Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa jopa vihaisia reaktioita?

Miro 2000
16.10.2017 |

En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä,joiden on hankala hyväksyä toisten vapaaehtoista lapsettomuutta.Syynä voi olla esim.
- Ei koe lapsiperhearjen sopivan itselleen
-Haluaa keskittyä työhön tai matkailuun tms
- Ei koe hoivaviettiä lapsia kohtaan
-Ei tykkää lapsista
-Perinnölliset sairaudet

Itse olen vasta 16-vuotias,mutta tiedän jo nyt että en halua lapsia.Minulla syyt ovat lapsiperhearki,se ei sovi minulle.Koti on kokoajan hujan hajan,lapset kiljuu ja vaatii jotain koko ajan,omaa aika ei jää yhtään.Haluan että kotini on järjestyksessä ja tarvitsen omaa aikaa.Arvostan Hiljaisuutta ja Rauhaa.Tykkään matkustella ja pelaan.Lisäksi minulla on sairaus,jonka en halua periytyvän.Elämää on ilman lapsiakin

Kommentit (465)

Vierailija
221/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä se sun kumppani on? Siis onks sulla joku lesbokaveri?

Pliis kerro että olet 16- vee vela lesbo!!

Olen poika.Huomaat sen kurkkaat nimimerkkiäni,Miro 2000☺

Vierailija
222/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro 2000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö. Pojat ei onneksi ole noin pöljiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro 2000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kun voi olla Pirkka-Petteri tytönkin nimi. Nyt on hei tää niiku tasa-arvo. Pitäishän sun tietää kun muutenkin kuljet trendien aallonharjalla.

Vierailija
224/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sun äiti oli kun sai sut? Oliko juuri ja juuri täysikäinen?

Äiti oli 34,kun sai minut.Vakituisessa työssä on nyttenkin

Vierailija
225/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meinaako sun äiti päästää sua kotoa vaikka oletkin " sairas"?

Ei kun anna mä arvaan, äites on joku teiniäiti ja aloittelee nyt alusta ja odottaako jopa vauvaa?? Onko jollain nyt vähä mustis olo?

En ole millään tapaa sairas,perusterve ihminen koko ikäni ollut.Äitini oli 34 kun sai minuy.Vakituisessa hyväpaikkaisessa työssä ollut ikänsä

T.Ap

Vierailija
226/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuuh ugugugugugug. Älkää mulle aukoko oon lapseton Pirkka-Petteri ja oon gay. Provosoitukaa nyt kyllä tiedän että homouteni kiinnostaa teitä. 

Sehän on nimenomaan meiltä läskeiltä mammoilta pois että tuollainen oikea uros kuin sitä olet poissa markkinoilta.

Vierailija
227/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro 2000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun anna mä arvaan, äites on joku teiniäiti ja aloittelee nyt alusta ja odottaako jopa vauvaa?? Onko jollain nyt vähä mustis olo?

En ole millään tapaa sairas,perusterve ihminen koko ikäni ollut.Äitini oli 34 kun sai minuy.Vakituisessa hyväpaikkaisessa työssä ollut ikänsä

T.Ap

Kerro nyt koko elämäntarinasi täällä kyllä sille vielä joku selitys löydetään miksi olet tollanen.

Vierailija
228/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Vaihtuiko ap kesken matkan?

Eikös se ollut sairaskin alussa?

Vierailija
229/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mami sai sut nelikymppisenä niin miksi sää kuvittelet että on jotenkin ajankohtaista miettiä asiaa nyt? Ja eläkkeellähän sun mammukka kohta on.

Vierailija
230/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota.. Nyt täytyy sen verran sanoa että tiesithän ( tää voi tulla järkytyksenä) mut vaikka kuinka pistää röllit B- rappuun niin ei siitä lapsia tule? Et ei se nyt ihan kauhean todennäköistä ainakaan ole että tulet ikinä lapsia saamaan..

Eikä naisillakaan auta se että mattoa lipsuttaa kuinka..

Katsos kun siihen tarvitaan mies ja nainen ja se mies laittaa siitt....

No olkoon.

Vierailija
231/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oon Lillukanvarsi-Johannes oon 16, oon trans, gay, bi, vegaani, vela, lakto-oreo-bisse-vege, miks tää herättää jopa naurua ihmisissä. Mulla on poikiksena 50v sugardaddy, miks äiti sanoo ettei se oikeesti rakasta mua muka? Miksi kaikki mammat on niin kateellisii, te ootte vaan kateellisii heeeiiiiiii missä kaikki on

Vierailija
232/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on korkealentoinen ketju...

Vierailija
233/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei oon Lillukanvarsi-Johannes oon 16, oon trans, gay, bi, vegaani, vela, lakto-oreo-bisse-vege, miks tää herättää jopa naurua ihmisissä. Mulla on poikiksena 50v sugardaddy, miks äiti sanoo ettei se oikeesti rakasta mua muka? Miksi kaikki mammat on niin kateellisii, te ootte vaan kateellisii heeeiiiiiii missä kaikki on

Ei ole oikea Ap.Minä olen.Ja Hetero olen

T.OIKEA Ap

Vierailija
234/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miro 2000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.OIKEA Ap

Ja käytät poikkistyttiksestä sanaa " kumppani"?

Mistä ihmeestä sä kultaseni olet tuollaista keksinyt??:D

Vierailija
235/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on henkilökohtaisesti aivan sama, kuka haluaa ja kuka ei halua lapsia. Se kuitenkin pistää vihaksi, kun nämä vapaaehtoisesti lapsettomat jaksavat päivästä toiseen kailottaa kuinka vihaavat jokaikistä vastaantulevaa äpärää jne. Kyllä lapsillakin on oikeus käydä kaupassa, ravintolassa ym, ilman että joku ottaa asiakseen kailotella vihaavansa heitä ja lapsia ylipäätään. Jos vanhempien kasvatustyyli ärsyttää, siitäkin voi sanoa sitten suoraan heille.

Vierailija
236/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miro 2000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Ap

Kerro nyt koko elämäntarinasi täällä kyllä sille vielä joku selitys löydetään miksi olet tollanen.

Mihin se Miron tauti onkin nyt ykskaks kadonnut? Tarina rakoilee entisestään.

Vierailija
237/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole huomannut varsinaisesti vihamielistä suhtautumista veloja kohtaan, mutta sääliä kylläkin. Kun olet nelikymppinen ja kerrot että sinulla ei ole lapsia, niin saat osaksesi sääliviä katseita ja ihmiset ovat kanssasi ylivarovaisia, välttelevät puhumasta miehistään ja lapsistaan.

Kahvipöytäkeskusteluissa ja tupakkapaikalla selkäsi takana puhutaan, että voi sitä Minnaa kun on sellainen vanhapiika. Kärsiiköhän se lapsettomuudesta? Vai onko sen lapset kuolleet? Jättiköhän sen mies sen vai onko mies kuollut? Onkohan se luonteeltaan ihan kamala, kun ei kukaan mies kestä sitä? Kenties juoppo? Miksi se on vanhapiika?

Itse olen vähän alle 30v. Olen töissä ja juuri tällaista keskustelua kuullut lapsettomista työkavereista. Minä itsekin päätätnyt, että en halua lapsia enkä kumppania. Yksinkertaisesti viihdyn yksin enkä halua parisuhdetta, en koe sen antavan mulle mitään.

Ja jo nyt tulee kaikenlaista kommenttia. viimeksi toissapäivänä eräs asiakas tksäytti, että ”Miksi sä oot sinkku! Sähän et oo yhtään lihava etkä ruma!” ja lapsettomuudesta on kyselty ihan ylivarovaisesti, että onko joku sairaus miksi en voi saada lapsia jne.

Tällä kaikella on implikoitu siis sitä, että sinkkuus ja lapsettomuus olisivat jotenkin ei-toivottuja tiloja joissa ihminen on vasten tahtoaan, pakotettuna. Että syy sinkkuuteen on vaikkapa rumuus tai luonnehäiriö ja syy lapsettomuuteen traumat tai sairaus. Ei missään nimessä oma, vapaaehtoinen valinta tai jopa tavoite.

Aika ikävää mielestäni. Ihmiset voisivat oppia, että joku voi ihan oikeasti haluta olla yksin, vaikka kuinka pyörisi miehiä ympärillä ja kroppa olisi terve kuin pukki.

Innolla odotan että miten porukka tulee suhtautumaan muhun 10-20 vuoden päästä. Tuleeko minustakin se sääliä herättävä vanhapiika, jonka seurassa ei puhuta lapsista eikä kumppaneista ja josta arvuutellaan kahvipöydässä, että miksiköhän on niin kaamean kohtalon saanut.

Vierailija
238/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miro 2000 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.OIKEA Ap

Ja käytät poikkistyttiksestä sanaa " kumppani"?

Mistä ihmeestä sä kultaseni olet tuollaista keksinyt??:D

Kultaseni, pikkunen, rakas kulta.

Onko sinua paljonkin poljettu lyttyyn ihmisenä, kun sinulla on noin alentuva ja mitätöivä tyyli puhua toisille.

Olet varmaan aika yksinäinen ihminen.

Vierailija
239/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole huomannut varsinaisesti vihamielistä suhtautumista veloja kohtaan, mutta sääliä kylläkin. Kun olet nelikymppinen ja kerrot että sinulla ei ole lapsia, niin saat osaksesi sääliviä katseita ja ihmiset ovat kanssasi ylivarovaisia, välttelevät puhumasta miehistään ja lapsistaan.

Kahvipöytäkeskusteluissa ja tupakkapaikalla selkäsi takana puhutaan, että voi sitä Minnaa kun on sellainen vanhapiika. Kärsiiköhän se lapsettomuudesta? Vai onko sen lapset kuolleet? Jättiköhän sen mies sen vai onko mies kuollut? Onkohan se luonteeltaan ihan kamala, kun ei kukaan mies kestä sitä? Kenties juoppo? Miksi se on vanhapiika?

Itse olen vähän alle 30v. Olen töissä ja juuri tällaista keskustelua kuullut lapsettomista työkavereista. Minä itsekin päätätnyt, että en halua lapsia enkä kumppania. Yksinkertaisesti viihdyn yksin enkä halua parisuhdetta, en koe sen antavan mulle mitään.

Ja jo nyt tulee kaikenlaista kommenttia. viimeksi toissapäivänä eräs asiakas tksäytti, että ”Miksi sä oot sinkku! Sähän et oo yhtään lihava etkä ruma!” ja lapsettomuudesta on kyselty ihan ylivarovaisesti, että onko joku sairaus miksi en voi saada lapsia jne.

Tällä kaikella on implikoitu siis sitä, että sinkkuus ja lapsettomuus olisivat jotenkin ei-toivottuja tiloja joissa ihminen on vasten tahtoaan, pakotettuna. Että syy sinkkuuteen on vaikkapa rumuus tai luonnehäiriö ja syy lapsettomuuteen traumat tai sairaus. Ei missään nimessä oma, vapaaehtoinen valinta tai jopa tavoite.

Aika ikävää mielestäni. Ihmiset voisivat oppia, että joku voi ihan oikeasti haluta olla yksin, vaikka kuinka pyörisi miehiä ympärillä ja kroppa olisi terve kuin pukki.

Innolla odotan että miten porukka tulee suhtautumaan muhun 10-20 vuoden päästä. Tuleeko minustakin se sääliä herättävä vanhapiika, jonka seurassa ei puhuta lapsista eikä kumppaneista ja josta arvuutellaan kahvipöydässä, että miksiköhän on niin kaamean kohtalon saanut.

Tämä!

On raivostuttavaa olla säälin kohteena, kun ei sitä tarvitse.

Vierailija
240/465 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaaehtoinen lapsettomuus on vähän samanlainen ongelma kuin vapaaehtoinen työttömyys, josta viime päivinä onkin juttua riittänyt. Ei ongelmia niin kauan kun ilmiö jää marginaaliseksi, mutta tuottaa kansakunnalle valtavasti ongelmia, jos ilmiöstä tulee laajamittainen. Ja lapsettomuus alkaa olla Suomessa ongelma, syntyvyys ei riitä kattamaan tulevaisuuden tarpeita. 

Sinäkin ap tulet tarvitsemaan kuolemaasi asti (ja laskennallisesti sun ikäpolvi elää noin 85-90-vuotiaiksi) yhteiskuntaa ja sen jäseniä. Yksinäsi pystyt kovin vähään. Tarvitset maanviljelijöitä, kauppiaita, bussikuskeja, vaatteiden valmistajia, sairaanhoitajia, sähköyhtiön työntekijöitä, rakennusmiehiä/naisia, tiedemiehiä, puhelimien ja tietokoneiden tekijöitä, kirjailijoita, toimittajia, kielen kääntäjiä jne jne... Tarvitset satoja ja satoja, tuhansia ihmisiä, jotta saat elämäsi ajan ruokaa, lämpöä, kulttuurielämyksiä ja terveydenhoitoa, muun muassa. 

Ymmärrät varmaan, että ellei ihmiset lisäänny, tulee valtavia ongelmia. Toki niitä voi ratkaista tuomalla enemmän pakolaislapsia, mutta siinäkin on omat ongelmansa. Lisääntyminen on samanlainen kansakunnan asia kuin työ, ne mahdollistavat kansan selviytymisen. Luonnolle toki ihmisten kuoleminen sukupuuttoon olisi jopa hyvä asia, mutta ihmisissä kuitenkin keskimäärin virtaa sellainen ihmisen elämää suojeleva ja säilyttävä energia. Biologisesti olemme ohjelmoituja niin ja yhteisöjen (kansa) muodostaminen on meille luontainen tapa elää ja selviytyä paremmin kuin yksilöinä pystyisimme selviytymään. Elämän laatusi lienee parempi, kun joku nytkin synnyttää ja hoitaa niitä tulevaisuuden yhteiskunnan pyörittäjiä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän