Tiedättekö kun jotkut ihmiset ovat todella ärsyttäviä pelkällä olemuksellaan?
Miten ne sen tekevät?
Kerro millainen on tietämäsi ärsyttvä ihminen joka ei tahallaan kuitenkaan halua ärsyttää.
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla nainen, joka ei seiso suorassa ja pukeutuu mustiin, tylsiin vaatteisiin. Hiukset on tylsät ja kasvot ilmeettömät. Ääni on muminaa. Tämä henkilö vaikuttaa vaan niin KUIVALTA, että ruumishuoneellakin olis mukavempaa kuin hänen kanssaan.
Oisko niin, että sen työ on kuivaa - silloin muuttuu itsekin helposti kuivaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset hissukat, jotka ei ikinäkoskaan vaikkapa palavereissä sano yhtään mitään omaehtoisesti. Sitten jos vartavasten kysytään, niin piipitetään ettei tiedä/osaa sanoa/kaikki käy. Kun taatusti jotain sanottavaa jokaisella joskus on, niin miksi sitä ei vaan voi sanoa?
Mua taas ärsyttää nämä mielipiteen jankkaajat, että mitäs mieltä maija on tästä jne. Hiljaisuus on myöntymisen merkki ja ihan oikeasti jotkut käy vaan töissä sen rahan takia. Ei kiinnosta palaverit ja muut, jossa voi tärkeänä pönöttää.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää ihmiset, jotka aina löytävät kaikesta jotain negatiivista. Jos esimerkiksi töissä kahvipöydässä kerron toisille innoissani jostain tapahtumasta, niin aina muutama alkaa heti pohtia mitä ikävää siellä voi tapahtua. Tuntuu, että joka asiasta pitää aina etsiä ne huonot puolet.
Tiedän kyllä, että itse olen sellainen persoona, joka ärsyttää muita. Mutta pääasia että meitä on joka lähtöön. Eipähän käy elämä tylsäksi.
Tämän lisäksi myös ne , joilla on aina joku ylivertaisesti parempi tai huonompi kokemus. Tyyliin jos kerron joutuvani polvileikkaukseen niin vastaa "ei siinä mitään, multa operoitiin molemmat polvet, niitattiin reisilihas ja juoksin maratonin 6 kk siitä!" Tai "harrastan kuorolaulua" "mulla on absoluuttinen sävelkorva niin en oo löytänyt suomesta sellaista kuoroa johon voin mennä, oksennan kun kuulen muiden laulavan niin väärin" nämä on esimerkkejä elävästä elämästä...
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusatut ovat yleensä juuri näitä olemukseltaan ärsyttäviä.
Osaatko perustella väittämäsi?
Supermammat. Ärsyttää jo valmiiksi leikkipuiston portilla kun näkee niiden kokoontuneen puistonpenkille pälpättämään. Yrität olla kuuntelematta, mutta ärsytys vaan kasvaa kun ne jutut on niin tyhmää uhriutumista tai itsensä korostamista.
Yleensä tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta silloin tällöin tulee näitä tyyppejä, jotka tosiaan ärsyttävät jo pelkällä olemuksellaan aivan käsittämättömästi, vaikka periaatteessa ovat ihan mukavia. Joskus sattui moinen työkaveri joksikin aikaa, ja vaikka koetin olla mukavana ja olla näyttämättä, että tekisi mieli survoa tyyppi pää edellä kukkaruukkuun, niin ilmeisesti hän aisti ärsytykseni, koska lopulta alkoi ehkä vähän vältellä minua. Yritin parhaani. Toki tasapuolisuuden nimissä toivon, että hän inhosi minua yhtä paljon.
Ihmiset, jotka ovat tarkoituksella tylyjä tai epäkohteliaita. Esim. työkaverini, joka ei tervehdi aamuisin, kun nähdään töissä (vaikka siis häntä tervehtii), vastaa kysymyksiin silloin kun häntä huvittaa, ei koskaan kysy keneltäkään mitään kuulumisia tai vointia tms., vaikka tilanne olisi mikä (joku vaikka tulee sairaslomalta), tiuskii, kiroilee ja käyttäytyy kuin hullu. Ellei sitten päätä olla hyvällä tuulella, jolloin on kuin enkeli (ehkä kerran viikossa). On siis yksinkertaisesti todella arvaamaton, herkästi suuttuva ja todella tyly. Tämä olisi ehkä ok työpaikassa jossa olisi paljon porukkaa, mutta meitä on neljä...
Vierailija kirjoitti:
Tiedän.
Ärtymiskynnykseni hössöttämistä kohtaan on vuosien varrella kasvanut niin isoksi (kiitos jo edesmenneen mummini) etten kertakaikkiaan enää "siedä" sitä.
Ihan esimerkkinä, ajan työkseni linja-autoa: vakio asiakas heilauttaa kättään pysäytyksen merkiksi vain kysyäkseen, että tuleehan se toinen auto perästä. (Kyllä, niinkuin joka luojan päivä!!!) En enää pysäytä autoa turhaan tän hössöttäjän kohalla ellei siis joku jää pois tai tuu kyytiin. En osannu olla sille enää ystävällinen (asiakas raukka, varmaan joku yksinkertainenkin ja minä vaan naama rutussa kaahaan ohi ja suunnilleen karjun ikkunasta, että kyllä se tulee niinku aina ennenkin). Ja toisekseen mistä vatusta minä tietäisin että onko se auto mennytkin rikki eikä tulekaan kun ei ole mitään "odotas yhdistän toiseen autoon" palvelua. Noh kutsun näitä myös varmistuksen varmistelijoiksi. Ärsyttää.Eräässä tutussani huomaan hössötyksen ilmenevän siten, että haluaa olla joka paikassa ihan liian hyvissä ajoin ennen sovittua aikaa. Itse pärjään kyllä jos tulen paikalle juuri sovittuna hetkenä mutta hössöttäjähän on siinä vaiheessa laittanut minulle jo kaksi paniikkiviestiä, että missä oot, ootko tulossa. Ihan kerran vaan ärsytti se perää kyselemine nii paljo et jätinkii kokonaa menemättä. Yleensä osaan hillitä itteni.
Oon kamala tiiän :(
Et ole koskaan joutunut vastuuseen huolimattomuudestasi, tai muiden huolimattomuudesta, tai jostain asiasta johon et ole voinut vaikuttaa.
Et ole saanut pienenä lapsena järkyttävää huuto rääkymistä, solvaamista ja järkyttävää nimittelyä ja mitätöintiä osaksesi täysin yllätyksenä jostain ihan mistä tahansa asiasta.
Et ole oppinut huolehtimaan, kun et ole saanut selkääsi, räkää naamallesi ja julkisia nolaamisia/nöyryytyksiä/häpäisyjä alle kouluikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka ovat tarkoituksella tylyjä tai epäkohteliaita. Esim. työkaverini, joka ei tervehdi aamuisin, kun nähdään töissä (vaikka siis häntä tervehtii), vastaa kysymyksiin silloin kun häntä huvittaa, ei koskaan kysy keneltäkään mitään kuulumisia tai vointia tms., vaikka tilanne olisi mikä (joku vaikka tulee sairaslomalta), tiuskii, kiroilee ja käyttäytyy kuin hullu. Ellei sitten päätä olla hyvällä tuulella, jolloin on kuin enkeli (ehkä kerran viikossa). On siis yksinkertaisesti todella arvaamaton, herkästi suuttuva ja todella tyly. Tämä olisi ehkä ok työpaikassa jossa olisi paljon porukkaa, mutta meitä on neljä...
Oiskohan alkoholisti tai nisti? Enkeli on tietysti silloin kun aineissa/hiprakassa.
Eniten ärsyttää "minä tiesin" ihmiset. Juu niin tiesi kaikki muutkin, mutta tämä erikoistietäjä kuvittelee olevansa ainut tai jossei ainut niin ainakin ensimmäinen. Suunapäänä vaahtoamassa, kuinka olen niin erinomainen kun tiesin tuonkin jo etukäteen ja sanoin jo silloin vuosi sitten, että noin siinä tulee käymään! Argh! Hänelle on ihan turha sanoa, että juu muutkin kyllä näkivät miten siinä tulee käymään, ei, hän oli ainut etevä!
Esim kaveriporukan tuuliviiri nainen meni naimisiin miehensä kanssa kolmen kuukauden seurustelun jälkeen. Suunnilleen kaikilla oli veto käynnissä, kauanko liitto kestää ja eron sitten tullessa tämä erikoistietäjä meuhkas tienneensä alusta asti ettei kauaa kestä!!! Huoh no kuvittele sit olevas ainut maailmassa... tämä siis vain yksi ja ehkä äärimmäisin esimerkki. Joka tapauksessa iha jatkuvasti on korostettava omaa erinomaisuuttaan.
Ja kukaan ei kertonu eron kokeneelle näistä vedoista tai meuhkaamisista oli meilläkin tilannetajua.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ihmisiä, jotka puhuvat todella ärsyttävän ylimielisesti ja reteesti. Miehiä ne yleensä on. Todella sellainen stadilainen rehvakas, mutta samalla jätkämäinen tyyli. Usein nämä eivät mitään järin sivistyneitä ihmisiä myöskään ole, vaikka saattavat tietysti pokkaa ja röyhkeyttä vaativassa bisnesmaailmassa olla päässeet pitkälle.
....... 😂😂😂......
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset hissukat, jotka ei ikinäkoskaan vaikkapa palavereissä sano yhtään mitään omaehtoisesti. Sitten jos vartavasten kysytään, niin piipitetään ettei tiedä/osaa sanoa/kaikki käy. Kun taatusti jotain sanottavaa jokaisella joskus on, niin miksi sitä ei vaan voi sanoa?
Ovat paskahousuja ja sanovat sanottavansa palstalla, tai nillittävät jollekin kenelle asia ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tervettä ihmistä eivät ärsytä toiset ihmiset vaan enemmänkin asiat. Henkilöön ei saa koskaan mennä.
Olen eri mieltä. On ihan tervettä ja normaalia pitää toista ihmistä ärsyttävänä. Tuollainen tekopyhä jeesustelu on naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua taas ärsyttää nämä mielipiteen jankkaajat, että mitäs mieltä maija on tästä jne. Hiljaisuus on myöntymisen merkki ja ihan oikeasti jotkut käy vaan töissä sen rahan takia. Ei kiinnosta palaverit ja muut, jossa voi tärkeänä pönöttää.
Juuri näin. Etenkin kun nämä jankkaukset on yleensä jotain aivan toisarvoisia, työhön liittymättömiä pikkuasioita, ja hömppää mihin ei ainakaan itsellä ole mitään mielipidettä kun en niihin kuitenkaan osallistu. Meillä yksi tällainen aktiivinen osallistuja pilasi koko hyvän työyhteisön ilmapiirin. Ennen saattoi keskittyä työhön, nykyään on palavereita joka viikko ja niissä puidaan suurin piirtein jotain mappien väriä, ja kaikkien pitäisi osallistua tähän puimiseen yhtä innokkaasti kuin tämä yksi. Minua ei kiinnosta, yleensä näiden tunteja kestävien palaverien aikana yritän tehdä läppärillä töitä samalla ja kun vartavasten kysytään niin piipitän että kaikki käy.
Saman henkilön takia ymmärrän hyvin aikaisempaa kirjoittajaa, jonka mielestä aloittavalla työntekijällä pitäisi olla vähän nöyryyttä. Pitäisi vähän haistella millaiseen työskentelyyn muut on tottuneet, ei tuoda niitä omia tapojaan heti ainoina oikeina esiin. Kyseinen henkilö on esimerkiksi järjestänyt koko toimiston uudelleen kun on niin aikaansaava ja tietää, miten kaikki on parhaassa järjestyksessä. Nyt kukaan ei löydä mitään ja esim. minun henkilökohtaisia tavaroitani hän on heittänyt roskiin "kun olivat väärässä paikassa" (eli samassa missä ovat olleet viimeiset 5 vuotta). Mutta kun hän on niin aktiivinen, joo.
Vierailija kirjoitti:
Tämä palstakaan tuskin olisi niin suosittu ellei ihmisillä olisi ihan inhimillisenä ominaisuutenaan muista ihmisistä ärsyyntyminen.
Minua ärsyttää ihmiset jotka ovat tähän ketjuun tulleet valehtelemaan, etteivät muka ärsyynny mistään.
Voiko paksumpaa ripulipaskaa olla.
Minä en koskaan valehtele, en koskaan itke, en koskaan ole kateellinen, en koskaan tee pahaa kenellekään. Minä olen täydellinen. Olen pelkkää positiivista pullolaan. Tuon iloa ja rakkautta maailman. Uskokaa tai älkää! Ei ärsytä vaikka tönäiset minut kumoon räntäiseen loskamaahan. Olen zen!
Ihmiset joilla on huono itsetunto ja jotka purkavat sen mm. haukkumalla muita. Piirteisiin kuuluu myös omilla pikkutuloilla kehuskelu, muiden neuvominen pyytämättä ja huono neuvottelukyky. Tällaiset ovat yleensä aktiivisia somessa, vaikkapa Äityleissä.
En tiedä miksi, mutta mua ärsyttää Paula Vesalan olemus. Toinen olemuksellaan ärsyttävä on se salkkaraiden alkuaikojen näyttelijä, joka näytteli Miiaa.
En tosiaan tiedä, mikä heissä ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tulen toimeen kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta silloin tällöin tulee näitä tyyppejä, jotka tosiaan ärsyttävät jo pelkällä olemuksellaan aivan käsittämättömästi, vaikka periaatteessa ovat ihan mukavia. Joskus sattui moinen työkaveri joksikin aikaa, ja vaikka koetin olla mukavana ja olla näyttämättä, että tekisi mieli survoa tyyppi pää edellä kukkaruukkuun, niin ilmeisesti hän aisti ärsytykseni, koska lopulta alkoi ehkä vähän vältellä minua. Yritin parhaani. Toki tasapuolisuuden nimissä toivon, että hän inhosi minua yhtä paljon.
Alkaako nimesi kirjaimella M?
Kasva ihmisenä ja opettele ajattelemaan ihmiset yksilöinä.
Koulukiusatut ovat yleensä juuri näitä olemukseltaan ärsyttäviä.