Miksi olet ilkeä, asiakas?
Niin monta kertaa asiakkaat huutavat, räyhäävät ja äyskivät ilman mitään syytä. On myös ilkeilyä, esimerkiksi jos joutuvat hieman odottamaan. Huokaillaan dramaattisesti ja kysellään, että mikä siinä kestää. Jonottaessa ihmisistä vasta hulluja tuleekin. Huudellaan takahuoneeseen, että lisää työntekijöitä, heti. Samoin oman vuoron odottaminen on mahdottomuus. Sitten välitetään kovaan ääneen hinnoista ja komitean alennuksia. Suututaan, kun niitä ei anneta. Pöydissä syödessä sikaillaan kaikin mahdollisin tavoin. Eikä vahingossakaan siivota itse.
Haluatteko kertoa, miksi?
Kommentit (94)
Ja siivoaminen on kyllä viimeinen homma mihin minä ryhdyn jos olen asiakkaana! Sitä varten teille maksetaan palkkaa. Tuntuu että monessa paikassa siivotaan vain vuoron päätteeksi kun moni asiakas ei uskalla puuttua. Kyllä kahviloissa yms on tarpeen pyyhkiä pöydät asikkaiden vaihtuessa. En minä häpeä mennä sanomaan aspoille että kuules tyttö/poika tules siistimään paikkoja!
T: 2-viestin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
En nyt lähde puolustelemaan kaikkia asiakkaita, selvää on että törppöjä löytyy. Mutta törppöjä on myös tiskin toisella puolella.
Tuntuu APltakin unohtuneen että olette siellä töissä asiakkaita varten. Minua ärsyttää jos joudun odottamaan sen vuoksi että aspat puuhaavat jotain aivan muuta, kyllä asiakaspalvelun pitää olla se ykkösprioriteetti. Muut hommat hoidetaan sitten myöhemmin.
Olen aika temperamenttinen persoona enkä anteeksipyytele asennettani. Kyllä minä huomautan jos vaikka näen että kaupassa on valtavat jonot ja samaan aikaan joku pimu hyllyttää jotain ei-kriittistä.
Asiakkaat eivät yleensä ymmärrä, että työhön kuuluu paljon muutakin, kuin fyysisesti kassalla seisominen. Esimerkiksi leipiä on pakko välillä käydä paistamassa, jos aiotaan myydä muutakin kuin ei-oota.
Kaupoissa taas työntekijöillä on eri tehtäviä ja usein esimerkiksi hyllyttäjälle ei edes kuulu kassalla olo. Että niin.
Vierailija kirjoitti:
Ja siivoaminen on kyllä viimeinen homma mihin minä ryhdyn jos olen asiakkaana! Sitä varten teille maksetaan palkkaa. Tuntuu että monessa paikassa siivotaan vain vuoron päätteeksi kun moni asiakas ei uskalla puuttua. Kyllä kahviloissa yms on tarpeen pyyhkiä pöydät asikkaiden vaihtuessa. En minä häpeä mennä sanomaan aspoille että kuules tyttö/poika tules siistimään paikkoja!
Itseasiassa ei makseta. Meille maksetaan vain työnkuvaan kuuluvasta iltasiivouksesta. Esimerkiksi astioiden siivoaminen pöydistä ei kuulu työntekijöille, koska systeemi on, että ihmisten pitäisi siivota ne kärryihin itse.
Mikset aja sikoja ulos. Ravintolalla on oikeus valita asiakkaat. Teidän ravitola on näköjään profiloitunut sikalaksi
No kerrohan missä olet töissä, niin saadaan vähän parempi kuva asiasta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt lähde puolustelemaan kaikkia asiakkaita, selvää on että törppöjä löytyy. Mutta törppöjä on myös tiskin toisella puolella.
Tuntuu APltakin unohtuneen että olette siellä töissä asiakkaita varten. Minua ärsyttää jos joudun odottamaan sen vuoksi että aspat puuhaavat jotain aivan muuta, kyllä asiakaspalvelun pitää olla se ykkösprioriteetti. Muut hommat hoidetaan sitten myöhemmin.
Olen aika temperamenttinen persoona enkä anteeksipyytele asennettani. Kyllä minä huomautan jos vaikka näen että kaupassa on valtavat jonot ja samaan aikaan joku pimu hyllyttää jotain ei-kriittistä.
Ihan tiedoksesi vaan, että varsinkin isommissa kaupoissa ne hyllyttäjät ovat ihan erikseen eivätkä he osaa tai saa käyttää kassakonetta. Lisäksi se, että puhuttelet työntekijöitä pimuksi tai käskytät kahvilan työntekijöitä siivoamaan pöytääsi kertoo täydellisestä arvostuksen puutteesta toisia ihmisiä kohtaan. Minäkin näin temperamenttisena sanon, että olet täydellinen idiootti ja toivon sinulle pelkkää pahaa elämääsi. Enkä anteeksipyytele asennettani!
Vierailija kirjoitti:
En minä ole töissä asiakkaita varten, vaan itseäni. En usko, että kukaan olisi.
Minulle on perusasia että käyttäydyn kohteliaasti.
Räyhäävät urpot ovat oma lajinsa.
Vastaat huutajille:"Minäkään en tule sinun työpaikallesi huutamaan.".
En ehkä ikinä tule ymmärtämään ihmisiä, ketkä jättää kahviloissa omat paskansa paikalleen, eikä siivoa niitä, ja sitten valittavat sotkuisuudesta.
Mutta eiköhän ne ole niitä samoja, jotka muutenkin heittelevät roskat käsistään kaduille ja puistoihin, ja sitten ihmettelevät suureen ääneen, miten joka paikassa on niin roskaista.
Vierailija kirjoitti:
Vastaat huutajille:"Minäkään en tule sinun työpaikallesi huutamaan.".
Vaihda sossualalle?
Siellä ei olekkaan asiakkailla työpaikkaa minne mennä huutamaan.
Jos ei lähiökuppiloita ja puistoja sellasiksi lasketa.
Vierailija kirjoitti:
ei-kriittinen pimu voi olla kouluttamaton työharjoittelija.
Miten niin työntekijät on töissä asiakkaita varten?
Ei se keski-ikäisten, vaihdevuotisten rouvien espressonnälän tyydyttäminen nyt niin pyhä asia ole.
Sehän on välillä kuin lapsen kanssa olisi, lapset eivät osaa hillitä itseään ja käsitellä tunteita. Monesti sitä touhua katsoessa oon miettinyt että tuolta varmaan puuttuu palikka päästä ja kehitys viivästynyt jostain syystä.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen mulkero olet,parempi jos et tule ihmisten ilmoille.
Vierailija kirjoitti:
Sä taidat olla se tyyppi, joka ei koskaan vie astioitaan palautuspaikalle, mutta istuu aina kahvilassa siihen pöytään mitä ei ole ehditty siivota, ja valittaa että on sotkuista? T. Kahvilatyöntekijä