Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (574)

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on sellainen terapiamuoto, että kiittämättömät ja patalaiskat koulupinnariteinit viedään erämaahan selviytymään. Toimii kuulemma hyvin. Eivät enää kehtaa pitää vanhempia palvelijoinaan ja maksuautomaatteinaan. Samanlainen terapia näille. Vaikka työkkärin kuntouttavana työtoimintana.

Aikuiset ihmiset teinejä? Eihän tuossa mitään, ite voisin huvin vuoksi lähteäkin mutta eipä tuollaiseen voida aikuista ihmistä pakottaa.[/quote

Ihminen, joka ei ymmärrä oikeuksien ja velvollisuuksien välistä suhdetta, ei ole älylliseltä tasoltaan aikuinen.

Järjestelmä, jossa pelkkien oikeuksien nauttiminen on mahdollista, on tiensä päässä ja hyvä niin.

Siis mistä oikeuksista ja velvollisuuksista sä oikein puhut? Oikeus olla olemassa? Se pitää jotenkin ansaita?

Vierailija

Näille työtävieroksuville voisi perustaa asuntola/leirikeskuksen. On katto ja lämpöä, muonaa pari kertaa pv ja yhteisiä telkkareita ja tietokoneita. Siinä saa sitten miettiä, kiinnostaisiko oma tupa ja oma lupa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Näille työtävieroksuville voisi perustaa asuntola/leirikeskuksen. On katto ja lämpöä, muonaa pari kertaa pv ja yhteisiä telkkareita ja tietokoneita. Siinä saa sitten miettiä, kiinnostaisiko oma tupa ja oma lupa.

Tää ois oma unelmani. Muuttaisin välittömästi tuollaiseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tää ois oma unelmani. Muuttaisin välittömästi tuollaiseen.

No niin, kaikki voittaisivat.

Vierailija

Ossit ovat kokoajan kasvava ryhmä. Se aiheuttaa sen, että jossain vaiheessa meidän työssäkäyvien rahat eivät enään riitä. Tänäkin palkkapäivänä verottajalle tilitettiin lähes puolet (48%) brutto tuloistani. Olen hikipäässä taas duunia parissakin työssä tehnyt, jotta voin toteuttaa unelmiani. Sen teen omastav valinnastani, mutta haluaisin myös valita mihin yhteiskunnalle tilittämäni rahat menevät.  Minusta on ok, että niille, jotka haluavat, mutteivat saa töitä maksetaan (yrittävät löytää/haluavat oikeasti töihin, sairaille tms. muille, mutta ei ideologisesti työtä vieroksuville. Jos ei ideologisista syistä halua tehdä töitä, niin silloin ei yhteiskunnan kuuluisi maksaa mitään, ei työkkärin, ei sossun ei minkään. Voi mennä ideologisten kavereidensa kanssa keräilijä elämää harrastamaan. Tähän vastiikkeenton raha johtaa. Miksi tehdä mitään kun ne kännykät, kaljarahat ja asumisen saa tekemättä mitään. Näiden ihisten takia osittain täytyy sosiaalitukia koko ajan leikata.

Vierailija

Joskus tuskailin sitä kuinka haahuilin elämässäni pitkälle aikuisikään saakka. Oli vähän pätkää, työttömyyttä, opiskelua...kaiken kaikkiaan aika vapaata olemista ja paljon vapaa-aikaa.

Suurin suruni oli, että en saanut tämän haahuilin takia omaisuutta kartoitettua samalla tavalla kuin 10- 20 vuotta samassa työpaikassa olleet.

Nyt ymmärrän olleeni onnekas, sillä olen huomannut, että koska ihmisten energiamäärä on rajallinen ja samassa työpaikassa junttaroineella suurin osa energiasta menee samoihin rutiineihin, usein aika merkityksettömässä työssä samankaltaisten ihmisten seurassa, nämä arjen ahertajat ovat aika alkeellisia ja pinnallisia ajatusmaailmaltaan.

He eivät ole kehittäneet itsetietämystä, monipuolista näkemystä maailmasta tai syvällistä ajattelua (toki poikkeusyksilöitäkin on ja riippuu myös työstä mitä on sen 20 v tehnyt)

Ja ymmärrän nyt olevani onnekas. Mitä hittoa minä sillä materialla tekisin, jos olisin itse lähtökohtaisesti alkeellinen. Olen kiitollinen siitä monivuotisesta haahuilusta, jolloin olen voinnut kehittää ITSEÄNI työnpuurtamisen sijaan.

Oss1

Vierailija kirjoitti:
Tällaiset Ossin kaltaiset elämäntapaintiaanit saa aina vaan vakuuttuneemmaksi siitä että tämän maan tukijärjestelmä on liian hyvä. Työnteko taatusti kiinnostaisi Ossin kaltaista loistakin jos ei mahdollisuutta elää muiden työstä kerätyillä rahoilla olisi.

Osalle valinta, osalle ei.

Itsemurhien lisääntyminen hyvä ja huono asia.

Ei noita osseja olisi ilman syytä ole.

?

Vierailija kirjoitti:
Ällöttävää. 

Minusta Ossi voisi olla hyvin saamatta mitään työmarkkinatukea. Olkoon ilman rahaakin jos ei työntekokaan kiinnosta. Miksi mun pitää maksaa näiden loisten olemassaolosta?

Niinpä.Ossi ei taida myöskään käyttää mitään julkisilla verovaroilla ylläpidettyjä ? Jokainen voi itse tykönänsä miettiä mitä kaikkia "ilmaisia" palveluita yhteiskunta=me ylläpidetään.

Vierailija

Suuret ikäpolvet eläköityvät ja elämäntapatyöttömien määrä kasvaa. Tästä seuraa se, että verot ja työmaksut nousevat ja työurat pitenevät. Palkat eivät kuitenkaan nouse. Eli meille työssä käyville jää vähemmän rahaa ja kohta ei työssäkäynti enää kannata. Tosin ei se kannata nytkään, kun miettii, että jo lapsen päivähoitomaksut ja matkakulut ovat yli puolet palkasta. Käteen jää vähemmän, kuin työttömänä. Onneksi ensi vuonna lapsi menee kouluun ja on vain ip-kerhomaksu, joka on 1/3 siitä, mitä päivähoitomaksu nyt.

Itse en voisi olla vapaaehtoisesti työtön, koska haluan olla esimerkkinä lapselleni. Olen nähnyt itse sen mallin ja oppinut, että rahan eteen tehdään töitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei riitä sanat kertomaan kuinka paljon v*tuttaa tuollaiset Ossit. S**tanan syöpäläinen. Tuet pois ja jo maksetut takaisinperintään.

Takaisinperintään? Mistä sä meinasit ne rahat saada jos äijä ei suostu menemään töihin ja tuloja ei ole? Meinasitko nälkään tappaa sen vai mitä?

Jospa tuo onnistuisi kirjastaan tuloja saamaan. Jos ei kiinnosta edes etsiä töitä, niin sitten voi hommata ruokaroponsa vaikka kerjäämällä. Ei pitäisi olla veronmaksajien ongelma tuollaiset. Mistä lähtien puhdas laiskuus on ollut "ideolgia".

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on sellainen terapiamuoto, että kiittämättömät ja patalaiskat koulupinnariteinit viedään erämaahan selviytymään. Toimii kuulemma hyvin. Eivät enää kehtaa pitää vanhempia palvelijoinaan ja maksuautomaatteinaan. Samanlainen terapia näille. Vaikka työkkärin kuntouttavana työtoimintana.

Aikuiset ihmiset teinejä? Eihän tuossa mitään, ite voisin huvin vuoksi lähteäkin mutta eipä tuollaiseen voida aikuista ihmistä pakottaa.[/quote

Ihminen, joka ei ymmärrä oikeuksien ja velvollisuuksien välistä suhdetta, ei ole älylliseltä tasoltaan aikuinen.

Järjestelmä, jossa pelkkien oikeuksien nauttiminen on mahdollista, on tiensä päässä ja hyvä niin.

Siis mistä oikeuksista ja velvollisuuksista sä oikein puhut? Oikeus olla olemassa? Se pitää jotenkin ansaita?

Oikeus olla olemassa on jokaisella. Mutta kenelläkään ei lähtökohtaisesti ole velvollisuutta sinun olemassaolostasi. Tämä on lähtökohta, jota sopimus nimeltä yhteiskunta muuttaa. Yhteiskunta on meidän ihmisten, myös sinun ja minun välinen sopimus. Sopimukseen kuuluvat tietyin ehdoin oikeuksia ja velvollisuuksia. Sopimus on uusiutuva; mikäli se ei täytä tehtäväänsä eli tuota oikeudenmukaista turvallisuutta ja hyvinvointia kaikille osapuolille, se purkaantuu tai uudistuu tavalla tai toisella, tai kaatuu. Yhteiskunta on sopimus joka kaatuu, mikäli se on sopimusosapuolille kohtuuton. Minä tunnen nyt, että sopimus on kannaltani turha, kohtuuton ja mitätön, sillä saan osakseni enemmän velvollisuuksia kuin oikeuksia. Puolestani jokainen saa olla olemassa. En vain enää jaksa kantaa vastuuta jokaisen olemassaolosta.

Vierailija

Työmarkkinatukea ei pidä maksaa henkilölle, joka ei suostu olemaan työmarkkinoiden saavutettavissa. Ei työn tarvitse olla kivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Keskitytään nyt kaikki yhdessä Ossiin ja Ossin ongelmaan. Se on mukavaa ja helppoa verrattuna 600 000 muuhun työttömään ja heidän ongelmaansa.
Loistava kommentti!! : )

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat