Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olet ilkeä, asiakas?

Vierailija
14.10.2017 |

Niin monta kertaa asiakkaat huutavat, räyhäävät ja äyskivät ilman mitään syytä. On myös ilkeilyä, esimerkiksi jos joutuvat hieman odottamaan. Huokaillaan dramaattisesti ja kysellään, että mikä siinä kestää. Jonottaessa ihmisistä vasta hulluja tuleekin. Huudellaan takahuoneeseen, että lisää työntekijöitä, heti. Samoin oman vuoron odottaminen on mahdottomuus. Sitten välitetään kovaan ääneen hinnoista ja komitean alennuksia. Suututaan, kun niitä ei anneta. Pöydissä syödessä sikaillaan kaikin mahdollisin tavoin. Eikä vahingossakaan siivota itse.

Haluatteko kertoa, miksi?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v mies, olen sinkku eli käyn paljon kaupassa. Muutin eteläsuomestä reilu 10 vuotta sitten Oulun seudulle ja en koskaan, siis en koskaan ole nähnyt kassatilanteessa minkäänlaista häröilyä, en todellakaan koskaan. Taitaa olla pelkkää urbaania lengendaa nää jutut?????

Vierailija
62/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v mies, olen sinkku eli käyn paljon kaupassa. Muutin eteläsuomestä reilu 10 vuotta sitten Oulun seudulle ja en koskaan, siis en koskaan ole nähnyt kassatilanteessa minkäänlaista häröilyä, en todellakaan koskaan. Taitaa olla pelkkää urbaania lengendaa nää jutut?????

Mistä vetoa, niin sä oot se vanhus joka ahdistelee kassatyttöjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä musta on ihan asiallista pyytää kahvilassa, että pöytä tullaan pyyhkimään, mikäli se on likainen. Mutta senkin voi tehdä monella tavalla. Itse suosin kohteliaisuutta, esim. "Anteeksi, mutta voisiko joku tulla pyyhkimään tuon kulmapöydän?" Enkä kyllä näe, mitä pahaa tuossa on. Useimmiten pöydät ovat kyllä pyyhittyinä jo valmiiksi.

Öykkäröinti ja huono käytös taas ovat asioita erikseen. Itsekin työssäni saan paljon tuta huonompaakin kohtelua, joten yritän itse välttää moista.

Miksi pitää änkeä juuri siihen pöytään, mikä on likainen?

Vierailija
64/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähde puolustelemaan kaikkia asiakkaita, selvää on että törppöjä löytyy. Mutta törppöjä on myös tiskin toisella puolella.

Tuntuu APltakin unohtuneen että olette siellä töissä asiakkaita varten. Minua ärsyttää jos joudun odottamaan sen vuoksi että aspat puuhaavat jotain aivan muuta, kyllä asiakaspalvelun pitää olla se ykkösprioriteetti. Muut hommat hoidetaan sitten myöhemmin.

Olen aika temperamenttinen persoona enkä anteeksipyytele asennettani. Kyllä minä huomautan jos vaikka näen että kaupassa on valtavat jonot ja samaan aikaan joku pimu hyllyttää jotain ei-kriittistä.

Huomauta esimiehelle, se "pimu" hyllyttää hänen käskystään.

Vierailija
65/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootteja nuo räyhääjät ja huutelijat! Itse olen ollut aina ystävällinen ja kiittänyt asiakaspalvelijaa. Pääosin aina saanut hyvää palvelua ja jos jotain pikku mokia on sattunut niin ei mun päivä siitä mene pilalle :)

Tää on niin totta. Kohtelen aspoja hyvin ihan itsekkäistäkin syistä: saan parempaa palvelua, joskus jotain ihan ekstraakin ja aspat eivät tee virheitä, esim. rahasta väärin, kun saavat keskittyä työhönsä. Mutta tätähän räyhääjät eivät tule ikinä kokemaan tai ymmärtämään.

Vierailija
66/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska "asiakas on aina oikeassa" 😂😂 Tai puhumattakaan henkilökohtaisesta suosikkifraasistani, eli aina yhtä riemukkaasta "minä maksan sinun palkkasi".

Se joidenkin mielestä oikeuttaa tylytykseen ja tuohon ihmeelliseen puhutteluun/pimutteluun jne. Aspatyössä kyllä huomasin sen, että miten hämmästyttävän paljon aikuisten ihmisten peruskäytöstavat ovat hukassa.

Vierailija
67/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa nyt vaan on niin paljon ihan oikeasti tyhmiä ihmisiä. Ja ne käyttäytyy usein tyhmästi. Ei sille mitään voi.  :(

Vierailija
68/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kärsin ärsyttävästä sairaudesta ja johonkin se paha olo aina purkautuu.

Vierailija
69/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinuun saa tuntematon purkaa omaa pahaa oloaan. Viidakon lait, eikä mitään käytöstapoja siis tarvitse kukaan.

Vierailija
70/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä?

Keliakia?

Vierailija
71/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyrpistelijät on kamalimpia.

Samoin "ruokarajoitukselliset":

"Siis mulle täytyy olla gluteeniton, maidoton, munaton, pähkinätön, siemenetön, viljaton, hiilihydraatiton ja sokeriton. Siis mitä, miten niin teillä ei ole sellaisia tuotteita????"

Vierailija
72/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä musta on ihan asiallista pyytää kahvilassa, että pöytä tullaan pyyhkimään, mikäli se on likainen. Mutta senkin voi tehdä monella tavalla. Itse suosin kohteliaisuutta, esim. "Anteeksi, mutta voisiko joku tulla pyyhkimään tuon kulmapöydän?" Enkä kyllä näe, mitä pahaa tuossa on. Useimmiten pöydät ovat kyllä pyyhittyinä jo valmiiksi.

Öykkäröinti ja huono käytös taas ovat asioita erikseen. Itsekin työssäni saan paljon tuta huonompaakin kohtelua, joten yritän itse välttää moista.

Puhtaita ei ole? Paikka on leikkipaikan vieressä, mistä voi seurata muksuja turvallisesti? Paikasta on kiva näköala? 

Vierailija
73/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhtaita ei ole? Paikka on leikkipaikan vieressä, mistä voi seurata muksuja turvallisesti? Paikasta on kiva näköala? 

Oli kyse tilanteesta, jossa yhdessä pöydässä on roskia ja edellisten jätteet, muualla ihan vapaata.

Leikkipaikan läheisyydessä on ihan varmasti muitakin pöytiä, kuin se kaikkein likaisin.

Jos näköala taas on se tärkein, niin ihan vapaasti. Mutta aika turhaa sitten nurista, kun itse on valinnut paikan.

Vierailija
74/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan säntää heti siivoamaan jotain edellisten sotkuiseksi jättämää pöytää, jos joku tieten menee siihen istumaan. Istukoot siinä roskien seassa, omapa on valintansa. Jos alkaa nostamaan älämölöä aiheesta tai huudella, että tules tyttö siivoamaan, niin keksin kyllä muutakin puuhaa.

Vierailija
75/94 |
17.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan säntää heti siivoamaan jotain edellisten sotkuiseksi jättämää pöytää, jos joku tieten menee siihen istumaan. Istukoot siinä roskien seassa, omapa on valintansa. Jos alkaa nostamaan älämölöä aiheesta tai huudella, että tules tyttö siivoamaan, niin keksin kyllä muutakin puuhaa.

Ei kovin palveluhenkinen asenne. Onko ohjeistus saatu esimieheltä? Minusta pöytien siisteys on yksi tekijä, joka antaa tärkeän vaikutelman ravintolasta/kahvilasta. Likaiset pöydät = todennäköisesti samalla "innolla" siivotaan keittiön puolella. Ei siis hyvä.

Vierailija
76/94 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin palveluhenkinen asenne. Onko ohjeistus saatu esimieheltä? Minusta pöytien siisteys on yksi tekijä, joka antaa tärkeän vaikutelman ravintolasta/kahvilasta. Likaiset pöydät = todennäköisesti samalla "innolla" siivotaan keittiön puolella. Ei siis hyvä.

Itseasiassa on, koska pöytien siivoaminen, siis niistä astioiden ja roskien keräily, ei tosiaan edes kuulu varsinaisiin työtehtäviin. Tehdään sitten kun ehditään.

Vierailija
77/94 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustan sukulaistani. Hän on dementoitunut. Hätäänyessään hukkaa käytöstapansa.

Vierailija
78/94 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne astioidensa pöytiin jättäjät ei voi käydä paikoissa, joissa on pöytiin tarjoilu?

Ai niin, siellä on niin kallista?

Vierailija
79/94 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on, koska pöytien siivoaminen, siis niistä astioiden ja roskien keräily, ei tosiaan edes kuulu varsinaisiin työtehtäviin. Tehdään sitten kun ehditään.

Tai se saattaa parhaillaan olla pois siitä keittiön siisteydestä tai tuotteista joita myydä.

Vierailija
80/94 |
18.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein olen miettinyt samaa. Mutta on näköjään olemassa ihmisiä jotka saa aina paskaa palvelua! Se on ihan sama meneekö ne lääkäriin, tilaako taksia, ostaa ruokaa tai tietokonetta niin aina on paskaa palvelua... vikahan ei koskaan ole itsessä. Tietenkään!

Se joka keksi sanonnan "Asiakas on aina oikeassa" sanoi sen sarkastisesti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän