#MeToo-kampanja tavallisen miehen perspektiivistä
Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.
Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.
Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.
Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.
m30
Kommentit (368)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika huvittavaa, että vanhat kantturat muistelee häirintänä jotain alakoulussa tapahtunutta pusikon itsensäpaljastelijaa. Ihan kuin sillä olis mitään merkitystä mihinkään suuntaan.
Joo, hirveä kimitys kun sormi hipaissut jostain tai sanottu jotain. Mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v ja en oo mitää huudellu tai uhriutunu. Olen siis mies itsekkin.
Eli sut on käytännössä raiskattu. Ei se tee naisten kokemuksista yhtään sen helpompia, että joskus pojille ja miehillekkin käy noin. Olen todella pahoillani puolestasi.
Kuuletko koskaan, että joku puhuu meistä miehistä tai pojista mitään? Puhuuko kukaan meidän kokemasta tuskasta mitään? Mies ei voi puhua tällaisesta kenellekkään, koska on menettänyt kasvonsa ja miehisyytensä. Jopa mun oma mieli sanoo mulle, että olen ''cocksucker'' ja nauraa.
Koska meidän kulttuurissa on vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä, naisetkaan eivät saisi puhua siitä? On naisten vika, että miehet vaikenevat tuskastaan?
Kulttuurissamme vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä? :DFemakot miesvihassaan nykyään muusta puhukaan! Mistä hyvänä esimerkkinä tämäkin vihakampanja.
Seksuaalinen häirintä on toki ajankohtainen ongelma, mutta vain sen määritelmän suhteen. Nythän seksuaalista häirintää voi periaatteessa olla mikä tahansa käytös, minkä henkilö subjektiivisesti päättää sellaiseksi kokea. Ihan määritelmällisestikin näin. Moni mies onkin tämän myötä saatu kiipeliin.
Mielikuva, että joka nurkan takana olisi naisia kähmiviä käpäliä on pelkkää feministien fantasiaa. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, kuten kaikki hyvin tiedämme. Naisiin kohdistuva ahdistelu ja väkivalta on kulttuurissamme nimenomaan erityisen tuomittavaa, joten jo se osaltaan takaa tällaisten tekojen marginaalisuuden.
Miesvihaa tunnen todellakin kaikkia ahdistelijoita kohtaan, he ovat sen ansainneet. Tunnen vihaa myös kaltaisiasi vähättelijöitä kohtaan, sillä te yritätte syyllistää uhrin. Oletan, että olet mies? Kuinka voi olla mahdollista että sinä miehenä tiedät todellisuuden, jota naiset saavat kokea? Sama kuin minä naisena väittäisin tietäväni miltä tuntuu olla mies. On se kumma, että sinun mielestäsi näitä ahdistavia tekoja on vain marginaalinen määrä, kun jo tässä ketjussa on esitetty kymmeniä kokemuksia. Käy lukemassa tuolta toisesta ketjusta lisää. Vaikka mitäpä se auttaa, sinunlaisellasi ihmisperseellä on niillekin kokemuksille selitys; "se on vain femakkojen miesvihaa". Muuhun et kykene. Paitsi ehkä oikeuttamaan oman ahdistelusi omassa pikku päässäsi.
Olet kuvottava.
Pari höyryävää akkaa massapostittaa (fantasioitaan?) jollain roskafoorumilla.
Faktat on ja pysyy, seksuaalinen ahdistelu ja rikokset ovat tilastojenkin valossa marginaali-ilmiö. Enkä jaksa uskoa, että kyse olisi mistään vaikenemisen kulttuurista, sillä kaikki naisiin kohdistuva ei-toivottu fyysinen (ja verbaalinen) toiminta on kulttuurissamme vahvasti tuomittavaa. Seksuaalista häirintää on viime vuosikymmenien ajan suorastaan etsimällä etsitty ja hakemalla haettu erääseen ideologiaan hurahtaneiden toimesta. Ei ole alkuunkaan uskottavaa että nyt yhtäkkiä yhden somekampanjan myötä joku muka pinnan alla piiloteltu todellisuus pulpahtaisi pintaan.
Haista paska. Ja voin sanoa, etten sano tätä kevyesti. Mutta sinä et saa meitä lannistamaan. Päin vastoin. Nyt minäkin myönsin julkisesti, että minua on ahdisteltu, vaikka sitä ennen pelkäsin. Mutta minä haluan tyttärelleni tai ainakin tyttärentyttärelleni paremman maailman.
Vierailija kirjoitti:
ap on vain valkoritari joka hakee seksiä sillä "paremmalla" tavalla
Ei se nyt mitään seksiä tällä hae, vaan kalastelee naisten kehuja kuin koiranpentu. Eikä siinä mitään, kukin tavallaan, mutta minusta tämä valkoritarointi on ehkä vähän noloa silloin, kun se tehdään nimettömänä ja kasvottomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".
Aloittaja ei taida oikein ymmärtää mitä se ahdistelu on.
Sittemmin vaihdoin työpaikkaa eikä vastaavaa ongelmaa enää ole.
Ikävä esimerkki siitä, että joustava ja ahkera ei kannata olla, tai ainakaan odottaa siitä mitään hyvää. Toinen mahdollinen palkka olisi ollut täys ignooraus ja itsestäänselvyytenä pitäminen. Ei nyt liity aiheeseen, mutta älkää siskot ja veljet olko naiiveja työmaailmassa.
Olen sittemmin edennyt kansainvälisen yrityksen johtoryhmään (mikä vaati muuttoa ulkomaille) ja tienaan nettona kolminkertaisesti mieheeni nähden. Tiedän kyllä mitä teen ja tiesin jo tuolloin. Ei ehkä kannata viisastella kuitenkaan, jos ei tiedä.
Halusin hyvän uran, siksi aloitin sen rakentamisen 20 vuotiaana ja opiskelin tutkinnot illassa. Nyt olen 31 vuotta.
Kun aloitin, minua mitätöitiin säännöllisesti ahdistelemalla. Ihmettelin noita alapeukkuja tuolla, ilmeisesti siis teidän mielestä esimies saa antaa naisen rinnoille isoon ääneen arvosanan ? Ja tarttua kiinni takapuoleen. Sellainen vanhempi ylipainoinen ällöttävä mies. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Firman bileissäkin lähes joka kerta joku tarrasi kiinni yhtäkkiä rintoihin esimerkiksi. Todella kuvottavaa toimintaa.
Jos mies olisi ollut samassa palaverissa tekemässä niitä ehostuksia, häntä olisi taatusti kuunneltu eikä keskitytty siihen, että onko hyvät tissit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä naisena olen nähnyt, miten nuori mies jolla on nätti naama ja söpö hymy saa herkemmin anteeksi ahdistelun ja persepuristelut kaikenikäisiltä naisilta, ja naiset reagoivat törkeisiinkin lähentymisiin kuin imarteluna jos ahdistelija on oikein söötti. Jos mies on ruma, niin naiset tuohtuvat ja loukkaantuvat verisesti ja ilmeisesti kokevat ahdistelun pahempana. Ei tämä ole mikään yleinen sääntö, mutta yöelämässä valitettavasti olen nähnyt tuota paljon. Siksi tämä kampanja tuntuu hiukan kaksinaismoralistiselta. On vain hämmentävää kun naiset ilmoittautuvat somessa vihaisina kun heitä on ahdisteltu, ja samat naiset ovat joskus olleet tyytyväisiä eikä mitään valittamista ole ollut, jos ahdistelija onkin ollut ulkonäöltään korkeatasoinen. Anteeksi kanssasisarille, mutta tuossa on selkeä ristiriita.
Varmasti on näin, koska eihän se aina ole epätoivottua, jos hyvännäköinen mies lähentelee, mutta se on toki aina epätoivottua ja loukkaavaa, jos ruma mies lähentelee. Saattaa ruman miehen näkökulmasta katsottuna olla vähän epäreilua, ehkä katkeroittavaakin.
Jos sinä ruma mies vedät 12v lasten ahdistelusta puhumisesta tämän johtopäätöksen, olet niin kuvottavaa saastaa, ettei ketään kiinnosta miten epäreilua sinusta on, ettet pääse lasta raiskaamaan.
"Hyvien miesten pitäisi pelastaa (heikot) naiset pahoilta miehiltä."
Voi jeesus mikä tyyppi sä olet, ap. :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.
Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.
Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.
Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.
m30
Minä taas miehenä luulen, että sinä et ole ihan kärryillä siitä, että naiset suhtautuu tähän(kin) asiaan äärimmäisen ristiriitaisesti, epäsuorasti ja epäloogisesti.
no ainakin tämän metoo-tägin alla viesti on ollut aika selkeä ja koskettaa monia naisia, eli ilmiön laajuus tuli ainakin itselleni yllätyksenä.
ap
Joo mutta älä katso mitä he sanoo vaan miten he toimivat oikeassa elämässä
annatko jonkun esimerkin?
ap
Tässä hiljattain puristin kahtakin eri naista perseestä tanssilattialla. He reagoivat aluksi kuten voi normaalijärjellä olettaakin: kääntyivät minua kohti vihaisina ja antoivat minun kuulla kunniansa. Vastaukseksi tuijotin heitä vaan silmiin ja hymyilin.
Sen jälkeen siirrytäänkin naisen mielen syvimpiin arvoituksiin. Toinen näistä häirityistä alkoi heti oikein provosoimaan, esimerkiksi heiluttelemaan näyttävästi pitkiä hiuksiaan niin että ne "vahingossa" osuivat minuun ja muutenkin söpöilemään siinä edessäni kaikin mahdollisin tavoin. Vielä myöhemmin hän palasi siihen ihan lähettyvilleni vaikka tilaa olisi kyllä tanssilattialla ollut vaikka millä mitalla.
Tämä toinen oli vielä selvempi tapaus. Hän palasi myöhemmin tanssimaan ihan eteeni, metrin päähän eikä lähtenyt kulumallakaan. Lopuksi, ennen kuin hän lähti kotiin (?) hän tuli vielä seisoskelemaan hetkeksi eteeni, asenteella "no sano nyt jotain mulle".
Miksi he toimivat näin ristiriitaisesti?
Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli.
Ziisus sä olet urpå. Sun pään sisällä taitaa olla aika synkkää. Oletko koskaan raiskannut ketään?
No mitä mieltä olet sitten noista naisista? Oliko hekin urpoja?
Miten heidän olisi mielestäsi pitänyt käyttäytyä? Pelätä ja välttelä sinua julkisessa tilassa koko loppuilta, koska sinä päätit koskea heihin seksuaalisella tavalla pyytämättä? Ainoastaan omassa häiriintyneessä mielessäsi tuollainen "haastaminen" oli kutsu johonkin, eikä pelkkää v*ttuuntumista.
Ymmärsit kyllä itsekin oikein hyvin kuvauksestani, ettei ollut kyse siitä että he päättivät olla "rohkeita, itsenäisiä naisia jotka eivät osoita pelkoa". Vaan ihan vaan siitä, että he sen jälkeen oikein janosivat huomiotani.
Eli mielestäsi heidän olisi pitänyt pelätä? Tuo on sinun vahvasti subjektiivinen tulkintasi, ja epäilenpä etteivät nämä naiset joko edes tiedostaneet läsnäoloasi tai sitten päättivät käyttäytyä niin kuin olisivat muutenkin, sinusta huolimatta. Eteen asettuminen ja tuijottamalla haastaminen kertoo kyllä useimmiten ärsytyksestä ja suuttumuksesta, ainakin useimpien mielestä. Jostain syystähän et kummankaan naisen kanssa läheisempään kanssakäymiseen päätynyt, joten noita päänsisäisiä kuvitelmiasi sinun on hankala todeksi todistaa.
Tämä nainen ei kylläkään tuijottanut minua vaan seisoi hetken siinä edessä minuun päin suuntautuneena mutta katsoen kuitenkin ohi (seinään). Tuo "eivät huomanneet läsnäoloani" on niin ristiriitainen ehdotus että et taida uskoa itsekään noihin teorioihisi.
Ihanko oikeasti oletat että heidän olisi kuulunut olla täydessä baarissa (ainakin yrittäessään viettää hauskaa iltaa) kokoajan tietoinen juuri sinun liikkeistäsi? Itse olet keskittynyt ilmeisesti heitä seuraamaan, muttei se että puristit heitä perseestä tee sinusta maailmankaikkueden keskusta heille. Hyvin häiriintynyttä ajattelua. Varsinkin jos ja kun joku seisoo hetken edessäsi katsoen seinään, näet siinä(kin) provosointia.
Suosittelen terapiaa.
OK, unohdetaan hetkeksi huomasivatko he minua vai eivät. Mitä mieltä olet näistä väittämistä:
"Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli."
Toisin sanoen, eikö jännämies käyttäydy juuri noin? Itsekin olet varmaan nauranut täällä kilttimiehelle, etkö olekin?
No en todellakaan ole nauranut kenellekään kuvitteelliselle tai todelliselle "kilttimiehelle". Normaalit naiset eivät reagoi positiivisesti fyysiseen ahdisteluun, se on sinun päässäsi. Piste.
Ihmiset haluavat yleisesti ottaen mahdollisimman tasapainoisen ihmisuhteen, ja molemmat sukupuolet haluavat tulla kunnioitetuiksi, kuulluiksi ja mahdollisimman ymmärretyiksi kumppaninsa taholta.
Muulla tavoin sitä rohkeutta ja muita -positiivisia- ominaisuuksia voi yrittää osoittaa, ja se varmasti auttaaneekin pariutumisessa. Röhkeys, itsekeskeisyys kaikessa maailman tarkastelussa ja toisen arkikokemuksen yläpuolelle asettuminen eivät ole positiivisia ominaisuuksia juuri kenenkään mielestä, varsinkaan parisuhdemielessä.
Vai niin. Minun aistini taas sanovat, että (tiettyyn rajaan asti) röyhkeät, itsekkäät ja aggressiiviset käyttäytymismallit lisäävät miehen kiinnostavuutta naisten silmissä. Taidan uskoa omiin silmiini enemmän kuin siihen mitä juuri kirjoitit.
No miten se on toiminut tähän asti? Perseestä puristelemiasi naisia on oven takana jonoksi asti vai joko olet onnellisesti parisuhteessa?
Ihan hyvin on toiminut. Toissapäivänä olin taas treffeillä nuoren naisen kanssa jolle olen lähettänyt niin törkeitä luolamieshenkisiä viestejä että itseänikin järkyttää.
Pääset siis treffeille ja siihen se jääkin, ja joku tuijottaa ohitsesi baarissa. Score.
Niin no sitä ennen tämä nainen oli luonani katsomassa elokuvaa, jonka aikana milloin milläkin tekosyyllä hiplailin häntä. Jälkikäteen hän laittoi vihaisen viestin jossa syytti minua häirinnästä ja siitä etten edes pyytänyt anteeksi. En tietenkään pyytänyt eikä se näyttänyt näitäkään treffejä estävän. Se anteeksipyyntö luultavasti olisi estänyt.
Ehkä hän halusi sen anteeksipyynnön kasvokkain, koska loukkasit häntä lisää puhelimessa? Et kerro mitä ns treffeillä tapahtui.
Tulkitset kaikkea niin erikoisesta näkökulmasta että vaikea normi-ihmisen ymmärtää, ja jätänkin kommentoinnin tähän (ennen kuin kerrot että nainen on näillä treffeiksi kutsumillasi kuitenkin ristiriitaisesti heiluttelut vihjailevasti ja kutsuvasti hiuksiaan).
Vierailija kirjoitti:
"Hyvien miesten pitäisi pelastaa (heikot) naiset pahoilta miehiltä."
Voi jeesus mikä tyyppi sä olet, ap. :DD
Joo pelasta naiset mitkä ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa. Aivan varmasti pelastan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puru kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin puhutaan naisten tavasta potkia miehiä munille?
Perustapa kuule somekamppis. Kaikki miehet, joita nainen on provosoimattanne, uhkaamattanne ja ahdistelemattanne potkinut munille, kirjoittakaa päivitykseenne 'Nii muaki'. Tuu sitte tänne ämpäröimään ku on vaikka 10 miljoonaa uhria kasassa.
Ei miesten ongelmien nostamine yleiseen tietoisuuteen ole yhtä helpooa, koska sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin siten, että ongelmistaan kertova mies nähdään "ruikuttajana" ja "ulisijana" ja "vinkujana" ja mitä kaikkia sanoja tälläkin palstalla miehistä käytetään. Miehet on kasvatettu siihen, että tunteita ei saa näyttää eikä saa valittaa tai muuten on vain "mies" eikä Mies, niin onko se sitten oikeastaan ihme, että miehet vaikenevat ongelmistaan. Eivät edes lääkärissä käy, joten mistään somekampanjasta on vielä ainakaan toistaiseksi turha haavellakaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö miehillä olisi ongelmia.
Sori, mut nuorena miehenä pakko todeta, että tämä kommentti on kuin jostain 70-luvulta (??) itse syntynyt 95 ja kyllä miehet voi näyttää tunteitaan "nykyään" :D tai sitten tämä on joku sukupolvijuttu. Isä ei kehtää mennä lääkäriin ja en tajua sitä. Miksi vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla? osaa etuaankin vastaan
On se osittain sukupolvijuttukin, mutta eivät nuoret miehet vieläkään puhu ongelmistaan ja käy lääkärissä yhtä paljon kuin nuoret naiset, ja vielä tänä päivänäkin armeijan käymättömään mieheen suhtadutaan eri tavalla kuin armeijan käymättömään mieheen. Pitää myös ymmärtää se, että sun kokemus sun elinpiireistä ei vastaa jokaisen muun miehen kokemusta. Helsinkiläiseen hipsteriperheeseen syntyvä poika on ehkä eri asemassa tässä suhteessa kuin vanhoilliseen lapualaisperheeseen syntyvä.
Vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla juurikin siksi, että he ovat kasvaneet kulttuurissa, jossa sitä maskuliinisuutta on pitänyt korostaa välillä väärissäkin asioissa ja väärällä tavalla.
Tämä. Ei tulis mieleenkään soittaa johonkin itkulinjalle, että ''mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v'' tai mennä höpöttämään jollekkin tädille tästä paikanpäälle. Sama juttu jos on jotain kipuja kehossa niin hammasta purren ne kestetään. Tikattavat haavat putsaantuu kaatamalla alkoholia haavaan ja ilmastointiteipillä sitomalla.
1920 luku just called, they want your attitude back. Mikä tämä "hammasta purren" -puhe oikeen on nykyaikana :D Itseäni vaan naurattaa. Jos on kipuja, mene lääkäriin, jos on huolia, puhu niistä. Miten tällaiset itsestäänselvyydet on noin vaikeita jumalauta aikuisille miehille :D
m95
ps. kun teidän sukupolvi potkaisee tyhjää, niin maailma on aika lailla parempi paikka. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".
Ikävä esimerkki siitä, että joustava ja ahkera ei kannata olla, tai ainakaan odottaa siitä mitään hyvää. Toinen mahdollinen palkka olisi ollut täys ignooraus ja itsestäänselvyytenä pitäminen. Ei nyt liity aiheeseen, mutta älkää siskot ja veljet olko naiiveja työmaailmassa.
Olen sittemmin edennyt kansainvälisen yrityksen johtoryhmään (mikä vaati muuttoa ulkomaille) ja tienaan nettona kolminkertaisesti mieheeni nähden. Tiedän kyllä mitä teen ja tiesin jo tuolloin. Ei ehkä kannata viisastella kuitenkaan, jos ei tiedä.
Halusin hyvän uran, siksi aloitin sen rakentamisen 20 vuotiaana ja opiskelin tutkinnot illassa. Nyt olen 31 vuotta.
Kun aloitin, minua mitätöitiin säännöllisesti ahdistelemalla. Ihmettelin noita alapeukkuja tuolla, ilmeisesti siis teidän mielestä esimies saa antaa naisen rinnoille isoon ääneen arvosanan ? Ja tarttua kiinni takapuoleen. Sellainen vanhempi ylipainoinen ällöttävä mies. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Firman bileissäkin lähes joka kerta joku tarrasi kiinni yhtäkkiä rintoihin esimerkiksi. Todella kuvottavaa toimintaa.
Jos mies olisi ollut samassa palaverissa tekemässä niitä ehostuksia, häntä olisi taatusti kuunneltu eikä keskitytty siihen, että onko hyvät tissit.
Tuo satuilusi alkaa olla jo väsynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyllä naisena olen nähnyt, miten nuori mies jolla on nätti naama ja söpö hymy saa herkemmin anteeksi ahdistelun ja persepuristelut kaikenikäisiltä naisilta, ja naiset reagoivat törkeisiinkin lähentymisiin kuin imarteluna jos ahdistelija on oikein söötti. Jos mies on ruma, niin naiset tuohtuvat ja loukkaantuvat verisesti ja ilmeisesti kokevat ahdistelun pahempana. Ei tämä ole mikään yleinen sääntö, mutta yöelämässä valitettavasti olen nähnyt tuota paljon. Siksi tämä kampanja tuntuu hiukan kaksinaismoralistiselta. On vain hämmentävää kun naiset ilmoittautuvat somessa vihaisina kun heitä on ahdisteltu, ja samat naiset ovat joskus olleet tyytyväisiä eikä mitään valittamista ole ollut, jos ahdistelija onkin ollut ulkonäöltään korkeatasoinen. Anteeksi kanssasisarille, mutta tuossa on selkeä ristiriita.
Varmasti on näin, koska eihän se aina ole epätoivottua, jos hyvännäköinen mies lähentelee, mutta se on toki aina epätoivottua ja loukkaavaa, jos ruma mies lähentelee. Saattaa ruman miehen näkökulmasta katsottuna olla vähän epäreilua, ehkä katkeroittavaakin.
Jos sinä ruma mies vedät 12v lasten ahdistelusta puhumisesta tämän johtopäätöksen, olet niin kuvottavaa saastaa, ettei ketään kiinnosta miten epäreilua sinusta on, ettet pääse lasta raiskaamaan.
Täysin asiaton kommentti, mutta osoittaa hyvin miten helposti mies leimataan pedofiiliksi ja raiskaajaksi. Tämä on iso ongelma, jossa miehet ovat uhreja ja naiset tekijöitä.
Tuossa lainaamassasi viestissä puhuttiin yöelämästä (ja aiempi kirjoittaja sani vielä, että ei ole kyseessä mikään sääntö), joten tuo henkilötasolle alentuminen lastenraiskaaja-höpötyksineen oli älytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo satuilusi alkaa olla jo väsynyttä.
Mitä saat tuosta naisten mitätöimisen yrittämisestä. Aika säälittävää taitaa olla elämäsi.
Ehkä olisi helpompi listata kaikki ne henkilöt jotka eivät ole kokeneet ahdistelua. Tai rajata mitä tuolla ahdistelulla oikeastaan tarkoitetaan. Varmaan jokainen mies ja nainen on kokenut jonkinasteista ahdistelua elämänsä aikana, vaikkapa vemppareita lapsena metsässä, tai ratikassa kännisen älämölöä ja/tai lääppimistä, tai vaikka ihan telkkarista yllättäen nähny jotain. Noista omakohtaisista esimerkeistä en voi todeta kuin että "mitä sitten"? Vakavammat tapaukset sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m30
Minä taas miehenä luulen, että sinä et ole ihan kärryillä siitä, että naiset suhtautuu tähän(kin) asiaan äärimmäisen ristiriitaisesti, epäsuorasti ja epäloogisesti.
no ainakin tämän metoo-tägin alla viesti on ollut aika selkeä ja koskettaa monia naisia, eli ilmiön laajuus tuli ainakin itselleni yllätyksenä.
ap
ap
Tässä hiljattain puristin kahtakin eri naista perseestä tanssilattialla. He reagoivat aluksi kuten voi normaalijärjellä olettaakin: kääntyivät minua kohti vihaisina ja antoivat minun kuulla kunniansa. Vastaukseksi tuijotin heitä vaan silmiin ja hymyilin.
Sen jälkeen siirrytäänkin naisen mielen syvimpiin arvoituksiin. Toinen näistä häirityistä alkoi heti oikein provosoimaan, esimerkiksi heiluttelemaan näyttävästi pitkiä hiuksiaan niin että ne "vahingossa" osuivat minuun ja muutenkin söpöilemään siinä edessäni kaikin mahdollisin tavoin. Vielä myöhemmin hän palasi siihen ihan lähettyvilleni vaikka tilaa olisi kyllä tanssilattialla ollut vaikka millä mitalla.
Tämä toinen oli vielä selvempi tapaus. Hän palasi myöhemmin tanssimaan ihan eteeni, metrin päähän eikä lähtenyt kulumallakaan. Lopuksi, ennen kuin hän lähti kotiin (?) hän tuli vielä seisoskelemaan hetkeksi eteeni, asenteella "no sano nyt jotain mulle".
Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli.
Ziisus sä olet urpå. Sun pään sisällä taitaa olla aika synkkää. Oletko koskaan raiskannut ketään?
Miten heidän olisi mielestäsi pitänyt käyttäytyä? Pelätä ja välttelä sinua julkisessa tilassa koko loppuilta, koska sinä päätit koskea heihin seksuaalisella tavalla pyytämättä? Ainoastaan omassa häiriintyneessä mielessäsi tuollainen "haastaminen" oli kutsu johonkin, eikä pelkkää v*ttuuntumista.
Ymmärsit kyllä itsekin oikein hyvin kuvauksestani, ettei ollut kyse siitä että he päättivät olla "rohkeita, itsenäisiä naisia jotka eivät osoita pelkoa". Vaan ihan vaan siitä, että he sen jälkeen oikein janosivat huomiotani.
Eli mielestäsi heidän olisi pitänyt pelätä? Tuo on sinun vahvasti subjektiivinen tulkintasi, ja epäilenpä etteivät nämä naiset joko edes tiedostaneet läsnäoloasi tai sitten päättivät käyttäytyä niin kuin olisivat muutenkin, sinusta huolimatta. Eteen asettuminen ja tuijottamalla haastaminen kertoo kyllä useimmiten ärsytyksestä ja suuttumuksesta, ainakin useimpien mielestä. Jostain syystähän et kummankaan naisen kanssa läheisempään kanssakäymiseen päätynyt, joten noita päänsisäisiä kuvitelmiasi sinun on hankala todeksi todistaa.
Tämä nainen ei kylläkään tuijottanut minua vaan seisoi hetken siinä edessä minuun päin suuntautuneena mutta katsoen kuitenkin ohi (seinään). Tuo "eivät huomanneet läsnäoloani" on niin ristiriitainen ehdotus että et taida uskoa itsekään noihin teorioihisi.
Ihanko oikeasti oletat että heidän olisi kuulunut olla täydessä baarissa (ainakin yrittäessään viettää hauskaa iltaa) kokoajan tietoinen juuri sinun liikkeistäsi? Itse olet keskittynyt ilmeisesti heitä seuraamaan, muttei se että puristit heitä perseestä tee sinusta maailmankaikkueden keskusta heille. Hyvin häiriintynyttä ajattelua. Varsinkin jos ja kun joku seisoo hetken edessäsi katsoen seinään, näet siinä(kin) provosointia.
Suosittelen terapiaa.
OK, unohdetaan hetkeksi huomasivatko he minua vai eivät. Mitä mieltä olet näistä väittämistä:
"Ensinnäkin, osoitin suoraa kiinnostusta juuri heitä kohtaan. Toisekseen, otin riskin ongelmista lähestymällä heitä tällä tavalla joka todisti heille että olen joko tosi kiinnostunut heistä tai sitten jollain tavalla rohkea. Kolmanneksi, en hätkähtänyt lainkaan heidän vihaisesta suhtautumisestaan, mistä sain varmasti plussaa, sillä useimmat (ellei kaikki) naiset haluaa miehen, joka on suhteessa dominoiva osapuoli."
Toisin sanoen, eikö jännämies käyttäydy juuri noin? Itsekin olet varmaan nauranut täällä kilttimiehelle, etkö olekin?
No en todellakaan ole nauranut kenellekään kuvitteelliselle tai todelliselle "kilttimiehelle". Normaalit naiset eivät reagoi positiivisesti fyysiseen ahdisteluun, se on sinun päässäsi. Piste.
Ihmiset haluavat yleisesti ottaen mahdollisimman tasapainoisen ihmisuhteen, ja molemmat sukupuolet haluavat tulla kunnioitetuiksi, kuulluiksi ja mahdollisimman ymmärretyiksi kumppaninsa taholta.
Muulla tavoin sitä rohkeutta ja muita -positiivisia- ominaisuuksia voi yrittää osoittaa, ja se varmasti auttaaneekin pariutumisessa. Röhkeys, itsekeskeisyys kaikessa maailman tarkastelussa ja toisen arkikokemuksen yläpuolelle asettuminen eivät ole positiivisia ominaisuuksia juuri kenenkään mielestä, varsinkaan parisuhdemielessä.
Vai niin. Minun aistini taas sanovat, että (tiettyyn rajaan asti) röyhkeät, itsekkäät ja aggressiiviset käyttäytymismallit lisäävät miehen kiinnostavuutta naisten silmissä. Taidan uskoa omiin silmiini enemmän kuin siihen mitä juuri kirjoitit.
No miten se on toiminut tähän asti? Perseestä puristelemiasi naisia on oven takana jonoksi asti vai joko olet onnellisesti parisuhteessa?
Ihan hyvin on toiminut. Toissapäivänä olin taas treffeillä nuoren naisen kanssa jolle olen lähettänyt niin törkeitä luolamieshenkisiä viestejä että itseänikin järkyttää.
Pääset siis treffeille ja siihen se jääkin, ja joku tuijottaa ohitsesi baarissa. Score.
Niin no sitä ennen tämä nainen oli luonani katsomassa elokuvaa, jonka aikana milloin milläkin tekosyyllä hiplailin häntä. Jälkikäteen hän laittoi vihaisen viestin jossa syytti minua häirinnästä ja siitä etten edes pyytänyt anteeksi. En tietenkään pyytänyt eikä se näyttänyt näitäkään treffejä estävän. Se anteeksipyyntö luultavasti olisi estänyt.
Ehkä hän halusi sen anteeksipyynnön kasvokkain, koska loukkasit häntä lisää puhelimessa? Et kerro mitä ns treffeillä tapahtui.
Tulkitset kaikkea niin erikoisesta näkökulmasta että vaikea normi-ihmisen ymmärtää, ja jätänkin kommentoinnin tähän (ennen kuin kerrot että nainen on näillä treffeiksi kutsumillasi kuitenkin ristiriitaisesti heiluttelut vihjailevasti ja kutsuvasti hiuksiaan).
Koska olimme yleisellä paikalla tyydyin välillä nykäisemään häntä hiuksista tai tökkäämään kylkeen. Ei hän edes protestoinut. Erotessamme nappasin hänet otteeseen ja retuutin pari kierrosta ympäri. Kun palasin kotiin hän oli jo käynyt tykkäämässä Facebookissa jostain jutuistani.
Ja olen samaa mieltä että tulkitsen asioita eri tavalla kuin on tapana. Se johtuu siitä, että elämme nykyään täysin patologisessa yhteiskunnassa, jossa teeskentely on suurin hyve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m30
ap
ap
Suosittelen terapiaa.
Koska olimme yleisellä paikalla tyydyin välillä nykäisemään häntä hiuksista tai tökkäämään kylkeen. Ei hän edes protestoinut. Erotessamme nappasin hänet otteeseen ja retuutin pari kierrosta ympäri. Kun palasin kotiin hän oli jo käynyt tykkäämässä Facebookissa jostain jutuistani.
Ja olen samaa mieltä että tulkitsen asioita eri tavalla kuin on tapana. Se johtuu siitä, että elämme nykyään täysin patologisessa yhteiskunnassa, jossa teeskentely on suurin hyve.
No ehkä siinä on sitten vakka löytänyt kantensa. Onnea. Sen sijaan on patologista vetää tästä johtopäätös että suurin osa populaatiosta tykkää siitä että heidän käydään kiinni tanssilattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m30
Minä taas naisena luulen, että sinä luulet ylimielisenä tietäväsi tästä(kin) asiasta kaiken, vaikka sinulla itselläsi ei ole minkäänlaista kosketusta siihen. Kuten miehet yleensäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä kampanjassa sitten tehdään kun kaikki ovat saaneet kerrottua ahdistelusta? Ollaan yhdessä ahdistuneita ja vihaisia kun on saatu kaivettua kaikki pahimmat muistot pintaan? Onko tarkoitus ottaa käyttöön toimintatapoja, joilla ahdistelu saadaan vähenemään?
Kampanjan tarkoitus on nostaa yleiseen tietoisuuteen se miten yleistä tuo on. Ja osoittaa uhreille etteivät he ole yksin.
"Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan."
Melko harhoissa täytyy miehen olla, että kuvittelee olevansa naisen mielestä herkkupala. Just joku päihderiippuvainen ismo, joka 200 kg painolla, ja mätänevillä hampailla tulee lääppimään baaritiskille nuorta tyttöstä. Kyllä meillä naisillakin helposti on tuollainen fantasia, mutta miksi ihmeessä kukaan menisi baaritiskille lääppimään tuntematonta tyyppiä ajatuksena että toteuttaa tämän fantasiat? Ja miksi se ismo kuvittelee että hän on juuri minun fantasiani? Ettei vain ajattelisi kuitenkin että minä olen hänen fantasiansa, ja hänen fantasiansa on ahdistella naisia baaritiskillä. Miksi hän ei ajattele, että hän lähtisi salille, lopettaisi päihteet, ja laittaisi itsensä(ja hampaat) sellaiseen kuosiin että voisi olla jonkun fantasia, jos kerran käy ravintolassakin vain toteuttamaan tuntemattomien ihmisten fantasioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostat kai että se mies joka estoitta kourii naisia on sitä henkisesti sitä tasoa joka myös helposti mottaa toisten asioihin puuttuvaa miestä? Toki jos olet joku traktorin kokoinen lätkäjätkä niin siitä vaan menemään väliin, mutta itse arvostan enemmän omia hampaitani kuin jotain tuntemattoman naisen hetkellistä mielipahaa.
Mies taas spleinaa. Kun naiset kertoo, että valtaosa meistä on kokenut kourintaa, häirintää, asiatonta kommentointia useiden eri miesten taholta, ihan tavallisten miesten, perhetuttujen, opiskelutovereiden, opettajien, ohjaajien, kavereiden, vieraiden, bisnesmiesten jne. jne. jne. taholta, niin mies tulee ja kertoo, että ne miehet on "henkisesti sitä tasoa, joka...". Väärin. Ne ovat todellakin ihan tavallisia miehiä, jotka eivät näe mitään väärää siinä ajatuksessa, että naista siellä baarissa tai kadulla voi kouria ja kommentoida ja ohittaa tilanteen jälleen yhtenä mukavana kohtaamisena, vaikka sille naiselle se olisi kuinka ahdistava ja pelkoa aiheuttava hetki.
Eli ne miehet, jotka kourii ja samalla todennäköisyydellä mielestäsi mottaa väliin puuttujaa, on niitä ihan tavallisia perheenisiä ja futiskavereita. Sitä miehet just ei tajua. Ei ne ole mitään erikoisia ihmisiä, ne on miehiä. Not all men, ja onneksi näin, mutta ihan yhtä iso riski sun on tulla näiden miesten taholta muutenkin motatuksi, jos sitä pelkäät. Eli luultavasti eivät mottaa sua, mutta luultavasti ne silti tarjoilee naisille epätoivottuja lähestymisyrityksiä. Koittakaa tajuta tää.
Ei todellakaan omassa kaveripiirissäni kähmitä eukkoja noinvain. Jos oikeasti "tavalliset ihmiset" tekee sitä, mitä kerroit, niin sitten joko a) valehtelet b)ne ihmiset, joiden ympärillä pyörit, ei ole tavallisia.
Voi nyt vittu kun sun on vaikea käsittää. Ei tietenkään omaan lähipiiriinkään kuulu tällaisia ihmisiä, ihan itse valitsen seurani enkä tietenkään tällaisen insidenssin jälkeen pitäisi ko. ihmistä lähipiirissäni. Mutta JONKUN lähipiirissä ne ovat kuitenkin. Ja osan näistä itseäni ahdistelleista tiedän sen verran, että ihan tavallisia (perheellisiä) miehiä ne on noin ulkoisin puittein arvosteltuna eivätkä todellakaan ole mitään mottaajatyyppiä. Erään sukulaisen miesystävä, autokoulunopettaja ja työpiireistä tuttu (loppuja en tunne, ehkä he sitten ovat niitä aggressiivisia mottajatyyppejä). Teininä yksi sukulaismies kommentoi että rintani ovat kasvaneet. Muistan sen häpeän ikuisesti, vasta aikuisena tajusin, että hänen siinä olisi pitänyt hävetä. Ei hän sitä pitänyt varmaan seksuaalisena häirintänä eikä oikein minään, mutta minä tiedän itse miltä se minusta, kohteesta tuntui, ja edelleen tuntuu. Muiden tapausten sattuessa olen onneksi ollut aikuinen.
Enkä valehtele sanaakaan.
Kuka normaali aikuinen mies muka menee kommentoimaan tuollaista jonkun teinitytön rinnoista? Elänkö kuplassa? Tuo ei ole normaalia käytöstä missään tilanteessa, eikö se nyt ole itsestään selvää.
ap
Ainakin kasvaessani ja ollessani teini 90-luvulla tuo oli ihan arkipäivää. Sukulaissedätkin saattoivat kommentoida että "on tullut tytölle paidantäytettä, hehheh". Vieraat urpot kadulla tietysti vielä asia erikseen. Sieltä saattoi tulla mitä vain.
Onkohan tämä normaalia nykyajan teineille? Heillä some ja kamerakännykät aseena kuitenkin. Sopava itsepäisyys myös, eivätkä ole mielellään alistuvassa asemassa (ei sillä etä kukaan olisi ollut). Ehkä kehitys on ollut positiivista nyt viime vuosikymmenenä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puru kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin puhutaan naisten tavasta potkia miehiä munille?
Perustapa kuule somekamppis. Kaikki miehet, joita nainen on provosoimattanne, uhkaamattanne ja ahdistelemattanne potkinut munille, kirjoittakaa päivitykseenne 'Nii muaki'. Tuu sitte tänne ämpäröimään ku on vaikka 10 miljoonaa uhria kasassa.
Ei miesten ongelmien nostamine yleiseen tietoisuuteen ole yhtä helpooa, koska sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin siten, että ongelmistaan kertova mies nähdään "ruikuttajana" ja "ulisijana" ja "vinkujana" ja mitä kaikkia sanoja tälläkin palstalla miehistä käytetään. Miehet on kasvatettu siihen, että tunteita ei saa näyttää eikä saa valittaa tai muuten on vain "mies" eikä Mies, niin onko se sitten oikeastaan ihme, että miehet vaikenevat ongelmistaan. Eivät edes lääkärissä käy, joten mistään somekampanjasta on vielä ainakaan toistaiseksi turha haavellakaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö miehillä olisi ongelmia.
Sori, mut nuorena miehenä pakko todeta, että tämä kommentti on kuin jostain 70-luvulta (??) itse syntynyt 95 ja kyllä miehet voi näyttää tunteitaan "nykyään" :D tai sitten tämä on joku sukupolvijuttu. Isä ei kehtää mennä lääkäriin ja en tajua sitä. Miksi vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla? osaa etuaankin vastaan
On se osittain sukupolvijuttukin, mutta eivät nuoret miehet vieläkään puhu ongelmistaan ja käy lääkärissä yhtä paljon kuin nuoret naiset, ja vielä tänä päivänäkin armeijan käymättömään mieheen suhtadutaan eri tavalla kuin armeijan käymättömään mieheen. Pitää myös ymmärtää se, että sun kokemus sun elinpiireistä ei vastaa jokaisen muun miehen kokemusta. Helsinkiläiseen hipsteriperheeseen syntyvä poika on ehkä eri asemassa tässä suhteessa kuin vanhoilliseen lapualaisperheeseen syntyvä.
Vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla juurikin siksi, että he ovat kasvaneet kulttuurissa, jossa sitä maskuliinisuutta on pitänyt korostaa välillä väärissäkin asioissa ja väärällä tavalla.
Tämä. Ei tulis mieleenkään soittaa johonkin itkulinjalle, että ''mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v'' tai mennä höpöttämään jollekkin tädille tästä paikanpäälle. Sama juttu jos on jotain kipuja kehossa niin hammasta purren ne kestetään. Tikattavat haavat putsaantuu kaatamalla alkoholia haavaan ja ilmastointiteipillä sitomalla.
1920 luku just called, they want your attitude back. Mikä tämä "hammasta purren" -puhe oikeen on nykyaikana :D Itseäni vaan naurattaa. Jos on kipuja, mene lääkäriin, jos on huolia, puhu niistä. Miten tällaiset itsestäänselvyydet on noin vaikeita jumalauta aikuisille miehille :D
m95
ps. kun teidän sukupolvi potkaisee tyhjää, niin maailma on aika lailla parempi paikka. Sori siitä.
Mä oon sua 4v vanhempi vain.
Joo, oon kasvanut "hipster" ympäristössä ja armeijalle lähinnä naureskellaan, ihan miesten kuin naistenkin tahoilta. Vaikea kuvitella että vaikka sivari olisi jotenkin solvauksen kohde - no ehkä jossain lapualla näin voi olla, mutta toisaalta nuoret muuttavat kasvukeskuksiin, ja arvot täällä on vähän nykyaikaisemmat. Kuka sinne jää, kun ilmapiiri on noin ahdistava.
sama95