Miksi vapaaehtoinen lapsettomuus aiheuttaa jopa vihaisia reaktioita?
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä,joiden on hankala hyväksyä toisten vapaaehtoista lapsettomuutta.Syynä voi olla esim.
- Ei koe lapsiperhearjen sopivan itselleen
-Haluaa keskittyä työhön tai matkailuun tms
- Ei koe hoivaviettiä lapsia kohtaan
-Ei tykkää lapsista
-Perinnölliset sairaudet
Itse olen vasta 16-vuotias,mutta tiedän jo nyt että en halua lapsia.Minulla syyt ovat lapsiperhearki,se ei sovi minulle.Koti on kokoajan hujan hajan,lapset kiljuu ja vaatii jotain koko ajan,omaa aika ei jää yhtään.Haluan että kotini on järjestyksessä ja tarvitsen omaa aikaa.Arvostan Hiljaisuutta ja Rauhaa.Tykkään matkustella ja pelaan.Lisäksi minulla on sairaus,jonka en halua periytyvän.Elämää on ilman lapsiakin
Kommentit (465)
Vierailija kirjoitti:
16W teinix-ap muuttaa isin maksamaan lellipentukämppään ja menee suoraan lukiota käymättä opiskelemaan oikikseen. Hän tekee itse ruokansa (hui). Elämänsä ja vuittoninsa kustantamaan hän iskee lähipubista 50v sugardaddyn jolla sattuu olemaan kulahtanut 40v vaimo ja pieni söpö taaperopallero varjostamassa ap:n ja Bigdaddyn onnea. Ap ei halua lapsia Ikinä. Näitä provojahan tää palsta on ollut täynnä viime aikoina. Onhan nää (ehkä) melkein salkkarien tasoista läppää.
Joo ja sitten ap itkee täällä että miksi tuo 40v ikäloppu läski ruma hirveäluonteinen ihmishirviö vihaa häntä kun hän ei halua lapsia :D
Ja siis tällä perusteella myös kaikki jotka tähän vastaa on 40v 300kg painavia sysirumia teinejä ja lapsia ja lapsettomia vihaavia mammamonstereita.
Onko ap ajatellut mitä hänestä tulee isona? Niiku mitä opiskelet?
Mun mielestä se on ainakin tällä palstalla ihan päinvastoin. Lapsiperheet saa paskaa niskaansa koko ajan. Hirveetä vihaa lapsia ja vanhempia kohtaan. Vain lapsettomuus on sallittua, olet paha ihminen jos olet uskaltanut ja halunnut lapsia hankkia. On varmasti niitäkin lapsettomia joille muiden erilainen valinta on ihan ok, mutta tuntuu että nää vihamieliset lapsettomat on sitä äänekkäintä porukkaa. Heillä on vain yksi totuus ja sitä he jaksavat muille toitottaa. Ja samaan aikaan kitisevät että heitä ei ymmärretä. Niin, pitäskö sitä muitakin kohdella hyvin? Jos viskoo paskaa muiden niskaan niin mitä itse kuvittelee saavansa osakseen.
Mulle on ainakin ihan sama hankkiiko muut lapsia vai ei. Jokainen valitkoon itse. Eikä siitä omasta valinnastaan tarvi huuudella ympäriinsä, eikä kuvitella sen olevan se ainoa oikea.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap ajatellut mitä hänestä tulee isona? Niiku mitä opiskelet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16W teinix-ap muuttaa isin maksamaan lellipentukämppään ja menee suoraan lukiota käymättä opiskelemaan oikikseen. Hän tekee itse ruokansa (hui). Elämänsä ja vuittoninsa kustantamaan hän iskee lähipubista 50v sugardaddyn jolla sattuu olemaan kulahtanut 40v vaimo ja pieni söpö taaperopallero varjostamassa ap:n ja Bigdaddyn onnea. Ap ei halua lapsia Ikinä. Näitä provojahan tää palsta on ollut täynnä viime aikoina. Onhan nää (ehkä) melkein salkkarien tasoista läppää.
Joo ja sitten ap itkee täällä että miksi tuo 40v ikäloppu läski ruma hirveäluonteinen ihmishirviö vihaa häntä kun hän ei halua lapsia :D
Ja siis tällä perusteella myös kaikki jotka tähän vastaa on 40v 300kg painavia sysirumia teinejä ja lapsia ja lapsettomia vihaavia mammamonstereita.
Itse te tuolla tavalla loukkaavasti puhutte muista ihmisistä. Ap ei ole tuollaista tekstiä suoltanut lainkaan. Olette todella naurettavia ja säälittäviä meuhkaamisenne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vähän miten puhut. Onpa taas aikuismaista touhua täällä palstalla. Tällaiset "aikuiset" ne vauvapalstalla jakelevat neuvoja muille...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse te tuolla tavalla loukkaavasti puhutte muista ihmisistä. Ap ei ole tuollaista tekstiä suoltanut lainkaan. Olette todella naurettavia ja säälittäviä meuhkaamisenne kanssa.
Me vs Te
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietipä vähän miten puhut. Onpa taas aikuismaista touhua täällä palstalla. Tällaiset "aikuiset" ne vauvapalstalla jakelevat neuvoja muille...
No olen kyllä ihan 16v itsekin et... Enkä ole kyllä mitään neuvoja jaellut kellekään.
Vierailija kirjoitti:
En ole huomannut. Sen olen huomannut monesti että jotkut vihaavat lapsia, ja toivon ettei heillä itsellään sellaisia ole/tule. Lapsellisilla on muutakin tekemistä kuin kulkea arvostelemassa muiden touhua. Poikkeuksena ne jotka nettailevat kaiken aikansa, ja heiltä pitäisi lapset ottaa pois, koska eivät anna heille huomiota lainkaan.
Lapselliset arvostelevat muita lapsellisia. Kauheaa kuunneltavaa kun äidit kilpailevat paremmuudesta ja haukkuvat muita äitejä, jotka eivät toimi kuten he toimivat.
Vierailija kirjoitti:
Väitän, että 16-vuotias ei voi yleensä tietää, haluaako olla lapseton koko ikänsä. Tule kertomaan asiasta parinkymmenen vuoden päästä. Lapsettomuus/”lapsellisuudesta” on jokaisen oma asia biologian Suomessa rajoissa tietenkin ja enkä kyllä nykyään ole havainnut mitään vihamielisyyttä lapsettomia kohtaan. Ei lapsettomienkaan tarvitse paasata ”lapsellisille” omien valiintojensa paremmuudesta.
Esimerkiksi minä en 16 v halunnut suurin surminkaan lapsia, en 10 vuotta myöhemmin yhtään sen enempää, mutta siitä taas 10 vuoden kuluttua mulla oli kolme lasta, joista vanhimmat jo koulussa. Näin se mieli saattaa muuttua. Tällä en tarkoita, että kaikilla näin kävisi, tai etteikö mieli voisi muuttua toiseen suuntaan.
Järkevin syy pitää veloja epäilyttävinä on sama kuin elämäntapatyöttömien tapauksessa. Velat eivät kanna omaa korttaan kekoon yhteiskunnan pystyssäpitämiseksi vaan maksattavat eläkkeensäkin muiden lapsilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on ainoa "neuvo" ollut että kukaan ei ole huomannut mitään lapsettomuusvihaa. Näinkö ei olisi saanut sanoa?
Velat tuntuu haluavan pönkitystä omalle päätökselleen sillä että keksivät että jotkut kuvitteelliset mammat kadehtivat että heillä on aikaa näpytellä päivät pitkät koneen ääressä julistamassa kuinka hienoa on olla lapseton.
Vierailija kirjoitti:
Vähän OT, mut miks aina näissä vela vs vanhemmuus keskusteluissa vain pienten lasten (0-5v) mammat hehkuttaa sitä "rajattoman rakkauden ja ultimateloven määrää", en kauheen montaa teinin/nuoren aikuisen äitiä ole nähnyt samanlailla hehkuttavan.. :D Välillä tuntuu että ne lapset on sitä täyttä rakkautta tosiaan vaan sen vauva ajan..
Nno... mulla on kolme nuorta aikuista tytärtä (ovat yli 20 vee jo kaikki) ja voin kyllä sanoa, että he ovat ihan yhtä rakkaita ja läheisiä kuin aina ovat olleet. Samalla on sanottava, että heidän kaverinsa ovat kanssa hienoja tyyppejä, iloisia, fiksuja, kohteliaita ja kotonaan koko maailmassa. Ja siinä muuten yksi hieno lisä siihen, kun on omia lapsia - näkee muita vastaavia ja pysyy vielä vähän paremmin ajan tasalla siitä, mimmoista nuorten elämä nykyään on.
T. Wanha Täti
Varmaan samasta syystä kuin viimeaikoina lööpeissä ollut vapaaehtoinen työttömyys.
Vierailija kirjoitti:
Miro 2000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tehköön tai olkoon tekemättä lapsia, miten haluaa.
Nuo velaselitykset (paitsi perinnöllisen sairauden riski) vaan ovat niin turhanpäiväisiä. Lapset estävät elämisen, pelaamisen, matkustamisen, ruoanlaiton, viinin nauttimisen, golffinpeluun, vessassa käymisen, nukkumisen, pelaamisen, rauhassa olemisen, siivouksen välttämisen. Jos nyt todella on niin herkkä, että ei minkäänlaisia myönnytyksiä elämässään pysty tekemään, näkee lapsissa vain ikävät puolet ja kieltäytyy hyväksymästä kaiken sen ilon, mitä lapsistaan voi saada, niin parempi tosiaan on olla niitä lapsia hankkimatta.
Kukaan, jolla ei ole omia lapsia ja elä heidän kanssaan, ei tiedä, millaista on, kun on omia lapsia ja elää heidän kanssaan.
Eikä ap:kaan taida tietää, suostuuko äiskä varmasti majoittamaan hänet loppuiäkseen oman kattonsa alle, siivoomaan hänen huoneensa, ruokkimaan hänet, pesemään hänen pyykkinsä, kustantamaan
uudet pelivermeet ja ja olemaan nalkuttamatta niin, ettei ap:n arvoisa rauha häiriinny.Olen omin silmin nähnyt lapsiperhearkea
Vaatteita kaikkialla,tiskit tiskaamatta,lapset
rääkyy ja vaatii kaikkea.Omaa aikaa rajoitetusti
Semmoinen arki ei sovi minulle.Haluan että kotini on siisti ja järjestyksessä.En halua kuunnella lasten melua.Stressaannun lapsien jatkuvasta melusta ja vaatimuksista.Haluan lähteä sukulaisille kylään kun haluan,jallähteä matkoille kun haluan.Ehkä Lapsiperhearki sopii sinulle mutta ei minulle.Ihmiset haluavat elämältä eri asioita .
Lapset rajoittavat elämää ja,enkä halua semmoista.Se saattaa sopia sinulle,mutta minä haluan säilyttää vapauden.Enkä aio muuten jäädä äidin luokse asumaan,teen ruokani itse ja hoidan asiani itse.Muutan kohta kotoa
ApEt sä voi lähteä matkoille kun itse haluat.. Musta tuntuu et sun työnantajalla voi olla siihen jotain sanottavaa..:D
Tarkoitin lomilla
T.Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miro 2000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo velaselitykset (paitsi perinnöllisen sairauden riski) vaan ovat niin turhanpäiväisiä. Lapset estävät elämisen, pelaamisen, matkustamisen, ruoanlaiton, viinin nauttimisen, golffinpeluun, vessassa käymisen, nukkumisen, pelaamisen, rauhassa olemisen, siivouksen välttämisen. Jos nyt todella on niin herkkä, että ei minkäänlaisia myönnytyksiä elämässään pysty tekemään, näkee lapsissa vain ikävät puolet ja kieltäytyy hyväksymästä kaiken sen ilon, mitä lapsistaan voi saada, niin parempi tosiaan on olla niitä lapsia hankkimatta.
Kukaan, jolla ei ole omia lapsia ja elä heidän kanssaan, ei tiedä, millaista on, kun on omia lapsia ja elää heidän kanssaan.
Eikä ap:kaan taida tietää, suostuuko äiskä varmasti majoittamaan hänet loppuiäkseen oman kattonsa alle, siivoomaan hänen huoneensa, ruokkimaan hänet, pesemään hänen pyykkinsä, kustantamaan
uudet pelivermeet ja ja olemaan nalkuttamatta niin, ettei ap:n arvoisa rauha häiriinny.Olen omin silmin nähnyt lapsiperhearkea
Semmoinen arki ei sovi minulle.Haluan että kotini on siisti ja järjestyksessä.En halua kuunnella lasten melua.Stressaannun lapsien jatkuvasta melusta ja vaatimuksista.Haluan lähteä sukulaisille kylään kun haluan,jallähteä matkoille kun haluan.Ehkä Lapsiperhearki sopii sinulle mutta ei minulle.Ihmiset haluavat elämältä eri asioita .
Lapset rajoittavat elämää ja,enkä halua semmoista.Se saattaa sopia sinulle,mutta minä haluan säilyttää vapauden.Enkä aio muuten jäädä äidin luokse asumaan,teen ruokani itse ja hoidan asiani itse.Muutan kohta kotoa
ApEt sä voi lähteä matkoille kun itse haluat.. Musta tuntuu et sun työnantajalla voi olla siihen jotain sanottavaa..:D
Tarkoitin lomilla
T.Ap
Sä mitään lomaa saa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miro 2000 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitin lomilla
T.Ap
Mene tyttö ensin töihin, sitten katsotaan niitä lomia.
Terv. Ritva-mummu 10 lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
En aio mennä oikikseen.En maksa elämääni 50v sugardaddyllä,se ei ole moraalini mukaista.Minulla on omanikäinen kumppani,eikä hänkään halua lapsia
T.Ap