Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö kun jotkut ihmiset ovat todella ärsyttäviä pelkällä olemuksellaan?

Vierailija
18.10.2017 |

Miten ne sen tekevät?

Kerro millainen on tietämäsi ärsyttvä ihminen joka ei tahallaan kuitenkaan halua ärsyttää.

Kommentit (236)

Vierailija
141/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri sellainen tyyppi, joka on aina ärsyttänyt porukkaa. Jo ekalla luokalla jouduin koulukiusatuksi ja olin sitä ihan yliopistoon asti. Vielä gradua tehdessäni sain tutorin tiuskimiset ja raivostumiset päälleni. Nuorena en juuri ystäviä saanut, vasta vanhempana muutaman. 

Mikä minussa on niin ärsyttävää? Ilmeisesti, jotkut ihmiset pitävät minua ylimielisenä, ja näkevät siksi punaista. Jos olisin huippulahjakas, huippuälykäs tai huippukaunis, tämä oletettu ylimielisyyteni annettaisiin anteeksi, mutta kun en ole, niin jotenkin nämä minuun ärsyyntyvät kokevat, että olen ylimielinen 'en mistään'. 'Yhtään et ole meitä parempi'.  Kummallista siinä on se, etten niin koskaan ole väittänytkään. Mutta pakkohan näin on olla, kun jengi on sitä minulle jo penskasta asti toitottanut.

No, olen sinut tämän asian kanssa, toiset ihmiset ovat vain karismaattisia ja saavat sen varjolla tehdä lähes mitä vain. Ja jotkut ihmiset ovat täysin karismattomia (kuten minä), eivätkä saa tehdä oikein mitään, meitä ei oikeastaan saisi olla edes olemassa.

Heh, ihmiset rakastuu johonkin psykopaattiin ja palvoo sitä kuppaiseen loppuun asti. Mut jotain neuroottista höseltäjää vihataan ja kiusataan 'kun se on niin ärsyttävä'. Eikä se höseltäjä tekisi pahaa oikeasti edes sille kärpäselle. 

Totta se on: meitä ärsyttää muissa ihmisissä ne piirteet, joita itsessämme vihaamme. Ja ihailemme niitä ihmisiä, joilla on sellaisia ominaisuuksia, joita wanna-beenä itsellemme himoitsisimme, mutta joita meissä ei ole.

Vierailija
142/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulukiusatut ovat yleensä juuri näitä olemukseltaan ärsyttäviä.

Osaatko perustella väittämäsi?

Usein kun kiusattu vaihtaa koulua, jatkuu kiusaaminen myös uudessa koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi lapseni koulukaverin isä. Hänellä on sellaiset kasvonpiirteet, jotka on omaan silmääni vastenmieliset, ja tätä lisää vielä tämän ihminen todella ylimielinen olemus. Ja sitä, että hän on ärsyttävä, lisää eniten se miten hän vaimonsa kanssa poikiaan kasvattaa. Tai siis on kasvattamatta. 

Vierailija
144/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti täällä ei ole palstan trolli- ja -stalkkeripoika säälittelemässä itseään ja taistelemassa sitä vastaan, että hänestä voisi päälle päin vaistota jotain, vaikka niiin ovelasti pelaa naamaripeliä. No, tuskin kukaan kumminkaan tottelee, paitsi poikaystävät.

Vierailija
145/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kierous tihkuu huokosista esiin, ja sellaista tyyppiä vain luonnostaan välttelee loppuun saakka. Eihän tässä mitään tarvitse oikeudenistunnossa selitellä ja todistella. Eniten pitävät torjunnoista melua ne, joilla on siihen vähiten aihetta.

Vierailija
146/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kysynyt ihmisiltä, mitä mieltä he oikeasti ovat noista suosittutosikovasikajengiläisistä? Että ovatko muka puoleensavetävää seuraa, jota jaksaisi katsella ja kuunnella vaikka maailman tappiin? Siinä on niitä kyllästyttävän rasittavia, eivätkä takuulla huomaa itse mitään kymmenessäkään vuodessa ja loukkaantuisivat uskomattoman verisesti, jos tietäisivät mitä ihmiset ajattelevat. Uskon, että he luulevat olevansa aikuisten mielestä kumminkin hellyttäviä pikkupupulaisia, joiden ihanuudelle pitää vain antaa tilaa. Ne on nykyään paljon kierompia kuin ennen, kun on tuo someaika. No, kertokaa niille sitten kun ne on 35.

Vierailija
147/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kysynyt ihmisiltä, mitä mieltä he oikeasti ovat noista suosittutosikovasikajengiläisistä? Että ovatko muka puoleensavetävää seuraa, jota jaksaisi katsella ja kuunnella vaikka maailman tappiin? Siinä on niitä kyllästyttävän rasittavia, eivätkä takuulla huomaa itse mitään kymmenessäkään vuodessa ja loukkaantuisivat uskomattoman verisesti, jos tietäisivät mitä ihmiset ajattelevat. Uskon, että he luulevat olevansa aikuisten mielestä kumminkin hellyttäviä pikkupupulaisia, joiden ihanuudelle pitää vain antaa tilaa. Ne on nykyään paljon kierompia kuin ennen, kun on tuo someaika. No, kertokaa niille sitten kun ne on 35.

Koviksilla on kavereita, koska kuka nyt haluaa olla siellä vastapuolella. Lapsilta ihan ymmärrettävää, mutta kovasika-aikuisillakin on kavereita vaikka muille jakaa. Tätä on ihan varmasti tutkittu jossain, jos jaksaisin kuumeeltani alkaa googlata, voisi löytyä mielenkiintoisia tuloksia. 

Oma lapseni on ala-asteella, ja siellä on yksi lauma tyttöjä ja yksi poikia, eikä heistä kukaan ole mukava ja kiva. Ei laumassa eivätkä yksin. 

Vierailija
148/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää yksi Pohjois-Suomesta kotoisin oleva tollukkanainen. Hän onnistui saamaan hienosta suvusta miehen ja nykyään rouva kulkee niin hienovienona, puhuu ruotsia miehensä kanssa (mies suomenruotsalainen, nainen ei), on niin epäaito teeskentelijä kuin olla voi. En kestä!

Vierailija
149/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh! kirjoitti:

Meidän talossa asuva hippiperhe, ja varsinkin perheen isä. Hamppuvaatteet, tumppurastat ja "ällöttävä" olemus kruunautuu kimittävään ja narisevaan ääneen, kun huutelee lapsilleen MEIDÄN PARVEKKEEN ALLA. Tekee mieli huutaa, että aja toki vielä sata kierrosta rämisevällä pyörälläsi minunkin puolestani, niin minä koetan yövuoron jälkeen nukkua.

Lisäksi on niin olevinaan aktiivinen taloyhteisössä, ja jää juttelemaan taloyhtiön hallituksen kanssa kovaan ääneen, ja tietysti ikkunoittemme alle. Itsehän kyllä huomauttelee kaikille, jotka hänen mielestään toimivat väärin; esim. jos jotkut tupakoivat tupakkapaikan välittömässä läheisyydessä (siis sen sijaan että seisoisivat tuhkakupin ympärillä), vedoten siihen, että hänellä on lapsia (he asuvat 7. kerroksessa toisella puolen taloa).

Nykyään kun kuulen hamppuisän narisevan äänen, tuntuu että koko kroppa pingottuu valmiiksi kestämään tämänkertaisen kauhun. Ja kyllä ärsyttää.

Yääk!

Heitä sitä vaikka jollain kalikalla päähän.

Vierailija
150/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen juuri sellainen tyyppi, joka on aina ärsyttänyt porukkaa. Jo ekalla luokalla jouduin koulukiusatuksi ja olin sitä ihan yliopistoon asti. Vielä gradua tehdessäni sain tutorin tiuskimiset ja raivostumiset päälleni. Nuorena en juuri ystäviä saanut, vasta vanhempana muutaman. 

Mikä minussa on niin ärsyttävää? Ilmeisesti, jotkut ihmiset pitävät minua ylimielisenä, ja näkevät siksi punaista. Jos olisin huippulahjakas, huippuälykäs tai huippukaunis, tämä oletettu ylimielisyyteni annettaisiin anteeksi, mutta kun en ole, niin jotenkin nämä minuun ärsyyntyvät kokevat, että olen ylimielinen 'en mistään'. 'Yhtään et ole meitä parempi'.  Kummallista siinä on se, etten niin koskaan ole väittänytkään. Mutta pakkohan näin on olla, kun jengi on sitä minulle jo penskasta asti toitottanut.

No, olen sinut tämän asian kanssa, toiset ihmiset ovat vain karismaattisia ja saavat sen varjolla tehdä lähes mitä vain. Ja jotkut ihmiset ovat täysin karismattomia (kuten minä), eivätkä saa tehdä oikein mitään, meitä ei oikeastaan saisi olla edes olemassa.

Ehkä se ärsyttää kun olet älykäs, nätti ja lahjakas, mutta ylivaatimaton. Ihmisiä ällöttää ylivaatimattomuus.

Vierailija
151/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi työntekijä tuli taloon. Samaan aikaan tuli muitakin. Ainoastaan tämä yksi ärsyttää minua suunnattomasti. Yrittää päteä kovin ja käyttäytyy kuin olisi ollut talossa jo pitkään. Jotain nöyryyttä pitäisi löytyä kun uuteen työpaikkaan tulee.

Eli hän on itsevarma ja se ärsyttää sinua, kun hän ei suostu rupeamaan tuppisuuksi kuten kaikki muut. Olen huomannut tämän suomalaisissa jo pitkään. Se toistuu niin usein niin monessa paikassa. Joku on iloinen, itsevarma, puhelias, niin tämä on sitten ylimielisyyttä. Ei ole.

Sinä olet todennäköisesti vain vähän epävarma itsestäsi ja kadehdit ihmistä, joka on sinut itsensä kanssa.

Vierailija
152/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen huomannut olevani tällainen monia ärsyttävä ihminen. Olen päätellyt että se johtuu temperamentistani, joka todennäköisesti on paljolti espanjalaisten biologisten vanhempien peruja. Olen hyvin vilkas, äänekäs ja nopea liikkeissäni. Innostuneena on vaikea hillitä toisten päälle puhumista. En myöskään osaa sellaista "nöyrää" sosiaalista koodia jota Suomessa odotetaan. Esim. kun minulla tulee asia työkaverille, minä vaan reippaasti pongaisen siihen pöydän viereen ja paukautan kysymykseni. Olen huomannut että moni muu lähestyy toisen työpistettä varovaisen näköisenä, ikään kuin anteeksipyytelevin elein "enhän vaan häiritse". Olen yrittänyt opetella tuota itse mutta se ei tule aidosti ja reaktioista päätellen on muista vielä kummempaa kuin se että tapani mukaan vaan ampaisen paikalle ja esitän asiani.

Kohtalotoverini! Minulla on italialaiset geenit ja kärsin täsmälleen samasta ongelmasta Suomessa kuin sinä. Olen vanhemmiten vain lakannut yrittämästä, ja vietän nykyään aikaani lähinnä ulkomaalaisten kanssa. Eläkkeellä haluan muuttaa Italiaan tai Portugaliin, jotta voin vihdoin tuntea kuuluvani joukkoon ja olevani samanlainen kuin muut ihmiset.

Minua ärsyttävät hitaat ihmiset, jotka pyörivät toisten tiellä ja aiheuttavat joka paikkaan jonoja ja tungosta hidastelullaan.

Vierailija
153/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta silloin tällöin tulee näitä tyyppejä, jotka tosiaan ärsyttävät jo pelkällä olemuksellaan aivan käsittämättömästi, vaikka periaatteessa ovat ihan mukavia. Joskus sattui moinen työkaveri joksikin aikaa, ja vaikka koetin olla mukavana ja olla näyttämättä, että tekisi mieli survoa tyyppi pää edellä kukkaruukkuun, niin ilmeisesti hän aisti ärsytykseni, koska lopulta alkoi ehkä vähän vältellä minua. Yritin parhaani. Toki tasapuolisuuden nimissä toivon, että hän inhosi minua yhtä paljon.

Alkaako nimesi kirjaimella M?

Ei valitettavasti ala.

Vierailija
154/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitaat ihmiset ärsyttää! Erityisesti pankkiautomaatilla ja lippuautomaateilla. Mennään siihen Otto-pisteelle, ja vasta siinä aletaan hi-taas-ti avata laukkua, kaivaa esiin lompakkoa, etsiä pankkikorttia....

Vierailija
155/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä ärsyynnyt kun näet sellaisessa ihmisessa  heijastuvan jonkin oman piirteesi jota et voi sietää.

Ärsyynnyn kun ihmisessä ei ole mitään hyvää eli on siis vastakohtani. Täydellinen vastakohtain ois supertyhmä N@@Qer!

Vierailija
156/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttävät kaupan kassoilla sekä hitaat edelläni asioivat asiakkaat jotka kyttäävät taakseen nähäkseen ärsyynnynkö ja kassahenkilöt jotka tarkkailevat samaa. Viimeeksi eilen P:n kassalla kehyskemma ei löytänyt korttiaan ja sitten pälyiltiin reaktioani. Olin tyyni kuin viilipytty.

Vierailija
157/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bussipysäkillä on silloin tällöin nuorehko mies, jonka silmät ovat lähellä toisiaan ja nenä on tavallista pottunenää terävämpi. Hänellä on tapana käännellä päätään vasemmalle ja oikealle nopeassa tahdissa. Hän on kuin joku lintu tai pieni pelokas eläin. Se ärsyttää minua, vaikka ei pitäisi. Voi olla vaikka miten kiva tyyppi.

Tämä tulikin bussipysäkistä mieleen: täälläpäin on nainen, joka käyttäytyy todella omituisesti bussipysäkillä. Hän menee jo monta minuuttia ennen bussin tuloa seisomaan ihan autotien laitaan bussikortti kädessä ja pitää kättä valmiusasennossa viitatakseen bussille. Vaikka bussia ei näy eikä kuulu, niin hän tekee vähän väliä sillä korttikädellä nykiviä viittausliikkeitä koko sen odotusajan. Ensimmäisillä kerroilla tuo nauratti, nyt kun olen nähnyt tuon käytöksen moneen kertaan, on alkanut jostain syystä ärsyttää. Ihan kuin hän olisi niin innoissaan bussille viittaamisesta, ettei malttaisi millään odottaa bussin tuloa. Ehkä minua ärsyttää vain siksi, etten ymmärrä mistä tuo käytös johtuu ja uteliaisuus on turhauttavaa.

Vierailija
158/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitaat ihmiset ärsyttää! Erityisesti pankkiautomaatilla ja lippuautomaateilla. Mennään siihen Otto-pisteelle, ja vasta siinä aletaan hi-taas-ti avata laukkua, kaivaa esiin lompakkoa, etsiä pankkikorttia....

Ja pulloautomaatilla! Odotat muutaman pullon kanssa kun joku syöttää jätesäkillistä kaljatölkkejä automaattiin kaikessa rauhassa... kaivellaan sitä säkkiä vailla mitään kiirettä, asetellaan tölkkiä oikeinpäin kädessä, työnnetään se automaattiin ja pällistellään miten se katoaa sinne, ja sitten vasta aletaan taas hitaasti kaivella säkkiä... ARGH!!

Vierailija
159/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi työntekijä tuli taloon. Samaan aikaan tuli muitakin. Ainoastaan tämä yksi ärsyttää minua suunnattomasti. Yrittää päteä kovin ja käyttäytyy kuin olisi ollut talossa jo pitkään. Jotain nöyryyttä pitäisi löytyä kun uuteen työpaikkaan tulee.

Sama meillä ja kaiken lisäksi on pelkkä harjoittelija.

Vierailija
160/236 |
19.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä yhtään sellaisia "anteeksi että olen olemassa" ihmisiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi