Miksi olet ilkeä, asiakas?
Niin monta kertaa asiakkaat huutavat, räyhäävät ja äyskivät ilman mitään syytä. On myös ilkeilyä, esimerkiksi jos joutuvat hieman odottamaan. Huokaillaan dramaattisesti ja kysellään, että mikä siinä kestää. Jonottaessa ihmisistä vasta hulluja tuleekin. Huudellaan takahuoneeseen, että lisää työntekijöitä, heti. Samoin oman vuoron odottaminen on mahdottomuus. Sitten välitetään kovaan ääneen hinnoista ja komitean alennuksia. Suututaan, kun niitä ei anneta. Pöydissä syödessä sikaillaan kaikin mahdollisin tavoin. Eikä vahingossakaan siivota itse.
Haluatteko kertoa, miksi?
Kommentit (94)
Jotkut ihmiset vaan ovat huonompia kuin toiset. Sellaisia mätiä.
Vierailija kirjoitti:
En nyt lähde puolustelemaan kaikkia asiakkaita, selvää on että törppöjä löytyy. Mutta törppöjä on myös tiskin toisella puolella.
Tuntuu APltakin unohtuneen että olette siellä töissä asiakkaita varten. Minua ärsyttää jos joudun odottamaan sen vuoksi että aspat puuhaavat jotain aivan muuta, kyllä asiakaspalvelun pitää olla se ykkösprioriteetti. Muut hommat hoidetaan sitten myöhemmin.
Olen aika temperamenttinen persoona enkä anteeksipyytele asennettani. Kyllä minä huomautan jos vaikka näen että kaupassa on valtavat jonot ja samaan aikaan joku pimu hyllyttää jotain ei-kriittistä.
Tämä kaltaiset ihmiset ovat hieman muita alempana. Minä minä minä. Mene nyt äkkiä sinne kauppaan töihin kun tiedät paremmin mitä siellä kuuluu tehdä ja koska. Ja sen mitä muut asukkaat tarvitsevat hyllyyn.
Vierailija kirjoitti:
Ja siivoaminen on kyllä viimeinen homma mihin minä ryhdyn jos olen asiakkaana! Sitä varten teille maksetaan palkkaa. Tuntuu että monessa paikassa siivotaan vain vuoron päätteeksi kun moni asiakas ei uskalla puuttua. Kyllä kahviloissa yms on tarpeen pyyhkiä pöydät asikkaiden vaihtuessa. En minä häpeä mennä sanomaan aspoille että kuules tyttö/poika tules siistimään paikkoja!
T: 2-viestin kirjoittaja.
Ja sitten kun tälle maailman navalle ollaan pyyhkimään pöytää on jonossa toinen maailman napa kovaan ääneen valittamassa kun häntä ei palvella tarpeeksi nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja siivoaminen on kyllä viimeinen homma mihin minä ryhdyn jos olen asiakkaana! Sitä varten teille maksetaan palkkaa. Tuntuu että monessa paikassa siivotaan vain vuoron päätteeksi kun moni asiakas ei uskalla puuttua. Kyllä kahviloissa yms on tarpeen pyyhkiä pöydät asikkaiden vaihtuessa. En minä häpeä mennä sanomaan aspoille että kuules tyttö/poika tules siistimään paikkoja!
T: 2-viestin kirjoittaja.Itseasiassa ei makseta. Meille maksetaan vain työnkuvaan kuuluvasta iltasiivouksesta. Esimerkiksi astioiden siivoaminen pöydistä ei kuulu työntekijöille, koska systeemi on, että ihmisten pitäisi siivota ne kärryihin itse.
Me haluamme palvelua, piste. Ja siihen ei kuulu siivoaminen -siksi ne astiat jäävät pöytään.
Mikäli pöydät ovat sotkuiset niin menemme muualle -ei tämä sen vaikeampaa ole yhtään, eihän?
Jos esimiehenne ei tajua lisätä työnkuvaanne paikkojen puhtaana pitämistä niin veikkaanpa että on kohta entinen esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: 2-viestin kirjoittaja.Itseasiassa ei makseta. Meille maksetaan vain työnkuvaan kuuluvasta iltasiivouksesta. Esimerkiksi astioiden siivoaminen pöydistä ei kuulu työntekijöille, koska systeemi on, että ihmisten pitäisi siivota ne kärryihin itse.
Me haluamme palvelua, piste. Ja siihen ei kuulu siivoaminen -siksi ne astiat jäävät pöytään.
Mikäli pöydät ovat sotkuiset niin menemme muualle -ei tämä sen vaikeampaa ole yhtään, eihän?Jos esimiehenne ei tajua lisätä työnkuvaanne paikkojen puhtaana pitämistä niin veikkaanpa että on kohta entinen esimies.
Voi kun menisitkin muualle! Onko niin vaikeaa käsittää, että eri paikoissa on eri toimintatavat, ja se näkyy yleensä hinnoissa? Á la carte -ravintoloissa kuuluu siivoaminen hintaan, mutta sun on tietenkin pakko saada se ateriasi alle kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli pöydät ovat sotkuiset niin menemme muualle -ei tämä sen vaikeampaa ole yhtään, eihän?Jos esimiehenne ei tajua lisätä työnkuvaanne paikkojen puhtaana pitämistä niin veikkaanpa että on kohta entinen esimies.
Toivottavasti pidät lupauksesi muualle menemistä koska yleensä sitä hokevat eivät.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin työntekijät on töissä asiakkaita varten?
Ei se keski-ikäisten, vaihdevuotisten rouvien espressonnälän tyydyttäminen nyt niin pyhä asia ole.
Sorry, kokemukseni mukaan nämä Suurten Ikäluokkien miehet on kaikkein töykeimpiä ihmisiä. Todella röyhkeitä eikä mitään käytöstapoja tai huomaavaisuutta.
Olen töissä kahvilassa. Periaatteena on se, että asiakas vie tarjottimen pois itse. Pöydät pidetään siistinä. Oli hiljainen aamupäivä, asiakkaana oli liikuntarajoitteinen henkilö. Tarjoilin hänelle pöytää ja sanoin, että voi jättää astiat pöytään niin minä vien ne siitä sitten pois. Tuli toinen asiakas siinä vaiheessa kun tämä liikuntarajoitteinen oli tekemässä lähtöä. Palvelin tätä uutta asiakasta ja päätin siivota sen jälkeen sitten ne liikuntarajoitteisen astiat pois päydästä. Eikö mitä, kahvilassa on kymmenen siistiä pöytää ja tämän uuden asiakkaan oli ihan pakko mennä siihen ainoaan pöytään, jossa ne astiat oli ja kovaan ääneen vinkua että kun on täällä teillä niiiiiin sotkuista! Jotkut asiakkaat on yksinkertaisesti täysiä kusipäitä.
ÄLÄ TYRKYTÄ SITÄ PALVELUA, NÄET ITSEKIN ETTÄ OLEN RAUHASSA KATSELEMASSA!
Mua vituttaa eräs kauppa suunnattomasti kun sinne joutuu, ei palkata tarpeeksi kassoja joten jonot on epäinhimillisen pitkät (normaaliin asiakaspalveluun nähden). Ei sinne ainakaan siten palkata tarpeeksi väkeä että kaikki vain kiltisti jonottaa eikä sano mitään. Ei toki kassoille kohdistuen, eihän se heidän syy ole. Tuo on lähikauppani mutta vältän siellä käymistä jonojen takia.
Yleensä oikein tahallani teen ihan rauhassa, jos joku alkaa hoputtaa. En todellakaan ole mikään koira, jota käskytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et halua viedä astioitasi pois, niin sitten luonnollisesti asioit vain ravintoloissa joissa itsepalvelu ei kuulu konseptiin?
Vierailija kirjoitti:
Yleensä oikein tahallani teen ihan rauhassa, jos joku alkaa hoputtaa. En todellakaan ole mikään koira, jota käskytetään.
Teen sitä samaa. :D
En ymmärrä tuota käytäntöä, että maksaa kalliit kahvit ja pullat ja sit pitää itse siivota. Ei mee mun kaaliin yhtään..
Enkä ymmärrä enää siivoojien työtäkään. Toimistossa käy siivoojaa, mut se ei pyyhi pintoja eli kaikki tasot on pölyä täynnä.
Opiskeluaikana olin siivoushommussa, enkä ikinä ois kehdannut sellaista pölysotkua jättää huoneisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli et halua viedä astioitasi pois, niin sitten luonnollisesti asioit vain ravintoloissa joissa itsepalvelu ei kuulu konseptiin?
Mutku kallista!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tuota käytäntöä, että maksaa kalliit kahvit ja pullat ja sit pitää itse siivota. Ei mee mun kaaliin yhtään..
Enkä ymmärrä enää siivoojien työtäkään. Toimistossa käy siivoojaa, mut se ei pyyhi pintoja eli kaikki tasot on pölyä täynnä.
Opiskeluaikana olin siivoushommussa, enkä ikinä ois kehdannut sellaista pölysotkua jättää huoneisiin.
Miksi käyt paikoissa, jos tuntuu kalliilta, etkä halua siivot itse?
Siivoojilla on nykyään tarkat työtehtävät. Tuskin kukaan tekee muuta, kuin mitä työntehtävien perusteella tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Se jäi vielä sanomatta, että jos ei kaupan kassaa huvita olla ystävällinen ja et ole asiakkaita varten siellä, niin mitäpä luulet, valitsenko se itsepalvelukassan vai sinun kassan 🤔🤔
Vierailija kirjoitti:
Entinen ammattisiivooja vastaa: siivooja tekee sen, mikä siivoussopimuksessa on määritelty. Usein toimistosiivouksessa pöytiä ei pyyhitä, jos ne eivät ole tyhjiä. (Kokeile tyhjentää se ja katso, mitä tapahtuu?) Ideana on tietosuoja: siivooja ei koske pöydillä lojuviin papereihin eikä näppiksiin (henkilökohtaisia), joten hän ei hukkaa mitään tärkeitä tavaroita tai tietoja, tai edes näe niitä. Suoja koskee myös työntekijää: siivoojaa ei vastaavasti myöskään voida syyttää, jos jotakin käy.
Idiootteja nuo räyhääjät ja huutelijat! Itse olen ollut aina ystävällinen ja kiittänyt asiakaspalvelijaa. Pääosin aina saanut hyvää palvelua ja jos jotain pikku mokia on sattunut niin ei mun päivä siitä mene pilalle :)