Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huvittavimmat lääkärikäynnit?

Vierailija
13.10.2017 |

Kertokaas.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisenä olin YTHS:ssä gynellä. Lääkäri esitteli minulle käsipeilin kanssa, miltä kohdunnapukkani näyttää.

Vierailija
2/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehdi, olen kakalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori mieslääkäri otti vastaan korvakipuisen poikani ja minut. Ei esitellyt itseään, ei kysellyt mitään. Selitin asiamme. Alkoi etsimään korvalamppua jota ei löytänyt. Lähti huoneesta etsimään sitä. Tuli takaisin ja hetken päästä hoitaja toi sen hänelle. Katseli niitä korvia _kauan_. Häipyi taas huoneesta. Huomasin en pöydällään toisten asiakkaitten epikriisejä. Olisin halutessani voinut lukea ne. Tässä vaiheessa minua alkoi suututtaa. Lääkäri tuli takaisin, mutisi jotain jostain toisesta laitteesta. Hoitaja toi sen hetken päästä. Taas tutki korvia. Mumisi itsekseen ja hengitti kummallisen kovaan ääneen ja katkonaisesti. Sitten sanoi, ettei korvissa ole vikaa. Kysyin häneltä mikä nimesi on. Kertoi nimensä ja korotti ääntään ; olen lääketieteen kandidaatti. Sanoin, että kannattaisi esittäytyä, kuuluu hyviin tapoihin. Lisäksi vaitiolovelvollisuuteen kuuluu ettei jätä potilaspapereita lojumaan pitkin poikin. Kiitos ja näkemiin, menemme toiselle lääkärille.

Hän löysi kyllä selkeän tulehduksen korvasta parissa minuutissa.

Vierailija
4/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut mulle vaan eläkeikäiselle äidilleni Salon terveyskeskuksessa. Päätyi ennestään itselleen vieraalle arviolta 50-60 v. lääkärille, jolla saikin ajan mukavasti heti. Kun äiti meni sisään vastaanotolle, lääkäri oli tokaissut: "Olet aivan kalan näköinen. Enhän minä kaloja hoida!" Äiti oli siinä vähän hämmentyneenä ollut, ja sanonut että sen selän takia hän tuli, kun on edelleen kaatumisen jälkeen ollut kovia kipuja, että täytyisiköhän kuvata tai muuten tutkia tarkemmin. Tähän lääkäri oli tomerasti tokaissut: "Sulla on tippuri!"

Sitten se oli kirjoittanut reseptin grammaista Panadolia tutkimatta mitenkään. 

Myöhemmin äiti oli jutellut tästä eläkeläisten kuntosalivuorolla ja muillaki oli kokemuksia tästä sekavasti käyttäytyvästä miehestä. Tiedä onko huumeenkäyttäjä, mt-ongelmainen vai mikä. Kukaan ei ollut kuitenkaan tehnyt valitusta, vaan ajanvarauksessa vaan kieltäytyvät ajasta tälle lääkärille joten tyyppi jatkaa virassaan. (Äidilläni sitten löytyi yksityisellä lääkäriasemalla selkänikamasta murtuma, joten väärässä oli vähättelijät, niin "kalatippurimies" kuin aiempi jolla kävi heti onnettomuuden jälkeen)

Vierailija
5/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni kävi sellävaivojen takia lääkärissä. Hoono soomi mieslääkäri tutki, sanoi "sinä olla raskas".

Sukulaiseni tähän "anteeksi, joo siis kai mulla ylipainoa .."

"Eijei sinä kanta lapsi mahasa. ONNEKSI OLKOON! Huva asia! Muta selka kipu."

"Ei en ole raskaana, käytän ehkäisypillereitä."

"No siina tapauksessa sinu lopeta pilleri!"

"Mutta entäs tämä selkäkipu?"

"Sitten tietä selkakipu kun lapsi mahasa, hahahha"

Joo erikoinen oli kuulemma ollut.

Vierailija
6/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksen kesäkandi oli hyvin, hyvin kiusaantunut ja epävarma, kun olin hakemassa lähetettä sterilisaatioon. 

Vierailija
7/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä huvittavaa vai ärsyttävää. No, oli sormessa kynsivallin tulehdus mikä ei mennyt ohi vaan paheni koko ajan, niin menin sitten lääkäriin että saisin lääkekuurin. Ensimmäisenä lääkäri piti palopuheen ylipainostani ja suositteli menemään diabeteshoitajan vastaanotolle keskustelemaan terveellisestä ruokavaliosta. Lopulta sitten onneksi sain reseptin ettei tullut ihan hukkareissua.

Vierailija
8/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, kun venäläinen psykiatri teki minusta kahvista riippuvaisen ja päätteli, että solutoimintani muuttuu kolmen kuukauden periodilla, koska en polta tupakkaa. Kannasta luin sitten jälkeenpäin....

Vierailija
9/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä nyt ollut niin huvittava, mutta poikkeava. Lääkäriaikani loppui ennen kuin se alkoikaan, eli pääsin sisään 5min ennen varsinaista aikaa ja olin ulkona jo minuutin ennen varsinaista aikaa.

Sanoin että haluaisin reseptin tälle ja lääkäri kirjoitti reseptin, tulosti sen ja ojensi minulle. Tämä kaikki kesti n.3 min. Sitten katsekontakti ilman puhetta, teki mieli kysyä että etkö sä tutki mua mitenkään? mutta enpä kysynyt vaan kävelin ulos.

Hinta 75 eur eli 18 euroa minuutti. Ihanan kallista, elämä on.

Jälkeenpäin mietin että olisiko pitänyt ottaa koko rahan edestä ja vaatia kopeloimaan vaikka ihan yleisesti sen jäljelle jääneen 27 minuutin ajan? Maksoin kuitenkin koko ajasta.

Vierailija
10/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varvasvamma ja menin lääkäriin, joka tutkaili tilanteen ja kiljahti naapurihuoneeseen "hoitaja, tuokaa klemmari ja poltin!" Minä siinä ihan ihmeissäni että anteeksi mitä johon tohtori tomerasti "älä huoli, Ruotsissa näin tehdään jatkuvasti!" =D

Ei siinä lääkäri puhkaisi varpaankynnen desinfioidulla, kuumennetulla klemmarilla ja hoito oli välittömästi vaikuttava kun kivut lähti veren ruiskahtaessa ulos mutta oli huvittava tilanne.

Vierailija
11/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksen kesäkandi oli hyvin, hyvin kiusaantunut ja epävarma, kun olin hakemassa lähetettä sterilisaatioon. 

Ymmärrän kyllä kandia, kun sterilisaatiolausuntopaperit voi tehdä vain laillistettu lääkäri.

Vierailija
12/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli varvasvamma ja menin lääkäriin, joka tutkaili tilanteen ja kiljahti naapurihuoneeseen "hoitaja, tuokaa klemmari ja poltin!" Minä siinä ihan ihmeissäni että anteeksi mitä johon tohtori tomerasti "älä huoli, Ruotsissa näin tehdään jatkuvasti!" =D

Ei siinä lääkäri puhkaisi varpaankynnen desinfioidulla, kuumennetulla klemmarilla ja hoito oli välittömästi vaikuttava kun kivut lähti veren ruiskahtaessa ulos mutta oli huvittava tilanne.

Ihan oikein toimi. Keksitkö tavan, jolla Suomessa kynnenalushematooma hoidettaisiin toisella tavalla?

Vierailija
13/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin näyttämään kipeytynyttä polveani pari kk sen jälkeen, kun minulta oli poistettu sappirakko. Venäläinen vanhempi naislääkäri selitti että sappirakko on vaeltanut polveen, kikatin hysteersesti vastaanotolta lähtiessä.

Sain kuitenkin kortisonipiikin eli ihan turha käynti ei ollut.

Vierailija
14/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikein toimi. Keksitkö tavan, jolla Suomessa kynnenalushematooma hoidettaisiin toisella tavalla?

Joo ei tietty mitään valittamista, kirjoitinhan että hoito oli hyvä! mutta mielestäni se oli niin hassua kun klemmari ei kuulosta maallikon korvaan miltään hoitovälineeltä ja vielä se ruotsikommentti. :)

Vierailija
15/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kaulassa ollut pieni ihopatti vuosia, hiljalleen kasvanut. Sitä oli vaikea nähdä itse, kun se oli leuan alla. Ei ollut kipeä, unohtui välillä, kunnes kerran näytin lääkärille muun käynnin yhteydessä. Hän silmäili sitä ja varasi mulle ajan sen leikkaukseen pois, että voidaan tutkia, ettei ole pahanlaatuinen...

Menin sovittuna aikana toimenpiteeseen. Lääkäri, hoitaja, puudutteet ja instrumentit valmiina. Lääkäri kumartui tutkimaan kaulaani tarkemmin. Hän oikaisi selkänsä ja sanoi ystävällisesti: "Tämä on vain tukkeutunut talirauhanen. Voin puristaa sen tyhjäksi jos haluat, mutta se varmaan koskee". "Antaa mennä, sanoin."

Niin lääkäri puristi kaulastani finnin, jonka sisällä oli sentin pötkö talia. Tilanne oli meistä kaikista vähän huvittava. Mutta "patti" lähti vihdoin, eikä onneksi ollut syöpä!

Vierailija
16/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään mistään varvasvaivoista, mutta että klemmari? Eikö lääkäri ole kuullut neuloista?

-eri

Vierailija
17/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori mieslääkäri otti vastaan korvakipuisen poikani ja minut. Ei esitellyt itseään, ei kysellyt mitään. Selitin asiamme. Alkoi etsimään korvalamppua jota ei löytänyt. Lähti huoneesta etsimään sitä. Tuli takaisin ja hetken päästä hoitaja toi sen hänelle. Katseli niitä korvia _kauan_. Häipyi taas huoneesta. Huomasin en pöydällään toisten asiakkaitten epikriisejä. Olisin halutessani voinut lukea ne. Tässä vaiheessa minua alkoi suututtaa. Lääkäri tuli takaisin, mutisi jotain jostain toisesta laitteesta. Hoitaja toi sen hetken päästä. Taas tutki korvia. Mumisi itsekseen ja hengitti kummallisen kovaan ääneen ja katkonaisesti. Sitten sanoi, ettei korvissa ole vikaa. Kysyin häneltä mikä nimesi on. Kertoi nimensä ja korotti ääntään ; olen lääketieteen kandidaatti. Sanoin, että kannattaisi esittäytyä, kuuluu hyviin tapoihin. Lisäksi vaitiolovelvollisuuteen kuuluu ettei jätä potilaspapereita lojumaan pitkin poikin. Kiitos ja näkemiin, menemme toiselle lääkärille.

Hän löysi kyllä selkeän tulehduksen korvasta parissa minuutissa.

Tällaisia ruikuttajia tosiaan riittää.

Vierailija
18/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

(:

Vierailija
19/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitään mistään varvasvaivoista, mutta että klemmari? Eikö lääkäri ole kuullut neuloista?

-eri

Klemmarin pointti on just se että se on tylppä.

-toinen eri

Vierailija
20/74 |
13.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä