Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (574)

Vierailija

Maailmasta pitäisi löytää tila, johon sellaiset ihmiset voitaisiin siirtää, jotka eivät halua olla osa yhteiskuntaa. Omassa varassa selviytyminen voisi olla avartava kokemus. Uskon, että tämäkin mies alkaisi luistaa ideologiastaan siinä vaiheessa, kun naapurimajasta joku huutelee, että tuo mulle kalaa ja pidä mun nuotio palamassa, mä en jaksa tänään nousta täältä. Jotain tervehdytystä ihmisen pää tarvitsee. Suurin osa ihmisistä vaikuttaa jäävän pysyvästi lapsen tasolle.

Vierailija

Onko nyt tämänkin paskamyrskyn jälkeen ihmiset sitä mieltä että kaikki 550 000 ihmistä ovat työttöminä ihan tahallaan ja laiskuuttaan kun tämä kyseinen henkilö on marginaalissa työttömien määrästä, tuntuukin että nämä nykyiset asennevammaiset uutisoinnit nostavat tahallaan tällaisia keissejä eetteriin jotta saataisiin syyllistäviä kannanottoja massatyöttömyyden riivaamaan Suomeen.

Poliitikkojen asennemuokkaus onnistuu jos ihmisillä ei ole medianlukutaitoa ja kykyä itsenäiseen ajatteluun ja sitäpaitsi toimittajatkin usein kuuluvat hyvätuloiseen ryhmään joten en ihmettele että uutisoinnit ovat tätä luokkaa ja samalla uutisiin ei enää luoteta Pravdaa enempää.

Jokainen syyllistäjä voi itse kokeilla työttömyyttä ja elellä päivärahoilla ja tulla vaikka 3 vuoden päästä kertomaan kokemuksistaan, itse voin tulla tekemään vaikka kyseisen henkilön työt ja kouluttautua siihen työhön vaikka heti oppisopimuksella, käykö?

Isani.On.Jaennamies
Seuraa 
Liittynyt5.7.2016

Ossihan on ihan lapsen asteella tuossa ajattelussa. Ei kukaan pakota ketään menemään töihin. Jättää vaan ne tukirahat nostamatta, niin aivan varmasti saa olla rauhassa. Yllättäen Ossikin asuu jossain Helsingin keskiakaljakuppilavyöhykeellä ja varmasti menee lähemmäs tonni kuussa vuokraan. Jonka yhteiskunta tietenkin maksaa. 

"Piereskelyt ja röyhtäilyt ovat vallan mainioita tapoja näyttää naiselleen että ei ole mitään hätää vaikka hän nyt raivoaakin. Vaatii suurta rohkeutta pieraista sopimattomalla hetkella ja miehen rohkeus vaikeina aikoina tyynnyttää epävarman ja vihaisen naisen." - Anonyymi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maailmasta pitäisi löytää tila, johon sellaiset ihmiset voitaisiin siirtää, jotka eivät halua olla osa yhteiskuntaa. Omassa varassa selviytyminen voisi olla avartava kokemus. Uskon, että tämäkin mies alkaisi luistaa ideologiastaan siinä vaiheessa, kun naapurimajasta joku huutelee, että tuo mulle kalaa ja pidä mun nuotio palamassa, mä en jaksa tänään nousta täältä. Jotain tervehdytystä ihmisen pää tarvitsee. Suurin osa ihmisistä vaikuttaa jäävän pysyvästi lapsen tasolle.

Sellaisia tiloja on ollut ikiajat. Niihin on aina siirretty yhteiskuntaan sopimaton tai yhteiskunnan sen hetkisiä arvoja hyväksymätön aines. Niiden nimi on keskitysleirit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikös kirjan kirjoittaminen ole työtä vai voiko työkkärillä kirjoittaa ja sitten nostella myöhemmin kirjasta palkkiot?

Kirjailija on yrittäjä ja voi jäädä tappiolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Loukkaa lukijan älyä, että työvoiman ulkopuolella oleva henkilö saa työttömyyskorvausta. Eikö se työkkäri osaa potkia noita osseja pois riveistään?

Tietenkin osaa, mutta koska meillä on se systeemi, että Ossi on otettava uudestaan asiakkaaksi, vaikka hä ai halu työtä, pelkän päivärahan, niin mikään ei estä Ossia aloittamasta asiakkuutta uudestaan ja uudestaan.

Vierailija

Amerikassa on sellainen terapiamuoto, että kiittämättömät ja patalaiskat koulupinnariteinit viedään erämaahan selviytymään. Toimii kuulemma hyvin. Eivät enää kehtaa pitää vanhempia palvelijoinaan ja maksuautomaatteinaan. Samanlainen terapia näille. Vaikka työkkärin kuntouttavana työtoimintana.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä aina kun tehdään juttu työttömyydestä tai työttömistä niin kyseessä on joko joku "ossi" tai sitten työnantaja joka ei jostain mainitsemattomasta syystä onnistu noin 500 000 työttömän joukosta houkuttelemaan yhtään hakijaa.

Kun tärkeintä on, että otsikko menee kaupaksi ja juttu herättää tunteita niin ei siinä mitään tutkivaa journalismia ole varaa tehdä. Ei mainostajat halua mitään syvälle systeemiin meneviä juttuja, ei sellaiset myy ja mikä pahempaa, kuka tietää mitä sieltä paljastuisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Amerikassa on sellainen terapiamuoto, että kiittämättömät ja patalaiskat koulupinnariteinit viedään erämaahan selviytymään. Toimii kuulemma hyvin. Eivät enää kehtaa pitää vanhempia palvelijoinaan ja maksuautomaatteinaan. Samanlainen terapia näille. Vaikka työkkärin kuntouttavana työtoimintana.

Aikuiset ihmiset teinejä? Eihän tuossa mitään, ite voisin huvin vuoksi lähteäkin mutta eipä tuollaiseen voida aikuista ihmistä pakottaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jokainen syyllistäjä voi itse kokeilla työttömyyttä ja elellä päivärahoilla ja tulla vaikka 3 vuoden päästä kertomaan kokemuksistaan, itse voin tulla tekemään vaikka kyseisen henkilön työt ja kouluttautua siihen työhön vaikka heti oppisopimuksella, käykö?

Kyllä se tulee monelle vielä tutuksi. Viimeistään eläkkeellä sen sitten huomaavat kun pitää kituuttaa summalla joka "ei ihan" ole sitä mitä luvattiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko nyt tämänkin paskamyrskyn jälkeen ihmiset sitä mieltä että kaikki 550 000 ihmistä ovat työttöminä ihan tahallaan ja laiskuuttaan kun tämä kyseinen henkilö on marginaalissa työttömien määrästä, tuntuukin että nämä nykyiset asennevammaiset uutisoinnit nostavat tahallaan tällaisia keissejä eetteriin jotta saataisiin syyllistäviä kannanottoja massatyöttömyyden riivaamaan Suomeen.

Poliitikkojen asennemuokkaus onnistuu jos ihmisillä ei ole medianlukutaitoa ja kykyä itsenäiseen ajatteluun ja sitäpaitsi toimittajatkin usein kuuluvat hyvätuloiseen ryhmään joten en ihmettele että uutisoinnit ovat tätä luokkaa ja samalla uutisiin ei enää luoteta Pravdaa enempää.

Onko kukaan koskaan kertonut sinulle, että työttömyysajan mediaani on alle 6 kk? Suurin osa työttömistä työllistyy alle 3 kk aikana, osa saattaa olla työkkärin kirjoilla vain muutaman viikon, kun jo on uusi työsopimus tehtynä ja toistaiseksi voimassaoleva työsuhde alkanut. Näitä pitkäaikaistyöttömiä on murto-osa työnhakijoista. Jostain oudosta syystä suhteellisen nuoret pitkäaikaistyöttömät ovat pääosin Helsingin seudulta,missä sossu maksaa asumiset (Helsingissä on 12 000 ruokakuntaa, jotka eivät maksa euroakaan asunnostaan ja kun neliömetrin keskivuokra huitelee 20 euron tienoilla, niin voidaan vain miettiä, miten kalliiksi he tulevat koko yhteiskunnalle).

Suurin osa kesäkuun aikana työttömiksi ilmoittautuneista on jo töissä! Mieti sitä itsenäisessä ajattelussasi.

Vierailija

Ällöttävää. 

Minusta Ossi voisi olla hyvin saamatta mitään työmarkkinatukea. Olkoon ilman rahaakin jos ei työntekokaan kiinnosta. Miksi mun pitää maksaa näiden loisten olemassaolosta?

Vierailija

Ei riitä sanat kertomaan kuinka paljon v*tuttaa tuollaiset Ossit. S**tanan syöpäläinen. Tuet pois ja jo maksetut takaisinperintään.

Vierailija

Vierailija][quote=Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset teinejä? Eihän tuossa mitään, ite voisin huvin vuoksi lähteäkin mutta eipä tuollaiseen voida aikuista ihmistä pakottaa.[/quote

Ihminen, joka ei ymmärrä oikeuksien ja velvollisuuksien välistä suhdetta, ei ole älylliseltä tasoltaan aikuinen.

Järjestelmä, jossa pelkkien oikeuksien nauttiminen on mahdollista, on tiensä päässä ja hyvä niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei riitä sanat kertomaan kuinka paljon v*tuttaa tuollaiset Ossit. S**tanan syöpäläinen. Tuet pois ja jo maksetut takaisinperintään.

Takaisinperintään? Mistä sä meinasit ne rahat saada jos äijä ei suostu menemään töihin ja tuloja ei ole? Meinasitko nälkään tappaa sen vai mitä?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Latest

Suosituimmat