Työtön! Miksi et saa töitä?
Otsikko. Ennen kuin alapeukutatte, en tarkoita tuota vittuilumielessä. Itsekin olen juuri työttömäksi jäänyt, joka ei ahkerasta hakemusten lähettelystä huolimatta ole päässyt vielä yhteenkään haastatteluun. Kiinnostaisi kuulla muiden samantapaisessa tilanteessa olevien mielipiteitä siitä, miksi niitä töitä on ihan oikeasti niin hel... vaikeaa saada.
Kommentit (2374)
Suomessa porvarit kukoistaa! kirjoitti:
Mulla ei kuulemma ole tarpeeksi työkokemusta. Tekisi mieli kysyä rekrytoijalta, milläs se kuvittelee mun saavan työkokemusta, kun ei kerran oteta töihin!
Miksi sua otettaisiin töihin, kun tarjolla on niitäkin joilla työkokemusta jo on? Jostain nekin on sitä saaneet, joten yritäpä vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eniten käy sääliksi näitä yli 40 tai yli 55 ketkä ei saa töitä koska ovat liian vanhoja.
Jos yli 40-vuotiaat liian vanhoja työelämään, niin miksi eläkeikä ei ole 40 vuotta?
Siksi koska 40- tai edes 50-vuotiaat ei ole liian vanhoja työelämään. Niillä vaan on yleensä vanhentunut koulutus ja nykypäivään soveltumaton työkokemus, joita ei enää viitsitä päivittää, joten asiasta on kätevämpi syyttää ikää. Kun ei sille nyt vaan kato VOI mitään.
Olet täysin väärässä ennakkoluuloinesi!
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmeitäkin kyllä tapahtuu. Itse sain vakityöpaikan 57-vuotiaana, omalta alalta. Ilman
mitään suhteita. Tosin ensin tein vuorotteluvapaan sijaisuuden alle. Eli never give up hope,
vaikka itsekään en tuohon ihan uskonut. Satoja hakemuksia ja ehkä 6 haastattelua takana.
Tässähän se just on mitä moni työnhakija ei tunnu tajuavan. Ei niitä pitkäaikaisia tai vakipaikkoja jaeta automaattisesti hakemuksia lähetteleville, vaikka miten olis ilman kirjoitusvirheitä ja valokuvakin mukana. Normaali tapa päästä vakituiseen työpaikkaan on ikävä kyllä se, että tekee ensin pätkissä sijaisuuksia tms. kyseiseen firmaan ja sitten kun on hyväksi todettu, niin on aika hyvissä asemissa jo, kun seuraava paikka avautuu. Ihme kuvitelmia porukalla ihan iästä riippumatta, että muutaman hakemukseen jälkeen pitäis päästä jo hyvään työpaikkaan - meillekin ilmaantuu säännöllisesti sijaisiksi näitä just valmistuneita, jotka vinkuu että kaks vuotta valmistumisesta jo eikä vieläkään vakipaikkaa, kyllä on törkeetä. NO SHIT, sanoo 90-luvun alun lama-aikaan valmistunut ja pyörittelee silmiään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eniten käy sääliksi näitä yli 40 tai yli 55 ketkä ei saa töitä koska ovat liian vanhoja.
Jos yli 40-vuotiaat liian vanhoja työelämään, niin miksi eläkeikä ei ole 40 vuotta?
Siksi koska 40- tai edes 50-vuotiaat ei ole liian vanhoja työelämään. Niillä vaan on yleensä vanhentunut koulutus ja nykypäivään soveltumaton työkokemus, joita ei enää viitsitä päivittää, joten asiasta on kätevämpi syyttää ikää. Kun ei sille nyt vaan kato VOI mitään.
Olet täysin väärässä ennakkoluuloinesi!
Höpö höpö, olen 47-vuotias ja toisin kuin sinä, olen päivittänyt koulutukseni ja panostanut tosissani työharjoitteluihin. Arvaatkos miten kävi? ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei koske ihan kaikkia aloja
Ja ihmisestä itsestäänhän se on kiinni onko hommannut mitään lisäkoulutusta vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Koko aika töitä ei ole tarjolla ja osa aikaisia ei voi byrokratian vuoksi tehdä.Olen monesti yrittänyt tehdä keikka töitä,mutta koska olen talouden ainoa aikuinen ja näin ollen myös ainoa rahan saaja en voi ottaa riskiä, että lapset ei saa puoleentoista kuukauteen ruokaa koska palkkalaskelma viipyy ja näin ollen päivärahatkaan eivät tule ajallaan.
