Huvittavimmat lääkärikäynnit?
Kommentit (74)
"Sä olet nyt ihan selvästi raskaana ja voi sulla joku tautikin olla" sanoi ylimielisen oloinen mieslääkäri päivystyksessä kun menin sinne päänsäryn ja pitkään jatkuneen kuumeilun vuoksi. Olin masentunut mikä tietysti näkyi tiedoissa ja varmaan ulkonäössäkin , joten lääkäri oletti että olen pannut ympäriinsä huolehtimatta ehkäisystä ! Passitti minut ultraan jotta nähtäisiin miten pitkällä "raskaus" on, eihän sieltä tietenkään mitään näkynyt sillä en ollut harrastanut seksiä varmaan vuoteen...
Tämän jälkeen lääkäri sitten testautti kaikki mahdolliset sukupuolitaudit ja puhtaat olivat nekin.
Olin yön osastolla ja aamulla kuvattiin pää, myöhemmin iltapäivällä napattiin sitten näyte selkäytimestä mutta syytä oireille ei löytynyt. Sain vahvoja kipulääkkeitä ja pääsin kotiin ohjeistuksena tulla takaisin, mikäli särky pahenee tai kuume nousee korkeammaksi. Muu henkilökunta kohteli asiallisesti, mutta se minut vastaanottanut lääkäri oli kyllä kunnon kusipää! Nyt , 20 v myöhemmin pystyy jo nauramaan, silloin ei naurattanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teini-iässä kävin lääkärin vastaanotolla järkyttävän matkapahoinvoinnin vuoksi ja sain lähetteen raskaustestiin. Kyseessä olisi pitänyt olla neitsyt sikiäminen, jotta testistä olisi syy löytynyt, ja tätä kainona yritin sopertaa siinä sitten (onnistumatta) 😳
Samantapaisesti kävi minulle, olin ihotautilääkärillä pahan aknen takia ja ennen lääkekuurin aloitusta oli käytävä verikokeissa. Lääkäri määräsi myös raskaustestin ja yritin kovasti sanoa, ettei sille mitenkään ole tarvetta. Olin 14 vuotias ja neitsyt. Ei uskonut lääkäri ja raskaustesti tehtiin
Se lääke on sikiötä vaurioittavaa, eikä lääkäri voi ottaa riskejä tässä asiassa. Tiedän tapauksen, jossa oli uskottu "potilasta" ja murhettahan siitä tuli. Raskaustesti on pikku juttu tällaisessa asiassa.
Tietysti ymmärrän tämän. Mutta oli se silti hämmentävää nuorelle tytölle, kun minkäännäköistä kokemusta pojista aiemmin ei ollut. Eihän lääkäri tätä tietenkään tiennyt, mutta tulihan se itselleen puskista, että otetaan raskautesti 14 vuotiaalta kokemattomalta tytöltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli varvasvamma ja menin lääkäriin, joka tutkaili tilanteen ja kiljahti naapurihuoneeseen "hoitaja, tuokaa klemmari ja poltin!" Minä siinä ihan ihmeissäni että anteeksi mitä johon tohtori tomerasti "älä huoli, Ruotsissa näin tehdään jatkuvasti!" =D
Ei siinä lääkäri puhkaisi varpaankynnen desinfioidulla, kuumennetulla klemmarilla ja hoito oli välittömästi vaikuttava kun kivut lähti veren ruiskahtaessa ulos mutta oli huvittava tilanne.
Aika kovaa on saanut painaa, että on saanut klemmarin kynnen läpi. 😳
Kun se kuumennetaan ennen pisto, sujahtaa siitä vaan kynnen läpi.
Lääkärissä käynti on aina vakava tapahtuma. Ei siellä naureta vaan kuunnellaan mitä lääkäri sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli varvasvamma ja menin lääkäriin, joka tutkaili tilanteen ja kiljahti naapurihuoneeseen "hoitaja, tuokaa klemmari ja poltin!" Minä siinä ihan ihmeissäni että anteeksi mitä johon tohtori tomerasti "älä huoli, Ruotsissa näin tehdään jatkuvasti!" =D
Ei siinä lääkäri puhkaisi varpaankynnen desinfioidulla, kuumennetulla klemmarilla ja hoito oli välittömästi vaikuttava kun kivut lähti veren ruiskahtaessa ulos mutta oli huvittava tilanne.
Ihan oikein toimi. Keksitkö tavan, jolla Suomessa kynnenalushematooma hoidettaisiin toisella tavalla?
En tiedä mitään mistään varvasvaivoista, mutta että klemmari? Eikö lääkäri ole kuullut neuloista?
-eri
Yleisesti käytetty menetelmä.
