Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#MeToo-kampanja tavallisen miehen perspektiivistä

Vierailija
18.10.2017 |

Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.

Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.

Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.

Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.

m30

Kommentit (368)

Vierailija
201/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".

Aloittaja ei taida oikein ymmärtää mitä se ahdistelu on.

Sittemmin vaihdoin työpaikkaa eikä vastaavaa ongelmaa enää ole.

Ikävä esimerkki siitä, että joustava ja ahkera ei kannata olla, tai ainakaan odottaa siitä mitään hyvää. Toinen mahdollinen palkka olisi ollut täys ignooraus ja itsestäänselvyytenä pitäminen. Ei nyt liity aiheeseen, mutta älkää siskot ja veljet olko naiiveja työmaailmassa.

Olen sittemmin edennyt kansainvälisen yrityksen johtoryhmään (mikä vaati muuttoa ulkomaille) ja tienaan nettona kolminkertaisesti mieheeni nähden. Tiedän kyllä mitä teen ja tiesin jo tuolloin. Ei ehkä kannata viisastella kuitenkaan, jos ei tiedä.

Halusin hyvän uran, siksi aloitin sen rakentamisen 20 vuotiaana ja opiskelin tutkinnot illassa. Nyt olen 31 vuotta.

Kun aloitin, minua mitätöitiin säännöllisesti ahdistelemalla. Ihmettelin noita alapeukkuja tuolla, ilmeisesti siis teidän mielestä esimies saa antaa naisen rinnoille isoon ääneen arvosanan ? Ja tarttua kiinni takapuoleen. Sellainen vanhempi ylipainoinen ällöttävä mies. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Firman bileissäkin lähes joka kerta joku tarrasi kiinni yhtäkkiä rintoihin esimerkiksi. Todella kuvottavaa toimintaa.

Jos mies olisi ollut samassa palaverissa tekemässä niitä ehostuksia, häntä olisi taatusti kuunneltu eikä keskitytty siihen, että onko hyvät tissit.

miksi tässä tekstissäsi koet vastenmieliseksi juuri vanhat ja ylipainoiset miehet? Juu, ei meitä tarvitse suvaita kopeloimassa, mutta kun se onkin se nuori ja komea mies, niin silloin ei puhuta ahdistelusta. Tai siis alleviivaan vielä: sinä et tässä kommentissasi näin koe. Tässä kaiketi koko jutun ydin - nuori ja komea ja menestyvä mies voi olla vähän härskimpi, ja se koetaan leikitteleväksi flirtiksi naisten taholta. Mutta annas olla kun onkin vanha ja ylipainoinen, niin menee poliisille.

Jollet oikeasti osaa lukea ihmisiä ja erota leikittelevää flirttiä ahdistelusta, ongelma on sinun. Se että olet vanha ja ylipainoinen valitettavasti tarkoittaa että harvempi nuori kokee suhteen kanssasi mahdollisena, jolloin he voivat kokea jopa flirtin vaivaanuttuvana. Sama koskee naisia- esimiesasema ja seksipuheet alaisille eivät kuulu nykyaikaan. Olisitko itse vain tyytyväinen jos pomosi-  vanhempi nainen jota et koe seksuaalisesti kinnostavana-  aina seurassasi "vitsailsi" seksuaalisväritteisesti? Vai olisitko sitä mieltä ettei se ole asiallista, tai jopa painostavaa, eikä sinun tarvitse sitä sietää?

Vierailija
202/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvien miesten pitäisi pelastaa (heikot) naiset pahoilta miehiltä."

Voi jeesus mikä tyyppi sä olet, ap. :DD

Joo pelasta naiset mitkä ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa. Aivan varmasti pelastan.

tunnistat siis nuo naiset jotka ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa? Vai jätätkö auttamatta tuntemattomia ihmisiä siksi, että haluat kostaa 4 miljardille ihmiselle sen että sattuvat kantamaan samoja kromosomeja kuin joku sinulle lapsuudessa pahaa tehnyt?

En minä usko kostamiseen, minua ei vain kiinnosta, samalla tavalla kuin ketään naista ei ole koskaan kiinnostanut minun asiani ja ongelmani.

Koskaan ikinä ei ole ketään naista kiinnostanut, mitä nyt tässäkin ketjussa useampi suhtautunut myötätunnolla, toivonut sinulle apua ja parempaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin puhutaan naisten tavasta potkia miehiä munille?

Perustapa kuule somekamppis. Kaikki miehet, joita nainen on provosoimattanne, uhkaamattanne ja ahdistelemattanne potkinut munille, kirjoittakaa päivitykseenne 'Nii muaki'. Tuu sitte tänne ämpäröimään ku on vaikka 10 miljoonaa uhria kasassa.

Ei miesten ongelmien nostamine yleiseen tietoisuuteen ole yhtä helpooa, koska sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin siten, että ongelmistaan kertova mies nähdään "ruikuttajana" ja "ulisijana" ja "vinkujana" ja mitä kaikkia sanoja tälläkin palstalla miehistä käytetään. Miehet on kasvatettu siihen, että tunteita ei saa näyttää eikä saa valittaa tai muuten on vain "mies" eikä Mies, niin onko se sitten oikeastaan ihme, että miehet vaikenevat ongelmistaan. Eivät edes lääkärissä käy, joten mistään somekampanjasta on vielä ainakaan toistaiseksi turha haavellakaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö miehillä olisi ongelmia.

Sori, mut nuorena miehenä pakko todeta, että tämä kommentti on kuin jostain 70-luvulta (??) itse syntynyt 95 ja kyllä miehet voi näyttää tunteitaan "nykyään" :D tai sitten tämä on joku sukupolvijuttu. Isä ei kehtää mennä lääkäriin ja en tajua sitä. Miksi vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla? osaa etuaankin vastaan

On se osittain sukupolvijuttukin, mutta eivät nuoret miehet vieläkään puhu ongelmistaan ja käy lääkärissä yhtä paljon kuin nuoret naiset, ja vielä tänä päivänäkin armeijan käymättömään mieheen suhtadutaan eri tavalla kuin armeijan käymättömään mieheen. Pitää myös ymmärtää se, että sun kokemus sun elinpiireistä ei vastaa jokaisen muun miehen kokemusta. Helsinkiläiseen hipsteriperheeseen syntyvä poika on ehkä eri asemassa tässä suhteessa kuin vanhoilliseen lapualaisperheeseen syntyvä.

Vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla juurikin siksi, että he ovat kasvaneet kulttuurissa, jossa sitä maskuliinisuutta on pitänyt korostaa välillä väärissäkin asioissa ja väärällä tavalla.

Tämä. Ei tulis mieleenkään soittaa johonkin itkulinjalle, että ''mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v'' tai mennä höpöttämään jollekkin tädille tästä paikanpäälle. Sama juttu jos on jotain kipuja kehossa niin hammasta purren ne kestetään. Tikattavat haavat putsaantuu kaatamalla alkoholia haavaan ja ilmastointiteipillä sitomalla.

Et kuulosta terveeltä. Kannattaisi harkita sitä tädille höpöttämistä.

Ja siitä minä kiitän teitä muita ihmisiä, kun olette päälleni paskonut.

Eli... sut on hirveällä tavalla raiskattu lapsena. Miehen taholta. Mutta... kaikki on naisten syytä? Mitä mä en nyt tajua?

Koska se henkinen tuska mitä olen kokenut naisten taholta elämäni aikana on pahempaa kuin kullinlutkuttelut lapsena.

Vierailija
204/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu taitaa myös olla melko vahvasti moderoitu haluttuun suuntaan. Nainen vai mies moderaattorina? 

Vierailija
205/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap on vain valkoritari joka hakee seksiä sillä "paremmalla" tavalla

Ei se nyt mitään seksiä tällä hae, vaan kalastelee naisten kehuja kuin koiranpentu. Eikä siinä mitään, kukin tavallaan, mutta minusta tämä valkoritarointi on ehkä vähän noloa silloin, kun se tehdään nimettömänä ja kasvottomana.

Te molemmat olette juuri sellaisia miehiä, joita toivottavasti kukaan nainen ei suostu kumppanikseen ottamaan. Te ajattelette, ettei mies yksinkertaisesti VOI olla samaa mieltä naisten kanssa ja naisten puolella jossain asiassa ilman että taka-ajatuksena on seksin saaminen tai naisilta kehujen saaminen. Se, että ajattelette noin, kertoo teistä paljon. Teidän ajatusmaailmassanne jokainen naisille sanottu mukava asia tai naisiin kohdistunut hyvä teko on vain yritys hyötyä naisesta jotenkin. Nainen on siis hyödyke, ei teidän kanssanne tasavertainen ihminen.

Vierailija
206/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli keskustelun taso noin yleistetysti on tämä:

Naiset: seksuaalinen häirintä on ongelma ja monia naisia on seksuaalisesti häiritty

Miehet: naisten on niin huomionhakuisia että valittavat seksuaalista häirintää, kun liian köyhä/ruma mies kehtaa flirttailla heille baarissa, kehtaavatkin valittaa, kun joillain on todellisia ongelmia

Naiset: listaan tässä useamman tapauksen, joka on ollut aivan muuta kuin flirttailua baarissa, nämä ovat todellisia ongelmia

Miehet: valehtelet ja olet sitäpaitsi lihava ja ruma

Vedät vähän mutkat suoriksi nyt, vaikki ketjun kommentit ovatkin olleet ala-arvoisia ja käsittämättömiäkin joidenkin miesten osalta.

ap

Tahallani kärjistin, mutta kommenttini kattaa laajempaa somessa käytyä keskustelua aiheesta, ei pelkästään tätä ketjua. Tämä on vielä pysynyt hyvin verrattain maltillisena, ja silti ihan samat mielipiteet on täälläkin esitetty moneen kertaa: naiset joko liioittelevat tai valehtelevat puhuessaan seksuaalisesta häirinnästä, eikä siitä ylipäänsä pitäisi puhua, koska toisilla on vielä huonommin.

No ei ole kyllä ollut maltillista kommentointia aivan kokonaan, vaan suorastaan törkeää. Somessa törkyä piisaa, mutta se, että samaa tapahtuu ihan arkielämässä on itselleni yllättävää. Miksei näitä häiriköitä saada kuriin? Mitä mielestäsi se tavallinen mies voisi tehdä, joka kokee moisen törkeäksi ahdisteluksi, (vaikkei se itseen kohdistu)? Miten tehdään ilmapiirin muutos? Toisin sanoen: mitä minä voisin asialle tehdä? Siis mies, joka ei missään tilanteessa hyväksy seksuaalista ahdistelua alkaen perään viheltelystä aina kourimiseen asti?

ap

Vierailija
207/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".

Ikävä esimerkki siitä, että joustava ja ahkera ei kannata olla, tai ainakaan odottaa siitä mitään hyvää. Toinen mahdollinen palkka olisi ollut täys ignooraus ja itsestäänselvyytenä pitäminen. Ei nyt liity aiheeseen, mutta älkää siskot ja veljet olko naiiveja työmaailmassa.

Olen sittemmin edennyt kansainvälisen yrityksen johtoryhmään (mikä vaati muuttoa ulkomaille) ja tienaan nettona kolminkertaisesti mieheeni nähden. Tiedän kyllä mitä teen ja tiesin jo tuolloin. Ei ehkä kannata viisastella kuitenkaan, jos ei tiedä.

Halusin hyvän uran, siksi aloitin sen rakentamisen 20 vuotiaana ja opiskelin tutkinnot illassa. Nyt olen 31 vuotta.

Kun aloitin, minua mitätöitiin säännöllisesti ahdistelemalla. Ihmettelin noita alapeukkuja tuolla, ilmeisesti siis teidän mielestä esimies saa antaa naisen rinnoille isoon ääneen arvosanan ? Ja tarttua kiinni takapuoleen. Sellainen vanhempi ylipainoinen ällöttävä mies. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Firman bileissäkin lähes joka kerta joku tarrasi kiinni yhtäkkiä rintoihin esimerkiksi. Todella kuvottavaa toimintaa.

Jos mies olisi ollut samassa palaverissa tekemässä niitä ehostuksia, häntä olisi taatusti kuunneltu eikä keskitytty siihen, että onko hyvät tissit.

miksi tässä tekstissäsi koet vastenmieliseksi juuri vanhat ja ylipainoiset miehet? Juu, ei meitä tarvitse suvaita kopeloimassa, mutta kun se onkin se nuori ja komea mies, niin silloin ei puhuta ahdistelusta. Tai siis alleviivaan vielä: sinä et tässä kommentissasi näin koe. Tässä kaiketi koko jutun ydin - nuori ja komea ja menestyvä mies voi olla vähän härskimpi, ja se koetaan leikitteleväksi flirtiksi naisten taholta. Mutta annas olla kun onkin vanha ja ylipainoinen, niin menee poliisille.

Entä jos olisikin näin? Miksi naisen pitäisi kokea kaikki tasa-arvoisesti samalla tavalla? Itse kyllä allekirjoitan, että esim. oman ikäiseltä kokee härskinkin jutun useammin huumorina tms. kun taas itseä 30 vuotta vanhemmalta samantyyppinen kommentti voi kuulostaa tosi pelottavalta koska tuon ikäluokan miehet on outoja ja ikänsä puolesta mukamas arvostetummassa asemassa jolle voi tuntua vaikeammalta sanoa vastaan tms. Heidän kommenttejaan on vaikea tulkita flirttailuksikaan, koska miksi mies luulisi että olisin kiinnostunut itseäni huomattavasti vanhemmasta. Niistä jää vain tosi creepy olo. Ja varoittamatta intiimialueelle työnnettyä kättä en kyllä pidä flirttinä minkään ikäiseltä mieheltä.

Tuntuu, että monella on tässä sellainen kuvitelma, että ovat nähneet jonkun komean nuoren heittävän härskiä läppää ja nainen onkin tykännyt. Sitten nämä sivustaseuraajat kuvittelevat että sama pitäisi toimia itsellekin kun menee vaan heittämään saman jutun seuraavalle vastaantulijalle out of the blue. Ei mietitä että luultavasti äskeinenkään mies ei uinut suoriltaan jonkun tuntemattoman liiveihin vaan tilannetta oli pohjustettu jollain muulla tavalla, juttelemalla aikaisemmin tai silmäpelillä tms.

Vierailija
208/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, että vanhat kantturat muistelee häirintänä jotain alakoulussa tapahtunutta pusikon itsensäpaljastelijaa. Ihan kuin sillä olis mitään merkitystä mihinkään suuntaan.

Joo, hirveä kimitys kun sormi hipaissut jostain tai sanottu jotain. Mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v ja en oo mitää huudellu tai uhriutunu. Olen siis mies itsekkin.

Eli sut on käytännössä raiskattu. Ei se tee naisten kokemuksista yhtään sen helpompia, että joskus pojille ja miehillekkin käy noin. Olen todella pahoillani puolestasi.

Kuuletko koskaan, että joku puhuu meistä miehistä tai pojista mitään? Puhuuko kukaan meidän kokemasta tuskasta mitään? Mies ei voi puhua tällaisesta kenellekkään, koska on menettänyt kasvonsa ja miehisyytensä. Jopa mun oma mieli sanoo mulle, että olen ''cocksucker'' ja nauraa.

Koska meidän kulttuurissa on vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä, naisetkaan eivät saisi puhua siitä? On naisten vika, että miehet vaikenevat tuskastaan?

Kulttuurissamme vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä? :DFemakot miesvihassaan nykyään muusta puhukaan! Mistä hyvänä esimerkkinä tämäkin vihakampanja.

Seksuaalinen häirintä on toki ajankohtainen ongelma, mutta vain sen määritelmän suhteen. Nythän seksuaalista häirintää voi periaatteessa olla mikä tahansa käytös, minkä henkilö subjektiivisesti päättää sellaiseksi kokea. Ihan määritelmällisestikin näin. Moni mies onkin tämän myötä saatu kiipeliin.

Mielikuva, että joka nurkan takana olisi naisia kähmiviä käpäliä on pelkkää feministien fantasiaa. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, kuten kaikki hyvin tiedämme. Naisiin kohdistuva ahdistelu ja väkivalta on kulttuurissamme nimenomaan erityisen tuomittavaa, joten jo se osaltaan takaa tällaisten tekojen marginaalisuuden.

Miesvihaa tunnen todellakin kaikkia ahdistelijoita kohtaan, he ovat sen ansainneet. Tunnen vihaa myös kaltaisiasi vähättelijöitä kohtaan, sillä te yritätte syyllistää uhrin. Oletan, että olet mies? Kuinka voi olla mahdollista että sinä miehenä tiedät todellisuuden, jota naiset saavat kokea? Sama kuin minä naisena väittäisin tietäväni miltä tuntuu olla mies. On se kumma, että sinun mielestäsi näitä ahdistavia tekoja on vain marginaalinen määrä, kun jo tässä ketjussa on esitetty kymmeniä kokemuksia. Käy lukemassa tuolta toisesta ketjusta lisää. Vaikka mitäpä se auttaa, sinunlaisellasi ihmisperseellä on niillekin kokemuksille selitys; "se on vain femakkojen miesvihaa". Muuhun et kykene. Paitsi ehkä oikeuttamaan oman ahdistelusi omassa pikku päässäsi.

Olet kuvottava.

Pari höyryävää akkaa massapostittaa (fantasioitaan?) jollain roskafoorumilla. 

Faktat on ja pysyy, seksuaalinen ahdistelu ja rikokset ovat tilastojenkin valossa marginaali-ilmiö. Enkä jaksa uskoa, että kyse olisi mistään vaikenemisen kulttuurista, sillä kaikki naisiin kohdistuva ei-toivottu fyysinen (ja verbaalinen) toiminta on kulttuurissamme vahvasti tuomittavaa. Seksuaalista häirintää on viime vuosikymmenien ajan suorastaan etsimällä etsitty ja hakemalla haettu erääseen ideologiaan hurahtaneiden toimesta. Ei ole alkuunkaan uskottavaa että nyt yhtäkkiä yhden somekampanjan myötä joku muka pinnan alla piiloteltu todellisuus pulpahtaisi pintaan.

Haista paska. Ja voin sanoa, etten sano tätä kevyesti. Mutta sinä et saa meitä lannistamaan. Päin vastoin. Nyt minäkin myönsin julkisesti, että minua on ahdisteltu, vaikka sitä ennen pelkäsin. Mutta minä haluan tyttärelleni tai ainakin tyttärentyttärelleni paremman maailman.

Nuuh. 

Tämä eräs vaikutusvaltainen ideologia pitää kyllä huolen siitä, että tytöt ja naiset nousevat korkealla jalustallaan aina vain korkeammalle.

Toivottavasti nousemme tuollaisten paskapäiden yli, korkealle ja kovaa huutaen. Ethän sinä ole edes mies. Pelkkää saastaa. Ja saasta saa nyt kuulla kunniansa.

Vierailija
209/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin puhutaan naisten tavasta potkia miehiä munille?

Perustapa kuule somekamppis. Kaikki miehet, joita nainen on provosoimattanne, uhkaamattanne ja ahdistelemattanne potkinut munille, kirjoittakaa päivitykseenne 'Nii muaki'. Tuu sitte tänne ämpäröimään ku on vaikka 10 miljoonaa uhria kasassa.

Ei miesten ongelmien nostamine yleiseen tietoisuuteen ole yhtä helpooa, koska sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin siten, että ongelmistaan kertova mies nähdään "ruikuttajana" ja "ulisijana" ja "vinkujana" ja mitä kaikkia sanoja tälläkin palstalla miehistä käytetään. Miehet on kasvatettu siihen, että tunteita ei saa näyttää eikä saa valittaa tai muuten on vain "mies" eikä Mies, niin onko se sitten oikeastaan ihme, että miehet vaikenevat ongelmistaan. Eivät edes lääkärissä käy, joten mistään somekampanjasta on vielä ainakaan toistaiseksi turha haavellakaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö miehillä olisi ongelmia.

Sori, mut nuorena miehenä pakko todeta, että tämä kommentti on kuin jostain 70-luvulta (??) itse syntynyt 95 ja kyllä miehet voi näyttää tunteitaan "nykyään" :D tai sitten tämä on joku sukupolvijuttu. Isä ei kehtää mennä lääkäriin ja en tajua sitä. Miksi vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla? osaa etuaankin vastaan

On se osittain sukupolvijuttukin, mutta eivät nuoret miehet vieläkään puhu ongelmistaan ja käy lääkärissä yhtä paljon kuin nuoret naiset, ja vielä tänä päivänäkin armeijan käymättömään mieheen suhtadutaan eri tavalla kuin armeijan käymättömään mieheen. Pitää myös ymmärtää se, että sun kokemus sun elinpiireistä ei vastaa jokaisen muun miehen kokemusta. Helsinkiläiseen hipsteriperheeseen syntyvä poika on ehkä eri asemassa tässä suhteessa kuin vanhoilliseen lapualaisperheeseen syntyvä.

Vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla juurikin siksi, että he ovat kasvaneet kulttuurissa, jossa sitä maskuliinisuutta on pitänyt korostaa välillä väärissäkin asioissa ja väärällä tavalla.

Tämä. Ei tulis mieleenkään soittaa johonkin itkulinjalle, että ''mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v'' tai mennä höpöttämään jollekkin tädille tästä paikanpäälle. Sama juttu jos on jotain kipuja kehossa niin hammasta purren ne kestetään. Tikattavat haavat putsaantuu kaatamalla alkoholia haavaan ja ilmastointiteipillä sitomalla.

Et kuulosta terveeltä. Kannattaisi harkita sitä tädille höpöttämistä.

Ja siitä minä kiitän teitä muita ihmisiä, kun olette päälleni paskonut.

Eli... sut on hirveällä tavalla raiskattu lapsena. Miehen taholta. Mutta... kaikki on naisten syytä? Mitä mä en nyt tajua?

Koska se henkinen tuska mitä olen kokenut naisten taholta elämäni aikana on pahempaa kuin kullinlutkuttelut lapsena.

Mitä ihmettä ne naiset on sulle tehneet?

Vierailija
210/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, että vanhat kantturat muistelee häirintänä jotain alakoulussa tapahtunutta pusikon itsensäpaljastelijaa. Ihan kuin sillä olis mitään merkitystä mihinkään suuntaan.

Joo, hirveä kimitys kun sormi hipaissut jostain tai sanottu jotain. Mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v ja en oo mitää huudellu tai uhriutunu. Olen siis mies itsekkin.

Eli sut on käytännössä raiskattu. Ei se tee naisten kokemuksista yhtään sen helpompia, että joskus pojille ja miehillekkin käy noin. Olen todella pahoillani puolestasi.

Kuuletko koskaan, että joku puhuu meistä miehistä tai pojista mitään? Puhuuko kukaan meidän kokemasta tuskasta mitään? Mies ei voi puhua tällaisesta kenellekkään, koska on menettänyt kasvonsa ja miehisyytensä. Jopa mun oma mieli sanoo mulle, että olen ''cocksucker'' ja nauraa.

Koska meidän kulttuurissa on vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä, naisetkaan eivät saisi puhua siitä? On naisten vika, että miehet vaikenevat tuskastaan?

Kulttuurissamme vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä? :DFemakot miesvihassaan nykyään muusta puhukaan! Mistä hyvänä esimerkkinä tämäkin vihakampanja.

Seksuaalinen häirintä on toki ajankohtainen ongelma, mutta vain sen määritelmän suhteen. Nythän seksuaalista häirintää voi periaatteessa olla mikä tahansa käytös, minkä henkilö subjektiivisesti päättää sellaiseksi kokea. Ihan määritelmällisestikin näin. Moni mies onkin tämän myötä saatu kiipeliin.

Mielikuva, että joka nurkan takana olisi naisia kähmiviä käpäliä on pelkkää feministien fantasiaa. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, kuten kaikki hyvin tiedämme. Naisiin kohdistuva ahdistelu ja väkivalta on kulttuurissamme nimenomaan erityisen tuomittavaa, joten jo se osaltaan takaa tällaisten tekojen marginaalisuuden.

Miesvihaa tunnen todellakin kaikkia ahdistelijoita kohtaan, he ovat sen ansainneet. Tunnen vihaa myös kaltaisiasi vähättelijöitä kohtaan, sillä te yritätte syyllistää uhrin. Oletan, että olet mies? Kuinka voi olla mahdollista että sinä miehenä tiedät todellisuuden, jota naiset saavat kokea? Sama kuin minä naisena väittäisin tietäväni miltä tuntuu olla mies. On se kumma, että sinun mielestäsi näitä ahdistavia tekoja on vain marginaalinen määrä, kun jo tässä ketjussa on esitetty kymmeniä kokemuksia. Käy lukemassa tuolta toisesta ketjusta lisää. Vaikka mitäpä se auttaa, sinunlaisellasi ihmisperseellä on niillekin kokemuksille selitys; "se on vain femakkojen miesvihaa". Muuhun et kykene. Paitsi ehkä oikeuttamaan oman ahdistelusi omassa pikku päässäsi.

Olet kuvottava.

Faktat on ja pysyy, seksuaalinen ahdistelu ja rikokset ovat tilastojenkin valossa marginaali-ilmiö. Enkä jaksa uskoa, että kyse olisi mistään vaikenemisen kulttuurista, sillä kaikki naisiin kohdistuva ei-toivottu fyysinen (ja verbaalinen) toiminta on kulttuurissamme vahvasti tuomittavaa. Seksuaalista häirintää on viime vuosikymmenien ajan suorastaan etsimällä etsitty ja hakemalla haettu erääseen ideologiaan hurahtaneiden toimesta. Ei ole alkuunkaan uskottavaa että nyt yhtäkkiä yhden somekampanjan myötä joku muka pinnan alla piiloteltu todellisuus pulpahtaisi pintaan.

Haista paska. Ja voin sanoa, etten sano tätä kevyesti. Mutta sinä et saa meitä lannistamaan. Päin vastoin. Nyt minäkin myönsin julkisesti, että minua on ahdisteltu, vaikka sitä ennen pelkäsin. Mutta minä haluan tyttärelleni tai ainakin tyttärentyttärelleni paremman maailman.

Nuuh. 

Tämä eräs vaikutusvaltainen ideologia pitää kyllä huolen siitä, että tytöt ja naiset nousevat korkealla jalustallaan aina vain korkeammalle.

Toivottavasti nousemme tuollaisten paskapäiden yli, korkealle ja kovaa huutaen. Ethän sinä ole edes mies. Pelkkää saastaa. Ja saasta saa nyt kuulla kunniansa.

Koitahan käyttäytyä kuin aikuinen. Vaikka se onkin nykyään naiselta liikaa vaadittu.

Vierailija
211/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olisikin näin? Miksi naisen pitäisi kokea kaikki tasa-arvoisesti samalla tavalla? Itse kyllä allekirjoitan, että esim. oman ikäiseltä kokee härskinkin jutun useammin huumorina tms. kun taas itseä 30 vuotta vanhemmalta samantyyppinen kommentti voi kuulostaa tosi pelottavalta koska tuon ikäluokan miehet on outoja ja ikänsä puolesta mukamas arvostetummassa asemassa jolle voi tuntua vaikeammalta sanoa vastaan tms. Heidän kommenttejaan on vaikea tulkita flirttailuksikaan, koska miksi mies luulisi että olisin kiinnostunut itseäni huomattavasti vanhemmasta. Niistä jää vain tosi creepy olo. Ja varoittamatta intiimialueelle työnnettyä kättä en kyllä pidä flirttinä minkään ikäiseltä mieheltä.

Tuntuu, että monella on tässä sellainen kuvitelma, että ovat nähneet jonkun komean nuoren heittävän härskiä läppää ja nainen onkin tykännyt. Sitten nämä sivustaseuraajat kuvittelevat että sama pitäisi toimia itsellekin kun menee vaan heittämään saman jutun seuraavalle vastaantulijalle out of the blue. Ei mietitä että luultavasti äskeinenkään mies ei uinut suoriltaan jonkun tuntemattoman liiveihin vaan tilannetta oli pohjustettu jollain muulla tavalla, juttelemalla aikaisemmin tai silmäpelillä tms.

Niin tai sitten eivät hyväksy sitä ettei se että nainenkin on joskus seksuaalisesti kiinnostunut jostakin miehestä (kauhua) tarkoita sitä että hänen täytyy olla yhtä kiinnostunut kaikista kynnelle kykenevistä = jopa lupa käydä iholle. Me too todellakin.

Vierailija
212/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset: seksuaalinen häirintä on ongelma ja monia naisia on seksuaalisesti häiritty

Miehet: naisten on niin huomionhakuisia että valittavat seksuaalista häirintää, kun liian köyhä/ruma mies kehtaa flirttailla heille baarissa, kehtaavatkin valittaa, kun joillain on todellisia ongelmia

Naiset: listaan tässä useamman tapauksen, joka on ollut aivan muuta kuin flirttailua baarissa, nämä ovat todellisia ongelmia

Vedät vähän mutkat suoriksi nyt, vaikki ketjun kommentit ovatkin olleet ala-arvoisia ja käsittämättömiäkin joidenkin miesten osalta.

ap

Puhukaa asiasta miesporukoissa! Mä luulen ettei ahdistelijat tajua että muut miehet tuomitsee ne eikä hyväksy käytöstä. Ne luulee olevansa "kovia panomiehiä".

Tahallani kärjistin, mutta kommenttini kattaa laajempaa somessa käytyä keskustelua aiheesta, ei pelkästään tätä ketjua. Tämä on vielä pysynyt hyvin verrattain maltillisena, ja silti ihan samat mielipiteet on täälläkin esitetty moneen kertaa: naiset joko liioittelevat tai valehtelevat puhuessaan seksuaalisesta häirinnästä, eikä siitä ylipäänsä pitäisi puhua, koska toisilla on vielä huonommin.

No ei ole kyllä ollut maltillista kommentointia aivan kokonaan, vaan suorastaan törkeää. Somessa törkyä piisaa, mutta se, että samaa tapahtuu ihan arkielämässä on itselleni yllättävää. Miksei näitä häiriköitä saada kuriin? Mitä mielestäsi se tavallinen mies voisi tehdä, joka kokee moisen törkeäksi ahdisteluksi, (vaikkei se itseen kohdistu)? Miten tehdään ilmapiirin muutos? Toisin sanoen: mitä minä voisin asialle tehdä? Siis mies, joka ei missään tilanteessa hyväksy seksuaalista ahdistelua alkaen perään viheltelystä aina kourimiseen asti?

ap

Vierailija
213/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ongelmaa on varmasti se, että toinen sukupuoli kokee saavansa aivan liian paljon huomiota ja toinen liian vähän. Minua kopeloitiin oikein kunnolla takapuolesta pari kuukautta sitten erään viikonlopun taksijonossa hieman vanhemman ja selvästi humaltuneen naisen toimesta. Tätä ennen hän oli kehunut takkiani johon vastasin nopeasti hymyillen 'kiitos'.

Vaikka olen pyrkinyt kohtelemaan kaikkia tapaamiani ihmisiä kunnioittavasti ja ystävällisesti niin en ole oikeastaan koko elämäni aikana kuullut itsestäni juuri mitään positiivista muiden sanomana ja naiset eivät ole koskaan kiinnittäneet mitään huomiota minuun. Ymmärrän kyllä hyvin, että en ole ulkoisesti mikään kaikkein näyttävin ja en siis todellakaan syytä naisia tästä "huomion puutteesta" millään tavoin.

Pakko myös myöntää, että vaikka hyvin tiedostin tuon taksijonokäytöksen olevan täysin asiatonta, niin silti se sai minut paremmalle mielelle ja ajattelemaan, että ehkäpä minä en sittenkään ole täysin näkymätön. Melko surullistahan tämä tietenkin on, mutta jossain tapauksissa tyypillisesti epämiellyttävä huomiokin voidaan kokea miellyttäväksi.

M36

Vierailija
214/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Puhukaa asiasta miesporukoissa! Mä luulen ettei ahdistelijat tajua että muut miehet tuomitsee ne eikä hyväksy käytöstä. Ne luulee olevansa "kovia panomiehiä".

Vierailija
215/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Luin juuri täältä eräästä keskustelusta siitä, että miehillä on joku "kaverikoodi". En ota kantaa siihen, onko näin, mutta sen pointti oli suunnilleen se, että miesten välisistä jutuista ei puhuta naisille. Olisiko siihen "koodiin" mahdollista sisällyttää se, että naisia aletaan kunnioittamaan ihmisinä? Että kaveriporukassa ei puhuta naisista pillunkantotelineinä, arvostella perseitä, tissejä tai muuten vertailla ulkonäköä ja naureta typerästi kuin esimurkkuikäiset kollit? Isät voisivat opettaa poikiansa ja muutkin miehet valistaa kaveriporukoitansa siitä, että tämä ahdistelu ja arvostelu ei nyt vaan oikeasti ole OK? Että ainakin nuorten tyttöjen annetaan kasvaa rauhassa. Me vanhemmat naiset osaamme jo puolustaa itseämme, valitettavasti kuitenkin sen kokemuksen tuoman pakon vuoksi. Emme silti toivo näitä kokemuksia tyttärillemme.

N48

Vierailija
216/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kuvottava.

Nuuh. 

Koitahan käyttäytyä kuin aikuinen. Vaikka se onkin nykyään naiselta liikaa vaadittu.

Olen 48-vuotias nainen. Ensimmäiset seksuaaliset häirintäni ovat ajalta, kun olin 7-vuotias. Kiivaimmillaan niitä oli 12-30-vuotiaana. Vasta nyt olen päässyt rauhaan. Valitettavasti tyttäreni ahdistelut alkoivat jo 14-vuotiaana. Hän on nyt 17. Mitäpä luulet, saako hän elää rauhassa, vailla näitä seksistisiä sikailuja? Epäilen, koska joukossamme on kaltaisiasi idiootteja. Lopeta jo.

Vierailija
217/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein se ahdistelu alkaa lasten kourimisella. Tyypillinen ikä joutua ahdistelun uhriksi on 12-16v. Sillä ei ole mitään tekemistä yökerhojen ja ehdottelujen kanssa.

Itse 16 v kesätöissä esimies tarrasi leikkimielisesti rinnoista. Sellaista on nuoren naisen elämä. Enkä puhunut koskaan kenellekään. Ja häpesin.

Niinpä. Itse muistan yhden tapauksen kun olin juuri 12 vuotias...kaupungilla joku ehkä hieman humalainen keski-ikäinen ukko tuli kadulla vastaan ja sanoi kauniiksi tytöksi tms., ja vaihtoi puolta tullen suoraan kohti. Säikähdin ihan hirveästi ja pistin juoksuksi. Jalat tärisi pitkään tuon jälkeen. Eli kokemus oli todella pelottava, varsinkin kun pelkäsin humalaisia.

Toinen tapaus (jatkui vuosia) oli viulunsoitonopettajani. Lähemmäs kuusikymppinen, jotenkin boheemi ukko. Hän oli epäsiisti ja haisi pahalle. Minulle hajuherkkänä oli piinaavaa se, että hän halusi halailla vähän väliä ja taputteli pyllylle, sekä opettaessaan teki sen hyvin usein kirjaimellisesti kädestäpitäen. Jouduin ikäänkuin seisomaan hänen sylissään hänen istuessaan takanani.

Näistä kummastakaan tapauksesta en pitkään aikaan tajunnut kyseessä olevan seksuaalisen häirinnän. En tiedä mitä sen sitten kuvittelin olevan mutta jotain hyvin hyvin epämiellyttävää jokatapauksessa.

Myöhemmin häirintä muuttuikin sitten pyllyn ja tissien puristeluksi ja huuteluksi ym., mistä seksuaalinen sävy ei jäänyt epäselväksi. Edelleen se on inhottavaa ja monta kertaa pelottavaa.

Musertavaa ajatella että myös pienet tyttöni joutuvat varmaankin kohtaamaan tällaista tulevaisuudessa, kun en voi kaikkialla olla huolehtimassa heistä. :.(

Vierailija
218/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei sun tarvikkaan tehdä mitääm, kuhan vaan jatkat tuolla asenteella, niin pesää tulee ovista ja ikkunoista

Vierailija
219/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

ap

Ei sun tarvikkaan tehdä mitääm, kuhan vaan jatkat tuolla asenteella, niin pesää tulee ovista ja ikkunoista

Ei jumalauta, millä sut sais tajuamaan että noi sun jutut on pelkästään noloja? Ymmärrätkö? Kukaan yli 15-vuotias ei oo millänsäkään. Lopeta.

Vierailija
220/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Eivät kaikki naiset tietenkään liioittele, mutta osa epäilemättä liioittelee. Ja kun koko homman uskottavuus lepää naisten yksipuolisen kertomuksen varassa, niin tästä seuraa se, että ilmiöstä tulee paisuteltu. En tiedä onko se hyvä vai huono asia, toivottavasti siitä seuraa hyvää ja häirintä vähenee.