Tämä systeemi on aivan perseestä ja 300€ tienaaminen ilman vaikutuksia päivärahaan aivan valetta.Vaikka tekisi yhden päivän töitä josta ei millään voi yli 300€ tienata päivärahat ovat katkolla siihen asti ,että palkkalaskelma tulee.
Veit sanat suustani!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko aika töitä ei ole tarjolla ja osa aikaisia ei voi byrokratian vuoksi tehdä.Olen monesti yrittänyt tehdä keikka töitä,mutta koska olen talouden ainoa aikuinen ja näin ollen myös ainoa rahan saaja en voi ottaa riskiä, että lapset ei saa puoleentoista kuukauteen ruokaa koska palkkalaskelma viipyy ja näin ollen päivärahatkaan eivät tule ajallaan.
Tämä systeemi on aivan perseestä ja 300€ tienaaminen ilman vaikutuksia päivärahaan aivan valetta.Vaikka tekisi yhden päivän töitä josta ei millään voi yli 300€ tienata päivärahat ovat katkolla siihen asti ,että palkkalaskelma tulee.Kyllä sen 300€ saa tienata ilman että sitä miinustetaan päivärahasta. Tai jos on miinustettu, vaadi asian oikaisua.
Siinä on vaan se, että hakea voi vasta saatuaan palkkalaskelman.
En suostu tekemään p*skaduuneja nälkäpalkalla..
En suostu ottamaan influenssarokotetta psykiatrian avohoidossa jossa ei hoideta vakavasti somaattisesti sairaita henkilöitä. Tosin jollain potilaalla on varmasti astma tai perheessä sairautta. Tosin he käyvät myös terveyskeskuksessa, sairaalassa, töissä, koulussa, kaupassa... Minun tehoton influenssarokote ei heitä pelasta influenssalta.
Opiskelen uutta alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ihmeitäkin kyllä tapahtuu. Itse sain vakityöpaikan 57-vuotiaana, omalta alalta. Ilman
mitään suhteita. Tosin ensin tein vuorotteluvapaan sijaisuuden alle. Eli never give up hope,
vaikka itsekään en tuohon ihan uskonut. Satoja hakemuksia ja ehkä 6 haastattelua takana.Tässähän se just on mitä moni työnhakija ei tunnu tajuavan. Ei niitä pitkäaikaisia tai vakipaikkoja jaeta automaattisesti hakemuksia lähetteleville, vaikka miten olis ilman kirjoitusvirheitä ja valokuvakin mukana. Normaali tapa päästä vakituiseen työpaikkaan on ikävä kyllä se, että tekee ensin pätkissä sijaisuuksia tms. kyseiseen firmaan ja sitten kun on hyväksi todettu, niin on aika hyvissä asemissa jo, kun seuraava paikka avautuu. Ihme kuvitelmia porukalla ihan iästä riippumatta, että muutaman hakemukseen jälkeen pitäis päästä jo hyvään työpaikkaan - meillekin ilmaantuu säännöllisesti sijaisiksi näitä just valmistuneita, jotka vinkuu että kaks vuotta valmistumisesta jo eikä vieläkään vakipaikkaa, kyllä on törkeetä. NO SHIT, sanoo 90-luvun alun lama-aikaan valmistunut ja pyörittelee silmiään...
Parhaita on nää jotka tulee vuokrafirman kautta ja parin viikon työskentelyn jälkeen alkaa kysellä töitä, meiltä!!! Että hänen puolesta voidaan tehdä ihan vakituinen sopimus / ellei nyt voi palkata, niin heti kun meillä paikka aukeaa, ihan mikä vaan, niin hän voi ottaa sen / pitääkö tehdä työhakemus jos haluu vakipaikan jne
(Mitäpäs jos nyt menisit ja tekisit ensin vaikka tän sovitun jakson loppuun, lisäksi me kyllä ilmotellaan jos haetaan vakkaria)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä systeemi on aivan perseestä ja 300€ tienaaminen ilman vaikutuksia päivärahaan aivan valetta.Vaikka tekisi yhden päivän töitä josta ei millään voi yli 300€ tienata päivärahat ovat katkolla siihen asti ,että palkkalaskelma tulee.[/quoteTätä logiikkaa en ymmärrä, ei voi tehdä osa-aikatöitä kun siitä saa rahaa.
Joo, silloin kun aloittaa työt, voi olla että silloin se hakemus myöhästyy pari viikkoa, jos/kun pitää odotella se palkkalaskelma jne, Siis sen yhden ainoan kerran, mutta sen jälkeenhän rahat haetaan kuukauden välein, niinkuin työttömänäkin, ja ne palkkalaskelmat ym tulee säännöllisesti kuukauden/ 2viikon välein, ja onhan siinä silloin myös se palkka tulona.
Itsernäisyyspäivä. Ei muuta kuin henkensä kaupalla sotimaan! Jihuu! Suomalaiset hyviä, Venäjä paha! Jihuu! Sotaa kohti.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä systeemi on aivan perseestä ja 300€ tienaaminen ilman vaikutuksia päivärahaan aivan valetta.Vaikka tekisi yhden päivän töitä josta ei millään voi yli 300€ tienata päivärahat ovat katkolla siihen asti ,että palkkalaskelma tulee.[/quoteTätä logiikkaa en ymmärrä, ei voi tehdä osa-aikatöitä kun siitä saa rahaa.
Joo, silloin kun aloittaa työt, voi olla että silloin se hakemus myöhästyy pari viikkoa, jos/kun pitää odotella se palkkalaskelma jne, Siis sen yhden ainoan kerran, mutta sen jälkeenhän rahat haetaan kuukauden välein, niinkuin työttömänäkin, ja ne palkkalaskelmat ym tulee säännöllisesti kuukauden/ 2viikon välein, ja onhan siinä silloin myös se palkka tulona.En ole enää edes hakenut päivärahoja. Pistähän kaveri hanttiin, sodi kuin mies, kun Venäjä hyökkää. Hyi, kun inhoan teitä. Minua oikeasti aivan oksettaa keskivertosuomalainen. Älkää edes kuvitelko, että sodin Teidsän kanssanne. Isoisäni aivot ammuttiin hangelle sodassa, mutta se oli viimeinen kerta. Nyt pitä'ä tuollasisen hienon naisen ja miehen itse sotia.
Äkkiseltään katsottuna täällä on monta IT-alan ammattilaista ja sun muita. Mitä jos otettaisiin alle joku foorumi, jossa vaihtaa ajatuksia. Siitä voisi kehkeytyä yritysidea, josta pääsisi eteenpäin ja kaikille osallisille saataisiin töitä. Idean kehittely on ilmaista ja helppoa netin kautta, eikä siitä tarvi työttömyystädeille mitään kertoa. Iällä ei väliä. Tieto, taito, asenne ja sopiva luonne riittää. Miten olis?
Nyt sitten kaikki hiljaa, kiitos:)
vttu kun urpot ei vaan osaa olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päivitetään työkokemusta, jos kukaan ei ota töihin? Ei aina ole mahdollisuutta edes vaihtaa nykyisen työpaikan sisällä tehtävästä toiseen.
Tuntuu taas, että jotkut latelee näitä "totuuksiaan" ihan hatusta vetämällä ja täysin vailla realiteetteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten päivitetään työkokemusta, jos kukaan ei ota töihin? Ei aina ole mahdollisuutta edes vaihtaa nykyisen työpaikan sisällä tehtävästä toiseen.
Tuntuu taas, että jotkut latelee näitä "totuuksiaan" ihan hatusta vetämällä ja täysin vailla realiteetteja.
Hah, anteeksi että luin tuon edellisen kirjoittaman ajatuksen väärin. Koulutusta siinä varmasti tarkoitettiin, eikä sinällään työkokemuksen päivittämistä.
Miksi missään ei osata olla hiljaa?
Että ihan seitsemän hakemusta. Wau, kerta kaikkiaan! Olisko epärealistiset odotukset töihinpääsyn helppoudesta mitään?