Huvittavimmat lääkärikäynnit?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisin tutkimus missä olen päässyt olemaan on ehdottomasti ollut kuolaamistesti. 15 minuuttia piti maata suu auki kieli pitkällä ja kuolata purkkiin :D Hienoa kun siinä sitten hoitajia ramppasi ees taas ja kaikki aina pahoittelivat että voi, en kai häiritse. Iniseppä siinä sitten jotain kielipitkällä ja kuola roikkuen :D
Höpö höpö. Tuollaista testiä ei ole olemassakaan. Googlesta ei löydy mitään aiheesta, PAITSI yllättäin täysin samanlainen kommentti aloituksessa johon kukaan ei vastannut Demin sivulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esikoisen syntymän jälkeen tuli kaikenlaista säätöä terveyden kanssa, mm.rintatulehdus.Lääkäri sitten päätti että leikataan ja poistetaan märkivä kudos.Oli sairaala aivan täynnä,olin sisätautiosastolla sisällä ja lääkäri päätti että tarvikevarasto käy oikein hyvin leikkaussalista.Minä sitten vuoteessa makasin ja avustin kun lääkäri leikkasi..." pidätkö tuosta kiinni ja annatko tuon instumentin"...kahdestaan oltiin pienessä n.10m2 huoneessa ja välillä ovi kävi kun joku hoitaja haki pyyhkeitä jne...ihmettelivät hekin hieman asiaa.Leikkaus meni hyvin 😃
Onko tämä tapahtunut oikeasti??
Todennäköisesti ei. Sisätautiosaston lääkäri ei olisi ryhtynyt moiseen toimenpiteeseen.
Teini-iässä kävin lääkärin vastaanotolla järkyttävän matkapahoinvoinnin vuoksi ja sain lähetteen raskaustestiin. Kyseessä olisi pitänyt olla neitsyt sikiäminen, jotta testistä olisi syy löytynyt, ja tätä kainona yritin sopertaa siinä sitten (onnistumatta) 😳
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisin tutkimus missä olen päässyt olemaan on ehdottomasti ollut kuolaamistesti. 15 minuuttia piti maata suu auki kieli pitkällä ja kuolata purkkiin :D Hienoa kun siinä sitten hoitajia ramppasi ees taas ja kaikki aina pahoittelivat että voi, en kai häiritse. Iniseppä siinä sitten jotain kielipitkällä ja kuola roikkuen :D
Höpö höpö. Tuollaista testiä ei ole olemassakaan. Googlesta ei löydy mitään aiheesta, PAITSI yllättäin täysin samanlainen kommentti aloituksessa johon kukaan ei vastannut Demin sivulla.
Ouuu, BUSTED!!! :'D
Menin näyttämään nitkahtanutta polveani ja lääkäri käski ottaa paidan pois. Hän tunnusteli rintoja ja kyseli missä oon töissä. Olin kasiluokalla ja paniikista jäykkä.
Jälkikäteen en uskaltanut kertoa kenellekkään, koska hävetti. Kun kerroin vuosia myöhemmin asiasta äidilleni, niin hän kertoi lääkäriin jääneen kiinni alaikäisten hiplaamisesta. Oli myös lähetellyt sähköpostia nuorille tytöille (se oli sähköpostiaikaa).
Meni kauan ennen kuin uskalsin mennä yhdellekkään mieslääkärille.
Vierailija kirjoitti:
Teini-iässä kävin lääkärin vastaanotolla järkyttävän matkapahoinvoinnin vuoksi ja sain lähetteen raskaustestiin. Kyseessä olisi pitänyt olla neitsyt sikiäminen, jotta testistä olisi syy löytynyt, ja tätä kainona yritin sopertaa siinä sitten (onnistumatta) 😳
Samantapaisesti kävi minulle, olin ihotautilääkärillä pahan aknen takia ja ennen lääkekuurin aloitusta oli käytävä verikokeissa. Lääkäri määräsi myös raskaustestin ja yritin kovasti sanoa, ettei sille mitenkään ole tarvetta. Olin 14 vuotias ja neitsyt. Ei uskonut lääkäri ja raskaustesti tehtiin
Kävin tuossa alkukesästä lääkärissä, kun olin onnistunut saamaan borreliatartunnan punkista. Itselleni diagnoosi oli aika lailla selvää pässinlihaa, kun laajeneva ihottuma oli tullut juurikin sille kohtaa, mistä olin punkin irrottanut vähän yli viikkoa aiemmin. Nuorelle naislääkärille kerta taisi olla ensimmäinen, sillä oli aivan intona asiasta. Mittaili kovasti mittanauhalla ihottumaa ja etsi ohjeita koneelta ja oikeasti ilahtuneena huuhdahti, että "täähän on yli 15 cm". Lääkkeet ja ohjeet sain aivan asianmukaisesti, mutta oli jotenkin hauska seurata, miten joku voi ilahtua siitä, että ensimmäistä kertaa kohtaa jonkun asian työssään.
Tämä keskustelu vahvisti minua taas siitä, miksi onnistuin välttelemään lääkäriä 20 vuotta. Lapsuudesta on kamalia kokemuksia lääkäristä noin vuodelta 1996. Minulle ei edes oikein kerrottu, mitä minulla epäiltiin, kohdeltiin todella huonosti ja naislääkäri kylläkin lähes syytti minua siitä, että minulla 12-vuotiaalla oli jo kuukautiset alkaneet. Koska tuosta on jo noin pitkä aika niin en tarkalleen muista kaikkea, mitä tuohon liittyi, mutta kovat traumat se aiheutti ja päätin silloin vältteleväni lääkäriä tulevaisuudessa niin pitkään kuin mahdollista tai oikeastaan ajattelin, että en mene lääkäriin enää koskaan. Tiedän kyllä, mitä tästä voi seurata, tajusin tämän jo tuolloin, mutta hyväksyin kuitenkin tämän. Viime vuonna työkykyselvityksen kautta pakotettiin sitten psykiatrille. Onneksi tuo oli vain yksi kerta ja aivan kamalaa oli, mutta onneksi mitään varsinaisia tutkimuksia tuolla ei tapahtunut, vain keskustelua, josta psykiatri teki sitten mielestäni aika rajut johtopäätökset.
Tää ei ollut lääkärissä, vaan röntgenissä. Rtg-hoitaja kysyi että olenko raskaana ennen kuvan ottamista. Sinänsä aivan asiallinen ja asiaan kuuluva kysymys mutta kun olin vastannut että en voi raskautua kun on kohtu poistettu, tuo jatkoi että et voi siltikään tietää varmuudella asiaa.
Otin ihan kiltisti sen lyijysuojan alavatsan kohdalle "sikiötä" suojaamaan. Piti pidätellä naurua, että pysyin liikkumatta rtg-kuvauksen ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sattunut mulle vaan eläkeikäiselle äidilleni Salon terveyskeskuksessa. Päätyi ennestään itselleen vieraalle arviolta 50-60 v. lääkärille, jolla saikin ajan mukavasti heti. Kun äiti meni sisään vastaanotolle, lääkäri oli tokaissut: "Olet aivan kalan näköinen. Enhän minä kaloja hoida!" Äiti oli siinä vähän hämmentyneenä ollut, ja sanonut että sen selän takia hän tuli, kun on edelleen kaatumisen jälkeen ollut kovia kipuja, että täytyisiköhän kuvata tai muuten tutkia tarkemmin. Tähän lääkäri oli tomerasti tokaissut: "Sulla on tippuri!"
Sitten se oli kirjoittanut reseptin grammaista Panadolia tutkimatta mitenkään.
Myöhemmin äiti oli jutellut tästä eläkeläisten kuntosalivuorolla ja muillaki oli kokemuksia tästä sekavasti käyttäytyvästä miehestä. Tiedä onko huumeenkäyttäjä, mt-ongelmainen vai mikä. Kukaan ei ollut kuitenkaan tehnyt valitusta, vaan ajanvarauksessa vaan kieltäytyvät ajasta tälle lääkärille joten tyyppi jatkaa virassaan. (Äidilläni sitten löytyi yksityisellä lääkäriasemalla selkänikamasta murtuma, joten väärässä oli vähättelijät, niin "kalatippurimies" kuin aiempi jolla kävi heti onnettomuuden jälkeen)
voi hyvänen aika!
Vein kuumeisen ja korvaa harovan 1v pojan tk:hon, lääkäri kysyi neuvottoman näköisenä että "haluatko antibiootit ja saikkulapun nyt sitten?" Sanoin etten tarvitse saikkulappua kun olen kotiäitinä ja antibiootit otan, jos kerran ovat tarpeelliset. Lääkäri mutisi jotain ja kuikki arasti pojan korviin..tuli mieleen että mikäköhän valelääkäri tämä on!
Lopulta läksin tyhjin käsin, en huolinut antibiootteja vain varmuuden vuoksi ja niin kävi että pojan tila alkoi hiljalleen kohentua. Olisin kuitenkin kaivannut ASIANTUNTIJAN varmistuksen siitä, että paranee kotihoidolla kun oli niin uupunut ettei edes tissiä jaksanut natustaa!
Itkettää ja naurattaa tämän käynnin muisteleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vein kuumeisen ja korvaa harovan 1v pojan tk:hon, lääkäri kysyi neuvottoman näköisenä että "haluatko antibiootit ja saikkulapun nyt sitten?" Sanoin etten tarvitse saikkulappua kun olen kotiäitinä ja antibiootit otan, jos kerran ovat tarpeelliset. Lääkäri mutisi jotain ja kuikki arasti pojan korviin..tuli mieleen että mikäköhän valelääkäri tämä on!
Lopulta läksin tyhjin käsin, en huolinut antibiootteja vain varmuuden vuoksi ja niin kävi että pojan tila alkoi hiljalleen kohentua. Olisin kuitenkin kaivannut ASIANTUNTIJAN varmistuksen siitä, että paranee kotihoidolla kun oli niin uupunut ettei edes tissiä jaksanut natustaa!
Itkettää ja naurattaa tämän käynnin muisteleminen.
Mulla kanssa ihan omien vaivojen kohdalla on pari kertaa käynyt niin, että lääkäri kysyy mitä MINÄ haluaisin hoidoksi vaivaani tai mikä luulen sen olevan, nämä on tosi outoja vaikkakin kiva tietty että potilasta huomioidaan, mutta senhän vuoksi minä sinne lääkäriin menen, kun haluaisin selvityksen tai avun siihen vaivaan ja he ovat lääketiedettä vuosikaudet opiskelleet! :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli varvasvamma ja menin lääkäriin, joka tutkaili tilanteen ja kiljahti naapurihuoneeseen "hoitaja, tuokaa klemmari ja poltin!" Minä siinä ihan ihmeissäni että anteeksi mitä johon tohtori tomerasti "älä huoli, Ruotsissa näin tehdään jatkuvasti!" =D
Ei siinä lääkäri puhkaisi varpaankynnen desinfioidulla, kuumennetulla klemmarilla ja hoito oli välittömästi vaikuttava kun kivut lähti veren ruiskahtaessa ulos mutta oli huvittava tilanne.
Aika kovaa on saanut painaa, että on saanut klemmarin kynnen läpi. 😳
Kerrottuani päivystyksessä vaivastani lääkäri kysyi ensimmäisenä, että miten sulla menee sun aviomiehen kanssa... Sanoin, ettei kovin hyvin, kun en ole koskaan ollut naimisissa. Ko.lääkäri oli menossa erikoistumaan psykiatrian puolelle, joten halusi löytää vian mieluiten korvien välistä? Onneksi labratulos vahvisti, että vaivani oli ihan puhtaasti fyysinen.
Maksa-arvoni lähtivät jyrkkään nousuun erään mielenterveyteen vaikuttavan lääkkeen aloittamisen jälkeen. Venäläinen lääkäri epäili että potilaskertomuksessani lukeva "päihteetön" oli valetta, ja että "ehkä olet juonut niin paljon, ettet vaan muista juoneesi". :D
Hammashygienistin luona...
Minä menin hammaskiveä poistattamaan kun sydänleikkaus oli viiden viikon päästä edessä. Olin käynyt yliopistollisen sairaalan hammaslääkärin tarkastuksessa joka oli todennut suuni takia olevan valmis leikkaukseen mainiten vain hammaskivestä.
Varasin ajan kunnalliseen hammashoitoon ja sain ajan vanhemmalle naiselle. Ilmoittautuessani varatulle ajalle hämmästelin kun vastaanotossa oleva nainen pidätteli nauruaan...
Menin odottamaan vuoroani ja kohta kyseinen vanhempi nainen kutsui minut sisään huoneeseen ja minä kerroin asiani. Nainen sitten alkoi tutkimaan suutani kohta huudahtaen " OLET JUONUT! VIINA HAISEE!!! " minä " Öh? Häh? EN ole juonut. ". Mitä siitä seurasi vartin keskustelu juomisesta... Sitten täti hammashygienikko " OOT SYÖNYT VALKOSIPULIA! " minä " Kyllä olen. " täti " Ilmankos haisee niin pahalle... meidät pitäisi ottaa huomioon kun tullaan hammashoitoon. "
:O Älä perhana! Olet valinnut työn missä tutkit ihmisten suita ja yleensä ne hammashoitoon tultaessa tuoksu miltään kauneimmalta kukalta. No ruusuhan voi olla suussa...
Sitten alkoi kysely minun sydänleikkauksesta joka oli läppäleikkaus. Täti " ONHAN sinulla se ÄITIHAHMO valittu jo? Se jonka syliin saat käpertyä leikkauksen jälkeen? " minä " * suu kiinni ja silmät auki * öööh ö NIINKUS MITÄ!? " " Minun äiti on kuollut jo 5 vuotta sitten minun ollessa 31 vuotta. " täti " Hankit itsellesi jonkun nuoren äitihahmon vielä ennen leikkausta! "
Sitten hammashygienisti TÄTI lähti etsimään hammaslääkäriä koskien antibioottisuojausta... Kesti tunnin kun odotin ja kolme kertaa täti kävi kertomassa tilanteen...
1. " Kukaan ei sano sinun tarvitsevan suojausta. LÄHDEN uudestaan kysymään! "
2. " NYT 3 hammaslääkäriä on sitä mieltä ettei suojausta tarvita! Kysyn lisää!? "
3. " En minä tee mitään kun 4 hammaslääkäriä on sitä mieltä ettei tarvita suojausta ja vain yksi on sitä mieltä että tarvitaan. "
Kokoajan pumpulit suussa makasin siinä lampun alla...
Vuosia sitten gynellä(oli nuorehko mies) makasin siinä pritsillä jalat levällään ja kaikki vempaimet sisällä yms. ja sitten soi lääkärin puhelin: hän kipitti pöydän ääreen vastaamaan ja sen jälkeen alkoivat instrumentit alapäästäni kilisten tippua lattialle.
Purskahdin hillittömään nauruun ja puhelimessa oleva lääkäri samoin: en tiedä kuka soitti ja mitä ajatteli, kun lääkäri hirnuu luurin toisessa päässä.
Saattoi tietysti myöhemmin selitellä soittajalle tilannetta.
Vuosia sitten, kun mitään punkkikohua ei vielä ollut, miehelläni oli lihava paisunut pinkki nivustaipeessa. Luulimme sitä luomeksi ja ympäristö oli tosi tulehtuneen näköinen.
Hän meni terve.keskukseen "luomea" näyttämään. Nuori mieslääkäri sanoi heti, että sehän on punkki. Hän tarttui puhelimeen ja soitti koko henkilökunnan paikalle moista ihmettä katsomaan.
siinä sitten oli koko hoitaja/lääkäri kaarti hänen nivusiaan ihailleet.
Mies sai kolmen viikon vahvan anitbioottikuurin ja mitään jälkiseuraamuksia ei tullut.
Jäi vain hauska muisto punkista.
Melkein huvitti, kun oikeasti kipeänä sanoin työpaikkalääkärille, ettei burana sovi minulle. - Määräsi sitten 100 kpl 600-buranaa. Hain toki annoksen apteekista, sukulaisilla on aina tarvetta. - Onneksi sain ajan terveyskeskukseen ja hoono soomi -päivystäjältä asianmukaisen hoidon.
Ramppasin lapsettomuushoitojen vuoksi gynellä julkisella puolella. Olin käynyt edellisenä päivänä tutkimuksissa ja seuraavana sitten uudestaan. Sattui olemaan sama lääkäri molempina päivinä mutta hän ei enää muistanut minua.. Ei ennen kuin katsoi alapäähän, jolloin huikkasi spontaanisti että niin joo sähän kävit täällä eilenkin.
Toisella kertaa kun makasin taas siinä värkki levällään, niin (eri) lääkäri mainitsi hänellä olevan ihan samanlaiset sukat kuin mulla siinä jaloissani. Öö.. Mitäs siihen sitten..