivan väärän kuvan siitä, että jo ennestään leikattuja hyvinvointiyhteiskunnan palveluita voidaan aivan hyvin leikata lisää kun kuitenkin tätä korvaavaa kolmannen sektorin toimintaa jo löytyy. Joulu ei tule yllättäen. Siihen voi aivan hyvin valmistautua etukäteen, jos niin katsoo tarpeelliseksi. Itse en jouluun panosta ja jos minulla olisi lapsia hoitaisin asiat niin että minun tarvitsisi tälläiseen turvautua. Tälläiset joulukeräykset ovat yksinkertaisesti vastenmielisiä. Ei tarvitse olla suurikaan ennustaja, että tänäkin vuonna tällä palstalla saa lukea näitä edellisvuosilta tuttuja, "joulu yllätti", "ei ole rahaa jouluun"- keskusteluja, toisintoja aikaisemmilta vuosilta.

Minä ajan oikeastaan takaa samaa asiaa kuin sinä: kokemuksesta tiedän, että kolmannelta sektorilta saa ihan mitä milloinkin sattuu joten parasta olisi, että meidän köyhimpien asiat hoitaisi yhteiskunta. Joskus kolmannelta sektorilta saa jopa rahaa, mutta sekin on epävarmaa tuloa.

En ole ennen edes tiennyt tällaisista jouluapua.fi -jutuista, ja ensin ilahduin, kun tähän täällä törmäsin, mutta totta tosiaan: asia ei olekaan ihan yksiselitteinen! Minulla on kuitenkin sellainen käsitys, että Suomen tilanne meidän köyhien kannalta menee yhä enenevässä määrin tällaiseen toisilta ihmisiltä suoraan kerjäämiseen, koska hyvinvointi-Suomea ollaan ajamassa monesta suunnasta ja monessa mielessä alas, ja siksi haluan tuoda esiin sen, että me köyhät olemme kerjäläisiä _joka_ tapauksessa: me joudumme kerjäämään _joka_ tapauksessa joiltakin instansseilta tai/ja joiltakin yksityishenkilöiltä.

Ehkä tänä jouluna kerjään jouluapua.fi:stä jotakin - jos jaksan.[/

Ajattelit loppuiäksi piiloutua tuon väkivaltaisen äitisi aiheuttaman trauman taakse? Elämäsi ensi metrit varmasti ovat olleet kauheita, mutta kukaan ei ole käskenyt jäädä niitä vatvomaan. Mikset päästä irti ja tee loppuelämästäsi mielekästä? Kävisit kouluja ja lopulta tekisit työtä josta saat palkkaa eikä tarvitsisi jouluisin kärkkyä armopaloja.

Vierailija
158/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Suurimmassa osassa maailman maista ei oo minkaanlaista sosiaaliturvaa, suomessa se on tosi hyvää. Miten se muka vielä nostettais? Mistä raha otettias? Taikaseinästä vai?

Me suomalaiset köyhät kerjäämme teiltä toisilta suomalaisilta _suoraan_ yhä enenevässä määrin, koska meidän tukia ja meidän auttamista niukennetaan ja niukennetaan jatkuvasti.

Vierailija
159/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse työtön köyhä vela ja demari. Olen itsekin joutunut taistelemaan olemassaolostani ja minun on annettu ymmärtää olevan sossupummiloisi jne. En kuitenkaan ymmärrä tälläisiä keräyksiä, avustuksenhakupaikkoja vai mitä nyt ovatkaan. Joidenkin mielestä pummin yhteiskunnan rahoja kun työttömyyskorvauksella elän, mutta siinä minun raja meneekin. En ikinä missään tilanteessa voisi hakea apua tälläisestä

hyväntekeväisyydestä tai vaatia jotakin toista minulle täysin vierasta ihmistä lahjoittamaan minulle yhtään mitään. Suomessa on kuitenkin yhä yhteiskunnan tukia, eikä tälläinen hyväntekeväisyys vai mitä ikinä onkaan edes oikein sovi Suomeen. LIsäksi se antaa politiikoille aivan väärän kuvan siitä, että jo ennestään leikattuja hyvinvointiyhteiskunnan palveluita voidaan aivan hyvin leikata lisää kun kuitenkin tätä korvaavaa kolmannen sektorin toimintaa jo löytyy. Joulu ei tule yllättäen. Siihen voi aivan hyvin valmistautua etukäteen, jos niin katsoo tarpeelliseksi. Itse en jouluun panosta ja jos minulla olisi lapsia hoitaisin asiat niin että minun tarvitsisi tälläiseen turvautua. Tälläiset joulukeräykset ovat yksinkertaisesti vastenmielisiä. Ei tarvitse olla suurikaan ennustaja, että tänäkin vuonna tällä palstalla saa lukea näitä edellisvuosilta tuttuja, "joulu yllätti", "ei ole rahaa jouluun"- keskusteluja, toisintoja aikaisemmilta vuosilta.

Ehkä tänä jouluna kerjään jouluapua.fi:stä jotakin - jos jaksan.[/

Ajattelit loppuiäksi piiloutua tuon väkivaltaisen äitisi aiheuttaman trauman taakse? Elämäsi ensi metrit varmasti ovat olleet kauheita, mutta kukaan ei ole käskenyt jäädä niitä vatvomaan. Mikset päästä irti ja tee loppuelämästäsi mielekästä? Kävisit kouluja ja lopulta tekisit työtä josta saat palkkaa eikä tarvitsisi jouluisin kärkkyä armopaloja.

Kiitos yllä olevasta kommentista, sillä kommenttisi kuvastaa _loistavasti_ sitä, että miksi tällaisten väkivaltaisten äitien raunioittamien ihmisten hoito, tuki ja apu on _ehdottomasti_ keskitettävä ammattilaisten käsiin, eikä joidenkin yksittäisten ihmisten hyväntahtoisuuden/pahantahtoisuuden/tietämättömyyden armoille!

Vierailija
160/267 |
20.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me suomalaiset köyhät kerjäämme teiltä toisilta suomalaisilta _suoraan_ yhä enenevässä määrin, koska meidän tukia ja meidän auttamista niukennetaan ja niukennetaan jatkuvasti.

Ja itse maksan veroja kokoajan vaan enemmän ja enemmän. Täytyy kai muutta muualle täältä ja jättää teidät maksamaan tukia toisillenne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän