Tiedättekö kun jotkut ihmiset ovat todella ärsyttäviä pelkällä olemuksellaan?
Miten ne sen tekevät?
Kerro millainen on tietämäsi ärsyttvä ihminen joka ei tahallaan kuitenkaan halua ärsyttää.
Kommentit (236)
Mua ärsyttää sellaset pehmot lässyttäjät, joista kaikki on hyvin ja ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitaat ihmiset ärsyttää! Erityisesti pankkiautomaatilla ja lippuautomaateilla. Mennään siihen Otto-pisteelle, ja vasta siinä aletaan hi-taas-ti avata laukkua, kaivaa esiin lompakkoa, etsiä pankkikorttia....
Joo, tai ollaan seisty bussipysäkillä 30min ja kun nussi tulee aletaan vasta siinä bussissa kaivamaan käsilaukusta, lompakkoa, josta kaivetaan se raha tai bussilippu. Voi vittu, että vituttaa. Et sitten voinut kaivaa sitä valmiiksi esille siinä pysäkillä.
Toi on ajattelemattomuutta kanssaeläjiä kohtaan?
Me suomalaiset ollaan vielä niin maalaisia - pudottu puusta myöhään. Ei me osata tätä tiivistä yhdessä elämistä ja toisten huomioimista.
Tyhmät ihmiset.
WT-mammat
Juntit
Kallion hipsterit, jotka muuttaneet alle viisi vuotta sitten stadiin ja nyt ollaan niin cityä ja urbaania...
Mua ärsyttää bussipysäkillä liian lähelle reppu selässä tunkevat ihmiset, jotka sitten mulkoilevat ettei vaan toi pölli mitään repusta. Hittoako siihen pitää sitten ängetä melkein reppu mun rintaa vasten. Tilaa on kyllä aina muualla runsaasti. Yksi päivä tämmöinen sankari kääntyi salamana ympäri, kun aloin omasta laukusta etsimään bussikorttia. Luuli varmaan vetoketjun äänen olevan hänen repustaan.
Vierailija kirjoitti:
Joillakin (epävarmoilla) naisilla miehille esittäminen ja mielyttäminen. Jokin epävarmuus jäänyt suhteessa miehiin nuoruudessa?
Usein ihan fiksuja aikuisia naisia, joilla asialliset jutut ja mielipiteet, kun ollaan naisporukassa, mutta kun mies tulee porukkaan, alkaa sellainen ihmeellinen esittäminen miehelle; nauretaan 'vitseille', vähätellään meitä muita naisia jne...
En tiedä osasinko selittää asiaa, kun se ei ole sellainen selvä juttu.
Tekis joskus mieli sanoa, että ole ihan oma ittes, ei sun tarvi mitään esittää, vaikka Jussi tuli paikalle.
Niin tämä! Olen naisvaltaisella työpaikalla ja kun aikanaan tuli yksi mies töihin, alkoi yhden "vahvan ja itsenäisen" naisen käytös vähän tympiä. Naureskellaan kihertäen joka jutulle, roikutaan miehessä sellaisten asioiden kanssa jotka ei miehen työtehtäviin kuulu, ollaan jatkuvasti mielin kielin ja yksinkertaisesti roikkuu tässä miehessä. Yhhh. Ihan eri tyyppi muuttui tuosta naisesta kun yksi mies tuli taloon :D
Nainen on vielä naimisissa ja yli 30v.
Kyllä niitä aina välillä on joista tietää ennen kuin on vaihtanut edes käsipäivää, että tuosta en tule pitämään.
Hyvin harvoin se mielikuva on poistunut kun on oppinut tuntemaan henkilöä, mutta on niinkin käynyt.
Totta kai sellaisen kanssa sitten olen pystynyt töitä tekemään, mutta miellyttävää se ei ole ollut. Tiedostan kyllä että henkilö itse ei välttämättä ole tehnyt mitään mikä oman inhoni häntä kohtaan on aiheuttanut ja osaan käyttäytyä kyllä, mutta niin hyvä ihminen en väitä olevani ettenkö inhoaisi joitain ihmisiä.
Kyllä tämä keskustelu sai mut entistä epävarmemmaksi ja masentuneeksi. Sit ihmettelen kun en uskalla mennä ulos muiden arvosteltavaksi.
No se että sua ärsyttää jonkun olemus kertoo siitä että projisoit häneen jonkun elämäsi toisen ihmisen tai omia puoliasi joita et hyväksy. Joten kaikki ärsyttäminen kertoo SINUSTA itsestäsi ja onkin hyvä tienviitta sun omiin haasteisiin. Mitä enemmän ihmiset sua ärsyttää, sen enemmän kuutamolla olet itses kanssa. Ei oo helppoo ruveta ottamaan vastuuta itsestä, mutta kannattaa. Ei mee oma elämä pilalle ärsyyntymällä
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttänyt ainakin yksi sellainen keski-iän ylittänyt mies. Joka juttelee aina sattuessamme samaan paikkaan ja ne jutut on jotenkin niin hankalaselkoisia ja tietenkin epäkiinnostavia. Hänellä voi tietenkin olla joku diagnoosikin mt- puolelta. Ja lisänä ehkä iskemismoodi päällä, on minua paljon paljon vanhempi.
Minulla on top 1 ärsyttäjänä juuri tuollainen, yleensä juoksen häntä kaupassa karkuun. On myös kovaääninen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä keskustelu sai mut entistä epävarmemmaksi ja masentuneeksi. Sit ihmettelen kun en uskalla mennä ulos muiden arvosteltavaksi.
Aikuinen voi itse suojella itseään. Lapsi on muiden armoilla, aikuinen ei. Muiden arvostelu ei oikeasti voi millään lailla vahingoittaa sua. Paitsi jos ajattelet että olet muiden armoilla. Todennäköisesti et ole.
"ITSEASIASSA!" -tyypit
Haluaisin vaan survoa sukan näiden ihmisten suuhun. Aina ne osaa viilata pilkkua tai sanoa maailman epäkiintoisimman faktan ärsyttävimmin ja ovat sitten avoimesti itsehyväisiä asiasta. Ei, kenelläkään ei kiinnosta semantiikka tai pilkun nysväys ellei siihen ole oikeasti aihetta.
Töpselinenäiset, tiedän että eihän he sille mitään voi, mutta se töpseli vain on niin ärsyttävä.
Luonteeltaan turhantarkat ihmiset jotka seuraavat jokaista suun liikettäkin ja puhuvat pää kallellaan nyökyttäen. Puhuvat sellaisista asioista mihin ei normaalilla havannoivalla kiinnittäisi mitään huomiota. Katse on vielä pistävä ja siitä huokuu pelokas perfektionismi. Usein puuttuvat toisten tapoihin ja eivät pidä siitä kun joku muu tekee toisella tavalla. On kyllä raskas luonteenpiirre.
Sellainen tunnevammainen naistyyppi, joka on jäänyt 2-vuotiaan prinsessan tasolle. Aukko itsetunnossa on niin valtava, että mikään huomio, edut, vakuuttelut, asemat ja jlistykset ei riitä. Sillä on aina nälkä, aina tarve, aina oltava kaiken keskipiste ja joka ainoan ihmisen palvoma. Hirveä energiasyöppö.
Ärsyttävintä on, että oma elämä alkaa kaventua, pyörimään tuon narsistisesti häiriintyneen ehdoilla, kun joutuu itse muuttamaan suunnitelmiaan jatkuvasti, ettei osuisi samaan aikaan ja paikkaan sen "mustan aukon" kanssa. Semmonen tyyppi ei parane koskaan, imuroi aina vaan lisää ja kostaa verisesti, jos et suostu sen nöyristelijäksi ja alamaiseksi.
Manipuloivat ihmiset, jotka syyttävät vaikeaksi ihmiseksi kun asetat rajat. Narsistiset, jotka yliteeskentelevät empaattista. Tämä ärsyttää vähemmän, koska se naurattaa hyvänä päivänä. Naurun jälkeen tulee sääli.
Aikuiset ihmiset, jotka ihan pokkana ohjeistavat miten saat käyttäytyä, miten puhua tai miten vaan olla, heidän kuninkaallisessa seurassaan.
Ihmiset, jotka valittavat pahaa puhuvista ihmisistä ja selittävät käytöksen kateudella. Silti itse puhuvat pahaa kaikista tuttavistaan. Kasvotusten ovat ylimpiä ystäviä. Tällaisten ihmisten seurasta ja jopa ajattelusta tulee likainen olo.
Vierailija kirjoitti:
Uusi työntekijä tuli taloon. Samaan aikaan tuli muitakin. Ainoastaan tämä yksi ärsyttää minua suunnattomasti. Yrittää päteä kovin ja käyttäytyy kuin olisi ollut talossa jo pitkään. Jotain nöyryyttä pitäisi löytyä kun uuteen työpaikkaan tulee.
Sama, jotenkin hänen naukuva/rääkyvä nauru ärsyttää todella paljon.
Yläkerran naapurit ärsyttää. Äijä on pieni käppänä, joka huutaa perheelleen taukoamatta. Vaimo on ylipainoinen pullukka, kumpikaan ei ole töissä. Lapsensa on myös ylipainoinen tömistelijä ja kanta-astuja. Tuo kolmikko ärsyttää niin, että en voi tavatessamme edes katsoa heitä, saati tervehtiä.
Vierailija kirjoitti:
No esimerkiksi hänellä on kännykkä kaiken aikaa kädessä, ja parin minuutin välein pitää ottaa itsestä selfie... voiko ärsyttävänpää narsistista ihmistä enää olla?
Ai luoja, meillä on näitä teinejä töissä, ihan järkkyä kännykän kanssa roikkumista
Joo, tai ollaan seisty bussipysäkillä 30min ja kun nussi tulee aletaan vasta siinä bussissa kaivamaan käsilaukusta, lompakkoa, josta kaivetaan se raha tai bussilippu. Voi vittu, että vituttaa. Et sitten voinut kaivaa sitä valmiiksi esille siinä pysäkillä.
Toi on ajattelemattomuutta kanssaeläjiä kohtaan?