Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa jopa vihaisia reaktioita?
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä,joiden on hankala hyväksyä toisten vapaaehtoista lapsettomuutta.Syynä voi olla esim.
- Ei koe lapsiperhearjen sopivan itselleen
-Haluaa keskittyä työhön tai matkailuun tms
- Ei koe hoivaviettiä lapsia kohtaan
-Ei tykkää lapsista
-Perinnölliset sairaudet
Itse olen vasta 16-vuotias,mutta tiedän jo nyt että en halua lapsia.Minulla syyt ovat lapsiperhearki,se ei sovi minulle.Koti on kokoajan hujan hajan,lapset kiljuu ja vaatii jotain koko ajan,omaa aika ei jää yhtään.Haluan että kotini on järjestyksessä ja tarvitsen omaa aikaa.Arvostan Hiljaisuutta ja Rauhaa.Tykkään matkustella ja pelaan.Lisäksi minulla on sairaus,jonka en halua periytyvän.Elämää on ilman lapsiakin
Kommentit (465)
Siis ihanko oikeasti jotkut tekevät lapsia siksi, että kun itse on vanha, niin lapset hoitavat. Eikö kuulosta vähän itsekkäältä?
Vierailija kirjoitti:
Siis ihanko oikeasti jotkut tekevät lapsia siksi, että kun itse on vanha, niin lapset hoitavat. Eikö kuulosta vähän itsekkäältä?
Kyllä. Itse en sen takia tee.
Se on jännä, että toisissa keskusteluissa arvostellaan että "miten tuokin on hankkinut lapsia, kun on tuommoinen ja tuommoinen eikä osaa edes itsestään pitää huolta", sitten kun joku sanoo että ei aio hankkia lapsia, kun se ei itselle sovi, niin sekin on sitten väärin. o_O oikeastaan mitään ei voi tehdä ilman että se olisi jollekin toiselle ongelma, vaikka asia ei kuulu tälle pätkääkään. Minusta on kyllä pahempi juttu, jos lapsia tehdään vain siksi, että se on joku normi, ja sitten ne lapset kasvatetaan miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä, että toisissa keskusteluissa arvostellaan että "miten tuokin on hankkinut lapsia, kun on tuommoinen ja tuommoinen eikä osaa edes itsestään pitää huolta", sitten kun joku sanoo että ei aio hankkia lapsia, kun se ei itselle sovi, niin sekin on sitten väärin. o_O oikeastaan mitään ei voi tehdä ilman että se olisi jollekin toiselle ongelma, vaikka asia ei kuulu tälle pätkääkään. Minusta on kyllä pahempi juttu, jos lapsia tehdään vain siksi, että se on joku normi, ja sitten ne lapset kasvatetaan miten sattuu.
Ei missään ookkaan sanottu etä olisi väärin jos ei ole hankkinut lapsia o_O
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei vain sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi väkisin haluat keksiä että se on jollekin ongelma jos ei hanki lapsia? Se ei ole kellekään ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Esimerkiksi minun vanhempani. Turha toivoa, että ryhtyisin miksikään vanhusten hoitajaksi.
Jonnerinki Ylilaudalta hekottelee, kun on saanut 14 sivun verran huolehtivaisia kommentteja vauva-aaveeltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16W teinix-ap muuttaa isin maksamaan lellipentukämppään ja menee suoraan lukiota käymättä opiskelemaan oikikseen. Hän tekee itse ruokansa (hui). Elämänsä ja vuittoninsa kustantamaan hän iskee lähipubista 50v sugardaddyn jolla sattuu olemaan kulahtanut 40v vaimo ja pieni söpö taaperopallero varjostamassa ap:n ja Bigdaddyn onnea. Ap ei halua lapsia Ikinä. Näitä provojahan tää palsta on ollut täynnä viime aikoina. Onhan nää (ehkä) melkein salkkarien tasoista läppää.
Joo ja sitten ap itkee täällä että miksi tuo 40v ikäloppu läski ruma hirveäluonteinen ihmishirviö vihaa häntä kun hän ei halua lapsia :D
Ja siis tällä perusteella myös kaikki jotka tähän vastaa on 40v 300kg painavia sysirumia teinejä ja lapsia ja lapsettomia vihaavia mammamonstereita.
Täällä on kyllä joku hivenen sairas yksilö jauhamassa teineistä mukahauskaan tyyliin ja ilmeisesti myös vastailemassa omiin kommentteihinsa.
Miro 2000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16W teinix-ap muuttaa isin maksamaan lellipentukämppään ja menee suoraan lukiota käymättä opiskelemaan oikikseen. Hän tekee itse ruokansa (hui). Elämänsä ja vuittoninsa kustantamaan hän iskee lähipubista 50v sugardaddyn jolla sattuu olemaan kulahtanut 40v vaimo ja pieni söpö taaperopallero varjostamassa ap:n ja Bigdaddyn onnea. Ap ei halua lapsia Ikinä. Näitä provojahan tää palsta on ollut täynnä viime aikoina. Onhan nää (ehkä) melkein salkkarien tasoista läppää.
En aio mennä oikikseen.En maksa elämääni 50v sugardaddyllä,se ei ole moraalini mukaista.Minulla on omanikäinen kumppani,eikä hänkään halua lapsia
T.Ap
Siis 16- vee " kumppani"?
Eiiih kuinka söpöä!!! Joo, hyvä että ette halua lapsia.
Mikä se sun kumppani on? Siis onks sulla joku lesbokaveri?
Pliis kerro että olet 16- vee vela lesbo!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miro 2000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehköön tai olkoon tekemättä lapsia, miten haluaa.
Nuo velaselitykset (paitsi perinnöllisen sairauden riski) vaan ovat niin turhanpäiväisiä. Lapset estävät elämisen, pelaamisen, matkustamisen, ruoanlaiton, viinin nauttimisen, golffinpeluun, vessassa käymisen, nukkumisen, pelaamisen, rauhassa olemisen, siivouksen välttämisen. Jos nyt todella on niin herkkä, että ei minkäänlaisia myönnytyksiä elämässään pysty tekemään, näkee lapsissa vain ikävät puolet ja kieltäytyy hyväksymästä kaiken sen ilon, mitä lapsistaan voi saada, niin parempi tosiaan on olla niitä lapsia hankkimatta.
Kukaan, jolla ei ole omia lapsia ja elä heidän kanssaan, ei tiedä, millaista on, kun on omia lapsia ja elää heidän kanssaan.
Eikä ap:kaan taida tietää, suostuuko äiskä varmasti majoittamaan hänet loppuiäkseen oman kattonsa alle, siivoomaan hänen huoneensa, ruokkimaan hänet, pesemään hänen pyykkinsä, kustantamaan
uudet pelivermeet ja ja olemaan nalkuttamatta niin, ettei ap:n arvoisa rauha häiriinny.Olen omin silmin nähnyt lapsiperhearkea
Vaatteita kaikkialla,tiskit tiskaamatta,lapset
rääkyy ja vaatii kaikkea.Omaa aikaa rajoitetusti
Semmoinen arki ei sovi minulle.Haluan että kotini on siisti ja järjestyksessä.En halua kuunnella lasten melua.Stressaannun lapsien jatkuvasta melusta ja vaatimuksista.Haluan lähteä sukulaisille kylään kun haluan,jallähteä matkoille kun haluan.Ehkä Lapsiperhearki sopii sinulle mutta ei minulle.Ihmiset haluavat elämältä eri asioita .
Lapset rajoittavat elämää ja,enkä halua semmoista.Se saattaa sopia sinulle,mutta minä haluan säilyttää vapauden.Enkä aio muuten jäädä äidin luokse asumaan,teen ruokani itse ja hoidan asiani itse.Muutan kohta kotoa
ApEt sä voi lähteä matkoille kun itse haluat.. Musta tuntuu et sun työnantajalla voi olla siihen jotain sanottavaa..:D
Tarkoitin lomilla
T.Ap
16vuotiaalla työnantaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miro 2000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehköön tai olkoon tekemättä lapsia, miten haluaa.
Nuo velaselitykset (paitsi perinnöllisen sairauden riski) vaan ovat niin turhanpäiväisiä. Lapset estävät elämisen, pelaamisen, matkustamisen, ruoanlaiton, viinin nauttimisen, golffinpeluun, vessassa käymisen, nukkumisen, pelaamisen, rauhassa olemisen, siivouksen välttämisen. Jos nyt todella on niin herkkä, että ei minkäänlaisia myönnytyksiä elämässään pysty tekemään, näkee lapsissa vain ikävät puolet ja kieltäytyy hyväksymästä kaiken sen ilon, mitä lapsistaan voi saada, niin parempi tosiaan on olla niitä lapsia hankkimatta.
Kukaan, jolla ei ole omia lapsia ja elä heidän kanssaan, ei tiedä, millaista on, kun on omia lapsia ja elää heidän kanssaan.
Eikä ap:kaan taida tietää, suostuuko äiskä varmasti majoittamaan hänet loppuiäkseen oman kattonsa alle, siivoomaan hänen huoneensa, ruokkimaan hänet, pesemään hänen pyykkinsä, kustantamaan
uudet pelivermeet ja ja olemaan nalkuttamatta niin, ettei ap:n arvoisa rauha häiriinny.Olen omin silmin nähnyt lapsiperhearkea
Vaatteita kaikkialla,tiskit tiskaamatta,lapset
rääkyy ja vaatii kaikkea.Omaa aikaa rajoitetusti
Semmoinen arki ei sovi minulle.Haluan että kotini on siisti ja järjestyksessä.En halua kuunnella lasten melua.Stressaannun lapsien jatkuvasta melusta ja vaatimuksista.Haluan lähteä sukulaisille kylään kun haluan,jallähteä matkoille kun haluan.Ehkä Lapsiperhearki sopii sinulle mutta ei minulle.Ihmiset haluavat elämältä eri asioita .
Lapset rajoittavat elämää ja,enkä halua semmoista.Se saattaa sopia sinulle,mutta minä haluan säilyttää vapauden.Enkä aio muuten jäädä äidin luokse asumaan,teen ruokani itse ja hoidan asiani itse.Muutan kohta kotoa
ApEt sä voi lähteä matkoille kun itse haluat.. Musta tuntuu et sun työnantajalla voi olla siihen jotain sanottavaa..:D
Tarkoitin lomilla
T.Ap16vuotiaalla työnantaja?
On se hei jauhanut täällä jo veroistakin ja kuinka käy matkailemassa kun haluaa.
Onhan näitä tosi sööttiä lukea.
Hänellä on myös saman ikäinen kumppani.
Iiihhhh!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä voi tuon ikäsenä tietää haluatko lapsia. Minäkin "tiesin" tuossa iässä etten halua ja niin vaan on lapsi silti. Mutta joo, en ole huomannut vihamielistä suhtautumista, enemmän omissa piireissä lapsettomuus on normi ja lastenhankinta outoa. Varmaan meillä akateemisilla enemmän näin.
Kyllä osa tietää jo todella nuorina ettei lapsia tule hankkimaan - samalla logiikalla voisit mennä sanomaan jollekin 16-vuotiaalle että et sä tuossa iässä vielä tiedä haluatko oikeasti koskaan lapsia. Joillakin on unelmia perheestä jo ala-asteikäisinä, toisilla ei koskaan.
Ehkä jotkut poikkeustapaukset tietää 16-vuotiaana, mutta kyllä mieli muuttuu vuosien myötä varsin monella. Itse olin vielä yli 20- vuotiaana "satavarma" että ei ikinä! Niin se mieli vaan muuttui ja sain kaksi lasta vähän alle nelikymppisenä. Onneksi sain ja onneksi mieli muuttui, sillä lapsistani olen todella onnellinen:) t. ei sama, kenelle vastasit
Meinaako sun äiti päästää sua kotoa vaikka oletkin " sairas"?
Ei kun anna mä arvaan, äites on joku teiniäiti ja aloittelee nyt alusta ja odottaako jopa vauvaa?? Onko jollain nyt vähä mustis olo?
Ap on muuten jonkun teinimamin vesa, ei kakara muuten tollasta mieti..
Ei sun tarvi vaikka äites teki.
Mua ärsyttää et niitten ketkä ei haluu lapsia, pitää tehä siitä joku vitun numero. Tekeekö lapsia haluavat siitä ison asian, kehuskelevatko sukulaisille jo 16-vuotiaana kuinka iso perhe on tulossa? Ei kehuskele! Se on sun oma valintas ja asias ja lähinnä toi et siitä pitää koko ajan keuhkota "miten ei varmasti tule minun ja teinikumppanini mieli muuttumaan KOSKAAN koska olen jo 16-v elämänkokemuksellani niin tiennyt AINA." Kertoo et oot auktoriteettiä ja normeba vastaan kapinoiva perus teini.
Oisin iteki voinu 16-vuotiaana vaikka karjua mun sukulaisille etten varmasti tee koskaan lapsia. Nyt olen 30 ja saatan ehkä halutakin.
Se on totta, että toiset tietää aina haluaako vai ei, mut jos 16-vuotias tulee mulle avautumaa mite tietää jo nyt mitä ajattelee aikuisena, naurahdan pienelle naiviteinille hyväntahtoisesti :)
Mä totesin 25 veenä että haluan lapsen. Yhen. Kerrallaan. Ja toisen... No nyt niitä on viides tulossa. Jep, innostuin asiasta.
Tiesinkö siitä 16 veenä? No en todellakaan!
Tiesinkö 23 veenä? No en todellakaan!
Tiesinkö kun sain esikoisen? Noup.
Mut ei siinä, ei kaikkien tarvitse haluta mut 16 vee on ihan tosi liian nuori miettimään mitään tuollaista.
Minkä ikäinen sun äiti oli kun sai sut? Oliko juuri ja juuri täysikäinen?
No uu