Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maanviljelöiden viljat mätänee pellolle sateiden sekä pehmeiden peltojen takia. Työttömät apuun?

Vierailija
11.10.2017 |

Esim. sirpilla leikkaamaan kuhilaita. Jotain pitäs tehdä.

Kommentit (118)

Vierailija
41/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä lienee sen verran tässä maassa että voisivat puhaltaa ne porukalla kuiviksi.

Vierailija
42/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että mätänee. Vilja onkin epäterveellistä ja allergeenista ihmiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niillä on vakuutus katovuosien varalta.

Ja jos ei ole niin eipä voi syyttää kuin itseään. Samoin kuin metsänomistajilla myrskyvakuutus.

Vierailija
44/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eu maksaa. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista, kuten naapurin luomutilallinen sanoi.

Jos se on kerran noin helppoa ja yksinkertaista, niin miksi et ryhtyisi maanviljelijäksi?

Vierailija
45/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä eu maksaa. Rahaa tulee ikkunoista ja ovista, kuten naapurin luomutilallinen sanoi.

Taputtavat karvaisia käsiä ja nauravat,säästyy puimatyöltä,ei tarvitse kuivattaa ym. Säästävät kuluissa todella paljon,siemenvilja pellossa valmiina ja katokorvaukset tulevat kuin manulle illallinen.

Vierailija
46/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kerrankin ne maanviljelijät kunnon työssä, jos alkaisivat käsin puida viljaa. Nykyään eivät viitsi muuta kuin uusia puimureita käyttää. Istumatyö.

Saataisiin maalaisromantiikkaa, kun maalaiset menisivät pelloille töihin.

Viljankuivureita on olemassa. Esim Tampereella kuului ärsyttävää ääntä ajoittain. Lopulta se selvitettiin ja se on kuulemma heinäkuivuri, jossa kuivataan hevosille heinää.

Meinaatko, että ne maalaiset  on juuri niitä työttömiä, vai miksi meinaat, että juuri ne maalaiset sinne pellolle menisivät töihin?. Tajuatko, että ne maalaiset käyvät töissä terveyskeskuksissa sairaanhoitajina, hammashoitajina, jumppareina, lääkäreinä jne. samoiten ne maalaiset on töissä keskuskeittiöissä tekemässä ruokaa päiväkoteihin/kouluille/ sairaaloille. Ne maalaiset käyvät kouluissa opettajina ja kaupungintalolla toimistotöissä ja kaupassa jne. Vai luuletko, että maalla ei tehdä ollenkaan tälläisiä töitä. Että kaikki palvelut ovat vain kaupungeissa ja maalla on vain työttömiä tai maajusseja?

Vierailija
47/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joutava menemään märälle ohrapellolle kuivattamaan jokaisen korren erikseen.

Vierailija
48/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katokorvauksia ei ole ollut olemassa sitten -80 luvun kekkoslovakian.

Viljelijälle maksettu hehtaarituki on jo kulunut korjuuta edeltäviin toimenpiteisiin kuten muokkaus, lannoitus, kylvö, kasvinsuojelu ja mahdollinen pellonvuokra. Lisäksi on kiinteät kulut.

Tuki on kompensaatio kuluttajalle= tuote maksaa vähemmän kaupassa ja viljelijälle maksetaan tuotteesta tuotantokustanuksia vähemmän.

Vierailija
49/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo pilalle mennyt satokin minun työttömän 53v. eukon vika. Mitä seuraavaksi? 😂

Minä en ainakaan syytä sinua. Ellet sitten ole vastuussa säästä :O

t. maajussi

Vierailija
50/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä satokorvauksia maksettiin pari vuotta sitten. Nyt pitää ottaa vakuutus ja tyhmä se joka ei ota. Mutta eipä mittään, Ruotsista saa puhtaanpaa viljaa kuin Suomesta.

Vierailija
51/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siitä saa palkkaa, niin lähden kyllä heti sairausloman loppumisen jälkeen.

(Sairauslomaa siis on leikkauksen takia)

Vierailija
52/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku. Nytkö en voi vaihtaakaan valmetia uudempaan. T. Maanviljelijä

Vierailija
53/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä satokorvauksia maksettiin pari vuotta sitten. Nyt pitää ottaa vakuutus ja tyhmä se joka ei ota. Mutta eipä mittään, Ruotsista saa puhtaanpaa viljaa kuin Suomesta.

Pari vuotta sitten maksetut katokorvaukset eivät paljoa lämmitä tänä syksynä.

Katokorvaussysteemi oli muutenkin sellainen ettei sillä rikastumaan päässyt, ei korvannut läheskään menetetyn sadon arvoa ja omavastuu oli jotain 30% koko tilan pinta-alasta. Jos siis puimatta jäi vain 25% et saanut mitään.

Vierailija
54/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo pilalle mennyt satokin minun työttömän 53v. eukon vika. Mitä seuraavaksi? 😂

Minä olen 57v ja tehnyt töitä koko ikäni, siis yli 30 vuotta ja nyt kun olen hetken ollut työttömänä, niin tämän ketjun mukaan kelpaan enää leikkaamaan(luultavasti ilman palkkaa)  sirpillä märkää viljaa upottavalle pellolle vesisateeseen tai sitten puimurin kuivikkeeski sinne peltoon makaamaan.  Tässä se on näkyy tämä ihmisen arvostus. Roskiin vaan heti kun jäät työttömäksi.

Vierailija
55/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurillasi on jo uusin malli tilattuna. 😂

Vierailija
56/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksat palkkaa?

Vierailija
57/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan syytä sinua. Ellet sitten ole vastuussa säästä :O

t. maajussi

Ehkä Rauni onkiv av-mamma :O 

Vierailija
58/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen 57v ja tehnyt töitä koko ikäni, siis yli 30 vuotta ja nyt kun olen hetken ollut työttömänä, niin tämän ketjun mukaan kelpaan enää leikkaamaan(luultavasti ilman palkkaa)  sirpillä märkää viljaa upottavalle pellolle vesisateeseen tai sitten puimurin kuivikkeeski sinne peltoon makaamaan.  Tässä se on näkyy tämä ihmisen arvostus. Roskiin vaan heti kun jäät työttömäksi.

Näin on. Meidän työttömien syyksi voi nykyisin laittaa kaikki maailman luonnonmullistukset. Vaikka meillä yli 50v. on takana vuosikymmenten työura. Sitten kun olemme jääneet työttömiksi, meistä tulee välittömästi sohvalla makaavia juoppoja laiskureita, joiden elämänhallinta on pielessä.😞

Vierailija
59/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurillasi on jo uusin malli tilattuna. 😂

Siinä ei ole paljoa kehuskelemista koska uusinkin valmet-malli on 90luvulta.

Vierailija
60/118 |
11.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljo palkka?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän