Tiedättekö kun jotkut ihmiset ovat todella ärsyttäviä pelkällä olemuksellaan?
Miten ne sen tekevät?
Kerro millainen on tietämäsi ärsyttvä ihminen joka ei tahallaan kuitenkaan halua ärsyttää.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin totta. Muistan kun näin meidän naapurin ekan kerran muutama vuosi sitten kun olivat muuttaneet ja mietin heti, että noiden kanssa tulee vielä ongelmia. Ja niinhän siinä kävi. Kauhee valitus ihan mitättömistä asioista ja kaikki pitäisi tehdä kuten he haluaa. Meillä siis pieni rivariyhtiö. Inhotaan noita naapureita meidän taloyhtiön muiden osakkaiden kanssa, joten ei ole meissä se ongelma vaan ihan noissa naapureissa. Kaikkien ei tosiaankaan pitäisi asua taloyhtiössä.....
Meillä myös ihme naapuri rivitaloyhtiössä. Meillä on ulko-ovet vastakkain ja välissä kulkuväylät kummankin ovelle ja takapihalle. Naapuri valvoo mustasukkaisesti sitä maaplänttiänsä. Tällaisena talvena, kun lunta on paljon, lumet on kerätty isoon kasaan siihen meidän välille. No naapurihan on sitä mieltä, ettei hänen väylälleen saa tulla lunta ja heittelee siitä lapiolla lumet meidän puolelle niin, ettei meidän takapihalle pääse enää ollenkaan etupihan kautta. Naapurilla on siinä baana takapihalle ja etuovelle ja meillä jäljellä 70 cm ränni, josta pääsee ulko-ovelle.
Kesällä tämä sama pariskunta lakaisee hiekat, lehdet yms. tuulen mukanaan tuomat roskat meidän etupihalle. Turha kai mainita, etteivät he myöskään tervehdi, jos samaan aikaan ollaan ulkona. Tällaiset ihmiset on niin raskaita!
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapurit ärsyttää. Äijä on pieni käppänä, joka huutaa perheelleen taukoamatta. Vaimo on ylipainoinen pullukka, kumpikaan ei ole töissä. Lapsensa on myös ylipainoinen tömistelijä ja kanta-astuja. Tuo kolmikko ärsyttää niin, että en voi tavatessamme edes katsoa heitä, saati tervehtiä.
Mä tiedän noi ihmiset! Jotain mielenterveyskuntoutujia molemmat, äijä tosin myös täys juoppo!
Tuossa ylläolevassa meni näköjään lainaus ja uusi kirjoitus samaan kasaan. Uusi kirjoitus alkaa "Meillä on myös ...".
Ei liity ulkonäköön, mutta on ihmisiä joiden ääni riipii koko kehoa.
Maija Vilkkumaa sekä tooodella ärsyttävällä äänellä paasaava seinänaapurimme.
Itselläni Saara Aalto on hyvä esimerkki tästä. En osaa sanoa mikä siinä olemuksessa sen tekee mutta jotain todella ärsyttävää siinä on. En siis kiellä etteikö hän olisi todella hyvä laulaja mutta itse veikkaan että joku sellainen siinä olemuksessa tai persoonassa on mikä ärsyttää mitä ei osaa edes nimetä ja siksi urakaan ei lähde kunnolla lentoon. Hänen äänellään voisi olla mahtava kansainvälinen ura.
Isokokoiset, kovaääniset tyypit...
Perfektionistit aiheuttaa mulle kylmiä väreitä. Usein he vielä ylpeillen kertovat olevansa perfektionisteja ja vakuuttelevat, että muut saavat kyllä olla rauhassa omia itsejään. Käytännössä tämä ei kuitenkaan toteudu, vaan he kautta rantain ilmaisevat, että muidenkin pitäisi tavoitella samanlaista täydellisyyttä kuin he. Työkavereina ovat todella raivostuttavia.
Ei minua ärsytä. Olen tehnyt paljon töitä sen eteen, etten lähde arvostelemaan toisia ihmisiä. Olin aika kärkäs nuorena.
Kotona ärsytti vanhemmat. Isä käytti pieruverkkareita ja maaliin sotkeutuneita housuja. Äiti istui mykkänä sohvalla joka ilta papiljotit päässä. Ärsytti se, että hän joka ilta laittoi papiljotit. Ketä varten? Että aamulla on töissä muka täydelliset kiharat. Ihan piruuttani kuljin itse pitkä tukka takussa. Ja se mykkänä istuminen ärsytti myös. Hän neuloi, virkkasi, katsoi uutisia tai luki. Jos jotain kysyi, vastaus oli pitkä hmmm. Pelkkä ääni, ei puhetta. Voinko mennä lenkille Annen kanssa? Hmmm. Onko mitään ruokaa? Hmmm. Ootko katsonut sääennustetta, sataako huomenna? Hmmm.
Isä käveli vasara kädessä ja lippalakissa sekä kamalissa sotkuhousuissa. Kengät jalassa haki välillä kahvia pannusta. Muistan teininä, miten hävetti, jos kavereita tuli kylään. Semmoinen resupekka kotona. Sitten se vasta räväyttikin, kun lähti hiihtolenkille. Sukset oli aina uusinta uutta, mutta ne 20 vuotta vanhat verkkarit, yäk.
Olen 30 vuotta tehnyt töitä sen eteen, että osaisin antaa toisten olla sellaisia kuin ovat. Itseään voi muuttaa, toista ei voi.
Sellaiset (miehet) jotka ovat kaikkien alojen asiantuntijoita ja kertovat pyytämättä kuinka ne asiat oikeesti on.
Sellainen naistyyppi joka on koko ajan jotenkin takakireän tekopirteä, usein lyhyet hiukset. Työkaverina vaatii muilta koko ajan tehokkuutta = jatkuvaa puuhastelua, vaikka mitään ei oikeasti tehtäisi. Puhuu taukohuoneessa pahaa kaikista paitsi omaan sisäpiiriinsä kuuluvista.
Tiedän muutamia "minä minä minä"- ihmisiä, jotka eivät koskaan kysy sinulta mitään, kaikki keskusteluaiheet saadaan jotenkin vedettyä itseen, omaan perheeseen, saavutuksiin. Sitten kun avaat oman suusi, niin äänensävyllä/ilmeillä tehdään selväksi, miten paska ja epäkiinnostava tämä aiheenavauksesi taikka mielipiteesi oli. Näitä yhdistää myös se, että ovat usein neuvomassa sinua, viilaamassa pilkkua ja korjaamassa sanomisiasi. Kaikesta tehdään tietysti kilpailua, aina on joku paremmin/huonommin, "ei mulla vaan katsos olla tällaisia ongelmia kun osaan asian x niiiiin hyvin." Lyhytpinnaisia, töksäytteleviä tai vaihtoehtoisesti passiivisaggressiivisia he ovat varsinkin, kun päivä on lähtenyt huonosti liikkeelle.
Kierrän ko. ihmistyypin kaukaa. En suostu kenenkään yleisöksi tai pompoteltavaksi, vaan arvostan tasaväkisiä ihmissuhteita.
Ärsyyntyminen johtuu ihmisestä itsestään, ei ulkoapäin tulevista ärsykkeistä. Mielestäni on sairasta jos ihmiset ärsyyntyvät joistain ihmisistä, niin että joku ihminen pelkällä olemassaololla herättää ärsytystä. Ja sairasta on myös se että jotkut ihmiset jopa käyttäytyvät inhottavasti ihmisiä kohtaan vaan sen tähden että kokevat ärsyyntymistä jostakin syystä.
Kovan/ kylmän näköiset ihmiset,;
Riikka Purra😬
Hrrrrrr🥶