Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö kun jotkut ihmiset ovat todella ärsyttäviä pelkällä olemuksellaan?

Vierailija
18.10.2017 |

Miten ne sen tekevät?

Kerro millainen on tietämäsi ärsyttvä ihminen joka ei tahallaan kuitenkaan halua ärsyttää.

Kommentit (236)

Vierailija
61/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Työpaikallani on tällaisia ihmisiä ja he ovat jotenkin yliampuvan aktiivisia, niin kuin heillä olisi todella suuri tarve saada etenkin esimiehet ajattelemaan kuinka aktiivisia ovat. Siis ymmärrän normaalin aktiivisuuden, olen itsekin sellainen, teen jopa ylimääräisiä hommia jotka ei minulle kuuluisi. Mutta sellainen koheltaminen jonkun mitättömän asian kanssa on ärsyttävää. Tätä näkee paljon työpaikallamme.

Järki on hyvä pitää myös työtä tehdessä. Voi olla tehokas mutta sellainen aktiivisen esittäminen vähäpätöisten asioiden kanssa on vain typerää ja ärsyttävää.

IHanaa lukea, että tuollaisia koheltajia on muuallakin. Eli komppaan tätä, jumalattoman ärsyttävää, etenkin kun koheltajat tekee kaikkea ylimääräistä ja jättävät varsinaisen työn tekemisen muille, sitten osaavat kuitenkin kaikille esittää, niinkuin olisivat olleet kovinkin aktiivisesti osallistumassa perustyöhön.

Vierailija
62/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärtymys on harvoin ratkaisu mihinkään. En jaksa ärsyyntyä.

Sori, mutta minä en nyt usko sinua. Väität että olet joku yli-ihminen jolta puuttuu normaali tunne. Ärtymys on tervettä. On epänormaalia jos ei tunne ärstymystä ollenkaan.

Kaikki tunteet ovat normaaleja. Suru, viha, kateus, katkeruus, kiukku ja ärtymys.

Epärehellisyys ja denialismi on harvoin ratkaisu mihinkään.

En oikein pysty edes luottamaan ihmiseen joka ei muka ärsyynny väärintekijöistä, epäoikeudenmukaisesti toimijoista, valehtelijoista ja aikuisista joilta puuttuu käytöstavat.

Sellainen ihminen on välinpitämätön ja epänormaali. Ei pyhimys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas masentava ketju. Ikävää, että pelkästä olemuksesta vedetään noin paljon tulkintoja siitä millainen ihminen on luonteeltaan. Mitäs pitäisitte minusta?

-En katso silmiin, tai jos katson niin jotenkin "oudosti", katseeni saattaa myös vaellella. En katso, koska en kerta kaikkiaan pysty. 

-ulkoasuni on hyvin siisti ja konservatiivinen, se on mun tyyli

-en osaa tehdä aloitetta tai tulla ryhmään vaan tönötän sitten yksin vaikka tuntitolkulla, en myöskään havaitse aina ihan pienistä vinkeistä että keskustelu on päättymässä

-saatan puhua toisten päälle enkä innostuessani aina huomaa jos muut kyllästyvät

-minulla sattuu olemaan todella laaja yleistieto, joskus on tulkittu että yritän päteä tai nolata muita

-selitän usein omista jutuistani, ja minun voi olla vaikea keskittyä montaa hetkeä muuhun keskusteluun

-olen luonnostani ilmeetön

-en kunnioita titteleitä vaan persoonia, saatan olla suorapuheinen vaikka se olisi oman etuni vastaista, jos tarve näyttää niin vaativan

-suorapuheisuuteen liittyy, että en välttämättä tunnista asioita joista ei saisi puhua, se joskus häiritsee ihmisiä vaikken puhu aiheesta mitenkään ilkeästi, arvostele tms.

Olen aspergerhenkilö ja jokainen sosiaalinen tilanne muiden kuin vanhojen tuttujen kanssa on kuin hammaslääkärireissu: vaikka on miten tuttu paikka ja puudutus keksitty, niin jossain vaiheessa sattuu kuitenkin...

Yritän ajatella että pohjimmiltani olen mukava ja että minulla on myös sosiaalisia vahvuuksia jotka tulevat esiin kun ja jos ihmiset pääsevät yli ensivaikutelmasta. Tämän ketjun perusteella siinä esteessä onkin ylittämistä.

T:palsta-asperger

Vierailija
64/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet kyylä ja vahtaat tämmöisiä asioita elämässä?

En ole ap. mutta ihmettelen vaan mikä tuossa mukaa on kyyläämistä.

Puhut ripulipaskaa jos väität ettei kukaan ihminen koskaan ärsytä sinua millään tavalla.

Älkää viitksikö aikuiset ihmiset lässyttää ja teeskennellä ettei teitä ärsytä kukaan, ja olette jotain äiti ammoja jokainen.

Itseäni ärsyttää sellaiset ihmiset jotka ovat ylivarovaisia käytöksessään ja mullottavat silmät möllöinä jos joku ei ole yhtä harmaa ja tylsä kuin he.

Sellaiset "lampaat" ja klikkiytyjät, joille on hirveän tärkeää uusissa paikoissa/ryhmissä/kursseilla/töissä/koulussa että he pääsevät klikkiytymään johonkin laumaan, ja nimen omaan vahvistamaan klikkiään yhdessä ihmettelemällä jotain ei klikkiin kuuluvaa.

Tuo juuri on kursseilla ihmetyttänyt. Pari toisilleen ennestään tuntematonta naista on yhtäkkiä kuin pariskunta ja kulkevat kaikkialle yhdessä. Itse taas menen ja tulen omien aikataulujeni mukaan ja joskus ehkä vaihdan pari sanaa jonkun kanssa.

Vierailija
65/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tuntematon ärsyttää, niin pitää katsoa peiliin. Se kertoo ap aina vain sinusta itsestäsi jotain.

No mitä minusta kertoo, jos ärsyynnyn muista ihmistä piittaamattomista etuilijoista, tönijöistä ja sotkijoista?

Itse huomioin muut ihmiset, pidän ovia auki, laitan kassakapulan, väistän, en etuile jne.

Totta on etten hyväksy röyhkeyttä ja sikailua itsessäni. Siksi en sikaile.

Vierailija
66/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Itseäni ärsyttää myös tuollainen tietty "nöyryyden" tai ehkä oikeammin tilannetajun puute uusissa tilanteissa ja uusien ihmisten kanssa. Ei esim. kannata heti ruveta kahvipöydässä kertomaan vaikkapa vitsejä "naiskuskeista", siinä saattaa omat pisteet mennä heti kättelyssä miinuksen puolelle.  Myös tyhmät ihmiset, jotka ovat koko ajan suuna ja päänä puhuen vain ja ainoastaan omista asioistaan, on ihan piina sielulle. Ihan kuin koko muuta porukkaa kiinnostaisi juuri hänen putkiremonttinsa tai vatsaongelmansa niin, että muusta viis. Kuinka tampioita ihmiset oikein voi ollakaan?

Minä ja sinä ei varmasti pidettäis toisistamme. Itse inhoan kaltaisiasi paheksujia.

Pönöttäkää keskenänne seipäät perseissä.

Vierailija
67/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos toiset ihmiset ärsyttää sua ilman syytä, tarkista oletko nälkäinen, seksin puutteessa tai periaatteessa tyytymätön omaan elämääsi.

Voit myös kokeilla joogaa tai rentoutusharjoituksia, niin pipo saattaa löystyä.

No entä jos en ole mitään noista ja silti ärsyttää?

Ei ole nälkä, jano, pissahätä, puute, tai elämään tai itseeni tyytymättömyys. Ärsyttää vain ihmiset jotka elävät kuin olisivat ainoita maailman ihmisiä, ja muut heidän alamaisiaan.

Vierailija
68/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopeat, turhan tärkeän oloiset ja kaikkiin ja kaikkeen kyllästyneet ihmiset kyllä alkaa aina nyppimään.

Ylimielisen laiskalla äänellä kaikkeen mitätöivästi kyllästyneenä tuhahtelijat.

Kaikki on heille paskaa ja mitätöntä.

Jos olet vaikka iloinen kun pääset viikonloppuna kylpylään/risteilylle/metsäjärvimökille saunomaan/ihan mihin vaan, niin "kyllästyjä" vastaa: " phyh, hohhoijaa JOKU kämänen mökki risteily hoh hoh hoo, mikäs siinä jos jotakin kiinnostaa. HEh!

Tai mikä tahansa juttu on heille "VAAN JOKU juttu x! Se on vaan. Vaan.

Olet vaan sihteeri. Sinulla on vaan maatiaiskissa. Autosi on vaan VW. Vaan joku. vaan.

Vierailija
69/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap olet kyylä ja vahtaat tämmöisiä asioita elämässä?

En ole ap. mutta ihmettelen vaan mikä tuossa mukaa on kyyläämistä.

Puhut ripulipaskaa jos väität ettei kukaan ihminen koskaan ärsytä sinua millään tavalla.

Älkää viitksikö aikuiset ihmiset lässyttää ja teeskennellä ettei teitä ärsytä kukaan, ja olette jotain äiti ammoja jokainen.

Itseäni ärsyttää sellaiset ihmiset jotka ovat ylivarovaisia käytöksessään ja mullottavat silmät möllöinä jos joku ei ole yhtä harmaa ja tylsä kuin he.

Sellaiset "lampaat" ja klikkiytyjät, joille on hirveän tärkeää uusissa paikoissa/ryhmissä/kursseilla/töissä/koulussa että he pääsevät klikkiytymään johonkin laumaan, ja nimen omaan vahvistamaan klikkiään yhdessä ihmettelemällä jotain ei klikkiin kuuluvaa.

Tuo juuri on kursseilla ihmetyttänyt. Pari toisilleen ennestään tuntematonta naista on yhtäkkiä kuin pariskunta ja kulkevat kaikkialle yhdessä. Itse taas menen ja tulen omien aikataulujeni mukaan ja joskus ehkä vaihdan pari sanaa jonkun kanssa.

Voi sitä kikatusta ja toistensa hiusten letittämistä, mitä aikuiset ihmiset alkavat harjoittaa, kun joutuvat uuteen ryhmään.

Jos samassa pukkarissa on joku muu nainen, hän on ilmaa. Ilmaa jonka naamaan pitää väkisin hieroa kaikkea mitä he yhdessä viikonloppuna tekivät. Yhdessä. Hauskasti. Ihan yhdessä, katso, kuuntele! Ole ulkopuolinen. Me me me! Sinä et kuule meihin, niih!

Vierailija
70/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset jotka eivät kestä minkäänlaista kehittävää kritiikkiä tai parannusehdotusta

Ihmiset jotka luulevat että kaikki heidän esittämänsä kritiikki on kehittävää ja kaikki heidän "parannusehdotuksensa" ovat toimivia.

On kehittävää kritiikkiä ja on toimivia parannusehdotuksia.

Sitten on myös ihan täyttä sontaa.

Vierailija
71/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ihmisiä, jotka puhuvat todella ärsyttävän ylimielisesti ja reteesti. Miehiä  ne yleensä on. Todella sellainen stadilainen rehvakas, mutta samalla jätkämäinen tyyli. Usein nämä eivät mitään järin sivistyneitä ihmisiä myöskään ole, vaikka saattavat tietysti pokkaa ja röyhkeyttä vaativassa bisnesmaailmassa olla päässeet pitkälle.

Tämä!

Työskentelen pienemmän paikkakunnan opiskelijaruokalan kassalla (yliopistolta ja amk:lta asiakkaat). Olen havainnut, että helsinkiläiset nuoret pojat/miehet on tosi ylimielisiä! Oon niille varmaan jotai pohjasakkaa, ruokalan täti tai jotain muuta en ymmärrä mut ne ei oo kohteliaita.

Isälleni kun valitin vittuilevista helsinkiläis nuorukaisista, se sano et niistä tulee johtajia. Kiva et johtajil ei oo käytöstapoja.... :(

Vierailija
72/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tulee mieleen kaksi tyyppiä työpaikalta:

1) järjetön pätijä ja kiipijä. Kommentoi joka asiaa tärkeilevällä äänensävyllä vaikkei mitään ymmärtäisikään, ja esitetyt lisäkysymykset nostattavat muissa vain syvää myötähäpeää. Kielikin tuppaa herkästi vaihtumaan brittienglanniksi (tosi on 🙄)

2) IT-osaston yhteyshenkilö, joka rrakastaa yli kaiken termejä "tiedon louhiminen", "tietoallas" "tiedolla johtaminen" jne. Puhuu mielellään pitkiä puheenvuoroja aina palavereissa. Siinä voi sitten pelata hevonpaskabingoa häntä kuunnellessa.

Vierailija
73/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palstakaan tuskin olisi niin suosittu ellei ihmisillä olisi ihan inhimillisenä ominaisuutenaan muista ihmisistä ärsyyntyminen.

Vierailija
74/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää ihan vaan yhden tyypin tapa hymyillä ja hihitellä aina kun näen sen jossain. Tai siis... Kuulostan paskalta tyypiltä mutta sillä on aina sellainen tosi typerä hymy naamalla ja en vaan jotenkin kestä. En ole koskaan kuullut sen sanovan oikein mitään järkevää. Meillä on paljon yhteisiä kavereita ja nähdään usein tapahtumissa mutta jotenkin toi ihminen herättää mussa raivoa, ilman mitään tän parempaa syytä.

Vierailija
75/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpas masentava ketju. Ikävää, että pelkästä olemuksesta vedetään noin paljon tulkintoja siitä millainen ihminen on luonteeltaan. Mitäs pitäisitte minusta?

-En katso silmiin, tai jos katson niin jotenkin "oudosti", katseeni saattaa myös vaellella. En katso, koska en kerta kaikkiaan pysty. 

-ulkoasuni on hyvin siisti ja konservatiivinen, se on mun tyyli

-en osaa tehdä aloitetta tai tulla ryhmään vaan tönötän sitten yksin vaikka tuntitolkulla, en myöskään havaitse aina ihan pienistä vinkeistä että keskustelu on päättymässä

-saatan puhua toisten päälle enkä innostuessani aina huomaa jos muut kyllästyvät

-minulla sattuu olemaan todella laaja yleistieto, joskus on tulkittu että yritän päteä tai nolata muita

-selitän usein omista jutuistani, ja minun voi olla vaikea keskittyä montaa hetkeä muuhun keskusteluun

-olen luonnostani ilmeetön

-en kunnioita titteleitä vaan persoonia, saatan olla suorapuheinen vaikka se olisi oman etuni vastaista, jos tarve näyttää niin vaativan

-suorapuheisuuteen liittyy, että en välttämättä tunnista asioita joista ei saisi puhua, se joskus häiritsee ihmisiä vaikken puhu aiheesta mitenkään ilkeästi, arvostele tms.

Olen aspergerhenkilö ja jokainen sosiaalinen tilanne muiden kuin vanhojen tuttujen kanssa on kuin hammaslääkärireissu: vaikka on miten tuttu paikka ja puudutus keksitty, niin jossain vaiheessa sattuu kuitenkin...

Yritän ajatella että pohjimmiltani olen mukava ja että minulla on myös sosiaalisia vahvuuksia jotka tulevat esiin kun ja jos ihmiset pääsevät yli ensivaikutelmasta. Tämän ketjun perusteella siinä esteessä onkin ylittämistä.

T:palsta-asperger

Minusta kirjoitat itsestäsi kivasti ja kuulostat siltä että olet hyvin sinut "omituisuuksiesi" kanssa ja se on hieno juttu. Ilmeettömyys ja ettet pysty katsomaan muita silmiin saattaa olla muista ehkä hieman pelottavaa voisin kuvitella

Vierailija
76/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuksennuolijat ärsyttää. Työpaikoilla ja oppilaitoksissa näitä näkee valitettavan usein.

Vierailija
77/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.

Ärtymiskynnykseni hössöttämistä kohtaan on vuosien varrella kasvanut niin isoksi (kiitos jo edesmenneen mummini) etten kertakaikkiaan enää "siedä" sitä.

Ihan esimerkkinä, ajan työkseni linja-autoa: vakio asiakas heilauttaa kättään pysäytyksen merkiksi vain kysyäkseen, että tuleehan se toinen auto perästä. (Kyllä, niinkuin joka luojan päivä!!!) En enää pysäytä autoa turhaan tän hössöttäjän kohalla ellei siis joku jää pois tai tuu kyytiin. En osannu olla sille enää ystävällinen (asiakas raukka, varmaan joku yksinkertainenkin ja minä vaan naama rutussa kaahaan ohi ja suunnilleen karjun ikkunasta, että kyllä se tulee niinku aina ennenkin). Ja toisekseen mistä vatusta minä tietäisin että onko se auto mennytkin rikki eikä tulekaan kun ei ole mitään "odotas yhdistän toiseen autoon" palvelua. Noh kutsun näitä myös varmistuksen varmistelijoiksi. Ärsyttää.

Eräässä tutussani huomaan hössötyksen ilmenevän siten, että haluaa olla joka paikassa ihan liian hyvissä ajoin ennen sovittua aikaa. Itse pärjään kyllä jos tulen paikalle juuri sovittuna hetkenä mutta hössöttäjähän on siinä vaiheessa laittanut minulle jo kaksi paniikkiviestiä, että missä oot, ootko tulossa. Ihan kerran vaan ärsytti se perää kyselemine nii paljo et jätinkii kokonaa menemättä. Yleensä osaan hillitä itteni.

Oon kamala tiiän :(

Vierailija
78/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä palstakaan tuskin olisi niin suosittu ellei ihmisillä olisi ihan inhimillisenä ominaisuutenaan muista ihmisistä ärsyyntyminen.

Onhan kusipäisyys ja psykopatiakin " inhimillistä" vaan mutta pitäisiköhän se työnteon kuulua sinne ihan omaan päähän näilläkin etteivät julistele tuota " inhimillisyyttään" tuollaisena julki?

Vierailija
79/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tervettä ihmistä eivät ärsytä toiset ihmiset vaan enemmänkin asiat. Henkilöön ei saa koskaan mennä.

Vierailija
80/236 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ärsyttää jos toisella on suu väärinpäin, myös viheltely, purkan mässyttäminen suu auki, röyhtäily julkisesti ym on noloa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme