Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
Hain 3 vuotta ja 5kk varmasti työtä epäsäännöllisesti koska oon opiskelija. Nyt tärppäsi ja sekin suhteiden avulla vanhaan firmaan jossa oon aina ollut. Ikää on 35. Eli kyllä se on vaikeaa mutta mahdollista. Onneksi en koskaan luovuttanut toivoani. Vielä kun rahat oli loppu kun ei tullut tmtukia eikä muitakaa avustuksia koska opiskelija.
Työttömänä 3,5 vuotta. Ikä 56. En ole menettänyt toivoani.
Höpsistä. Te ette vain osaa. Nyrpeytenne näkyy kuuhun asti.
Ikä ei ole ongelma vaan valtti: yli nelikymppinen ei jää perhevapaille eikä hoitamaan kipeitä lapsia.
En saa töitä, koska olen melko yksinkertainen ihminen. Kutsuvt minut työhaastatteluun ihan vain siksi että näkevät minut, saavat sitten nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Ikä ei ole ongelma vaan valtti: yli nelikymppinen ei jää perhevapaille eikä hoitamaan kipeitä lapsia.
En yhtään ihmettele, että joku on saanut päähänsä ampua sut kuuhun.
Vierailija kirjoitti:
Öö, nyt 42 lapsi 2 v. ei vielä päiväkodissa joten tautiaalto odotettavissa sitten. Töitä ei ennen lasta kahteen vuoteen eikä varmaan senkään jälkeen ole kun lapsi menee päiväkotiin.
Koulutus hölmönä maisteri, mitään töitä ei tällä allalla ole ellei rupea yrittäjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Edelliset työnantajat mustamaalaavat minua aivan varmasti uusien mahdollisten työpaikkojen heille soittaessa. Hehän eivät mukamas kysele ilman lupaa, mutta aika varma olen siitä..
Olen saanut aina asiakkailtani todella hienoa palautetta ja pitänyt kyllä asiakkaistani. Työpaikat olleet vaan huonoja työntekijöiden kohtelultaan (muutama niistä lyhyistä hukkapätkätöistä).
Kauheet läpätys lässynlässyn puheet kuinka me ollaan paras työpaikka maailmassa. Joopajoo. Olen parista paikasta sitten koeajalla lähtenyt lätkimään.. ONNEKSI on tutun tuttuja. Kuulin nimittäin, että yksi entinen työnantajani oli kertonut (vaikka en kelpuuttanut suosittelijakseni) että olen työtä vieroksuva ja saikuttaja. En ole, mutta naurattaa kuulla miten katkeria naiset on. Siksi laitoin aika suoraa tekstiä jälkeenpäin
Palakoot sillat.
Olen muutenkin opiskelemassa paraikaa kunnon ammattiin amk tutkintoa.
Olen työskennellyt 10 vuotta ja ollut yhteensä puoli vuotta siitä työtön. Pisin aika samassa paikassa oli 5,5 vuotta. Olen kovin työtä vieroksuva. 😂 Uskokaa nyt.
Töitä on vaikea saada ja hyvät lähtee muille kokemattomamille alta aikayksikön!
Vaihdan pian alaa luojan kiitos. Omalla nykyisellä alallani ON töitä. Toinen vaihtoehto olisi tehdä yrittäjänä tai toiminimellä, mutta asiakkaiden saanti nopeasti on yhtä vaikeaa kuin HYVÄN työpaikan löytäminen.
Ei siis ole tekijä aina syypää,vaan hyville tekijöille täytys saada arvoisensa työpaikka ja ansaitsemansa PALKKA. Mun työkokemuksella mulla pitäs olla hyvä palkka. Toisissa paikoissa voikin olla, mutta suurin osa tarjoaa surkeeta pilkkaliksaa joka ei motivoi yhtään!! Ei enää tällä kokemuksella tehdä kympillä tunti.
Helwetinsiistijä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelliset työnantajat mustamaalaavat minua aivan varmasti uusien mahdollisten työpaikkojen heille soittaessa. Hehän eivät mukamas kysele ilman lupaa, mutta aika varma olen siitä..
Olen saanut aina asiakkailtani todella hienoa palautetta ja pitänyt kyllä asiakkaistani. Työpaikat olleet vaan huonoja työntekijöiden kohtelultaan (muutama niistä lyhyistä hukkapätkätöistä).
Kauheet läpätys lässynlässyn puheet kuinka me ollaan paras työpaikka maailmassa. Joopajoo. Olen parista paikasta sitten koeajalla lähtenyt lätkimään.. ONNEKSI on tutun tuttuja. Kuulin nimittäin, että yksi entinen työnantajani oli kertonut (vaikka en kelpuuttanut suosittelijakseni) että olen työtä vieroksuva ja saikuttaja. En ole, mutta naurattaa kuulla miten katkeria naiset on. Siksi laitoin aika suoraa tekstiä jälkeenpäin
Palakoot sillat.Olen muutenkin opiskelemassa paraikaa kunnon ammattiin amk tutkintoa.
Olen työskennellyt 10 vuotta ja ollut yhteensä puoli vuotta siitä työtön. Pisin aika samassa paikassa oli 5,5 vuotta. Olen kovin työtä vieroksuva. 😂 Uskokaa nyt.Töitä on vaikea saada ja hyvät lähtee muille kokemattomamille alta aikayksikön!
Vaihdan pian alaa luojan kiitos. Omalla nykyisellä alallani ON töitä. Toinen vaihtoehto olisi tehdä yrittäjänä tai toiminimellä, mutta asiakkaiden saanti nopeasti on yhtä vaikeaa kuin HYVÄN työpaikan löytäminen.
Ei siis ole tekijä aina syypää,vaan hyville tekijöille täytys saada arvoisensa työpaikka ja ansaitsemansa PALKKA. Mun työkokemuksella mulla pitäs olla hyvä palkka. Toisissa paikoissa voikin olla, mutta suurin osa tarjoaa surkeeta pilkkaliksaa joka ei motivoi yhtään!! Ei enää tällä kokemuksella tehdä kympillä tunti.
ja pakko lisätä tähän vielä, että selän takana jauhamisen takia tein pienen kostotempun.. Oon aika kauhee 😬 Hyi minua.
Varmasti saan koska aina olen saanut. Olen nyt sellaisessa oudossa hankkeessa, jota vetää noin 60v kana. Nuoremmille naisille on niin kylmää kyytiä että mietin miten hänellä itsellään menee.
Ei koulutusta, aukkoja työhistoriassa reilusti enemmän kuin työvuosia ja syrjäytyneenäkin vietin aikaa. Enpä kyllä edes haekkaan jos ei ole pakko.
Asun pienellä paikkakunnalla. Tämä varmasti suurin syy. Kyllä töitä löytyy niihin, mihin en sovi kyvyiltäni tai mieleltäni. Olen jopa kokeillut ja tulokset olivat katastrofaaliset. Ilmaiseksi 9e työntekijäksi pääsisin melkein mihin vain. Jos etsin töitä tai koulutusta missä olisi kyvyistäni hyötyä pitäisi muuttaa kauas. En ole vielä onnistunut kun vaaditaan työpaikkoja, että saisin asunnon sieltä, missä ei ole alkoholiongelmaisia tai muuten epäilyttäviä porukoita, jotka hankaloittaisi jo valmiina hankalaa elämääni.
Varmaan siksi, koska notkun tällä palstalla päivät pitkät.
En hae töitä ollenkaan, koska olen niin vakavasti masentunut ja ahdistunut. Silti en ole sairaslomalla vaan ns. "tavallinen työtön." Mieluusti olisin vaikka sairaseläkkeellä tai pitkällä sairaslomalla, ettei tarvitsisi selitellä ihmisille työttömyyttäni.
Olen pitkäaikaisesti ollut sairas, jo vuosien ajan, mutta työttömänä, ja pakosta olla työtön, koska eläkkeellekään ei minua ole hyväksytty, vaikka sairas olenkin.
En vaan enää ole jaksanutkaan hakea mihinkään, sillä olen kolunnut jo kaikki työhön pääsemiseksi edistävät te-palvelutkin saamatta kuitenkaan normipalkkaista työpaikkaa, ja kun niitä ei yksinkertaisesti ole ollut vuosikausiin enää haettavanakaan, ja pakko on ollut asua täällä, missä aviopuolisollani on vakityö, niin minkäs teet! Olen jo niin lähellä normieläkeikääkin, että ei kannata enää kouluttautuminenkaan uuteen ammattiin, ja tuskin edes pääsisinkään mihinkään opiskelemaan, ja vaikeaa olisi sairauksieni takia alan sopivan alan valintakin, jos olisin nuorempikin vielä.
Odotettavissani on seuraavaksi siis sairaseläke, vanhuuseläke, hautapaikka tai leskeneläke.
En helvetissäkään käsitä, miksi liki kuusikymppisen pitkäaikaissairaan ihmisen pitää roikkua kortistossa?
Miksi ihmeessä ei voi laskea ihmistä tke:lle, kun kertakaikkiaan ihminen on työkyvytön!
Työtönvaanentoimeton kirjoitti:
Työttömänä 3,5 vuotta. Ikä 56. En ole menettänyt toivoani.
Kyllä sä voit heittää toivosi työn saamiseksi ihan levollisin mielin. Ei sua kukaan töihin ota ton ikäisenä. Usko vaan!!!!
Ikää 56, hoidan isääni,87v. ilman omaishoidontukea. Missä välissä tässä ehtisi töitä tehdä, jos joku ikäiseni vielä palkkaisi? Isäni ei saa kotihoitoa, koska pystyy vielä kävelemään? Joudun tammikuussa 9€/päivä, kuntouttavaan työtoimintaan, isäni saa vieraan ihmisen siksi ajaksi auttamaan. Minä autan vierasta vanhusta, isääni auttaa vieras ihminen. Molemmat joudumme, karenssin uhalla ns. "kuntouttavaan työtoimintaan". Onko tässä järkeä?
Olen sosiaalisesti vähän kömpelö ja ujohko eikä minulla ole suhteita. Eipä ole niin hirveästi työkokemustakaan. Vaikea siinä sitten on loistaa työhaastattelussa.
Kaksi vuotta löin päätä seinään työnhaussa. Sitten kun ymmärsin jättää cv:stä pois syntymäaikani, niin johan tuli pyyntöjä työhaastatteluun. Niissä kysyttiin sitten ikääni, ja johan meni naamat mutrulle kysyjillä. En tietenkään tullut palkatuksi näiden jälkeen.
Nyt sitten pakon edestä olen aloittanut yrittäjänä ja myyn palveluitani laajalla skaalalla. Toimeentulo on yhtä kitkuttelua, mutta kuitenkin hieman enenmän tulee rahaa kuin työttömänä. Näin sitä mennään kohti kuolemaa, koska mistään eläkkeestä en edes haaveile.