Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

#MeToo-kampanja tavallisen miehen perspektiivistä

Vierailija
18.10.2017 |

Melko silmiäavaavaa lukea näitä #metoo-kommentteja. Seksuaalinen häirintä Ilmiönä on laaja ja surullinen.

Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan.

Eli siis osa miehistä ei pysty samaistumaan tilanteeseen millään tavalla, kun itse jopa toivovat pääsevänsä vastaavanlaiseen tilanteeseen.

Olen törmännyt ainakin yhteen selkeään takamuksen puristetutapaukseen baarissa, enkä puuttunut asiaan, vaikka nainen oli selkeästi hämillään. Harmittaa jälkikäteen, olisi pitänyt mennä sanomaan sille miehelle että anna olla viimeinen kerta. Tässä meidän tavallisten miesten tulisi aina mennä tilanteeseen ja tarjota apua tai vähintään näyttää sille ahdistelijalle kaapin paikka ja opettaa, miten naisia kuuluu kohdella.

m30

Kommentit (368)

Vierailija
181/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa, että vanhat kantturat muistelee häirintänä jotain alakoulussa tapahtunutta pusikon itsensäpaljastelijaa. Ihan kuin sillä olis mitään merkitystä mihinkään suuntaan.

Joo, hirveä kimitys kun sormi hipaissut jostain tai sanottu jotain. Mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v ja en oo mitää huudellu tai uhriutunu. Olen siis mies itsekkin.

Eli sut on käytännössä raiskattu. Ei se tee naisten kokemuksista yhtään sen helpompia, että joskus pojille ja miehillekkin käy noin. Olen todella pahoillani puolestasi.

Kuuletko koskaan, että joku puhuu meistä miehistä tai pojista mitään? Puhuuko kukaan meidän kokemasta tuskasta mitään? Mies ei voi puhua tällaisesta kenellekkään, koska on menettänyt kasvonsa ja miehisyytensä. Jopa mun oma mieli sanoo mulle, että olen ''cocksucker'' ja nauraa.

Koska meidän kulttuurissa on vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä, naisetkaan eivät saisi puhua siitä? On naisten vika, että miehet vaikenevat tuskastaan?

Kulttuurissamme vaikea puhua seksuaalisesta häirinnästä? :DFemakot miesvihassaan nykyään muusta puhukaan! Mistä hyvänä esimerkkinä tämäkin vihakampanja.

Seksuaalinen häirintä on toki ajankohtainen ongelma, mutta vain sen määritelmän suhteen. Nythän seksuaalista häirintää voi periaatteessa olla mikä tahansa käytös, minkä henkilö subjektiivisesti päättää sellaiseksi kokea. Ihan määritelmällisestikin näin. Moni mies onkin tämän myötä saatu kiipeliin.

Mielikuva, että joka nurkan takana olisi naisia kähmiviä käpäliä on pelkkää feministien fantasiaa. Todellisuuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä, kuten kaikki hyvin tiedämme. Naisiin kohdistuva ahdistelu ja väkivalta on kulttuurissamme nimenomaan erityisen tuomittavaa, joten jo se osaltaan takaa tällaisten tekojen marginaalisuuden.

Miesvihaa tunnen todellakin kaikkia ahdistelijoita kohtaan, he ovat sen ansainneet. Tunnen vihaa myös kaltaisiasi vähättelijöitä kohtaan, sillä te yritätte syyllistää uhrin. Oletan, että olet mies? Kuinka voi olla mahdollista että sinä miehenä tiedät todellisuuden, jota naiset saavat kokea? Sama kuin minä naisena väittäisin tietäväni miltä tuntuu olla mies. On se kumma, että sinun mielestäsi näitä ahdistavia tekoja on vain marginaalinen määrä, kun jo tässä ketjussa on esitetty kymmeniä kokemuksia. Käy lukemassa tuolta toisesta ketjusta lisää. Vaikka mitäpä se auttaa, sinunlaisellasi ihmisperseellä on niillekin kokemuksille selitys; "se on vain femakkojen miesvihaa". Muuhun et kykene. Paitsi ehkä oikeuttamaan oman ahdistelusi omassa pikku päässäsi.

Olet kuvottava.

Pari höyryävää akkaa massapostittaa (fantasioitaan?) jollain roskafoorumilla. 

Faktat on ja pysyy, seksuaalinen ahdistelu ja rikokset ovat tilastojenkin valossa marginaali-ilmiö. Enkä jaksa uskoa, että kyse olisi mistään vaikenemisen kulttuurista, sillä kaikki naisiin kohdistuva ei-toivottu fyysinen (ja verbaalinen) toiminta on kulttuurissamme vahvasti tuomittavaa. Seksuaalista häirintää on viime vuosikymmenien ajan suorastaan etsimällä etsitty ja hakemalla haettu erääseen ideologiaan hurahtaneiden toimesta. Ei ole alkuunkaan uskottavaa että nyt yhtäkkiä yhden somekampanjan myötä joku muka pinnan alla piiloteltu todellisuus pulpahtaisi pintaan.

Haista paska. Ja voin sanoa, etten sano tätä kevyesti. Mutta sinä et saa meitä lannistamaan. Päin vastoin. Nyt minäkin myönsin julkisesti, että minua on ahdisteltu, vaikka sitä ennen pelkäsin. Mutta minä haluan tyttärelleni tai ainakin tyttärentyttärelleni paremman maailman.

Nuuh. 

Tämä eräs vaikutusvaltainen ideologia pitää kyllä huolen siitä, että tytöt ja naiset nousevat korkealla jalustallaan aina vain korkeammalle.

Vierailija
182/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli keskustelun taso noin yleistetysti on tämä:

Naiset: seksuaalinen häirintä on ongelma ja monia naisia on seksuaalisesti häiritty

Miehet: naisten on niin huomionhakuisia että valittavat seksuaalista häirintää, kun liian köyhä/ruma mies kehtaa flirttailla heille baarissa, kehtaavatkin valittaa, kun joillain on todellisia ongelmia

Naiset: listaan tässä useamman tapauksen, joka on ollut aivan muuta kuin flirttailua baarissa, nämä ovat todellisia ongelmia

Miehet: valehtelet ja olet sitäpaitsi lihava ja ruma

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joskus joutunut ison miehen kourimaksi ratikassa. Mies oli sen verran pitkä ja tanakka ettei kukaan halunnut tulla apuun, niin jouduin itse mukiloimaan miehen (siis oikeasti jouduin potkimaan ja tönimään kyynärpäillä että pääsin irti) ja poistumaan nopeasti paikalta. Ainoa joka auttoi vähäsen, oli erittäin vanha mies joka juuri ja juuri pysyi pystyssä. Hän meni minun ja miehen väliin niin, että kerkesin ratikasta pois eikä mies pystynyt seuraamaan.

Paniikkihan siinä iski, enkä tavallaan voi olla vihainen siitä ettei kukaan (vanhusta lukuunottamatta) uskaltanut puuttua asiaan... Mutta tuosta jäi ihan kamalan paha mieli. Monta päivää tapahtuman jälkeen olin vieläkin sen verran hajalla, etten uskaltanut päästää edes omaa poikaystävää lähelle.

Mietin usein, että ymmärtääkö monet miehet, miten ahdistelu oikeasti vaikuttaa psyykkeeseen?

Vierailija
184/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minä luulen et monesti kyse saattaa olla siitä, että jotkut miehet ei lainkaan ymmärrä koko hommaa, vaan kun heidän oma fantasia on istahtaa baarijakkaralle, tilata bisse ja odotella, että joku muikkeli tulisi vähän ehdottelemaan, että mikäs herkkupala se siinä ja vähän vielä lääppisi. Sille voisi antaa pakit ja vartin päästä tulisi joku toinen. Sitten illan mittaan valitsee sen hoteimman ja lähtee sen kanssa pan*maan."

Melko harhoissa täytyy miehen olla, että kuvittelee olevansa naisen mielestä herkkupala. Just joku päihderiippuvainen ismo, joka 200 kg painolla, ja mätänevillä hampailla tulee lääppimään baaritiskille nuorta tyttöstä. Kyllä meillä naisillakin helposti on tuollainen fantasia, mutta miksi ihmeessä kukaan menisi baaritiskille lääppimään tuntematonta tyyppiä ajatuksena että toteuttaa tämän fantasiat? Ja miksi se ismo kuvittelee että hän on juuri minun fantasiani? Ettei vain ajattelisi kuitenkin että minä olen hänen fantasiansa, ja hänen fantasiansa on ahdistella naisia baaritiskillä. Miksi hän ei ajattele, että hän lähtisi salille, lopettaisi päihteet, ja laittaisi itsensä(ja hampaat) sellaiseen kuosiin että voisi olla jonkun fantasia, jos kerran käy ravintolassakin vain toteuttamaan tuntemattomien ihmisten fantasioita?

lueppa uudestaan tuo aloitus...

Vierailija
185/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin ihan hullu keskustelu! Suomalainen mies valittaa, kun pitäisi opetella flirttailemaan (niinkuin muukin maailma) eikä voikaan enää pokata naisia tarraamalla suoraan alapäähän ja tisseihin kiinni. Onpa outoa ja hirveää! Pitäisi jutella naiselle? Ei tule onnistumaan.

Ei ole niin vaikeaa todellakaan ettei voi opetella joten asennevaimmaiset olkoot ilman. Koska onhan se hirveä Alfa, joka osaa puhua naisille niinkuin normaaleille ihmiselle kun nämä kilttimiehet puhuvat ihan eri tavalla naisille kuin miehille.. kuka sellaista haluaa? ei kukaan.

Vierailija
186/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milloin puhutaan naisten tavasta potkia miehiä munille?

Perustapa kuule somekamppis. Kaikki miehet, joita nainen on provosoimattanne, uhkaamattanne ja ahdistelemattanne potkinut munille, kirjoittakaa päivitykseenne 'Nii muaki'. Tuu sitte tänne ämpäröimään ku on vaikka 10 miljoonaa uhria kasassa.

Ei miesten ongelmien nostamine yleiseen tietoisuuteen ole yhtä helpooa, koska sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin siten, että ongelmistaan kertova mies nähdään "ruikuttajana" ja "ulisijana" ja "vinkujana" ja mitä kaikkia sanoja tälläkin palstalla miehistä käytetään. Miehet on kasvatettu siihen, että tunteita ei saa näyttää eikä saa valittaa tai muuten on vain "mies" eikä Mies, niin onko se sitten oikeastaan ihme, että miehet vaikenevat ongelmistaan. Eivät edes lääkärissä käy, joten mistään somekampanjasta on vielä ainakaan toistaiseksi turha haavellakaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö miehillä olisi ongelmia.

Sori, mut nuorena miehenä pakko todeta, että tämä kommentti on kuin jostain 70-luvulta (??) itse syntynyt 95 ja kyllä miehet voi näyttää tunteitaan "nykyään" :D tai sitten tämä on joku sukupolvijuttu. Isä ei kehtää mennä lääkäriin ja en tajua sitä. Miksi vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla? osaa etuaankin vastaan

On se osittain sukupolvijuttukin, mutta eivät nuoret miehet vieläkään puhu ongelmistaan ja käy lääkärissä yhtä paljon kuin nuoret naiset, ja vielä tänä päivänäkin armeijan käymättömään mieheen suhtadutaan eri tavalla kuin armeijan käymättömään mieheen. Pitää myös ymmärtää se, että sun kokemus sun elinpiireistä ei vastaa jokaisen muun miehen kokemusta. Helsinkiläiseen hipsteriperheeseen syntyvä poika on ehkä eri asemassa tässä suhteessa kuin vanhoilliseen lapualaisperheeseen syntyvä.

Vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla juurikin siksi, että he ovat kasvaneet kulttuurissa, jossa sitä maskuliinisuutta on pitänyt korostaa välillä väärissäkin asioissa ja väärällä tavalla.

Tämä. Ei tulis mieleenkään soittaa johonkin itkulinjalle, että ''mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v'' tai mennä höpöttämään jollekkin tädille tästä paikanpäälle. Sama juttu jos on jotain kipuja kehossa niin hammasta purren ne kestetään. Tikattavat haavat putsaantuu kaatamalla alkoholia haavaan ja ilmastointiteipillä sitomalla.

Et kuulosta terveeltä. Kannattaisi harkita sitä tädille höpöttämistä.

Vierailija
187/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostat kai että se mies joka estoitta kourii naisia on sitä henkisesti sitä tasoa joka myös helposti mottaa toisten asioihin puuttuvaa miestä? Toki jos olet joku traktorin kokoinen lätkäjätkä niin siitä vaan menemään väliin, mutta itse arvostan enemmän omia hampaitani kuin jotain tuntemattoman naisen hetkellistä mielipahaa.

Mies taas spleinaa. Kun naiset kertoo, että valtaosa meistä on kokenut kourintaa, häirintää, asiatonta kommentointia useiden eri miesten taholta, ihan tavallisten miesten, perhetuttujen, opiskelutovereiden, opettajien, ohjaajien, kavereiden, vieraiden, bisnesmiesten jne. jne. jne. taholta, niin mies tulee ja kertoo, että ne miehet on "henkisesti sitä tasoa, joka...". Väärin. Ne ovat todellakin ihan tavallisia miehiä, jotka eivät näe mitään väärää siinä ajatuksessa, että naista siellä baarissa tai kadulla voi kouria ja kommentoida ja ohittaa tilanteen jälleen yhtenä mukavana kohtaamisena, vaikka sille naiselle se olisi kuinka ahdistava ja pelkoa aiheuttava hetki.

Eli ne miehet, jotka kourii ja samalla todennäköisyydellä mielestäsi mottaa väliin puuttujaa, on niitä ihan tavallisia perheenisiä ja futiskavereita. Sitä miehet just ei tajua. Ei ne ole mitään erikoisia ihmisiä, ne on miehiä. Not all men, ja onneksi näin, mutta ihan yhtä iso riski sun on tulla näiden miesten taholta muutenkin motatuksi, jos sitä pelkäät. Eli luultavasti eivät mottaa sua, mutta luultavasti ne silti tarjoilee naisille epätoivottuja lähestymisyrityksiä. Koittakaa tajuta tää.

Ei todellakaan omassa kaveripiirissäni kähmitä eukkoja noinvain. Jos oikeasti "tavalliset ihmiset" tekee sitä, mitä kerroit, niin sitten joko a) valehtelet b)ne ihmiset, joiden ympärillä pyörit, ei ole tavallisia.

Voi nyt vittu kun sun on vaikea käsittää. Ei tietenkään omaan lähipiiriinkään kuulu tällaisia ihmisiä, ihan itse valitsen seurani enkä tietenkään tällaisen insidenssin jälkeen pitäisi ko. ihmistä lähipiirissäni.  Mutta JONKUN lähipiirissä ne ovat kuitenkin. Ja osan näistä itseäni ahdistelleista tiedän sen verran, että ihan tavallisia (perheellisiä) miehiä ne on noin ulkoisin puittein arvosteltuna eivätkä todellakaan ole mitään mottaajatyyppiä. Erään sukulaisen miesystävä, autokoulunopettaja ja työpiireistä tuttu (loppuja en tunne, ehkä he sitten ovat niitä aggressiivisia mottajatyyppejä). Teininä yksi sukulaismies kommentoi että rintani ovat kasvaneet. Muistan sen häpeän ikuisesti, vasta aikuisena tajusin, että hänen siinä olisi pitänyt hävetä. Ei hän sitä pitänyt varmaan seksuaalisena häirintänä eikä oikein minään, mutta minä tiedän itse miltä se minusta, kohteesta tuntui, ja edelleen tuntuu. Muiden tapausten sattuessa olen onneksi ollut aikuinen.

Enkä valehtele sanaakaan.

Kuka normaali aikuinen mies muka menee kommentoimaan tuollaista jonkun teinitytön rinnoista? Elänkö kuplassa? Tuo ei ole normaalia käytöstä missään tilanteessa, eikö se nyt ole itsestään selvää.

ap

Ainakin kasvaessani ja ollessani teini 90-luvulla tuo oli ihan arkipäivää. Sukulaissedätkin saattoivat kommentoida että "on tullut tytölle paidantäytettä, hehheh". Vieraat urpot kadulla tietysti vielä asia erikseen. Sieltä saattoi tulla mitä vain.

Onkohan tämä normaalia nykyajan teineille? Heillä some ja kamerakännykät aseena kuitenkin. Sopava itsepäisyys myös, eivätkä ole mielellään alistuvassa asemassa (ei sillä etä kukaan olisi ollut). Ehkä kehitys on ollut positiivista nyt viime vuosikymmenenä?

Just luin seksuaalikasvattajan jutun jossa kerrottiin, että monet esiteini-ikäiset tytöt saavat mulkunkuvia privaviesteinä somepalveluissa päivittäin.

Vierailija
188/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvien miesten pitäisi pelastaa (heikot) naiset pahoilta miehiltä."

Voi jeesus mikä tyyppi sä olet, ap. :DD

Joo pelasta naiset mitkä ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa. Aivan varmasti pelastan.

tunnistat siis nuo naiset jotka ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa? Vai jätätkö auttamatta tuntemattomia ihmisiä siksi, että haluat kostaa 4 miljardille ihmiselle sen että sattuvat kantamaan samoja kromosomeja kuin joku sinulle lapsuudessa pahaa tehnyt?

Vierailija
189/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".

Aloittaja ei taida oikein ymmärtää mitä se ahdistelu on.

Sittemmin vaihdoin työpaikkaa eikä vastaavaa ongelmaa enää ole.

Ikävä esimerkki siitä, että joustava ja ahkera ei kannata olla, tai ainakaan odottaa siitä mitään hyvää. Toinen mahdollinen palkka olisi ollut täys ignooraus ja itsestäänselvyytenä pitäminen. Ei nyt liity aiheeseen, mutta älkää siskot ja veljet olko naiiveja työmaailmassa.

Olen sittemmin edennyt kansainvälisen yrityksen johtoryhmään (mikä vaati muuttoa ulkomaille) ja tienaan nettona kolminkertaisesti mieheeni nähden. Tiedän kyllä mitä teen ja tiesin jo tuolloin. Ei ehkä kannata viisastella kuitenkaan, jos ei tiedä.

Halusin hyvän uran, siksi aloitin sen rakentamisen 20 vuotiaana ja opiskelin tutkinnot illassa. Nyt olen 31 vuotta.

Kun aloitin, minua mitätöitiin säännöllisesti ahdistelemalla. Ihmettelin noita alapeukkuja tuolla, ilmeisesti siis teidän mielestä esimies saa antaa naisen rinnoille isoon ääneen arvosanan ? Ja tarttua kiinni takapuoleen. Sellainen vanhempi ylipainoinen ällöttävä mies. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Firman bileissäkin lähes joka kerta joku tarrasi kiinni yhtäkkiä rintoihin esimerkiksi. Todella kuvottavaa toimintaa.

Jos mies olisi ollut samassa palaverissa tekemässä niitä ehostuksia, häntä olisi taatusti kuunneltu eikä keskitytty siihen, että onko hyvät tissit.

miksi tässä tekstissäsi koet vastenmieliseksi juuri vanhat ja ylipainoiset miehet? Juu, ei meitä tarvitse suvaita kopeloimassa, mutta kun se onkin se nuori ja komea mies, niin silloin ei puhuta ahdistelusta. Tai siis alleviivaan vielä: sinä et tässä kommentissasi näin koe. Tässä kaiketi koko jutun ydin - nuori ja komea ja menestyvä mies voi olla vähän härskimpi, ja se koetaan leikitteleväksi flirtiksi naisten taholta. Mutta annas olla kun onkin vanha ja ylipainoinen, niin menee poliisille.

Vierailija
190/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustapa kuule somekamppis. Kaikki miehet, joita nainen on provosoimattanne, uhkaamattanne ja ahdistelemattanne potkinut munille, kirjoittakaa päivitykseenne 'Nii muaki'. Tuu sitte tänne ämpäröimään ku on vaikka 10 miljoonaa uhria kasassa.

Ei miesten ongelmien nostamine yleiseen tietoisuuteen ole yhtä helpooa, koska sukupuoliroolit vaikuttavat vieläkin siten, että ongelmistaan kertova mies nähdään "ruikuttajana" ja "ulisijana" ja "vinkujana" ja mitä kaikkia sanoja tälläkin palstalla miehistä käytetään. Miehet on kasvatettu siihen, että tunteita ei saa näyttää eikä saa valittaa tai muuten on vain "mies" eikä Mies, niin onko se sitten oikeastaan ihme, että miehet vaikenevat ongelmistaan. Eivät edes lääkärissä käy, joten mistään somekampanjasta on vielä ainakaan toistaiseksi turha haavellakaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, etteikö miehillä olisi ongelmia.

Sori, mut nuorena miehenä pakko todeta, että tämä kommentti on kuin jostain 70-luvulta (??) itse syntynyt 95 ja kyllä miehet voi näyttää tunteitaan "nykyään" :D tai sitten tämä on joku sukupolvijuttu. Isä ei kehtää mennä lääkäriin ja en tajua sitä. Miksi vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla? osaa etuaankin vastaan

On se osittain sukupolvijuttukin, mutta eivät nuoret miehet vieläkään puhu ongelmistaan ja käy lääkärissä yhtä paljon kuin nuoret naiset, ja vielä tänä päivänäkin armeijan käymättömään mieheen suhtadutaan eri tavalla kuin armeijan käymättömään mieheen. Pitää myös ymmärtää se, että sun kokemus sun elinpiireistä ei vastaa jokaisen muun miehen kokemusta. Helsinkiläiseen hipsteriperheeseen syntyvä poika on ehkä eri asemassa tässä suhteessa kuin vanhoilliseen lapualaisperheeseen syntyvä.

Vanhat miehet ajattelevat noin typerällä tavalla juurikin siksi, että he ovat kasvaneet kulttuurissa, jossa sitä maskuliinisuutta on pitänyt korostaa välillä väärissäkin asioissa ja väärällä tavalla.

Tämä. Ei tulis mieleenkään soittaa johonkin itkulinjalle, että ''mut pakotti tuttava perheen poika imemään munaa kun olin 9v'' tai mennä höpöttämään jollekkin tädille tästä paikanpäälle. Sama juttu jos on jotain kipuja kehossa niin hammasta purren ne kestetään. Tikattavat haavat putsaantuu kaatamalla alkoholia haavaan ja ilmastointiteipillä sitomalla.

Ja siitä minä kiitän teitä muita ihmisiä, kun olette päälleni paskonut.

Vierailija
191/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostat kai että se mies joka estoitta kourii naisia on sitä henkisesti sitä tasoa joka myös helposti mottaa toisten asioihin puuttuvaa miestä? Toki jos olet joku traktorin kokoinen lätkäjätkä niin siitä vaan menemään väliin, mutta itse arvostan enemmän omia hampaitani kuin jotain tuntemattoman naisen hetkellistä mielipahaa.

Mies taas spleinaa. Kun naiset kertoo, että valtaosa meistä on kokenut kourintaa, häirintää, asiatonta kommentointia useiden eri miesten taholta, ihan tavallisten miesten, perhetuttujen, opiskelutovereiden, opettajien, ohjaajien, kavereiden, vieraiden, bisnesmiesten jne. jne. jne. taholta, niin mies tulee ja kertoo, että ne miehet on "henkisesti sitä tasoa, joka...". Väärin. Ne ovat todellakin ihan tavallisia miehiä, jotka eivät näe mitään väärää siinä ajatuksessa, että naista siellä baarissa tai kadulla voi kouria ja kommentoida ja ohittaa tilanteen jälleen yhtenä mukavana kohtaamisena, vaikka sille naiselle se olisi kuinka ahdistava ja pelkoa aiheuttava hetki.

Eli ne miehet, jotka kourii ja samalla todennäköisyydellä mielestäsi mottaa väliin puuttujaa, on niitä ihan tavallisia perheenisiä ja futiskavereita. Sitä miehet just ei tajua. Ei ne ole mitään erikoisia ihmisiä, ne on miehiä. Not all men, ja onneksi näin, mutta ihan yhtä iso riski sun on tulla näiden miesten taholta muutenkin motatuksi, jos sitä pelkäät. Eli luultavasti eivät mottaa sua, mutta luultavasti ne silti tarjoilee naisille epätoivottuja lähestymisyrityksiä. Koittakaa tajuta tää.

Ei todellakaan omassa kaveripiirissäni kähmitä eukkoja noinvain. Jos oikeasti "tavalliset ihmiset" tekee sitä, mitä kerroit, niin sitten joko a) valehtelet b)ne ihmiset, joiden ympärillä pyörit, ei ole tavallisia.

Voi nyt vittu kun sun on vaikea käsittää. Ei tietenkään omaan lähipiiriinkään kuulu tällaisia ihmisiä, ihan itse valitsen seurani enkä tietenkään tällaisen insidenssin jälkeen pitäisi ko. ihmistä lähipiirissäni.  Mutta JONKUN lähipiirissä ne ovat kuitenkin. Ja osan näistä itseäni ahdistelleista tiedän sen verran, että ihan tavallisia (perheellisiä) miehiä ne on noin ulkoisin puittein arvosteltuna eivätkä todellakaan ole mitään mottaajatyyppiä. Erään sukulaisen miesystävä, autokoulunopettaja ja työpiireistä tuttu (loppuja en tunne, ehkä he sitten ovat niitä aggressiivisia mottajatyyppejä). Teininä yksi sukulaismies kommentoi että rintani ovat kasvaneet. Muistan sen häpeän ikuisesti, vasta aikuisena tajusin, että hänen siinä olisi pitänyt hävetä. Ei hän sitä pitänyt varmaan seksuaalisena häirintänä eikä oikein minään, mutta minä tiedän itse miltä se minusta, kohteesta tuntui, ja edelleen tuntuu. Muiden tapausten sattuessa olen onneksi ollut aikuinen.

Enkä valehtele sanaakaan.

Kuka normaali aikuinen mies muka menee kommentoimaan tuollaista jonkun teinitytön rinnoista? Elänkö kuplassa? Tuo ei ole normaalia käytöstä missään tilanteessa, eikö se nyt ole itsestään selvää.

ap

Ainakin kasvaessani ja ollessani teini 90-luvulla tuo oli ihan arkipäivää. Sukulaissedätkin saattoivat kommentoida että "on tullut tytölle paidantäytettä, hehheh". Vieraat urpot kadulla tietysti vielä asia erikseen. Sieltä saattoi tulla mitä vain.

Onkohan tämä normaalia nykyajan teineille? Heillä some ja kamerakännykät aseena kuitenkin. Sopava itsepäisyys myös, eivätkä ole mielellään alistuvassa asemassa (ei sillä etä kukaan olisi ollut). Ehkä kehitys on ollut positiivista nyt viime vuosikymmenenä?

Just luin seksuaalikasvattajan jutun jossa kerrottiin, että monet esiteini-ikäiset tytöt saavat mulkunkuvia privaviesteinä somepalveluissa päivittäin.

Niin. Ja juuri joku väitti, ettei nykytyttöjä enää ahdistella. :(

Vierailija
192/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä kampanjassa sitten tehdään kun kaikki ovat saaneet kerrottua ahdistelusta? Ollaan yhdessä ahdistuneita ja vihaisia kun on saatu kaivettua kaikki pahimmat muistot pintaan? Onko tarkoitus ottaa käyttöön toimintatapoja, joilla ahdistelu saadaan vähenemään?  

Kampanjan tarkoitus on nostaa yleiseen tietoisuuteen se miten yleistä tuo on. Ja osoittaa uhreille etteivät he ole yksin.

Kampanjan tarkoituksena on uhriuttaa naiset ja demonisoida miehet. Täysin feministisen ideologian perusperiaatteen mukaisesti.

Ja ennen kaikkea luoda kuvaa, että feminismiä tarvitaan (koska naisia sorsitaan) jotta feminismillä leipänsä tienaavat saisivat jatkossakin määrärahoja ja pitää hyväpalkkaiset suojatyöpaikkansa.

Siinäpä homman nimi napakasti lyhykäisyydessään.

Vierailija
193/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset: seksuaalinen häirintä on ongelma ja monia naisia on seksuaalisesti häiritty

Miehet: naisten on niin huomionhakuisia että valittavat seksuaalista häirintää, kun liian köyhä/ruma mies kehtaa flirttailla heille baarissa, kehtaavatkin valittaa, kun joillain on todellisia ongelmia

Naiset: listaan tässä useamman tapauksen, joka on ollut aivan muuta kuin flirttailua baarissa, nämä ovat todellisia ongelmia

Vedät vähän mutkat suoriksi nyt, vaikki ketjun kommentit ovatkin olleet ala-arvoisia ja käsittämättömiäkin joidenkin miesten osalta.

ap

Vierailija
194/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se, että sinut on lapsena raiskattu, vaikutti pahemmalta. Ansaitset apua. Ja olet vielä nuori. Ehdit kokea vielä paljon hyvää, kun hoidat itseäsi nyt.

Vierailija
195/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus mukavat pienet sivumausteet "ei se ole koskaan mitään haitannut vaikka lapset pelkäävät joutuvansa puskaukkojen raiskaamaksi" ja "minutkin raiskattiin lapsena enkä koskaan valita paitsi täällä koko ajan, mutten raiskaajista vaan naisista". A-luokkaista argumentointia.

Vierailija
196/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedät vähän mutkat suoriksi nyt, vaikki ketjun kommentit ovatkin olleet ala-arvoisia ja käsittämättömiäkin joidenkin miesten osalta.

ap

Ehkä tämä vähän avaa sinulle sitä, minkälaista kohtelua naiset saavat osakseen. Miehet tässä ketjussa ovat lahjakkaasti demonstroineet naisen mitätöintiä ja alistamista ja vähän vaikka mitä muuta.

Vierailija
197/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puru kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli... sut on hirveällä tavalla raiskattu lapsena. Miehen taholta. Mutta... kaikki on naisten syytä? Mitä mä en nyt tajua?

Vierailija
198/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hyvien miesten pitäisi pelastaa (heikot) naiset pahoilta miehiltä."

Voi jeesus mikä tyyppi sä olet, ap. :DD

Joo pelasta naiset mitkä ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa. Aivan varmasti pelastan.

tunnistat siis nuo naiset jotka ovat homotelleet ja potkineet munille lapsuudessa? Vai jätätkö auttamatta tuntemattomia ihmisiä siksi, että haluat kostaa 4 miljardille ihmiselle sen että sattuvat kantamaan samoja kromosomeja kuin joku sinulle lapsuudessa pahaa tehnyt?

En minä usko kostamiseen, minua ei vain kiinnosta, samalla tavalla kuin ketään naista ei ole koskaan kiinnostanut minun asiani ja ongelmani.

Vierailija
199/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Tahallani kärjistin, mutta kommenttini kattaa laajempaa somessa käytyä keskustelua aiheesta, ei pelkästään tätä ketjua. Tämä on vielä pysynyt hyvin verrattain maltillisena, ja silti ihan samat mielipiteet on täälläkin esitetty moneen kertaa: naiset joko liioittelevat tai valehtelevat puhuessaan seksuaalisesta häirinnästä, eikä siitä ylipäänsä pitäisi puhua, koska toisilla on vielä huonommin.

Vierailija
200/368 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai esimerkiksi esimies aseman väärinkäyttö ja kouriminen sekä rintojen kommentointi on jotain, mitä normaali mies ei ymmärrä? Kun yritin kaikkeni töissä edetä ja tehdä vaikutuksen olemalla joustava ja ahkera niin tämä oli siitä "kiitos".

Aloittaja ei taida oikein ymmärtää mitä se ahdistelu on.

Sittemmin vaihdoin työpaikkaa eikä vastaavaa ongelmaa enää ole.

Ikävä esimerkki siitä, että joustava ja ahkera ei kannata olla, tai ainakaan odottaa siitä mitään hyvää. Toinen mahdollinen palkka olisi ollut täys ignooraus ja itsestäänselvyytenä pitäminen. Ei nyt liity aiheeseen, mutta älkää siskot ja veljet olko naiiveja työmaailmassa.

Olen sittemmin edennyt kansainvälisen yrityksen johtoryhmään (mikä vaati muuttoa ulkomaille) ja tienaan nettona kolminkertaisesti mieheeni nähden. Tiedän kyllä mitä teen ja tiesin jo tuolloin. Ei ehkä kannata viisastella kuitenkaan, jos ei tiedä.

Halusin hyvän uran, siksi aloitin sen rakentamisen 20 vuotiaana ja opiskelin tutkinnot illassa. Nyt olen 31 vuotta.

Kun aloitin, minua mitätöitiin säännöllisesti ahdistelemalla. Ihmettelin noita alapeukkuja tuolla, ilmeisesti siis teidän mielestä esimies saa antaa naisen rinnoille isoon ääneen arvosanan ? Ja tarttua kiinni takapuoleen. Sellainen vanhempi ylipainoinen ällöttävä mies. Ei todellakaan ole normaalia tuollainen. Firman bileissäkin lähes joka kerta joku tarrasi kiinni yhtäkkiä rintoihin esimerkiksi. Todella kuvottavaa toimintaa.

Jos mies olisi ollut samassa palaverissa tekemässä niitä ehostuksia, häntä olisi taatusti kuunneltu eikä keskitytty siihen, että onko hyvät tissit.

miksi tässä tekstissäsi koet vastenmieliseksi juuri vanhat ja ylipainoiset miehet? Juu, ei meitä tarvitse suvaita kopeloimassa, mutta kun se onkin se nuori ja komea mies, niin silloin ei puhuta ahdistelusta. Tai siis alleviivaan vielä: sinä et tässä kommentissasi näin koe. Tässä kaiketi koko jutun ydin - nuori ja komea ja menestyvä mies voi olla vähän härskimpi, ja se koetaan leikitteleväksi flirtiksi naisten taholta. Mutta annas olla kun onkin vanha ja ylipainoinen, niin menee poliisille.

Mistä oikein revit näitä juttuja? Kuullostaa jotenkin ihan sairaalta. Kyseinen mies oli läski ja vanha, tottakai se on kuvottavaa, kun sellainen käy työpalaverissa kommentoimaan ja kiinni, kun oli esimiesasemassa ja tiesi, etten uskalla asiaa tuoda esille. Ja pelottavaa miehen koon vuoksi myös, en saanut työnnettyä pois, kun mies oli perseessä kiinni huohottaen. 

Mutta en todellakaan ole ollut sen iloisempi, kun komea mies on tarrannut kiinni vaan ihan samalla tavalla se ahdistaa ja tuntuu pelottavalta ja ällöttävältä. Mene ihan oikeesti hoitoon, jos luulet, että ulkonäkö ratkaisee sen, ketä saa töissä tissien perusteella alistaa ja tulla alapäähän kiinni. Olet sairas päästäsi.

Ei kyse ole mistään siitä, että on "härskimpi", kun ei naisia pokailla seksuaalisella ahdistelulla ja käymällä kiinni vaan PUHUMALLA sille naiselle. Ei ole naisten ongelma, jos olette niin tuppisuita tai pidätte naisia jonain ihmeolentoina, joille pitää puhua eri tavalla kuin kavereillenne. Siitä se johtuu, että pidätte niitä alfoja jotenkin ihmeellisinä vaikkei siinä ole mitään muuta ihmeellistä,  kuin että kohtelevat ja puhuvat meille kuin ihmisille - samalla tavalla kuin miehille. Se on kiihottavaa ja kiinnostavaa. Mikään ei ole epäkiinnostavampaa miehessä kuin se, että se puhuu minulle naisena eri tavalla. 

Usko tai älä niin minuun tarraaminen yhtäkkiä ilman mitään keskustelua (tänne sitä pillua- huuto EI ole keskustelu) ei riipu mitenkään miehen ulkonäöstä.