Toinen - eri
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisin tutkimus missä olen päässyt olemaan on ehdottomasti ollut kuolaamistesti. 15 minuuttia piti maata suu auki kieli pitkällä ja kuolata purkkiin :D Hienoa kun siinä sitten hoitajia ramppasi ees taas ja kaikki aina pahoittelivat että voi, en kai häiritse. Iniseppä siinä sitten jotain kielipitkällä ja kuola roikkuen :D
Mikä testi tuo tommonen oikein oli? 😂
Vierailija kirjoitti:
Kävin tuossa alkukesästä lääkärissä, kun olin onnistunut saamaan borreliatartunnan punkista. Itselleni diagnoosi oli aika lailla selvää pässinlihaa, kun laajeneva ihottuma oli tullut juurikin sille kohtaa, mistä olin punkin irrottanut vähän yli viikkoa aiemmin. Nuorelle naislääkärille kerta taisi olla ensimmäinen, sillä oli aivan intona asiasta. Mittaili kovasti mittanauhalla ihottumaa ja etsi ohjeita koneelta ja oikeasti ilahtuneena huuhdahti, että "täähän on yli 15 cm". Lääkkeet ja ohjeet sain aivan asianmukaisesti, mutta oli jotenkin hauska seurata, miten joku voi ilahtua siitä, että ensimmäistä kertaa kohtaa jonkun asian työssään.
Ihana ja jotenkin suloinen tapaus! 🤗
Ei ole huvittavaa kokemusta, mutta aloin laskea niitä lääkärissä käynti kertoja itselleni joista minulle on ollut oikeasti apua.
Lapsuudessa oli varmasti hyödyllisiä käyntejä, mutta muuten voisin sanoa, että noin viisi kertaa olen saanut oikeasti jotakin hyötyä käynnille. Olen siis jo vanhempi ihminen.
Mulla oli hammaslääkäriaika ja nuori mieslääkäri laittoi mulle puudutteen. Selitti, että minet eivät tykkää ottaa puudutusta koska eivät tykkää siitä puutuneesta olosta sen jälkeen, mutta kyllä hän mielellään laittaa puudutuksen jos haluan.
Tottakai halusin. Sanoin, että mielummin otan sen puutuneen olon kuin kestän kipua. Puutunut olo on mulle tuttu olo kun oon aina ottanut puudutuksen.
Sitten odotellessaan puudutuksen vaikutuksen alkamista tää nuori mieslääkäri rupes ajankulukseen selittelemään, miten opiskeluaikoinaan oli opiskelukavereiden kanssa kokeilleet toisilleen kaikenlaisia mahdollisia ja mahdottomia puudutustapoja, testailivat miten puudutusaine toimii.
Jotenkin oli hauskan ja symppiksen oloinen lääkäri, ei kyllä yhtään jännittänyt hänen käsittelyssään olo. 😁
Tämä liittyy eläimiin. Vein marsuni eläinlääkärille sen ihossa olevan patin takia. Diagnoosi oli ihosyöpä, minä tietysti surullinen. Jouduin jostain syystä viemään marsun uudestaan, mutta eri lääkärille. Kerroin, että marsullani on todettu ihosyöpä. Ja höpsis, sanoi lääkäri ja puristi tukkeutuneen talirauhasen.
Siinä tilanteessa ei naurattanut mutta nyt naurattaa.
Pelkään gynekologilla käymistä ja kerron sen aina lääkärille.
Vastassa oli tällä kertaa kuitenkin tiukka Pikku Myy -tyyppinen pieni rouva, joka totesi vain jäätävästi että 'tämä ei satu'.
Ryhtyi sitten ruuvaamaan ankapäätä auki ja se kesti ja kesti, voin vannoa että kuulin sellaisen ruostuneen kriiks kriiks ääneen.
Kysyin olenko jotenkin liian tiukka tai jännittynyt vastaus oli taas tiivis 'et ole'. Ehdin jo ajatella että tohtori Myyn voimat ehtyvät kesken.
Epäilin myös että käytössä on ehkä liian iso laite, mutta ei kuulemma ollut.
Tunsin miten metallireunat pureutuivat kipeästi suuaukolla. Kysyin miksei laitteita voi tehdä muovista, ei ole kuulemma mahdollista.
Muutaman vuoden päästä olin ulkomailla gynekologilla ja hän käytti muovista ankanpäätä, kokemus oli paljon miellyttävämpi.
Se lääke on sikiötä vaurioittavaa, eikä lääkäri voi ottaa riskejä tässä asiassa. Tiedän tapauksen, jossa oli uskottu "potilasta" ja murhettahan siitä tuli. Raskaustesti on pikku juttu tällaisessa asiassa.